اطلاعات تماس
  • 021497*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009045544517644

بهترین دستگاه حضور غیاب دوران کرونا چیست؟

کد: 140009045544517644

https://bit.ly/2ZueEIB

، (اخبار رسمی): تغییرات در مدیریت منابع انسانی در دوران کرونا به معنی لزوم تغییر در سیستم و دستگاه حضور غیاب است. در این دوران حفظ سلامت کارکنان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام ارکان سازمان اهمیت فوق العاده‌ای یافته است.

 بهترین دستگاه حضور غیاب دوران کرونا چیست؟
بهترین دستگاه حضور غیاب دوران کرونا چیست؟

تغییرات در مدیریت منابع انسانی در دوران کرونا به معنی لزوم تغییر در سیستم و دستگاه حضور غیاب است. در این دوران حفظ سلامت کارکنان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام ارکان سازمان اهمیت فوق العاده‌ای یافته است.


اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها با اولویت دادن به سلامتی منابع انسانی خود شیوه‌های جدیدی در کسب‌وکار و اداره سازمان انتخاب کردند. دورکاری پرسنل و شیفت‌بندی کارکنان بخش‌های مختلف برای حفظ فاصله‌گذاری به کار گرفته شد. اکنون با گذشت حدود 2 سال از همه‌گیری و روش‌های ضدعفونی کرونا روند واکسیناسیون تسریع شده و اکثر کارکنان به محل کارشان باز می‌گردند.


این در حالی است که هنوز خطر ابتلا به بیماری وجود دارد. بنابراین باید در اتوماسیون حضور و غیاب تغییراتی متناسب با شرایط جدید صورت بگیرد. این تغییرات در جهت حفظ سلامت و کم کردن خطر ابتلا به بیماری، اهمیت زیادی دارند.


بهترین دستگاه حضور غیاب دوران کرونا باید بتواند ضمن چابکی و دقت در ایجاد سیستم جامع کنترل دسترسی هم موفق عمل کند. سیستم جامع کنترل دسترسی یک سیستم امنیتی هوشمند کنترل تردد است. این سیستم نظم وامنیت درب‌ها و تردد پرسنل و ارباب رجوع را تأمین می کند. ارائه بهترین دستگاه حضور و غیاب در واقع معادل ارائه راهکارهای امنیتی متناسب با نیاز سازمان‌ها و شرکت‌هاست. تا در یک مجموعه یکپارچه از خدمات و محصولات کنترل تردد بتواند در حفاظت سازمان کارآمد باشند.

دستگاه حضور و غیاب چیست؟

دستگاه حضور و غیاب یا دستگاه ساعت زنی ، وسیله ای برای ثبت زمان ورود و خروج کارمندان و اجازه ورود و خروج از درب‌ها است. هر یک از مدیران سازمان‌ها، برای کنترل تردد کارمندان خود، به این ابزار نیاز دارند. همچنین بوسیله اطلاعاتی که از ورود و خروج کارمندان بدست می آید، محاسبه حقوق آنها، راحت‌تر خواهد بود که این امر با استفاده از سیستم نرم‌افزاری اتوماسیون حقوق و دستمزد که به دستگاه متصل می شود انجام می‌گیرد.


امروزه دستگاه‌های حضور و غیاب، به راحتی و با کمترین هزینه‌ در اختیار مدیران قرار دارند. روش استفاده از این دستگاه به این صورت است که کارمندان در هنگام ورود و خروج از شرکت، به این دستگاه مراجعه می کنند و با استفاده از روش‌های مختلف مانند کارت‌های هوشمند، اثرانگشت، وارد کردن رمز و تشخیص چهره، ورود و خروج خود را ثبت می‌نمایند.


در ابتدا دستگاه‌های حضورغیاب به وسیله کارت‌هایی که در اختیار کارمندان قرار می‌گرفت، کار می‌کردند. اما به مرور زمان و با پیشرفت علم، روش هایی مانند اثر انگشت، تشخیص چهره و غیره، به وجود آمدند که امکان هر گونه تقلب را از بین می‌برد و استفاده از آن برای کارمندان آسان تر می‌شد. مزایا و کاربرد های سیستم کنترل دسترسی در صنایع مختلف گرچه تفاوت‌های ظریفی باهم دارند ولی فصل مشترک آنها زیاد است.


لازم به ذکر است که امروزه دستگاه های پیشرفته علاوه بر حضور و غیاب، کار کنترل دسترسی را نیز انجام می‌دهند. به این صورت که این دستگاه ها به گیت های کنترل تردد، درب ها ، قفل‌های هوشمند و ... وصل می شود، تمامی ورود و خروج‌ها را کنترل می‌کنند.

حذف تماس لمسی از فرآیند اجرایی دستگاه حضور غیاب

وقتی از بهترین دستگاه حضور غیاب دوران کرونا صحبت می‌کنیم، حذف تماس فیزیکی از فرآیند حضور و غیاب اهمیت اساسی دارد. بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب امروزه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، شناسایی افراد را بدون نیاز به تماس فیزیکی و ثبت اثر انگشت انجام می‌دهند.
این دستگاه‌ها هنگام حضور غیاب کارکنان از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها امکان تشخیص چهره از پشت ماسک را فراهم می‌کنند و به ابزارهایی مانند تب سنج برای تشخیص سلامت افراد مجهز شده اند.


انواع و اقسام گیت‌های کنترل تردد هم با پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا انطباق یافته‌اند. مواردی مانند گیت ضد عفونی کفش، تونل ضد عفونی ، گیت ضد عفونی و گیت کنترل تردد بهداشتی و ضدعفونی دست از سیستم‌ها و تجهیزاتی است که به همراه بهترین دستگاه حضور و غیاب در دوران کرونا به کمک سازمان‌ها میآیند.

شناخت چهره با ماسک هنگام ثبت حضورغیاب

تشخیص چهره، ساده‌ترین راه برای اجازه ورود و خروج و ثبت زمان آن است. سیستم شناسایی چهره، یک سیستم بیومتریک است که با استفاده از روش‌های هوشمند اتوماتیک، هویت هر فرد را بر اساس ویژگی های او تشخیص داده و تایید می کند. در حالت عمومی یک سیستم بیومتریک از ویژگی های مانند اثر انگشت، چشم، چهره، اثر کف دست و یا غیره، به منظور شناسایی استفاده می‌کند. شناسایی هویت افراد با استفاده از تصاویر چهره نیاز به همکاری فرد ندارد، به همین دلیل این روش، از نظر امنیتی بسیار مناسب است.


مزیت‌های استفاده از دستگاه چهره خوان داشتن دقت بالا بدون نیاز به تماس با فرد است. این فناوری در کارهای امنیتی و همچنین رعایت پروتکلهای بهداشتی برای عدم تماس کارکنان و نظارت بر کنترل تردد و ثبت تردد در دستگاه حضور و غیاب استفاده می‌شود. به همین دلیل در سال‌های اخیر استفاده از این سری دستگاهها رو به افزایش بوده است.

بررسی سلامت کارکنان هنگام تردد و حضور و غیاب

دستگاه کنترل تب در سیستم حضور و غیاب می‌تواند سلامت محیط‌های کاری را افزایش دهد. خصوصا در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که ارباب رجوع و مراجعات حضوری متعدد دارند این تجهیزات اهمیت زیادی خواهد داشت.


بهترین دستگاه حضور و غیاب باید کنترل تب افراد را در سریع ترین زمان ممکن و کمترین درصد خطا فراهم ‌کند. این شناسایی بهمراه چک کردن تب، سرعت عبور از دروازه ورودی را افزایش می‌دهد. کنترل تب به این شیوه کمترین تنش را بین مراجعان سازمان و تیم اجرایی حفاظت ایجاد می‌کند.


با توجه به فراگیری ویروس شایع کرونا (Covid-19) در سطح جهانی و هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر کنترل ورود و خروج افراد در امکان عمومی و پر تردد ، شرکت دانش بنیان ماداکتو در راستای تضمین سلامت افراد جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به طراحی و تولید دستگاه سنجش تب و تشخیص چهره با ماسک مدل MD-820 با امکانات منحصر بفرد کرده است.

برخی امکانات این سیستم عبارت است از :

دو دوربین جهت تشخیص دمای بدن و تشخیص چهره زنده افراد
سنسور و لنز ساخت آلمان جهت تشخیص دقیق دمای بدن با دقت بسیار بالا
تشخیص چهره افراد در نیم ثانیه
شناسایی افراد با ماسک صورت
جلوگیری از تردد افراد با تب بالا و بدون ماسک با عدم بازگشایی گیت و هشدار صوتی
نصب با پایه مخصوص بر روی گیت های کنترل تردد
دارای خروجی های لازم جهت کنترل گیت
تعریف و شناسایی 24000 چهره

پشتیبانی از شرایط و قوانین متنوع در دستگاه کنترل تردد

گیت های کنترل تردد به طور کلی برای مدیریت و کنترل افراد در مکان های پر تردد مانند ایستگاه های مترو، ورزشگاهها، مراکز تجاری و ادارات دولتی و در مکانهای خاص امنیتی به کار گرفته می شوند. ساختار سیستم گیت حراستی و گیت کنترل تردد، ترکیبی از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی است.


بهترین دستگاه‌های تردد، بوسیله نرم افزارهای خاص، مطابق با نیازها و قوانین متنوع سازمان‌ها و شرکت‌ها مدیریت می‌شوند. این گیت‌ها دارای تجهیزات پیشرفته‌ای از قبیل حسگرهای قوی، اکسس کنترل ، بردهای الکترونیکی، نمایشگرها و... هستند.این دستگاه‌ها ابزارهایی برای ارتباط با سیستم‌های ساختمان هوشمند (BMS) ، اعلان حریق و ارتباط با سیستم‌های امنیتی را هم شامل می‌شوند.

عوامل موثر در قیمت دستگاه حضوروغیاب

در بررسی قیمت دستگاه حضور و غیاب باید به نکات مختلفی توجه کنیم تا بتوانیم تصمیم درست مطابق با خواسته‌های مورد نیاز خود در انتخاب دستگاه حضور وغیاب بگیریم. در ادامه به توضیح برخی موارد مهم در فرآیند انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب می‌پردازیم.

برند دستگاه حضور غیاب

برندهای متفاوتی از دستگاه حضورو غیاب در بازار ایران موجود می باشد، که بر قیمت دستگاه حضوروغیاب تاثیر می گذارند از جمله این برندها : دستگاه حضورغیاب Virdi ، Nitgen ، ZKteco ، Pegasus ، Suprema و...

ماژولهای دستگاه حضور و غیاب

ماژولهای موجود دستگاه حضوروغیاب : ماژول بی سیم، ماژول اکسس کنترل، دوربین داخلی، صفحه لمسی و....


پورت‌های خروجی

پورتهای خروجی مانند USB ، RS232 ، Wiegand ، TCP/IP و...


روش‌های شناسایی دستگاه حضورغیاب

روشهای شناسایی : اثر انگشت، تشخیص چهره، کارت و رمز


فریم ور

فریم ور داخلی که همان نرم افزار داخلی دستگاه حضوروغیاب است.


گارانتی

گارانتی معتبر دستگاههای حضور و غیاب یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب دستگاه حضوروغیاب است.


خدمات پس از فروش

حتی اگر یک دستگاه حضوروغیاب رایگان هم داشته باشید، ولی در صورت عدم دریافت خدمات پس از فروش مناسب، ارزشی برای سازمان و شرکت شما ایجاد نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021497*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی