اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009065545917528

با تاریخچه آشپزی جهان آشنا شوید!

کد: 140009065545917528

https://bit.ly/3d02SZv

، (اخبار رسمی): آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تاریخچه آشپزی جهان چگونه شکل گرفت؟ پاسخ به احتمال زیاد هرگز است. آشپزی به قدری به بخشی طبیعی از زندگی انسان تبدیل شده است که هرگز در مورد چگونگی شروع آشپزی فکر نمی کنیم. خب، تاریخچه آشپزی در جهان شروع پیچیده و جالبی دارد، پس بیایید به ماشین زمان سفر کنیم.

با تاریخچه آشپزی جهان آشنا شوید!
بررسی کامل تاریخچه آشپزی از گذشته تا به امروز

آشپزی از تلاش برای بقا تا هنر قرن بیست و یکم میلادی

خب، آشپزی شروع پیچیده و جالبی دارد، پس بیایید به ماشین زمان سفر کنیم و ببینیم همه چیز چگونه شروع شد!

آشپزی بدون آتش نمی تواند اتفاق بیفتد، بنابراین منطقی است که باستان شناسان به اولین شواهد آتش سوزی در غارها پی ببرند. آثار خاکستر یافت شده در غارهای آفریقای جنوبی نشان می دهد که انسان های اجدادی ما، هومو ارکتوس، حداقل 1 میلیون سال پیش از آتش را مورد استفاده خود قرار دادند. در بسیاری از مکان‌های نئاندرتال (گونه‌ای از سرده انسان که حدود 250000 سال پیش از هومو ارکتوس تکامل یافته‌اند)، اجاق‌هایی پیدا شده که حاوی استخوان‌های سوخته بوده است

 منشاء دقیق آغاز آشپزی جهان ناشناخته است، اما در مقطعی از گذشته های دور، انسان های اولیه به آتش غلبه کردند و شروع به استفاده از آن برای تهیه غذا کردند. محققان بقایای آتش های کمپ را از 5/1 میلیون سال پیش توسط گونه هومو ارکتوس (اولین انسان‌هایی که روی دو پا راه می ‌رفتند) پیدا کرده اند. باستان شناسانی از جمله ریچارد رانگهام استدلال کرده اند که آشپزی نقش اساسی در تکامل انسان داشته است. بنابراین، پخت و پز به انسان های اولیه این امکان را می داد تا از منابع غذایی متنوع تری بهره ببرند و مواد مغذی بیشتری را بدست آورند. تاریخچه آشپزی جهان

  • توسعه آشپزی توسط شکارچیان دوران باستان

شواهد باستان شناسی از آشپزی شکارچیان دوران باستان نشان می دهد که آنها گوشت حیوانات را یا روی آتش بریان می کردند یا در آب می جوشاندند تا لطیف شود. به تدریج شکارچیان برای نگهداری غذای خود، آنها را فرآوری کردند. از آنجا که برخی از جوامع شکارچی با زمستان مواجه بودند، تکنیک هایی مانند خشک کردن را برای ماندگاری بیشتر غذاهای خود بکار بردند. آنها همچنین روش پمیکان (مخلوطی از گوشت، چربی و گاهی اوقات میوه) را برای حفظ غذاها ابداع کردند. و جوامع در سراسر جهان ابزارهایی را برای تخمیر میوه یا غلات به الکل ابداع کردند.

همچنین قبایل بومی آمریکا در کالیفرنیا، روشی را ابداع کردند تا بلوط ها را با حذف اسید تانیک خوراکی کنند. از طرفی مردم بومی پرو، کلمبیا و ونزوئلا یاد گرفتند که سیانور را از کاساوا که به آن مانیوک نیز می گویند (گیاهی از تیره فرفیون است که بومی مناطق آمریکای جنوبی است)، حذف کنند. 

  • توسعه آشپزی جهان به واسطه کشاورزی

کشاورزی به طور مستقل در مکان‌ها و زمان‌های مختلف در سرتاسر جهان اختراع شد و این پیشرفت یک نقطه عطف بزرگ در تاریخ آشپزی بود. به تدریج جوامع کشاورزی، مهارت های کشاورزی خود را بهبود بخشیدند، بهره وری از محصولات کشاورزی و استفاده از آن در آشپزی را افزایش دادند و خطر قحطی را کاهش دادند.

در حالی که شکارچیان به طیف گسترده ای از گیاهان و حیوانات دسترسی داشتند، کشاورزان تنها از محصولاتی که می توانستند بکارند، غذای خود را تهیه می کردند و بنابراین به طور معمول از همان غذاها مکرر می خوردند. این انگیزه افراد را برانگیخت تا روش هایی را برای جذاب‌تر کردن رژیم غذایی خود بیابند و دلیل جدیدی برای آشپزی ایجاد کنند: بهبود طعم و تنوع غذا. از آنجایی که کشاورزی حداقل بخشی از جامعه را از وظیفه تهیه غذا آزاد می کرد، مردم شروع به صرف وقت خود برای انجام کارهای دیگر، از جمله آزمایشات آشپزی کردند.

  • روند آغاز آشپزی مدرن در جهان

در قرن پانزدهم، اروپایی ها، چند صد سال پس از چینی ها، شروع به استفاده از اجاق های چدنی برای آشپزی کردند. در اواسط قرن، محصولات کشاورزی بیشتری از جمله فلفل، بادمجان و سایر ادویه ها در سرتاسر جهان نقل مکان کردند، که در مجله کریستف کلمب ثبت شده است.  

در حدود دهه 1400، جهان، خاویار را به همراه غذاهای گوشت خوک به اشکال مختلف (سوسیس، کالباس و غیره) دید. تجارت ادویه در سطح جهانی تا قرن شانزدهم قوی تر شد. در قرن هفدهم، خانه های شکلاتی و همچنین استفاده بیشتر از الکل و قهوه معرفی شدند و از قرن هجدهم به بعد فرآیند کنسرو کردن ابداع شد که پیشرفت بزرگی در صنعت غذا بود.

آشپزی تجربی در اواخر قرن بیست و یکم شکوفا شد که تحولی شگفت انگیز در تاریخ آشپزی بوده است. اعتقاد بر این است که آگوست اسکوفیه، بنیانگذار آشپزی مدرن، آشپزی را به هنر و حرفه ای تبدیل کرده است که می توان به آن افتخار کرد. همچنین تعداد زیادی از سرآشپزهای به نام و خبره وجود دارند که به تعریف مجدد آشپزی و غذا برای سال‌های آینده ادامه می‌دهند!

  • آشپزی در قرن بیست و یکم میلادی

در حال حاضر آشپزی به یک هنر و شغل تبدیل شده است که طرفداران زیادی دارد برا یادگیری آشپزی در قرن حاضر به راحتی می توانید به سایت آشپزی با آپ کوک مراجعه کنید تا قدم به قدم آشپزی حرفه ای را یاد بگیرید.

در این مطلب سعی کردیم که به تاریخچه آشپزی بپردازیم و سیر تغییرات آشپزی از ابتدا تا قرن 21 را برسی کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش