اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009075548117660

گفتگو با شاهین حسن زاده، مدیر عامل گروه صنعتی دیارا

توان فنی «دیارا» در صنعت آسانسور یک مساله ملی است

کد: 140009075548117660

https://bit.ly/32Gu1yY

، تهران , (اخبار رسمی): گروه صنعتی دیارا، مدت پانزده سال است که در حوزه تخصصی خود در حال فعالیت است. شرکت طراحان فلز دانا تحت نام تجاری گروه صنعتی دیارا با برند «دیارا»، در زمینه شیت متال و ساخت و تولید مجموعه‌های صنعتی مختلف از جمله صنایع غذایی، ریلی، دفاعی، مخابراتی، به صورت حرفه ای و تخصصی فعال است.

توان فنی «دیارا» در صنعت آسانسور یک مساله ملی است
توان فنی «دیارا» در صنعت آسانسور یک مساله ملی است

بهره مندی از بهترین ماشین آلات روز دنیا از قبیل برش لیزر، CNC پرس پانچ، CNC پرس برک CNC و انواع جوش‌های صنعتی نظیر آرگون، CO2، استاد ولدینگ و نقطه جوش باعث شده است که دیارا در زمینه تخصصی خود به یکی از برند‌های پیشرو تبدیل شود.

از سوی دیگر بهره مندی از کادر مجرب و متخصص در امور طراحی و اجرا باعث شده است که «دیارا» در زمینه طراحی و ساخت درب تمام اتوماتیک آسانسور و کلیه متعلقات آن با کیفیتی جهانی و همگام با تکنولوژی روز دنیا موقعیت ممتازی به دست آورد.

این شرکت در یکی از دستاوردهای خاص خود موفق شد برای اولین بار در ایران درایو کنترلی موتور براش لس را برای درب آسانسور طراحی و تولید نماید.

در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی که از پنجم تا هشتم آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است، فرصتی شد تا با مهندس شاهین حسن زاده، مدیر عامل گروه صنعتی دیارا گفت و گویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید:‌

به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

گروه صنعتی دیارا در سال 1383 تاسیس شد. دیارا در سال‌های اولیه فعالیت خود در زمینه شیت متالی (SHEET METAL)، در حوزه مددکاری، شروع کرد و بیشتر کار خدماتی انجام می‌داد. برای مثال کارهایی در حوزه راه آهن، صنایع غذایی و تمام حوزه‌هایی که به نوعی مددکاری محسوب می‌شدند؛ در حوزه خدماتی بود که ما در آن زمان ارائه می‌دادیم.

بعد از گذشت چند سال، یعنی در سال 1390 تصمیم گرفتیم وارد صنعت آسانسور شویم، و با توجه به اینکه تخصص ما شیت متال بود کار خود را با یک نوآوری آغاز کردیم.

از آن جایی که در ایران شرکت‌های سازنده درب آسانسور به تعداد زیادی موجود بود و همه از نسخه‌های pc استفاده می‌کردند، لذا شرکت تصمیم گرفت به شرط اینکه بتواند موتور brushless  را کنترل کند وارد حوزه آسانسور شود. بعد از دو سال کار تحقیقاتی در موتور براشلس و بعد از راه اندازی، استفاده و کنترل این موتور، نصب و استفاده از آن در جاهای دیگر و کسب اطمینان از عملکرد آن، ورود به صنعت آسانسور انجام شد.

در واقع باید گفت که برند «دیارا» ولین شرکت ایرانی است که درب آسانسور براشلس دار تولید کرد و تاکنون هیچ شرکتی در ایران چنین اقدامی‌انجام نداده است.

گروه صنعتی دیارا، بعد از موفقیت در این قطعه مهم و حساس آسانسور، پا به دیگر قطعات و بخش‌های آسانسور نهاد. به طوری که در حال حاضر تابلو فرمان آسانسور، موتور گیرلس (بدون گیربکس)، طراحی کابین آسانسور، کفشک و... به وسیله این گروه تولید می‌شود. به این ترتیب مشتریان ما می‌توانند با تامین مجموعه کامل قطعات فقط باید سه قطعه تابلو، سیم بکسل و ریل‌ها را خریداری کنند بقیه قطعات در خود مجموعه دیارا ساخته و استفاده می‌شود.

چه تفاوت، مزیت و برتری شرکت شما در مقایسه با سایر شرکت‌ها دارد؟

موتور براشلش، راندمانی بالای 90 درصد دارد، بدون خرابی بیش از 20 سال عمر می‌کند. با وجود کنترل کردن سخت، اما کنترل پذیری آسان و بسیار خوبی دارد. یعنی پس از کنترل موتور و استفاده در درب آسانسور از آن پس، هر رفتاری که بخواهید، می‌توانید با درب آسانسور داشته باشید.

متاسفانه موتورهای dc کنترل پذیری موتورهای براشلس را ندارند. به علت استفاده از ذغال‌هایی که مدام باید تعویض شوند، لذ راندمان موتور را کاهش داده و به زیر 70 درصد می‌رساند. اما موتور براشلس با عمر بالا، نرمی و بی صدا بودن دارای مزایای انحصاری بسیاری است. این خصوصیت باعث ایجاد وجه تمایز محصولات دیارا از سایر شرکت‌ها شده است.

یک شرکت فقط در آسانسور، یا فقط تابلو فرمان و... تولید می‌کند، یعنی اختصاصی روی تولید یک قطعه کار می‌کند، اما شرکت دیارا همه محصولات را خودش تولید می‌کند و مجموعه کاملی ارائه می‌کند. لذا این تمرکز محصولات برای مشتری اهمیت و مزایای ویژه ای دارد.

از دیگر ویژگی‌ها و مزیت شرکت خود بگویید؟

همان طور که می‌دانید، برای نصب هر کالا یک نصاب ویژه نیاز است، در نصب قطعات آسانسور نیز چنین است. برای مثال جهت نصب ریل، تابلو فرمان و... نیاز به اشخاصی از شرکت‌های مختلف است که در صورت خراب شدن هر قطعه برای ارتباط با پشتیبانی آن شرکت باید از هفت خان رستم گذشت؛ اما خوشبختانه از آنجایی که همه این عملیات به طور متمرکز در شرکت دیارا انجام می‌شود، مشتری در صورت لزوم و خرابی هر قطعه فقط باید با یک شرکت ارتباط بگیرد. لذا در انرژی، وقت و آرامش مشتریان بسیار موثر و مفید است.

علاوه بر تجهیزات ایمن و با کیفیت قطعا شما از مهندسین خبره ای نیز استفاده می‌کنید! وضعیت نیرو انسانی شما چگونه است؟

در این مجموعه یک تیم الکترونیک فوق العاده قوی، تیم مکانیک بسیار حرفه ای وجود دارد. به گونه ای که هر آنچه مشتری نیاز داشته باشد قابلیت تغییر و انجام دادن را دارد.

برای مثال وقتی مشتری از ما محصول میخواهد، مجموعه بلافاصله طراحی می‌کند و سپس در اختیار تیم تولید قرار می‌دهد و مشتری در کمتر از دو ماه محصول را تحویل می‌گیرد. تیم طراحی مکانیک آنقدر قوی است که در مدت 15 روز طراحی کرده و یک ماهه قالب سازی کرده و لذا در کمتر از دو ماه به مشتری تحویل داده می‌شود.

از طرف دیگر، تیم الکترونیک مجموعه دیارا آنقدر قوی است که توانسته است موتور براشلس را کنترل کنند و من به عنوان مدیر عامل شرکت به جرات ادعا می‌کنم که در ایران هیچ تیم و شرکت دیگری توانایی انجام این کار را ندارد و این از برتری‌های خاص شرکت شان محسوب می‌شود.»

پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود را در آینده به چه صورت می‌بینید؟

در حال حاضر اوضاع صنعت در کشور ما بسیار نامطلوب و ناخوشایند شده است، به گونه ای که بارها ناامید شده­ایم، اما در پس همه­ آن ناامیدی‌ها، امیدی نهفته است که همچنان این همه محصول را به بازار عرضه می‌کنیم.

برنامه آینده این شرکت، این است که از صفر تا 100 محصولات آسانسور را از تولید، نصب و راه اندازی گرفته تا پشتیبانی انجام دهد، تا در صورتی خرابی هر قطعه مثل شاسی، تابلو یا هر قطعه دیگر، مشتری به جای این که با شرکت‌های متعددی مواجه باشد، فقط با یک شرکت ارتباط داشته باشد.

هدف شما از شرکت در نمایشگاه چه بود؟

متاسفانه قابلیت‌های فنی گروه ناشناخته مانده و حتی همکاران فنی ما که در این حوزه‌ها کار می‌کنند از توانایی‌های گروه «دیارا» اطلاع چندانی ندارند. از طرف دیگر ما به خاطر مشغله‌های فراوانی که داریم امکان نمایش محصولات و تبلیغ توانایی‌های خودمان را نداریم. به این خاطر این نمایشگاه فرصتی شد تا در بین همه مشغله‌ها محصولات و توانمندی خود را هر چند مختصر به نمایش بگذاریم.

راه‌های ارتباطی با گروه صنعتی دیارا پک کامل آسانسور و درب اتوماتیک طرح سلکوم چگونه است؟

علاقه مندان می‌توانند از این راه‌ها اطلاعات بیشتری درباره محصولات و دستاوردهای این شرکت به دست بیاورند:

 آدرس:‌   تهران، شهر قدس، شهرک صنعتی زاگرس، خیابان سی متری زاگرس، پلاک ۶۴

·       تلفن‌ها:‌   ۰۹۱۲۲۳۰۸۰۲۲  و     ۰۲۱۴۶۸۳۹۰۶-۷

·        سایت:    www.diaragroup.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیارا

شرکت طراحان فلز دانا تحت نام تجاری گروه صنعتی دیارا با برند دیارا با بیش از پانزده سال سابقه فعالیت در زمینه شیت متال و ساخت و تولید مجموعه های صنعتی مختلف از جمله صنایع غذایی، ریلی، دفاعی، مخابراتی، حمل و نقل همچنین بهره مندی از بهترین ماشین آلات روز دنیا از قبیل برش لیزر , CNC پرس پانچ , CNC پرس برک CNC و نیز انواع جوشهای صنعتی نظیر آرگون، CO2 ، استاد ولدینگ و نقطه جوش و بهره مندی از کادری مجرب و متخصص در امور طراحی و اجرا با احساس نیاز صنعت آسانسور کشور اقدام به طراحی و ساخت درب تمام اتوماتیک آسانسور و کلیه متعلقات آن با کیفیتی جهانی و همگام با تکنولوژی روز دنیا نموده که دراین راستا موفق گردید برای اولین بار در ایران درایو کنترلی موتور براش لس جهت درب آسانسور را طراحی و تولید نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان