اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009135555317307

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر

کد: 140009135555317307

https://bit.ly/3xT5UIS

، (اخبار رسمی): نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر یکی از مشکلات رایج می‌ باشد. با شناخت علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر می‌ توانید به راحتی مشکل را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر
علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر

دقت داشته باشید که تشخیص زود هنگام می‌ تواند از بروز مشکلات بزرگ‌ تری جلوگیری کند. علاوه بر آن می‌ تواند هزینه‌ های مربوط به تعمیر را به طرز چشمگیری کاهش دهد. در ادامه این مطلب از اسپادان سرویس نشانه‌‌‌‌‌‌‌ ها و علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

تعمیر یخچال در اصفهان

علائم نیم سوز شدن موتور

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر به شرح زیر می‌ باشد:

داغ شدن کمپرسور

عدم شنیدن صدای کارکرد یخچال

سر و صدای زیاد هنگام روشن بودن یخچال

گرمای غیر معمول داخلی

بلند شدن بوی سوختگی

شروع به کار و توقف سریع موتور یخچال

خرابی فن

گرمای زیاد پشت یخچال

در ادامه هر یک را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

داغ شدن کمپرسور
هنگام نیم سوز شدن موتور یخچال یا کمپرسور، قدرت کافی برای به چرخش درآوردن گاز مبرد در مدار ایجاد نمی‌ شود. به همین دلیل میزان سرمای مورد نیاز تامین نمی‌ شود. در این بین برد نمی‌ تواند فرمان قطع کار کمپرسور را ارسال کند. در نتیجه کمپرسور بیش از حد نرمال کار می‌ کند که موجب تولید گرما و داغ شدن می‌ شود.
نکته: یکی از علائم سوختن موتور داغ شدن کمپرسور می‌ باشد.

عدم شنیدن صدای موتور
عدم شنیدن صدای موتور یکی از اصلی‌ ترین علائم سوختن موتور یخچال می‌ باشد. اگر از یخچال صدایی مبنی بر کارکردش شنیده نمی‌ شود، مشکل از کمپرسور آن است. البته در برخی مواقع برعکس این اتفاق رخ می‌ دهد. یعنی به جای عدم وجود صدا، صداهای بلندی به گوش می‌ رسد. در این صورت هم مشکل از عدم کارکرد درست کمپرسور می‌ باشد.

سر و صدای زیاد هنگام روشن بودن یخچال
همانطور که اشاره شد، وجود سر و صدا زیاد جزء مشکلات مربوط به سوختن موتور یخچال می‌ باشد. زمانی که موتور به اندازه کافی توان رسیدن به درجه حرارت تعیین شده به وسیله ترموستات را نداشته باشد، به فن فشار وارد می‌ کند. به همین دلیل فن یخچال سر و صدای زیادی ایجاد می‌ کند.
البته تولید سر و صدای زیاد یخچال گاهی به دلیل تجمع گرد و غبار در داخل کمپرسور نیز می‌ باشد.

گرمای غیر معمول داخلی
فراهم کردن سرمای مورد نیاز یخچال و فریزر در واقع مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین وظیفه کمپرسور یخچال است. اگر حس کردید داخل یخچال به اندازه کافی سرد نیست یا اینکه دمای یخچال با دمایی که تنظیم کردید مطابقت ندارد، مشکل مربوط به موتور است.
از مهم‌ ترین علائم نیم سوز شدن موتور یخچال می‌ توان به گرم شدن داخل یخچال و آب شدن مواد غذایی منجمد داخل فریزر اشاره داشت.

بلند شدن بوی سوختگی از موتور
عدم کارکرد درست بخش‌ های مختلف یخچال مثل پیستون‌ ها، یاتاقان‌ ها، رینگ‌ ها موجب سر و صدای زیادی می‌ شوند. این مسئله موجب تولید گرمای بیش از حد شده که در نتیجه بوی سوختگی سیم‌ ها حس می‌ شود.
هر زمانی که حس کردید بوی غیر معمول روغن و سوختگی بلند شده است، یعنی به احتمال زیاد موتور یخچال سوخته است.

شروع به کار و توقف سریع موتور یخچال
اگر بلافاصله پس از روشن کردن یخچال دستگاه خاموش شد، باید به سرعت عیب‌ یابی کنید. در بیشتر مواقع این مشکل به دلیل خرابی رله استارت، عدم عملکرد صحیح ترموستات، برد معیوب و سوختن موتور یخچال است.
دقت داشته باشید که در صورت بروز این موارد عملکرد یخچال دچار اختلال می‌ شود. عدم توجه به این موارد می‌ تواند مشکلات بیشتری را به وجود بیاورد.

خرابی فن
موتور در پشت یخچال قرار گرفته و فن در زیر موتور تعبیه شده که در واقع وظیفه خنک‌ سازی را بر عهده دارد. همانطور که می‌ دانید هر دستگاهی دارای طول عمر مشخصی می‌ باشد. فن هم از این قاعده مستثنی نیست، یعنی امکان اختلال و خرابی و از دست دادن کارایی در آن وجود دارد.
در چنین شرایطی موتور گرم شده و در صورت تداوم در استفاده دچار سوختگی می شود. دقت داشته باشید که برای بررسی فن حتما باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

گرمای پشت یخچال
پشت یخچال به صورت کلی گرم است؛ اما اگر این گرما از حد معمول بیشتر شود، احتمال سوختگی موتور یخچال افزایش می‌ یابد. مشکلاتی مثل کثیفی کندانسور، مسائل مربوط به سیم پیچ‌ ها و سیستم تهویه می‌ توانند موجب گرم شدن بیش از حد موتور شوند.
اگر با برطرف کردن این مشکلات دما کاهش پیدا نکرد، به احتمال زیاد موتور سوخته است.

جمع‌بندی

در این مقاله به علائم نیم سوز شدن موتور یخچال و فریزر اشاره داشتیم. با توجه به موارد ذکر شده می‌ توانید از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کرده و به موقع برای تعمیر اقدام کنید. دقت داشته باشید که داغ شدن بیش از حد موتور می‌ تواند به مرور زمان باعث خرابی آن شود. پس این علائم را جدی بگیرید.

بهتر است در صورت مشاهده این علائم با یک تعمیرکار ماهر و مجرب تماس بگیرید. اسپادان سرویس یکی از شرکت‌ های معتبر در زمینه تعمیر یخچال فریزر در اصفهان می‌ باشد. شما می‌ توانید تعمیر یخچال فریزر خود را به تعمیرکاران حرفه‌ ای ما بسپارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار