اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009135555817509

چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است؟

کد: 140009135555817509

https://bit.ly/31xGWTn

، (اخبار رسمی): یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از خرید لپ تاپ به آن توجه کنید، این است که برای چه کاری نیاز به خرید لپ تاپ دارید؟! بهتر است قبل از این که مبلغ هنگفتی را بابت خرید لپ تاپ بپردازید، درباره هدف خود از خرید این وسیله کاربردی فکر کنید.

چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است؟
چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است؟

چه چیزهایی در خرید لپ تاپ مهم است؟

امروزه لپ تاپ و رایانه یکی از مهم ترین وسایلی هستند که افراد زیادی برای انجام امور روزمره و یا تخصصی به آن نیاز دارند. اما خصوصیات یک لپ تاپ خوب چیست؟ و چه چیزهایی در هنگام خرید لپ تاپ مهم و کاربردی است؟

اگر شما نیز به دنبال خرید لپ تاپ هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید را برشماریم.

برای چه کاری لپ تاپ می خرید؟

یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از خرید لپ تاپ به آن توجه کنید، این است که برای چه کاری نیاز به خرید لپ تاپ دارید؟! بهتر است قبل از این که مبلغ هنگفتی را بابت خرید لپ تاپ بپردازید، درباره هدف خود از خرید این وسیله کاربردی فکر کنید.

پاسخ به این سوال می تواند شما را در انتخاب مدل درست لپ تاپ یاری کند و شما با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. بدین صورت دقیقا می دانید که چه می خواهید و چه مبلغی را باید هزینه کنید. به عنوان مثال اگر برای گشت و گذار در اینترنت و وب گردی قصد خرید لپ تاپ دارید، می توانید از مدل های ساده تری استفاده کنید اما اگر قرار است برای اجرای برنامه های سنگین و پر حجم گرافیکی و یا بازی های سنگین از آن استفاده کنید، باید مدل پیشرفته تری را خریداری کنید.ن استفاده ن استفاده کنید، باید یک مدل بالاترو

وزن و اندازه لپ‌تاپ را بررسی کنید

برای انتخاب یک لپ تاپ حرفه ای و مناسب بهتر است که به وزن و اندازه آن توجه کنید. به طور کلی اگر مجبور به حمل هر روزه لپ تاپ هستید، توصیه می شود دستگاه کوچکتر و سبک تری را تهیه کنید تا حمل آن برای تان آسان باشد. نوت بوک و اولترابوک دو مدل از لپ تاپ های کوچک هستند که استفاده از آنها در بین نوجوانان و دانش آموزان رواج بیشتری دارد.

پردازنده (CPU) موتور قدرتمند لپ تاپ شما

شاید بتوان به جرات پردازنده (CPU) لپ‌تاپ را قلب آن نامید. این قسمت از دستگاه به قدری مهم است که باید تمامی کارایی لپ تاپ را با آن سنجید. اجرای همزمان چند برنامه، نصب نرم افزارهای گوناگون و اجرای برنامه های پیشرفته همگی مدیون یک پردازنده قوی و قدرتمند هستند.

دو شرکت Intel و AMD بیشترین پردازنده های موجود در بازار را می سازند. اگر به دنبال یک سیستم معمولی هستید باید پردازنده Core i3 یا Celeron اینتل را انتخاب کنید اما اگر قصد عملکرد فوق حرفه ای می باشید، پردازنده‌ Core i9 یا Core i7 برند اینتل و یا Ryzen 7 برند AMD می توانند رضایت شما را جلب کنند.

حافظه لپ‌تاپ مهم است!

حافظه محل نگهداری اطلاعات است که هم در رایانه ها و هم در انسانها مهمترین بخش مغز متفکر است. برای این که خیال تان از حافظه سیستم خود آسوده باشد، توصیه می شود از همان ابتدا لپ تاپی تهیه کنید که از حافظه داخلی و ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات بالاتری برخوردار است.

کارت گرافیک، ابزاری برای بازی های رایانه ای

اگر به دلیل بازی های حرفه ای و فوق سنگین قصد خرید لپ تاپ دارید باید هزینه کرده و سیستمی را با کارت گرافیک بالا تهیه کنید. به طور معمول لپ تاپ های معمولی قابلیت اجرای بازی های سنگین را ندارند. بنابراین با ارتقای کارت گرافیکی سیستم خود می توانید عملکرد آن را برای اجرای برنامه های پیشرفته ارتقا دهید. بهتر است حافظه گرافیکی بالاتر از 6 گیگ باشد.

قیمت لپ تاپ مهم ترین عامل انتخاب

با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت لپ تاپ در بازار در سالهای اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و یکی از مهمترین عوامل در هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب است.

قطعا سیستم های ارزانتر از خصوصیات معمولی تری برخوردارند. اما مهم است که در مقایسه بین برندهای مختلف بتوانید بهترین لپ تاپ را با قیمت مناسب خریداری کنید. توصیه می شود عجله نکنید و با بررسی دقیق مدلهای مشابه در برندهای مختلف موجود در بازار اقتصادی ترین گزینه را خریداری کنید.

آپشن های ویژه

با توجه به پیشرفت صنعت دیجیتال روز به روز شاهد ورود مدلهای جدید به بازار فناوری و کامپیوتر هستیم. اگر به دنبال آپشن خاصی هستید بهتر است که در هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کنید. به طور مثال قابلیت لمسی بودن مانیتور، چرخش 360 درجه و جدا سازی مانیتور از دستگاه یا صفحه نمایشی مات، وب کم، حسگر اثر انگشت، باتری قوی و ... می توانند برای برخی از کاربران جذاب باشند.

توصیه می شود لپ تاپ خود را از فروشگاه های معتبر که کارت گارانتی و خدمات پشتیبانی ارائه می دهند، خریداری کنید. در این میان فروشگاه آنلاین رستا در شیراز می تواند انتخاب مناسبی برای خرید شما باشد، برای اطلاع از بهترین قیمت لپ تاپ در سایت رستا و کسب اطلاعات در مورد شرایط خرید اقساطی کالاهای دیجیتالی می‌توانید به نشانی اینترنتی https://rasta724.com/ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار