اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009145557917676

فرش ارزان و با کیفیت از کجا بخرم ؟

کد: 140009145557917676

https://bit.ly/3IkpmTC

، (اخبار رسمی): چه به دنبال فرشی مدرن و چه سنتی هستید، ما مفتخریم که مجموعه گسترده ای از فرش های با کیفیت بالا را ارائه می دهیم که برای هر نوع دکوری مناسب است. از رنگ های سرد گرفته تا طرح های پر جنب و جوش را در فروشگاه ایران‌راگ مشاهده کنید

فرش ارزان و با کیفیت از کجا بخرم ؟
فرش خوب از کجا بخرم؟

قدیمی ترین فرش ماشینی ایران متعلق به شهرستان کاشان است. در حدود سال 1350 برای اولین بار در کاشان تولید شد که می توان گفت اولین دستگاه تولید شده در خاورمیانه است. کاشان قلب تپنده صنعت نساجی کشور بود و کارخانجات ریسندگی و بافندگی زیادی داشت و به نوعی در صنعت نساجی ایران نقش اول را داشت.

اولین ماشینی که برای اولین بار فرش ماشینی تولید کرد ماشینی فرانسوی به نام ژاکارد بود که توسط مردی فرانسوی به نام ماری ژاکارد بافته شد. ویژگی اولین فرش ماشینی در ایران سبک بودن و پرزهای کوتاه آن بود. بافته شده از الیاف مصنوعی و با کیفیت متوسط. این امر باعث شد تا تمدن و صنعت در قالی بافی نفوذ کند. بافت آن باید به روشی جدید انجام شود. یکی دیگر از ویژگی های اولین فرش ماشینی کاشان این بود که با سرعت بالا تولید می شد. همانطور که می دانید بافت فرش دستبافت حدود یک ماه یا بیشتر زمان زیادی می برد. مدتی طول کشید تا مردم جا بیفتند، بنابراین تولید انبوه آن زمان برد. در همان زمان، بازرگانان بلژیکی فرش‌های ماشینی با کیفیت خوب وارد می‌کردند. این امر خرید را برای مردم آسان تر کرد. مزیت فرش دستبافت این بود که هم با سرعت بالا تولید می شد و هم ارزان تر بود زیرا در کارخانه هایی با الیاف مصنوعی تولید می شد و به تولید انبوه می رسید. سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت باعث شد تا کاشان به عنوان قطب تولید فرش ماشینی در جهان یا بهتر بگوییم پایتخت فرش ماشینی جهان نام بگیرد.

راهنمای خرید  فرش با کیفیت و ارزان

همه ما می دانیم که پیدا کردن یک فرش مناسب برای خانه شما بسیار دشوار است - به خصوص زمانی که در جستجوی یک فرش ماشینی با کیفیت بالا و ماندگار هستید. اما، نگرتن نباشید! ما اینجا هستیم تا راهنمای نهایی را در مورد چگونگی شناسایی فرش با کیفیت بالا، مناسب برای دکوراسیون منزل به شما ارائه دهیم!

کیفیت مواد چیست؟

هنگام جستجوی یک فرش با کیفیت بالا، ابتدا باید نوع مواد مورد استفاده برای ساخت فرش را شناسایی کنید. - وقتی صحبت از فرش به میان می آید، مواد اهمیت پیدا می‌کنند. بهتر است قبل از خرید فرش ماشینی ارزان و باکیفیت در مورد الیاف مصنوعی و طبیعی، اطلاعاتی کسب کنید. 

اگر با الیاف مصنوعی یا طبیعی آشنا نیستید، در اینجا مختصری برای کمک به آشنایی شما آورده شده است.

الیاف مصنوعی

ویسکوز- این یک ماده غیر ساکن و براق با بافت ابریشم مانند است که ظاهری مجلل به آن می دهد که این الیاف مصنوعی را نسبتاً گران می کند. مقاومت بسیار ضعیفی در برابر لکه دارد که ممکن است باعث شود خیلی زود به دنبال فرش جدیدی بگردید.

الفین (پلی پروپیلن) - این الیاف مصنوعی مانند پشم نرم، مقاوم در برابر لکه و مقاوم در برابر کپک است. متأسفانه، این یک الیاف غیر قابل انعطاف است، بنابراین در صورت تا شدن، فرش به زیبایی اولیه خود باز نمی گردد. ناگفته نماند که به گرما و اصطکاک حساس است - حتی به کشیدن مبلمان روی آن فکر نکنید. روی هم رفته فرش الفین برای مناطق پرتردد ایده خوبی نیست!

نایلون- بادوام است، تمیز کردن آن آسان است و از بین تمام الیاف مصنوعی پایدارترین است. این الیاف همچنین بسیار قوی است.

پلی استر- این الیاف مصنوعی در لمس نرم، بادوام، ضد حساسیت، مقاوم در برابر لکه و مقاوم در برابر محو شدن است - خوشبختانه، به راحتی قابل شستشو است!

فرش‌های الیاف مصنوعی به تمیز کردن بیشتری نیاز دارند، زیرا خاک به جز لایه بیرونی الیاف جایی برای پنهان شدن ندارد 

دستبافت است یا ماشینی؟

مهم است که بدانیم فرش دستباف است یا ماشینی، زیرا طول عمر آن متفاوت است. فرش های دستباف معمولاً در مقایسه با فرش های ماشینی عمر بیشتری دارند، اما اجازه ندهید که شما را از فرش های ماشینی منصرف کند – بیشتر ماشین ها می توانند فرش های باکیفیت تولید کنند!

فرش های دستباف از یک ماشین بافندگی با طراحی خاص ساخته می شوند و با دست گره می خورند - هر دو هنر باستانی که باید بسیار ارزشمند و قابل تحسین باشند! فرش های دستباف معمولاً بسیار گران تر هستند زیرا زمان و تلاش زیادی هم صرف فرآیند و هم در طراحی پیچیده می شود. صادقانه بگوییم، فرش های دستباف از نظر کیفیت در صدر فهرست قرار دارند و در صورت نگهداری صحیح می توانند نسل های زیادی دوام بیاورند.

فرش‌های ماشینی توسط ماشین‌های عظیمی به نام «بافندگی برقی» ساخته می‌شوند که توسط رایانه کنترل می‌شوند و می‌توانند به سرعت از پشم و الیاف مصنوعی فرش بسازند. فرش ماشینی در مقایسه با فرش دستباف با قیمت کمتری به فروش می رسد و معمولاً بسته به نوع الیاف استفاده شده عمری 20 سال یا کمتر دارد.

یک فرش خوش ساخت تبدیل به یک میراث خانوادگی فوری می شود که می توانید آن را در طول نسل ها منتقل کنید. تشخیص تفاوت بین یک فرش ضعیف و یک فرش با کیفیت حتی برای محتاط ترین خریداران نیز می تواند دشوار باشد. هنگام انتخاب فرش برای خانه خود، به اندازه آن و نحوه تناسب آن با دکوراسیون خود فکر کنید، سپس یک فروشنده فرش پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید.

https://brumbaughs.com/how-to-identify-a-high-quality-rug/

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی