اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009145560017706

گفت و گو با علی اکبر شکوری، مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی الفارس

قدیمی ترین شرکت فعال حوزه آسانسور هستیم

کد: 140009145560017706

https://bit.ly/3xV7UjK

، تهران , (اخبار رسمی): در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی که از پنجم تا هشتم آذر ماه دایر بود، فرصتی شد تا با مهندس شکوری، مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی الفارس گفتگویی داشته باشیم.

 قدیمی ترین شرکت فعال حوزه آسانسور هستیم
قدیمی ترین شرکت فعال حوزه آسانسور هستیم

شرکت الفارس (Elfars) که در طراحی و مونتاژ محصولات متعدد مربوط به آسانسور فعالیت می‌کند، یکی از شرکت‌هایی است که تحت نظارت مستقیم کارشناسان زبده در امر تولید قطعه فعالیت دارد و از صفر تا 100 یک آسانسور را طراحی کرده و قطعات آن را تامین می‌کند.  در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی که از پنجم تا هشتم آذر ماه دایر بود، فرصتی شد تا با مهندس شکوری، مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی الفارس گفتگویی داشته باشیم. شکوری در این گفت و گو، از نوع فعالیت‌های متعدد شرکت الفارس و مسیر پیش رو می‌گوید.

آقای شکوری به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

آغاز فعالیت این شرکت به سال 1357 بر می‌گردد. بر همین اساس می‌توان گفت که ما یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال حوزه آسانسور در ایران هستیم. اولین مدیر عامل این شرکت، قبل از تاسیس شرکت الفارس و در دوران قبل از انقلاب به عنوان کارشناس از سال 1338 در شرکت اوتیس فرانسه فعالیت داشته‌اند که به دلیل پشتکار به سمت مدیر فنی همین شرکت منصوب می‌ شوند تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی‌ شرکت اوتیس از ایران می‌ رود و او و چندی از دوستان و همکارانش شرکت الفارس را تاسیس می‌کنند.

شرکت شما چه محصولاتی را ارائه می‌ دهد؟

کار اصلی ما طراحی و مونتاژ محصولات آسانسور است. یعنی از صفر تا 100 یک آسانسور را طراحی می کنیم، قطعات آن را تامین و نصب می کنیم. ما برای قطعات فلزی مثل کابین و ... متال شیت و مواد اولیه را خودمان می سازیم و سپس آن دستگاه را تولید می‌ کنیم. البته سایر قطعات مثل موتور، سیم بکسل و ریل را از اروپا وارد می‌ کنیم.

تفاوت و برتری شرکت شما با محصولات سایر شرکت ها در چیست؟

آن چیزی که باعث شده است این شرکت از سال 1357 تا کنون پابرجا باشد، بحث کیفیت خدمات است. شرکت های بسیاری بوده اند که تنها مدت کوتاهی کار کرده و سپس منحل شده اند. من همیشه می‌ گویم که کیفیت راز ماندگاریست. اگر کار بی کیفیتی ارائه شود، شرکت به طور اتوماتیک از بازار حذف می‌ شود.

کمی بیشتر در مورد تولیدات شرکت الفارس توضیح دهید.

آسانسورهای ما طرح پکیج های اروپایی است. حدود چهار سالی است که دیگر پکیج های اروپایی وارد نمی‌ شود و کارفرمایان به‌ دنبال شرکت هایی می‌ گردند تا بتوانند این خلا را پر کنند؛ ما یکی از همان شرکت هایی هستیم که می توانیم آسانسور هایی تولید کنیم که حتی از استانداردهای اروپایی نیز بالاتر باشند.

چه مسائلی را در امر تولید در نظر می‌گیرید؟

مسائلی که برای ما بسیار مهم است و رعایت می کنیم، ارتفاع کابین هاست، آسانسور های معمولی ارتفاعی حدود دو متر و 20 سانتی متر دارند؛ اما کابین های ما از دو متر و 50 سانتی متر شروع می شود و تا به سه متر نیز می رسد. ما کابین هایی با ارتفاع بلند می سازیم و موتور تمام آسانسور های ما گیرلس هستند. برای نصب و کنترل کیفیت آسانسورها، تمام استانداردها را از شرکت اوتیس دریافت و نسل به نسل در حال استفاده از آنها هستیم و طبق آن استانداردها کار می کنیم.

برنامه ها و هدف های آینده شرکت شما چیست؟

علاوه بر افزایش کیفیت، به دنبال تکنولوژی های برتر هستیم. متاسفانه در ایران برای شروع یک تکنولوژی جدید با مخالفت های بسیاری رو به رو می شویم. وارد کردن نسل جدید آسانسور ها در برنامه ما هست. در حال حاضر قریب به 15 سال است که از موتور گیرلس در صنعت آسانسور استفاده می شود و ما از اولین شرکت هایی بودیم که آن را نصب کردیم؛ اما امیدواریم در آینده بتوانیم آسانسورهای «بلت» را کار کنیم. آسانسورهای پیشرفته امروز تسمه ای هستند که حجم موتور در آن ها بسیار کوچک و مصرف انرژی در آن ها حداقل ممکن است. در حال حاضر دنبال اخذ مجوزها و استانداردهای لازم برای نصب این نوع موتورها هستیم.

هدف اصلی حضور شما در نمایشگاه چیست؟

در نمایشگاه اکثرا قطعه سازان و شرکت های بازرگانی هستند و ما تنها شرکتی هستیم که شرکت طراحی و مونتاژ هستیم. نمایشگاه فرصتی ایجاد می کند تا همکاران قدیمی خود را ببینیم و در واقع حضور هر ساله در نمایشگاه، دیدار سالانه ما با دوستان و همکاران قدیمی این حوزه را فراهم می کند. در حاشیه نمایشگاه نیز یک موقعیت آشنایی دیگران با محصولات ما و درنهایت موجب سپردن کار و سفارش یک پروژه می شود.

راه های ارتباط با الفارس

  •  نشانی دفتر: تهران، خیابان اندرزگو، بلوار کاوه، جنب خیابان اخلاقی، پلاک 12.1، واحد 11
  • نشانی دفتر کرج: کرج، جهانشهر، خیابان استانداری، مجتمع آراکس، طبقه 4، واحد 5
  •        شماره تماس: 09121261004
  •        شماره شرکت: 02122827200
  •        آدرس ایمیل: [email protected]
  •        آدرس سایت: https://elfarslift.com/about/       
 قدیمی ترین شرکت فعال حوزه آسانسور هستیم

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]