اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009165564917727

آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

کد: 140009165564917727

https://bit.ly/3rGOTAq

، (اخبار رسمی): یکی از رسانه های اجتماعی که امروزه بحث بازاریابی در آن بسیار داغ بوده و مورد توجه بسیاری از عموم مردم نیز قرار گرفته است، اینستاگرام می باشد. اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی پرمخاطب بوده که برای موفقیت در آن باید به درستی آموزش دید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام
دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

برای اینکه به درک درستی از دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام برسید، در ابتدا باید با دو مفهوم بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) و الگوریتم آن آشنایی داشته باشید.

یکی از رسانه های اجتماعی که امروزه بحث بازاریابی در آن بسیار داغ بوده و مورد توجه بسیاری از عموم مردم نیز قرار گرفته است، اینستاگرام می باشد. اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی پرمخاطب بوده که برای موفقیت در آن باید به درستی آموزش دید. اگرچه کار با این پلتفرم به ظاهر ساده و آسان می آید اما دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام اصول و قواعد خاص خود را دارد.

با توجه به گزارشات و آمارهای موجود مشخص شده که اینستاگرام تاثیر بسزایی در فروش محصولات و خدمات و بطور کلی بر نحوه عملکرد مشاغل داشته است؛ اما در همین حین افرادی نیز بوده اند که کسب و کاری را در این بستر راه اندازی کرده و به موفقیت نرسیده اند. دلیل این امر آن است که اینگونه افراد به درستی آموزش ندیده و با الگوریتم ها، قوانین و ابزارهای اینستاگرام آشنا نمی باشند.

از این رو در این مقاله از دارکوب هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام لازم است بدانید، برای شما گردآورده شده است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه بوده که با تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
همانطور که در موارد فوق نیز به آن اشاره شد، اینستاگرام شبکه و پلتفرمی بوده که با ارائه طیف گسترده ای از روش ها، موجب شده تا کاربران بتوانند از مزایای آن بهره ببرند. برای اینکه به درک درستی از دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام برسید، در ابتدا باید با دو مفهوم بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) و الگوریتم آن آشنایی داشته باشید.

تعریف بازاریابی اینستاگرام
منظور از بازاریابی اینستاگرام، نوعی بازاریابی و جذب مخاطب از طریق پلتفرم و شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد. بسیاری از صاحبان مشاغل با افزایش مخاطب و مشتری از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی، موجب رونق کسب و کار خود شده اند.

برخی از اینکه افراد از طریق روش های پرداختی نظیر تبلیغات در صفحه های مختلف مخاطبان خود را جذب کرده و عده ای از مشاغل نیز تنها از طریق روش های پرداخت نشده همانند انتشار پست ها و استوری های خاص، تعامل با کاربران از طریق کامنت و نظرات و غیره موجب افزایش بازدید و اعتبار برند و صفحه خود گشته اند.

الگوریتم اینستاگرام
همانند هر شبکه اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز الگوریتم خاص خود را دارد؛ بنابراین برای بهتر دیده شدن نیاز است تا به خوبی با الگوریتم و قوانین این شبکه اجتماعی آشنا باشید.

بسیاری از افراد بر این باورند که الگوریتم اینستاگرام موجب شده تا روند دیده شدن پیج و صفحه آنها دچار مشکل شده و به خوبی به اهداف خود دست نیابند این در حالی است که اگر بر طبق الگوریتم اینستاگرام عمل نمایید، این قوانین و مقررات می تواند در سریعترین زمان ممکن شما را به تمام اهدافتان برساند. تنها کافی است که محتوایی باکیفیت تولید کرده تا نیازهای مخاطبانتان برطرف گردد.

نمونه هایی از دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام
بازاریابی در اینستاگرام دارای روش ها و انواع مختلفی است. به این منظور در این قسمت به انواع نمونه های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در اینستاگرام می پردازیم.

1.  انتشار محتوای ارگانیک و یونیک
انتشار یک محتوای ارگانیک که کپی از یک صفحه دیگر نباشد، یکی از روش های تبلیغات اینترنتی در قالب پست، استوری و سایر روش های پرداخت نشده می باشد. در صورتی که بتوانید مخاطبان خود را به وسیله یک محتوای ارگانیک به سمت کسب و کار خود جذب کنید، می توانید نظر مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و فروش محصولات خود را افزایش دهید.

2.  تبلیغات اینستاگرام
انتشار تبلیغات، یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بوده که می تواند با سرعت بالاتری موجب افزایش فالور و در نهایت افزایش نرخ فروش محصولات و خدمات شود. تبلیغات در قالب های زیر انجام می شود.

تبلیغات از طریق ویدیو و تصویر
انتشار ویدیوها و تصاویر تبلیغاتی همانند انتشار یک محتوای ارگانیک است با این تفاوت که در اینگونه محتواها یک برند و صفحه تبلیغ خواهد شد. همانطور که از نام این نوع تبلیغات مشخص است، تبلیغات ویدئویی از طریق پخش ویدیو و تبلیغات تصویری از طریق پخش یک تصویر انجام خواهد شد. اینگونه تبلیغات شامل انجام یک درخواست و عمل نظیر اکنون خرید کنید، اکنون ثبت کنید، بیشتر بدانید و غیره نیز می باشند.


تبلیغات Carousel
برخی از پست ها دارای چندین اسلاید بوده و به شما امکان انتشار حداکثر 10 تصویر و یا ویدئو را می دهند. از این رو می توانید تبلیغات خود را سازماندهی کرده و به صورت هدفمند 10 اسلاید بسازید. بطور مثال اگر دارای یک صفحه فروشگاهی هستید، می توانید در هر صفحه یکی از محصولات را به نمایش بگذارید. نکته قابل توجه اینجاست که هر اسلاید می تواند لینک و پیوند خاص خود را داشته باشد.


تبلیغات استوری
تبلیغات در استوری یکی از بهترین شیوه های تبلیغات اینترنتی از طریق اینستاگرام می باشد تا جایی که سهم تبلیغات در سه ماهه دوم سال 2019 از 9 درصد به 18 درصد افزایش یافت. دلیل این امر آن است که خلاقیت در استوری بالا بوده و به شیوه های مختلف می توان مخاطب را ترغیب کرد که از محصولات و خدمات شما استفاده نماید.


پست های Shoppable
یکی از ویژگی های برتر اینستاگرام که در سال 2018 آن را عرضه نمود، Shopping Instagram می باشد. این ویژگی این امکان را به فرد می دهد تا بتواند بر روی هر محصول یک تگ و برچسب قرار دهد. بر اساس زمانی که کاربر، مخاطبان و مشتریان بالقوه بر روی محصول مورد نظر خود کلیک کرده تا اطلاعات کاملتری در این باره کسب نمایند، بدون اینکه نیاز باشد از برنامه اینستاگرام خارج شوند، مستقیماً وارد صفحه فروش آن محصول در وب سایت مورد نظر خواهند شد. بدین ترتیب کاربران به سرعت و بدون اتلاف وقت، برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصول وارد صفحه مربوطه خواهند شد.

حتما بخوانید: چگونه در اکسپلور اینستاگرام باشیم


3.  اینفلوئنسر مارکتینگ
در تمام زمینه ها در اینستاگرام از مد گرفته تا تکنولوژی، همواره افرادی بوده که به عنوان اینفلوئنسر و تاثیرگذار فعالیت می نمایند. از آنجایی که این افراد تعداد دنبال کننده های زیادی داشته و به عنوان تاثیرگذاران حرفه خود شناخته می شوند، می توانند تاثیر زیادی در فروش و استفاده از یک محصول نیز داشته باشند.

نکته قابل توجه اینجاست که برای استفاده از بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ، نیاز است تا فردی را انتخاب کنید که در حوزه و حرفه کاری شما به درستی و به طور جد فعالیت نماید.

چه چیزی باعث ایجاد یک پروفایل تجاری خوب می شود؟
هنگامی که پروفایل خود را بهینه کرده و یک صفحه تجاری ایجاد می نمایید، نیاز دارید تا صفحه شما همانند یک پیج کاری و تجاری باشد نه یک صفحه شخصی!

1- از این رو سعی کنید تمامی عکس ها و لوگوهای منتشر شده در این صفحه با سایر عکس هایی که در وب سایت های شبکه های اجتماعی دیگری که از خود منتشر کردید یکی باشد. دو عنصر اصلی و مهم در ایجاد یک صفحه تجاری، بیوگرافی و عکس پروفایل می باشد. برای عکس پروفایل سعی کنید از لوگو برند خود استفاده کنید تا راحت تر شناخته و معرفی شوید. برای بیوگرافی نیز جملاتی درباره مزایای استفاده از محصولات خود بیاورید.
2- می توانید از بیوگرافی به عنوان راحتی برای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و تبلیغات استفاده کنید.
3- از کاربران خود بخواهید تا با ایجاد هشتگ نام تجاری و برند شما، با شما ارتباط برقرار کرده و در عوض شما نیز برخی از این فعالیت ها را در حساب خود به نمایش بگذارید.
4- یک لینک در بیوگرافی پیج خود قرار دهید. این لینک می تواند یک صفحه وب سایت و یا هر صفحه دیگری برای اینستاگرام مارکتینگ شما باشد.
5- از ایموجی ها استفاده کنید چرا که این شکلک ها می توانند یک ارتباط بصری و جالب با کاربران ایجاد نمایند.

همانطور که میبینید روش های زیادی برای ارتباط با کاربران وجود دارد. آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که شما تنها 150 کاراکتر دارید از این رو به درستی از محدودیت استفاده نمایید.

قدرتمندترین ویژگی های اینستاگرام برای مشاغل
اینستاگرام ابزارها و امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار داده که با استفاده صحیح از آنها می توانید به راحتی به دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بپردازید. در زیر به تعدادی از این ویژگی ها و امکانات پرداخته شده است.

یک قدم رو به جلو: روش های کسب درآمد از اینستاگرام

هشتگ های اینستاگرام
زمانی که از هشتگ در هنگام انتشار محتواهای خود استفاده میکنید، به کاربران نشان و جستجوگران نشان می دهید که محتوای شما با آنچه که آنها به دنبالش هستند، مرتبط است. از این رو کاربر می تواند وارد صفحه شما شده و از سایر محتواها و پست های پیج شما دیدن نماید.

از این رو اگر پست شما مرتبط با موضوعی پرطرفدار است، حتما از این هشتگ در محتوای خود استفاده نمایید. برای اطلاع از هشتگ های پرطرفدار، می توانید از طریق نوار جستجو موجود در اینستاگرام موضوع مورد نظر خود را تایپ کرده تا به انواع هشتگ ها در این زمینه دسترسی پیدا نمایید.

از طرفی ابزارهای رایگان دیگری نظیر Keyword Tool نیز موجود بوده که بر اساس کلمات کلیدی هشتگ هایی ایجاد می نمایند.

استوری های اینستاگرام
همانطور که میدانید انتشار استوری نسبت به پست راحت تر بوده و کاربران نیز تعامل بهتری با استوری برقرار می نمایند. در کنار این موارد، محتواهایی که از طریق استوری با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارید، تنها 15 ثانیه طول کشیده و پس از 24 ساعت نیز از بین خواهند رفت.

بسیاری از افراد از ایده های زیر برای تولید محتوای استوری اینستاگرام استفاده می نمایند.

  • به سوالات متداول کاربران خود درباره محصولات، برند و غیره پاسخ می دهند
  • درباره پشت صحنه های زندگی، شرکت و برند خود محتواهایی منتشر می کنند تا کاربران نیز درباره این دست موارد اطلاعات کسب نمایند.
  • تبلیغات در استوری انجام داده و کسب درآمد می نمایند.
  • می توانید از مخاطبان خود درباره یک موضوع نظر خواسته و نظرات آنها را درباره موضوع مورد نظر بدانید.
  • داستان، مسابقه و موضوع جالبی برای مخاطبان خود بازگو کرده و از آنها بخواهید محتوای شما را در استوری خود منتشر کرده و در نهایت شما را در آن استوری تگ نمایند.
  • و غیره

بدین ترتیب می توانید استوری های خلاقانه ایجاد کرده و نظر کاربران را به خود جلب نمایید.

لایو اینستاگرام
همانطور که از نام این ویژگی پیداست، می تواند در هر لحظه به صورت زنده با مخاطبان خود در تماس بوده و با آنها به گفتگو بپردازید. این قابلیت می تواند برای افرادی که خواستار بحث درباره یک رویداد مهم هستند بسیار کاربردی باشند.

البته لازم به ذکر است که از آنجایی که در هنگام ایجاد لایو در اینستاگرام برای مخاطبان شما اعلان ارسال می شود، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که حتما دارای محتوایی کاربردی و مهم باشید چرا که شما در قبال دنبال کنندگان مسئولیت زیادی داشته و نباید محتوای شما به نحوی باشد که کاربر حس کند با مشاهده و ورود به لایو شما، وقت خود را هدر داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی