اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009175567417736

راهنمای خرید پایه دوربین خوب

کد: 140009175567417736

https://bit.ly/3DAhABz

، تهران , (اخبار رسمی): پایه دوربین یکی از اقلام اساسی هنگام عکس گرفتن می باشد که اگر مایل هستید، عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال نمایید، لازم است تا حتما آن را در تجهیزات خود داشته باشید.

راهنمای خرید پایه دوربین خوب
راهنمای خرید پایه دوربین خوب

شما می توانید از این پایه ها برای عکاسی در طبیعت، عکاسی صنعتی و حتی پرتره استفاده نمایید اما سوال اینجاست که برای خرید پایه دوربین باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟ در این مقاله قصد داریم تا برخی از مهمترین ویژگی های یک پایه خوب را بیان داریم تا خرید برای شما آسان تر شود.

خرید پایه دوربین برای هر عکاسی نیاز است:

شاید شما نیز جزء آن دسته از افراد باشید که خرید پایه دوربین را الزامی نمی دانند اما باید در نظر داشته باشید که خرید تجهیزاتی همانند گیمبال یا پایه دوربین موجب می شود تا شما بتوانید عکس های حرفه ای تری را ثبت  نمایید. برخی از مزایای خرید پایه دوربین در زیر لیست شده اند:

-         می توانید عکس هایی را ثبت نمایید که وضوح و کیفیت بالایی دارند.

-         از این موارد می توانید استفاده نمایید تا دوربین های سنگین را نگه دارد و عکس ها بابت لرزش دست خراب نشوند.

-         به کمک پایه راحت تر می توانید کادر بندی نمایید لذا عکس های شما دقیق تر و البته دارای جزئیات بیشتر می باشند.

-         این موارد برای عکس های پانوراما و HDR گزینه عالی محسوب می شوند زیرا کیفیت تصاویر را تا حد زیادی ارتقا می دهند.

-         به کمک پایه قادر خواهید بود تا در عکاسی خود نور را بهتر تنظیم نمایید.

-         برای عکاسی از آسمان شب این مورد گزینه عالی محسوب می شود.

-         در عکاسی کلوز آپ یا ماکرو می توانید دقت بیشتری به خرج دهید.

با تمام این مزایا به نظر می رسد که داشتن یک پایه دوربین برای هر عکاسی یک نیاز بزرگ است اما باید توجه نمود که در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی بسیاری وجود دارند که اقدام به فروش این مورد می نمایند و گاها انتخاب بین مدل های متفاوت دشوار خواهد بود. از همین رو پشتیبان های سایت فروشگاهی دیدنگار که سابقه چندین سال خدمات فروش و پس از فروش در حوزه دوربین های عکاسی و وسایل جانبی آن را دارند، نکات مهم برای خرید پایه دوربین را لیست نموده اند که در ادامه ذکر شده است و می توانید از آنها بهره ببرید.

-          به مقاومت و استحکام پایه دوربین خود دقت نمایید:

عموما پایه هایی که در بازار وجود دارند از جنس آلومینیوم، کروم یا پلاستیک می باشند. طبیعتا موارد پلاستیکی دارای استحکام کمتری بوده و ضعیف تر هستند. اغلب سه پایه های حرفه ای از جنس آلومینیوم می باشند، این موارد به نسبت گروه قبل دارای وزن کمتری هستند اما گران تر محسوب می شوند. اگر سه پایه شما از جنس فیبر کربن باشد، مقاومت بالایی دارد اما نسبت به دو مدل قبلی بسیار گران تر خواهد بود.

 

-         به وزن پایه دوربین خود دقت نمایید:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید پایه دوربین، وزن آن می باشد. عموما بسیاری از افراد به دنبال پایه های ارزان میباشند که آنها نیز سنگین هستند. باید در نظر داشت که هر اندازه پایه سنگین تر باشد، به همان اندازه حمل و نقل آن نیز مشکل تر می باشد. از سوی دیگر اگر که پایه شما بسیار سبک باشد، دوربین ها و لنز ها نمی توانند به خوبی بر روی آن قرار گیرند و احتمال شکسته شدن نیز وجود دارد. یک قانون کلی در این رابطه وجود دارد که بیان می دارد پایه شما باید بتواند بیش از 2 برابر وزن دوربین و لنز شما را  تحمل نماید. عموما به افراد حرفه ای که همیشه پایه را با خود حمل می نمایند، توصیه می شود تا از جنس های فیبر کربن خریداری نمایند که هم وزن خوبی داشته باشند و هم کیفیت عالی را ارائه دهند.

-         ارتفاع پایه دوربین:

فاکتور بعدی که برای خرید پایه دوربین باید به آن توجه نمایید؛ ارتفاع آن است. ارتفاع پایه شما نباید به گونه ای باشد که هنگام عکاسی کمر خود را خم نمایید. خم شدن موجب می شود تا شما دچار خستگی شوید و عکس های شما نیز از دقت لازم برخوردار نباشند. البته در این مرحله باید به نکته دیگر نیز توجه نمایید. پایه شما در حالت جمع شده نیز نباید فضای زیادی را اشغال نماید. در این صورت به راحتی می توان آن را داخل کیف قرار داد و جابجا نمود.

-         توجه به بخش نگهدارنده دوربین الزامی است:

به جرات می توان بیان داشت که این فاکتور یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید پایه دوربین باید به آن توجه نمایید. به عبارت دیگر شما باید پایه هایی را انتخاب نمایید که دارای سری محکم باشند. در این صورت امنیت دوربین و لنز شما حفظ می شود. متخصصان دیدنگار بیان می دارند که پایه ها باید دارای دو دسته نگهدارنده در بخش "سری" خود باشند که به کمک آنها بتوان دوربین را محکم کرده و آن را تغییر حالت دارد. البته این سری ها نیز متفاوت می باشند. برخی از آنها تنها به صورت افقی و عمودی فعالیت می نمایند و برخی دیگر نیز به صورت 360 درجه  می چرخند.

در کنار تمام فاکتورهای بالا دقت نمایید که پایه دوربین شما باید به راحتی به دوربین وصل شده یا از آن جدا شود. در این صورت می توان از آن در هر محلی بدون مشکل استفاده نمود.

جمع بندی:

امروزه فروشگاه های زیادی وجود دارند که در زمینه ارائه تجهیزات عکاسی خدمات ارائه می دهند اما فروشگاه هایی همانند دیدنگار یک مزیت عالی دارند که می توانید با خیال راحت از آنها خرید نمایید و آن هم این مورد می باشد که متخصصان حرفه ای همواره آماده پاسخگویی به شما قبل و بعد از خرید می باشند. از سوی دیگر چون شما در زمان خرید قادر خواهید بود تا تمام ویژگی های کالا را به دقت مطالعه نمایید لذا امکان مقایسه و تصمیم گیری نیز برایتان فراهم است. با توجه به این موارد و در نظر گرفتن این موضوع که پایه دوربین یا گیمبال ارزش کمی نیز ندارند، توصیه می شود تا در خرید خود، فروشگاه های مطمئنی را انتخاب نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دید نگار

مجموعه دیدنگار در سال 1389 با رویکرد حضور در بازار دوربین عکاسی و فیلمبرداری تأسیس شد. از آغاز تأسیس به مرور بخش های زیر به این مجموعه اضافه شد و اکنون افتخار ما این است که قابلیت ارایه مجموعه ای کامل از خدمات را به عکاسان عزیز خواهیم داشت: 1-فروشگاه دیدنگار: در فروشگاه دیدنگار انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری ، تجهیزات و لوازم عکاسی ، تجهیزات آتلیه و لوازم نورپردازی با شرایط نقد و اقساط و با قیمت رقابتی و مناسب در اختیار مشتریان قرار داده می شود. 2- آکادمی عکاسی دیدنگار: آموزشگاه عکاسی دیدنگار برای پوشش نیاز عکاسان و علاقمندان در زمینه آموزشهای تخصصی عکاسی و فیلمبرداری بصورت آنلاین و حضوری فعالیت می کند. آموزشگاه دیدنگار دارای یک آتلیه کاملاً تخصصی است و برای هنرجویان دیدنگار کاملاً مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی