اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009285586916953

کاربردهای مواد شیمیایی در صنایع مختلف

کد: 140009285586916953

https://bit.ly/3FfRlSm

، تهران , (اخبار رسمی): کاربردهای مواد شیمیایی در صنایع مختلف ،مواد شیمیایی دارای خصوصیات و تلفیقات ثابت و معینی هستند. همچنین شناخت پاره هایی که ایجاد کننده این مواد هستند با شیوه های تفکیک فیزیکی و تجزیه عناصر آنها امکان پذیر نیست.

کاربردهای مواد شیمیایی در صنایع مختلف
کاربردهای مواد شیمیایی در صنایع مختلف

فروش انواع مواد شیمیایی با برند مرک آلمان و سیگما آلدریچ

کاربردهای مواد شیمیایی در صنایع مختلف ،مواد شیمیایی دارای خصوصیات و تلفیقات ثابت و معینی هستند. همچنین شناخت پاره هایی که ایجاد کننده این مواد هستند با شیوه های تفکیک فیزیکی و تجزیه عناصر آنها امکان پذیر نیست. جوزف پراست برای نخستین بار در سده هجدهم میلادی توانست تعریفی از این مواد عرضه دهد که کامیابی او بعد از آزمایش های وسیع او بر روی این مواد نظیر کربنات مس ایجاد شد. عناصر شیمیایی در حین واکنش می توانند با همدیگر مخلوط و تلفیق شوند که در نهایت سبب ایجاد مقدار زیادی از این مواد می شوند.‌

برای مثال آب ، نتیجه واکنش عنصر های هیدروژن و اکسیژن می باشد. در این واکنش ۲ مولکول هیدروژن با ۱مولکول اکسیژن با هم تلفیق شده و به هم وصل می شوند در این صورت سبب ایجاد مولکولی با ساختار H۲O می شوند. افزون بر این دقت داشته باشید که این ۲عنصر در وضعیت های متنوع می توانند ماده ای دیگر را ایجاد کنند به عنوان مثال هیدروژن پراکسید از مولکول ها H۲O۲ ایجاد شده است.

ماده های شیمیایی خالص در زیستگاه خیلی کمیاب هستند، بنابراین پیدا نمودن آنها کاری سخت و دشوار است. بعضی از این مواد خالص شامل طلا، الماس، شکر و سدیم کلرید و… ‌می باشند.

تقسیم بندی انواع مــواد شیــمیایی

مواد شیمیایی ۴ گونه می باشند که عبارتند از:
جامد
مایع
گاز
پلاسما

کلیه این چهار قسمت به دو طبقه مواد معدنی و مواد آلی تسهیم می شوند که امکان دارد یک ماده شیمیایی با توجه به تغییر و تحولات دما و فشار در هر یک از این ۴ وضعیت مشاهده شود. گرید این مواد آزمایشگاهی به همراه اسم، مشخصات و فرمول ماده بر روی بسته بندی ها ثبت می شوند که در حقیقت نمایانگر مقدار خلوص این مواد می باشند.

مــواد شیــمیایی صنعتی و آزمایشگاهی

یکی از توزیعات عمده برای مواد شیمیایی توزیع این مواد به صنعتی و آزمایشگاهی است. این مواد مطابق نوع استعمالی که دارند در ۲ نوع آزمایشگاهی و شیمیایی ساخته می شوند. اکثر این نوع مواد که در کشور ایران موجود است از خارج کشور وارد می شوند زیرا همانگونه که می دانید پیدا کردن ماده های شیمیایی خالص کاری سخت و پیچیده می باشد.

این نوع مواد صنعتی در بخش های متنوعی بکار برده می شوند که بعضی از آنها شامل صنایع پزشکی، تولیدی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، فولاد و ذوب آهن، نساجی، داروسازی، رنگسازی ، جوهر سازی و…

این گونه مواد صنعتی معمولا در مخازن تهران نگهداری می شوند و سایر شهر ها برای تهیه این مواد به تهران می آیند، اگرچه ارسال این مواد به کلیه نقاط ایران خیلی راحت صورت می گیرد، در حال حاضر با توسعه هایی که ایجاد شده خرید این مواد به آسانی صورت می گیرد.

سایت نانو تک شیمی سال های طولانی است که در حیطه فروش این مواد در حال خدمات رسانی است در این سایت می توان لیستی از عمده ترین مواد را مشاهده کنید.

مــواد شیــمیایی آلی و معدنی

همانطور که گفته شد مواد شیمیایی به دو گروه آلی و معدنی تقسیم می شوند، مواد آلی جزئی از ماده های شیمیایی می باشند که عنصر عمده سازنده آنها هیدروژن می باشد. نکته حائز اهمیت این که در سال های خیلی دور برای ساخت مواد آلی حیوانات و گیاهان را به کار می بردند. یکی از نام های مواد آلی مواد ارگانیک می باشد که همواره این اسم کمتر استفاده می شود.

خصوصیت مشترکی که در بین کلیه ماخذ آلی وجود دارد وجود کربن در همه این عناصر است. در حال حاضر کربن بسیار حائز اهمیت است و روزانه مجلات، رسانه ها و… فکر ما را به سمت تلفیقات کربن نظیر چربی های اشباع نشده، حشره کش ها، استروئیدها، کلسترول و … می کشاند. در مجموع هر نوع تلفیق دیگر به جز مواد آلی که در پیرامون ما موجود هستند مواد معدنی می باشند.

کاربردهای انواع مــواد شیمیــایی

امروزه بکارگیری از مواد شیمیایی در زندگی بسیار حائز اهمیت شده است. براساس برآیند های انجام گرفته بیشتر از ۱۰۰۰ نمونه از این تلفیقات در صنایع متنوع به کار برده شده اند. زمانی ‌که بحث انواع کاربرد آن به میان می آید می توان به استعمال آنها در صنایع متنوع نظیر دارو سازی، کشاورزی، صنعت غذا، شوینده ها اشاره کرد.

برای مثال در صنعت کشاورزی بدون استفاده از کودهای مصنوعی، آفت کش ها و دیگر ماده های شیمیایی سودمند در این حیطه، تمهید فراورده های کشاورزی برای برطرف کردن احتیاجات جامعه مقدور نخواهد بود.

کاربرد این مواد در صنعت مواد غذایی

در صنعت مواد غذایی نقش مواد شیمیایی در پروسه هایی نظیر مخلوط سازی، تصفیه، امولسیون چربی و روغن و…. پر رنگ می شود. این تلفیقات همچنین برای تولید ویتامین ها، طعم دهنده ها و رنگ های خوراکی به کار برده می شوند و بدون آنها توانایی نگهداری خیلی از مواد خوراکی مقدور نیست.

کاربرد موادها در ساخت انواع پاک کننده ها

یکی دیگر از کاربردهای مواد شیمیایی در ساخت شوینده ها و پاک کننده ها می باشد که معمولا امروزه این محصولات در اکثر خانه ها یافت می شوند. این تلفیقات در تولید پاک کننده های ویژه، صابون ها، ژل های مخصوص بدن، نرم کننده پارچه و… بکاربرده می شوند.

کاربرد آن در صنعت چاپ

در صنعت چاپ، کاربردهای مواد شیمیایی بسیار کزیاد هستند که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می شود: تولوئن اکسیلن در مرکب های چاپ به کار برده می شوند. برای تولید رنگ ها معمولا سولفور روی بکار برده می شود. از الکل نیز هم بسان حلال جهت مرکب های چاپ استفاده می شود.

فروش انواع مواد شیمیایی با برند مرک آلمان و سیگما آلدریچ

آدرس :تهران : میدان انقلاب - ابتدای کارگر شمالی-کوچه رستم-پلاک 20-طبقه اول - واحد 2

تلفن های ثابت :02166411325-66979507

تلفن همراه :09123766980

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید