اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009285587416969

آشنایی با وجه تمایز کیسـه پروپـیلن با کیـسه پلی اتیـلن

کد: 140009285587416969

https://bit.ly/33O8p4p

، تهران , (اخبار رسمی): کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن دو نوع از رایج ترین پلاستیک های مورد استفاده در صنعت بسته بندی مواد غذایی هستند. در سطح ظاهری بسیار شبیه به هم هستند، با این حال، هر یک از آنها دارای ویژگی ها و عملکردهای مشخصی هستند.

وجه تمایز کیسـه پروپـیلن با کیـسه پلی اتیـلن
آشنایی با وجه تمایز کیسـه پروپـیلن با کیـسه پلی اتیـلن

کیسه بافی ثمین از سال 1379 جهت تولید انواع کیسه‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن و لمینه در سایزهای مختلف برای بسته‌بندی محصولات غذائی – کشاورزی – معدنی و شیمیائی در شهر صنعتی رشت شروع به فعالیت کرده است.

وجه تمایز کیسـه پروپـیلن با کیـسه پلی اتیـلن

مقدمه:

کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن دو نوع از رایج ترین پلاستیک های مورد استفاده در صنعت بسته بندی مواد غذایی هستند. در سطح ظاهری بسیار شبیه به هم هستند، با این حال، هر یک از آنها دارای ویژگی ها و عملکردهای مشخصی هستند. در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این پلاستیک ها، لازم است بدانیم وجه تمایز کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن چیست و عملکردی دارند؟

نکات موثر در رابطه با وجه تمایز کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن

پلی اتیلن و پلی پروپیلن: مشخصات عمومی

یکی از موارد قابل توجه در بررسی وجه تمایز کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن این است که، از پلی اتیلن به طور گسترده ای در ساخت کیسه های خلا استفاده می شود. پلی پروپیلن (نایلون) به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شود، هم چنین از نادرترین مواد پلیمری است که برای ساخت نوارهای چسب مختلف استفاده می شود. پلی اتیلن پلیمری است که از اتیلن ساخته می شود و بسته به نحوه پلیمری شدن، خصوصیات پلی اتیلن تغییر می کند. با این حال، پلی پروپیلن به عنوان شماره 5 – PP طبقه بندی می شود. این همچنین یک پلیمر پلاستیکی است، اما مونومر آن پروپیلن است که به راحتی تولید می شود و درجه خلوص بالایی دارد.

تفاوت بین بسته بندی مواد غذایی با کیسه پلی اتیلن و پلی پروپیلن

مقاومت شیمیایی و حرارتی

دماهای بالا: پلی پروپیلن بهتر از پلی اتیلن در برابر دماهای بالا مقاومت می کند.

دمای پایین: پلی اتیلن در دماهای پایین مقاومت بیشتری دارد و ویژگی های آن را تا 80- درجه سانتیگراد حفظ می کند. پلی پروپیلن فقط خواص خود را بالاتر از صفر درجه سانتی گراد حفظ می کند.

مقاومت شیمیایی: یکی دیگر از موارد قابل توجه در بررسی وجه تمایز کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن این است که علی رغم این واقعیت که پلی اتیلن مقاومت بهتری در برابر سایش دارد، این پلی پروپیلن است که به دلیل مقاومت زیاد در برابر اسیدهای ساینده، بهتر عمل می کند.

انعطاف پذیری

پلی اتیلن ماده ای بسیار الاستیک است که به راحتی کشیده می شود و آن را به ماده ای مناسب برای بسته بندی مواد غذایی تبدیل کرده است. انعطاف پذیری پلی پروپیلن بسیار کمتر است.

تشخیص کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن و بررسی تفاوت های آن ها

نام شیمیاییPE، پلی اتیلن خطی است که می توان آن را به دو نوع تقسیم کرد. یکی پلی اتیلن خطی با چگالی بالا است که ما معمولاً آن را Po HDPE می نامیم و دیگری پلی اتیلن خطی با چگالی کم است که معمولاً PE LDPE می نامیم. در حقیقت، این پلی اتیلن خطی با چگالی کم نیز به دو نوع LDPE و LLDPE تقسیم می شود (ما به ترتیب آنها را ماده اصلی و ماده کمکی خواهیم نامید، اما هنگام ساخت کیسه های لاستیکی، لازم است از آنها با هم استفاده شود.)

1:کیسه های پلاستیکی مورد استفاده در کارخانه های عمومی نیز کیسه های پلاستیکی PE هستند، مانند کارخانه الکترونیک، کارخانه لوازم الکتریکی، کارخانه سخت افزار، پلاستیک، کارخانه پوشاک، کارخانه کفش و … کیسه های PE به طور گسترده ای در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. کیسه های پلاستیکی PE شفاف به نظر می رسند، صاف هستند و مقاومت آن ها خوب است.

2:کیسه های پلاستیکی PP یا پروپیلن، بیشتر برای بسته بندی هدایا و فروش لباس ها استفاده می شوند. لباس های جدیدی که می خریم، معمولاً دارای کیسه های پلاستیکی Po است که با کیسه های پلاستیکی بسته بندی شده و دارای یک لایه مهر و موم لاستیکی دو طرفه است. لمس کیسه پلاستیکی PP بسیار شفاف و صاف است، اما بسیار سخت و شکننده است. اگر آن را از وسط تا کنید، چین ایجاد می شود. اگر کیسه پلاستیکی PE را جمع کنید، هیچ چین و چروکی ایجاد نمی شود. به دلیل شفافیت خوب، هنگام بسته بندی هدایا، بسیار خوب به نظر می رسند. کیسه های پلاستیکی PP شباهت زیادی به کیسه های پلاستیکی Po دارند، اما شفافیت آن به اندازه po نیست، بنابراین قیمت کیسه های پلاستیکی PP از کیسه های پلاستیکی Po سود بیشتری دارد. مواد PP قبلاً گرانتر از مواد PE بودند.

کیسه بافی ثمین از سال 1379 جهت تولید انواع کیسه‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن و لمینه در سایزهای مختلف برای بسته‌بندی محصولات غذائی – کشاورزی – معدنی و شیمیائی در شهر صنعتی رشت شروع به فعالیت کرد و در سال‌های 1382و1386و1396 طرح‌های توسعه خود را اجرا و در حال حاضر ظرفیت آن بیش از 17000تن در سال می‌باشد.

تلفن : 8- 88959006 – 88977569

واتس آپ ثمین: 09912808734

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی