اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009295592014562

آموزش تربیت سگ در آکادمی آتاپت

کد: 140009295592014562

https://bit.ly/3mCnhcC

، (اخبار رسمی): اگر به اطراف خود دقت کنید می بینید که روز به روز به تعداد کسانی که از حیوان خانگی خصوصا سگ، نگهداری می کنند بیشتر می شود شاید خود شما نیز یکی از آن ها باشید، اگر چنین است پس باید در خصوص آموزش تربیت سگ نکاتی را بدانید چرا که تربیت آن از نوع نگهداری نیز مهم تر است.

آموزش تربیت سگ در آکادمی آتاپت
تمرین با صاحب سگ برای آموزش بمون
آموزش تربیت سگ در آکادمی آتاپت
آموزش سگ پلیس دوبرمن
آموزش تربیت سگ در آکادمی آتاپت
آموزش صفر تا صد توپ بازی با سگ

چرا به آموزش تربیت سگ نیاز است؟

به گفته مهرزاد کوهزاد مربی و روانشناس سگ: تربیت سگ به معنای این است که به سگ بایدها و نبایدها را بگوئیم، این کار با استفاده از تمرین و تکرار امکان پذیر است. دلیل نیاز به آموزش و تربیت سگ نیز به این خاطر است که آن ها قدرت درک ندارند و نمی دانند که اگر برخی از کارها را انجام دهند ممکن است باعث آزار دیگران شود.

به طور مثال پارس کردن سگ در هر ساعت از شبانه روز برای او منعی ندارد این در حالیست که باعث نارضایتی اطرافیان خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای آموزش تربیت سگ باید دانش کافی داشت در غیر این صورت نمی توان کار را به خوبی پیش برد. در ادامه هر آن چه که باید در این باره بدانید را ذکر کرده ایم.

در آموزش تربیت سگ چه ابزارهایی به کار برده می شود؟

تربیت سگ برای هر کس شاید جنبه ی متفاوتی داشته باشد از همین رو ابزارهای متفاوتی نیز به کار ببرد، اما به طور کلی ابزارهایی که برای آموزش تربیت سگ مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:

نکته: مهرزاد کوهزاد روانشناس و مربی سگ کاملا مخالف روش قلاده شوک خاردار و الکتریکی است و اعتفاد بر این دارد که رفتار سگ را میتوان از طریق روانشناسی سگ درمان و اصلاح کرد.

قلاده شوک

این نوع قلاده که زنجیر مانند است با کشیدن تسمه ای که به آن متصل می باشد جمع خواهد شد، مزیتی که این قلاده دارد این است که با فشار یک ضرب، سگ متوجه خواهد شد که چه کارهایی را نباید انجام دهد. این وسیله ی پرکاربرد قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نیز دارد.

قلاده خاردار

نوع دیگری از قلاده وجود دارد که ظاهری کاملا شبیه به قلاده شوک دارد با این تفاوت که روی آن خارهایی به سمت داخل وجود دارد، به سبب طراحی خاص آن هزینه ی بیشتری نسبت به نوع اول دارد. لازم به ذکر است که این قلاده خطرناک است و نباید به تنهایی از آن استفاده کرد و تنها مربی مجاز به استفاده از آن خواهد بود.

قلاده الکتریکی از راه دور

گران ترین نوع قلاده، قلاده الکتریکی از راه دور است که قابلیت کنترل از راه دور و لرزش دارد حتی در برخی از مدل های آن می توان میزان ولتاژ شوک را تغییر داد.

استفاده از توپ برای تربیت سگ

یکی از بهترین ابزاری که می توان با استفاده از آن تمرکز کردن را به سگ آموزش داد توپ است. در واقع با استفاده از توپ به سگ آموزش می دهید که در محیط های شلوغ رفتار متمرکزی داشته باشد.

تاگ

تاگ به لباسی گفته می شود که برای محافظت از دست مربی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا برای سگ های نگهبان و سگ های پلیس از این وسیله ی پرکاربرد استفاده می کنند.

نکته : بدلیل مخالف بدون بسیاری از مربیان سطح با قلاده شوک، خاردار، الکتریکی و هر آن چیزی که سگ را آزرده کند، پت شاپ آتاپت هیچ محصولی مانند اینها برای فروش ارائه نمیدهد.

بهترین زمان برای شروع آموزش تربیت سگ چه موقع است؟

بر اساس آمار به دست آمده از مربیان سگ و گفتگو با مهرزاد کوهزاد، بهترین زمان برای شروع آموزش به سگ ها 2 ماهگی است، از 2 ماهگی تا 8 ماهگی مهم ترین زمان برای شکل گیری شخصیت سگ به شمار می رود پس به بازه ی زمانی و سن سگ توجه کنید اگر می خواهید یک سگ فرمانبردار داشته باشید.

اگر به سگ آموزش داده نشود چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟

سگ هایی که آموزش می بینند بر اساس چیزی که یاد گرفته اند در شرایط مختلف واکنش نشان می دهند این در حالیست که اگر سگ به درستی آموزش نبیند به طور غریزی تصمیم به انجام کار یا یک واکنش می گیرد، با این توضیح کوتاه درک آموزش و تربیت شدن سگ برای همگان مشخص می شود.

به طور مثال اگر شما به سگتان یاد ندهید که در چه جایی مجاز به دستشویی می باشد او هر جا که بخواهد این کار را انجام می دهد که نتیجه ی آن چیزی جز عصبانیت شما و کثیف شدن محیط نخواهد بود، علاوه بر آن اگر این رفتارها تکرار شود شما از سگ خود خسته شده و ناچار به فروش یا واگذاری آن خواهید بود.

پیش از شروع تربیت سگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که می دانید نژادهای مختلفی از سگ وجود دارد که ظاهر هر یک را با دیگری متفاوت کرده است، از همین رو باید بگوئیم که در تربیت سگ نژاد آن نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که رفتارهای گوناگونی از خود نشان می دهند.

پیش از این که تربیت سگ را شروع کنید بایستی به مواردی مثل نژاد، جنسیت و سن توجه داشته باشید، دقت به هر یک از این موارد می تواند در نحوه ی تربیت تاثیر داشته باشد.

جالب است بدانید که برخی از آموزش ها تنها برای نژاد خاصی از سگ ها به کار برده می شود. به طور مثال سگ های ژرمن شپرد به طور ذاتی نگهبان هستند، از همین رو بایستی اجازه داد که ابتدا به سن بلوغ برسد سپس آموزش های مخصوص به حفاظت و نگهبانی را شروع کرد اگر این آموزش ها در سن کمی شروع شود او نمی تواند درک درستی از محیط اطراف و حتی آموزش ها داشته باشد از همین رو نتیجه ی دلخواه را نمی بینید.

مهم ترین آموزش های تربیت سگ کدام ها هستند؟

فارغ از سن، جنس و نژاد برخی از آموزش ها برای تمامی سگ ها باید وجود داشته باشد، از جمله آن ها می توان به اجتماعی شدن، پارس نکردن نسبت به افراد و حیوانات دیگر، مراقبت از اسباب بازی ها و وسایل محیط اطراف، نحوه ی دستشویی و یادگیری محل آن و... اشاره کرد. شروع یادگیری آموزش ها هر چقدر که از سن کمتر شروع شود نتیجه ی مطلوب تری خواهد داشت.

نژاد سگ در آموزش و یادگیری چه تاثیری دارد؟

برخی از افراد تصور می کنند که تمام سگ ها به یک شکل می توانند آموزش ها را دریافت کنند و تفاوتی ندارد که چه نژادی داشته باشد، در حالی که این یک باور غلط است، هوش هر یک از آن ها با دیگری کاملا تفاوت دارد، رده بندی ده مورد از باهوش ترین سگ ها عبارتند از:

  • بردر کالی
  • پودل
  • ژرمن شپرد
  • گلدن رتریور
  • دوبرمن پینچر
  • سگ گله شتلند
  • لابرادور
  • پاپیلون
  • روتوایلر
  • سگ کتل استرالیایی

ابتدایی ترین آموزش ها در تربیت سگ چیست؟

به گفته مهرزاد کوهزاد مربی و روانشناس سگ ها به طور کلی 5 دستور ابتدایی در آموزش تربیت سگ وجود دارد که باید آن ها را به خوبی درک کرده و یاد بگیرد. آموزش های فوق بدین شرح هستند:

فرمان بشین

این فرمان اساس تمامی تکنیک های آموزش تربیت سگ است، برای این کار باید به شکل زیر عمل کنید:

  • ابتدا چیزی را به عنوان جایزه در دست خود گرفته و در برابر سگ زانو بزنید.
  • سپس آن را در مقابل بینی سگ قرار داده و دست خود را بالا ببرید.
  • حالا باید به او بگوئید بنشین، احتمالا سگ در این مرحله سر خود را به سمت جایزه بالا می برد شما باید با دست دیگر پشت او را با سمت زمین هدایت کنید.
  • همزمان با نشستنش باید کلمه بشین را تکرار کنید.
  • جایزه را زمانی که از دستورات پیروی کرد به او بدهید.

فرمان هم قدم

در فرمان هم قدم هدف این است که سگ دقیقا همراه با شما حرکت کند. برای انجام این فرمان به مراحل زیر دقت کنید:

  • از قلاده کتفی استفاده کنید.
  • فرمان بنشین را تکرار کنید.
  • بند قلاده باید در دست چپ و اسباب بازی در دست راست که بالای سر سگ است باشد.
  • سپس عروسک جغجغه ای را به صدا درآورده و راه رفتن را شروع کنید.
  • در صورتی که سگ به شما توجه نکرد از حرکت بایستید.
  • اگر توجهش به شما جلب شد عروسک را به عنوان جایزه به او بدهید.

فرمان بخواب

با این که فرمان بسیار سختی است اما پرکاربرد است، برای انجام این فرمان به روش زیر عمل کنید:

  • چیز خوشبویی را به عنوان جایزه در مشت خود قرار داده و آن را به بینی سگ نزدیک کنید.
  • زمانی که جایزه را بو کشید دست خود را به زمین گذاشته و مادامی که دست شما را دنبال می کند به او بگوئید بخواب، حالا می توانید جایزه را به عنوان پاداش به او بدهید.

فرمان بمان

هدف از فرمان بمان برای آموزش خودداری به سگ است که باید به این صورت آموزش داده شود:

  • فرمان بنشین را به سگ بگوئید سپس دست خود را باز کرده و کف دستتان را به سمتش بگیرید.
  • حالا به او بگوئید بمان سپس همزمان یک قدم به عقب بردارید.
  • زمانی که دیدید سگ همچنان در جای خود است، به او جایزه دهید.

فرمان ولش کن

فرمان ولش کن به سگ ها کمک می کند تا در شرایط خطرناک در امان بمانند، این فرمان به شکل زیر آموزش داده می شود:

  • در هر دو دست خود جایزه داشته باشید.
  • سپس یکی از مشت های خود را باز کنید و زمانی که سگ در حال تلاش برای گرفتن جایزه است بگوئید ولش کن.
  • اگر سگ به فرمان شما واکنش مثبت نشان داد حالا جایزه دیگر را که در مشت مخالف شماست به او بدهید.

از این که مقاله ما را برای افزایش آگاهی خود انتخاب کردید سپاسگزاریم هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با آموزش تربیت سگ بود، امیدواریم که رضایت مند بوده باشد.

در صورتی که هنوز هم در این زمینه سوالات و ابهاماتی دارید توصیه می کنیم به سایت پت شاپ آنلاین آتاپت و آکادمی آتاپت در این آدرس atapet.ir مراجعه کرده و از آن ها راهنمایی بخواهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست