اطلاعات تماس
  • 021654*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010045600016962

آشنایی با بازار پیچ و مهره در تهران

کد: 140010045600016962

https://bit.ly/3JhUHqn

، (اخبار رسمی): از گذشته تاکنون اتصالات نقش مهمی در صنایع و تولیدات مختلف داشته‌اند و یکی از محصولاتی که در اتصالات نقش اساسی دارد، پیچ و مهره‌ها هستند. پیچ محصولی است که از آن برای در کنار هم قرار دادن یا متصل کردن قطعات استفاده می‌شود.

بازار پیچ و مهره در تهران
آشنایی با بازار پیچ و مهره در تهران

از گذشته تاکنون اتصالات نقش مهمی در صنایع و تولیدات مختلف داشته‌اند و یکی از محصولاتی که در اتصالات نقش اساسی دارد، پیچ و مهره‌ها هستند. پیچ محصولی است که از آن برای در کنار هم قرار دادن یا متصل کردن قطعات استفاده می‌شود. مهره نیز یک وسیله به شکل گرد یا چند ضلعی می‌باشد که درون آن رزوه شده است و برای تکمیل کار پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع استفاده از مهره‌ها باعث می‌شود پیچ در محل خود محکم قرار گرفته و باز نشود. پیچ و مهره‌ها به صورت نر و ماده درون هم فیکس و چفت می‌شوند و برای استفاده باید هر دو آن‌ها از نظر جنس و رزوه با همدیگر مطابقت داشته باشند. اگر تمایل دارید با بازار پیچ و مهره در تهران و اهمیت پیچ و مهره‌ها آشنا شوید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع پیچ و مهره و کاربرد آن در صنایع مختلف بپردازیم.

کاربرد پیچ و مهره در صنایع پل سازی

این روزها پیچ و مهره‌ها در صنایع مختلف از صنایع کوچک گرفته تا صنایع بزرگ کاربرد وسیعی دارند. یکی از صنایعی که استفاده از پیچ و مهره در آن کاربرد زیادی دارد، صنایع پل سازی است. در بخش‌های مختلف این صنایع از پیچ های مقاومی استفاده شده است که شما در هنگام گذر از پل‌ها به راحتی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. علاوه بر مقاومت بالای پیچ و مهره پل سازی، پوشش بکاررفته در آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. پوشش این پیچ و مهره‌ها باید به گونه‌ای باشد که از قابلیت مقاومت در برابر رطوبت برخوردار باشند. از پرکاربردترین پیچ و مهره‌های صنایع پل سازی می‌توان به پیچ و مهره‌هایی چون پیچ و مهره فولادی ASTM A320، پیچ و مهره فولادی ASTM A325 و پیچ و مهره فولادی اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها، پیچ و مهره خشکه گرید ۱۰٫۹ و پیچ و مهرهHV گرید ۱۰٫۹ در ساخت پل مورد استفاده قرار می‌گیرند. تجهیزات پل سازی به پیچ و مهره‌ها محدود نمی‌شود و در این صنایع از انواع سیم بکسل و اتصالات این چنینی نیز استفاده می‌شود. از مزیت‌های استفاده از پیچ و مهره‌های پل سازی می‌توان به راحت بودن اتصال قطعات به یکدیگر و انعطاف‌پذیری بالا نسبت به سایر مصالح اشاره کرد.

کاربرد پیچ و مهره در صنایع پتروشیمی

برخی از انواع پیچ و مهره‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد زیادی دارند و به نام پیچ و مهره پتروشیمی شهرت دارند. از پرکاربردترین پیچ و مهره‌ها در صنایع پتروشیمی می‌توان به استاد بولت با استاندارد A193 گریدهای B8 – B8M – B7 – B7M- L7 – L7M اشاره کرد. مهره آن‌ها نیز دارای استاندارد A194 با گریدهای 2H و 2HM می‌باشد که در اتصالات خطوط لوله و شیرآلات و اتصالات سرچاهی کاربرد دارند.

مهره و واشرهایی نیز که در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند نسبت به مهره‌های معمولی ارتفاع بلندتری دارند. معمولا پوشش این پیچ و مهره‌ها از گالوانیزه گرم، پوشش روی نیکل و پوشش تفلون می‌باشد که این پوشش‌ها از مقاومت بالا در برابر گرما، سرما، رطوبت و حرارت برخوردار هستند.

کاربرد پیچ و مهره در ساختمان سازی

از پیچ و مهره‌های ساختمانی در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب شیروانی، نصب سنگ‌نما، نصب کابینت و ام‌دی‌اف، نصب کف‌پوش و پارکت و ... اشاره کرد. از مزایای پیچ و مهره‌های ساختمان سازی می‌توان به سرعت نصب، سرعت اجرا، کیفیت در سازه، امنیت در سازه، مقاومت در برابر آتش سوزی، صرفه جویی در مصالح، امکان باز نمودن قطعات سازه و استفاده مجدد، صرفه جویی در هزینه‌ها و ... اشاره کرد.

پیچ مخصوص شیروانی

از آن‌جایی که بخش شیروانی ساختمان در معرض باد، باران و سایر شرایط جوی قرار دارد لازم است که مقاومت نسبتا بالایی داشته باشد. یکی از مصالحی که در مقاومت شیروانی و استقرار محکم آن نقش اساسی دارد، پیچ مخصوص شیروانی است که به آن پیچ سرمته یا نوک مته نیز می‌گویند. پیچ سرمته علاوه بر این که باعث استحکام هر چه بیشتر شیروانی در جای خود می‌شود از قابلیت آب‌بندی نیز برخوردار است. برای نصب این پیچ می‌توان از آچار بوکس یا آچار سرمته استفاده کرد.

پیچ مخصوص سنگ‌نما

در صورت استفاده از سنگ‌نما برای ساختمان ممکن است با این موضوع مواجه شده باشید که این نوع مصالح بعد از مدتی به دلایل مختلفی چون شستشوی مرتب ساختمان، شرایط محیطی، استفاده از مصالح نامرغوب و ... از ساختمان جدا شوند. برای جلوگیری از چنین مشکلی و هر چه محکم‌تر بودن سنگ‌نما می‌توان از پیچ تمام رزوه استفاده کرد. این نوع پیچ‌ها به طور کامل وارد سنگ می‌شوند و در نهایت با استفاده از رولپلاک محکم می‌گردند.

پیچ مخصوص کابینت و ام‌دی‌اف

از ان جایی که ورق‌های ام‌دی‌اف محکم و سخت هستند برای نصب آن‌ها روی دیوار نمی‌توان از پیچ چوب استفاده کرد، زیرا استفاده از آن سبب ایجاد ترک خوردگی یا شکستگی می‌شود. در واقع برای نصب ورق‌های ام‌دی‌اف باید از پیچ خودکار ام‌دی‌اف با سر ستاره شکل استفاده کرد.

پیچ مخصوص کفپوش و پارکت

در صورتی که قصد نصب کفپوش و پارکت را دارید باید از پیچ ساختمان سازی مخصوص کفپوش و پارکت استفاده کنید. این نوع پیچ دنده‌ی درشت و نیمه رزوه شده دارد به طوری که هنگام نصب، سر پیچ هم تراز با سطح کفپوش می‌شود و در نتیجه در پایان کار هیچ گونه برآمدگی مشاهده نمی‌شود.

راهنمای خرید پیچ از فروشگاه سات پیچ

امروزه با توجه به وجود صنایع مختلف در سراسر کشور و نیاز آن‌ها به اتصالات، پیچ و مهره از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. بر این اساس پیچ و مهره از جمله مصالحی است که تقاضا برای آن فراوان می‌باشد. با این وجود دارندگان کارخانه‌ها و صنایع نیاز فراوانی به این نوع اتصالات دارند و ترجیح می‌دهند آن را از جایی مطمئن تهیه کنند. فروشگاه سات پیچ با عرضه انواع پیچ و مهره می‌تواند پاسخگوی نیاز همه افرادی باشد که با این گونه اتصالات سروکار دارند. از مهمترین انواع پیچ‌های فروشگاه سات پیچ میتوان به پیچ خودکار، پیچ آلن، پیچ استوانه‌ای، پیچ سرمته‌ای و ... اشاره کرد.

پیچ خودکار

پیچ خودکار یکی از معروفترین انواع پیچ‌ها است که اغلب برای وصل کردن وسایل روی دیوار استفاده می‌شود. پیچ خودکار خود دارای انواع مختلفی است که نمونه‌های آن را می‌توانید در فروشگاه سات پیچ مشاهده کنید. برخی از این نوع پیچ‌ها دارای رزوه بزرگ و برخی دیگر دارای رزوه‌های کوچک هستند. حتی در برخی از انواع پیچ‌ها می‌توان می‌توان مشاهده کرد که بالای پیچ بدون رزوه است. پیچ‌های خودکار از جنس استنلی استیل یا استیل ضد زنگ هستند که در برخی از آن‌ها روکش زینک به کاررفته و این باعث می‌شود رنگ پیچ طلایی شود. از جمله این نوع پیچ‌ها می‌توان به پیچ دو سو، پیچ چهار سو، پیچ سر شش گوش و پیچ ستاره‌ای اشاره کرد.

پیچ آلن

پیچ آلن در واقع همان پیچ شش گوش است که با ایجاد تغییراتی نوع مدرن آن تولید شده است. در واقع در تولید جدید ضعف‌های پیچ شش گوش برطرف شده و به استاندارد کامل رسید که در نهایت نتیجه آن پیچ آلن شده است. پیچ آلن با استاندارد DIN912 به تولید می‌رسد و به شکل استاندارد در دو کلاس 8.8 و 12.9 ارائه می‌شود. با این حال، از آن جایی که استفاده از پیچ آلن رشد و گسترش زیادی داشته است این نوع پیچ در گریدهای گوناگون آهنی 5.6 و فولاید 10.9 نیز به تولید رسیده است. از مزایای این نوع پیچ می‌توان به قابلیت ایجاد تعادل آن با تعداد اندکی پیچ اشاره کرد.

پیچ استوانه‌ای

از دیگر انواع پیچ و مهره، پیچ استوانه ای کاملا رزوه شده با نوک معمولی است که برای محکم کردن آن از مهره استفاده می‌شود. این نوع پیچ‌ها همان طور که از نام آن‌ها مشخص است به شکل استوانه با سر گرد می‌باشند که پیچ گوشتی دو سو یا چهار سو خور هستند. پیچ‌های استوانه‌ای هم کاربرد فراوانی در مصارف خانگی و صنعتی و به ویژه در صنایع فلزی، چوبی و پلیمری دارند. جنس این نوع پیچ‌ها معمولا از آهن یا استنلس استیل است که اغلب در گریدهای 304 و 316 تولید می‌شوند. همچنین بخش زیادی از این پیچ‌ها با روکش زینک و گالوانیزه سرد در بازار پیچ و مهره تهران عرضه می‌گردند.

پیچ سر مته‌ای

یکی دیگر از انواع پیچ و مهره در بازار تهران، پیچ سر مته‌ای است که برای اتصال ورق‌های گالوانیزه کرکره‌ای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیچ سر مته همان‌طور که از نام آن مشخص است در قسمت سر آن یک مته قرار دارد که وجود آن روی سر پیچ اهمیت اساسی دارد. پیچ‌های سرمته از پر کاربردترین پیچ‌ها در صنایع مختلف به شمار می‌آیند.

پیچ‌های سرمته خود به انواع مختلفی چون پیچ خودکار سرمته، پیچ شیروانی سرمته و ... تقسیم می‌شوند. پیچ‌های خودکار سر مته‌ای بدون روپلاک به راحتی در محل موردنظر فرو می‌روند و دیگر نیازی نیست که با رولپلاک بسته شوند. جنس این نوع پیچ‌ها از آهن و استیل است که در فروشگاه سات پیچ آماده عرضه به مشتریان می‌باشد. همچنین پیچ‎های شیروانی سرمته‌ای که گل آن‌ها به شکل آچار خور و پیچ گوشتی خور می‌باشد از دیگر محصولاتی است که در بازار پیچ و مهره تهران یافت می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021654*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید