اطلاعات تماس
  • 091199*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010065605417885

چگونه برای مصاحبه استخدامی بهترین باشیم؟

کد: 140010065605417885

https://bit.ly/3FvJtws

، (اخبار رسمی): در این مطلب از چگونگی آشنایی با فنون استخدامی مختلف آشنا خواهید شد

چگونه برای مصاحبه استخدامی بهترین خود باشیم؟
چگونه برای مصاحبه استخدامی بهترین باشیم؟

عرض ادب خدمت تمامی داوطلبین عزیز و ارجمند ورود به عرصه استخدام در نهادها و وزارتخانه های دولتی، از آنجا که استخدام شدن در دولت در شرایط کاری ایران بسیار مشکل و سخت است و یکی از سخت ترین قسمت های آن نیز مصاحبه پس از قبولی در آزمون استخدامی می باشد بر آن شدیم تا در این مقاله راه های عبور از این مرحله سخت و طاقت فرسا و در عین حال استرس زا را برای شما ناازنینان توضیح دهیم.

پس از قبولی در امتحان استخدامی در مرحله کتبی و معرفی شدن 2 برابر ظرفیت نیروها، نوبت به تکمیل مدارک استخدامی که در خوداظهاری بدان ها اشاره نمودید میرسد، و پس از آن مرحله دعوت به مصاحبه، سپس گزینش و بعد از آن معرفی نفرات قبول شده میرسد و باقی بصورت ذخیره اعلام میشوند که با عنوان کارنامه سبز ها مشهور هستند.

از نکات بسیار مهم در مصاحبه های شغلی میزان رضایت شما از رشته شغل قبولی در آزمون استخدامی است که باید به فرد مصاحبه کننده این را القا نمایید که رضایت قلبی از این شغل و شرایط آن را دارید، برای این مهم در طول مصاحبه باید با نشاط و سر زنده باشید، اگرچه با میزان استرسی که شما را احاطه نموده است این کار سخت است اما تاثیر فراوانی در مصاحبه کننده دارد.

ذکر این نکته ضروری است که برای مصاحبه شغلی نیازی به مطالعه زیاد نیست و باید خودتان باید و شرایط خود را با توجه به شرایط مصاحبه کننده هماهنگ سازید و اینگونه راه را برای خود هموار سازید.

از نکات حائز اهمیت در مصاحبه شغلی

بهترین کار برای شما تمرکز بر روی مهارت های کلامی و بدنی است، اینگونه میتوانید با نهایت دقت از دانسته های خود به صورت مختصر و مفید صحبت نمایید.

در نهایت، نکته مهم واساسی در داشتن یک مصاحبه عالی در اعتماد بنفس و نشان دادن ان اعتماد بنفس به فرد مصاحبه کننده بگونه ای که شما را لایق قبولی در آزمون و رشته شغل مود نر بداند.

با آماده کردن خود از قبل و دانستن نکات مصاحبه شغلی می‌توانید مصاحبه موفقی داشته باشید و بهترین خود را به نمایش بگذارید، تا خود را به عنوان کاندیدای ایده آل برای کارمند جدید بعدی شرکت معرفی کنید.

مواردی که میتواند به شما بگوید چگونه برای مصاحبه استخدامی بهترین خود باشیم؟

 1- فرصت طلب و خود خواه نباشید.

این یک راز مهم است که باید بدانید، در مصاحبه های شغلی برای ارگانهای دولتی غالبا افرادی که به عنوان مصاحبه کننده حاضر میشوند از تجربه کاری و در عین حال از هوش بالایی برخوردارند بنابراین نباید کاری انجام دهید که حس غرور بی جا و فرصت طلبی را در فرد مصاحبه کننده در نسبت به خود ایجاد نمایید.

 2- دقیق اما مختصر توضیح بدهید.

در مصاحبه شغلی، یکی از سوالات از مصاحبه شونده این است: درباره خودت کمی توضیح بده؟ یه اوضاع چطوره، چه خبرا؟ در اینجا نباید از روزگار گله مند باشد، باید توضیحات را بصوت مثبت بیان نماییید و نهایتا بگویید البته میتواند بهتر باشد یا مقداری ناهماهنگی هم وجود دارد و این فرم از بیانات که باید برای خود بصورت یک استراتژی مدون نوشته و تمرین نمایید.

در توضیحات خود درباره مهارت های خود با اعتماد به نفس بالا صحبت نمایید و تاحدی از رزومه کاری و تحصیلی خود نیز صحبت نمایید، اما مراقب باشد که به فکر گل زدن مصاحبه کننده نیفتید زیرا آنها با تجربه تر از شما هستند.

3- آیا سوالی داید؟

این سوالی است که ممکن است مصاحبه کننده از شما بپرسد، علم مصاحبه میگوید که شما نباید بگویید: نه، متششکرم و سوالی ندارم، و یا سوالات کلی بپرسید و یا حتی بی ربط و باید تا پایان مصاحبه به خاطر داشته باشید که تا زمانی که در اتاق مصاحبه هستید و حتی اگر مصاحبه شما پایان یافت مراقب حرکات و بیان خود باشید.

اما تجربه شخصی بنده به عنوان کسی که از چند جوان نازنین مصاحبه نمودم این است که با توجه به استرس بالایی که همواره داوطلبین عزیز دارند تشکر نموده و مصاحبه را خاتمه دهند زیرا با توجه به استرس بالا سوالاتی از مصاحبه کننده میپرسند که نیازی به پرسش آن نبود و خود را در دام استیصال قرار میدهند.

(دام استیصال دامی است که سوالی در پی سوال دیگر میاید، مانند: شما از مصاحبه کننده بپرسید که حقوق ما چقدر است؟ سوالی بسیار ساده که در ادامه مصاحبه کننده میگوید مگر هدف شما پول است؟ حالا شما باید کلی حرف بزنید که نه هدف من پول نیست و در درجه اول خدمت به مردم است و ……

4- ادب و متانت در مصاحبه شغلی بسیار مهم است

با ادب و متین باشید.سر وقت حاضرشدن، دروغگویی، کلام خارج عرف، بزرگنمایی،نشستن خارج عرف و وسط کلام مصاحبه کننده پریدن همانند استرس و با عجله حرف زدن تاثیر مخربی دارد حتی شاید هم بیشتر از آنها.

در کلام صادق باشید و شمرده شمرده حرف بزنید و آداب معاشرت را در حد عرف بجا بیاورید نه بیشتر و نه کمتر از حد مورد انتظار و در یک کلام رسمی باشید چه در پوشش، گفتار و رفتار.

سکوت و تامل هم اثرات ممتازی دارد که نباید فرامششان کرد.

5- در اینجا چندین سوالی که احتمال بالایی دارد در مصاحبه استخدامی پرسیده شود آورده شده است:

خودتان را معرفی نمایید؟

در یک خط خودتان را چگونه توصیف مینمایید؟

آیا موقعیت شغلی سازمان ما در حد توانایی شما است یا حد توانایی شما در حد شغل سازمان ما است؟

چه نقاط قوت و ضعفی دارید که در شغل شما تاثیر گذار است؟

آیا این شغل را دوست دارید،چرا؟

آیا تابحال شاغل بودید؟ اگر بله، برتری شغل سازمان ما نسبته شغل قبلی چیست؟

آیا توان کار گزوهی دارید و آخرین کار گوهی شما چه بوده است؟

جایگاه نهایی شغلی خود را در سازمان ما ترسیم نمایید.

تعریف شما از موفقیت شعلی چیست؟

چرا تا کنون بیکار بودید؟

اگر سیاست های کاری شرکت را تایید نکنید و قبول نداشته باشید چه میکنید؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091199*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام