اطلاعات تماس
  • 091199*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010145620417885

هشت روش موثر برای افزایش قدرت تمرکز در دوران امتحانات استخدامی

کد: 140010145620417885

https://bit.ly/32WJ73r

، (اخبار رسمی): اگر تا به حال برای تان سخت بوده که از پس یک کار چالش برانگیز در محل کارتان برآیید، برای یک امتحان مهم درس خوانده اید، یا زمانی را صرف یک پروژه دشوار کرده اید، ممکن است آرزو داشته باشید که می توانستید توانایی تمرکز خود را افزایش دهید.

8 روش موثر برای افزایش قدرت تمرکز در دوران امتحانات استخدامی
هشت روش موثر برای افزایش قدرت تمرکز در دوران امتحانات استخدامی

اگر تا به حال برای تان سخت بوده که از پس یک کار چالش برانگیز در محل کارتان برآیید، برای یک امتحان مهم درس خوانده اید، یا زمانی را صرف یک پروژه دشوار کرده اید، ممکن است آرزو داشته باشید که می توانستید توانایی تمرکز خود را افزایش دهید.

تمرکز به تلاش ذهنی اشاره دارد که شما به سمت هر چیزی که در حال حاضر روی آن کار می کنید یا یاد می گیرید هدایت می کنید. گاهی اوقات با دامنه توجه اشتباه گرفته می شود، اما دامنه توجه به مدت زمانی اشاره دارد که می توانید روی چیزی تمرکز کنید.

دسترسی آسان

عوامل موثر بر تمرکز در دوران مطالعات استخدامی

1.قانون چند تلاش

۲. قانون : تمرکز حداکثری روی یک مسئله

۳. قانون «مبارزه با به‌تعویق‌انداختن مطالعات»

۴. قانون: نگاه‌کردن برای آخرین بار

۵.قانون: برنامه ریزی زمانی در مطالعات استخدامی

۶.تقویت حافظه

عوامل موثر بر تمرکز در دوران مطالعات استخدامی

هم دامنه توجه و هم تمرکز می تواند به دلایل مختلفی متفاوت باشد. برخی از افراد به سختی می توانند حواس پرتی را تنظیم کنند. سن و کم خوابی می تواند تمرکز را تحت تاثیر قرار دهد.

اما در اینجا ما به سن کاری نداریم زیرا داوطلبین امتحانات استخدامی که مطالعه کنندگان و گروه هدف این نوشتار هستند از رنج سنی مشخصی برخوردار هستند، بنابرای فارغ از سن به دیگر مسائل ممکن میپردازیم، همانند خیال پردازی های روزمره.

وقتی می‌خواهید تمرکز کنید اما نمی‌توانید، ناامید شدن آسان است. این می تواند منجر به استرس و تحریک شود، که تمرکز بر روی کاری را که باید انجام دهید را دست نیافتنی مینماید.

اگر آشنا به نظر می رسد، به خواندن ادامه دهید تا برخی از روش های ساده افزایش تمرکز در مطالعه را برای شما داوطلبین محترم بازگو نماییم.

1.قانون چند تلاش

آدم‌های دنیا به دو دسته اند: کسانی که کار کردن در سختی‌ و خستگی را یاد گرفته‌اند و آدم هایی که آرزو می‌کنند کاش این مهارت را داشتند. با قانون «تلاش بیشتر» به تمام خستگی‌ها و وسوسه‌های حین کار که به سراغتان می آید دست و پنجه نرم کنید.

این قانون بسیار ساده است،زمانی که خواستید از میانه کاری، آن را ترک کنید و یا تمرکزتان از دست رفت، به خودتان بگویید که پنج دقیقه دیگر از پنج صفحه دیگر می‌خوانم یا پنج مسئله درسی دیگر را حل می‌کنم و بعد به سراغ علت از دست رفتن تمرکز حواس خود میروم، این تمرین در واقع نوعی از تقابل عزت نفس با عامل حواس پرتی میباشد که با تمرین و سخت کوشی متواند برای ذهن شما ملکه شود.

۲. قانون : تمرکز حداکثری روی یک مسئله

یک قانون بسیار مهم و جذاب برای مطالعه وجود دارد و اینکه تمرکز باید بر روی درس باشد و چگونگی حفظ این تمرکز بسیار مهم و حیاتی است.

ذهن انسان بسیار آسان منحرف میشود و شما از همین نقطه ضعف میتوانید استفاده بسیار مهمی ببرید، در زمانی که تمرکز شما از دست رفت در خصوص موضوعی باید برای بررسی این موضوع برای ذهن زمانی تعیین نمایید.

این موضوع مانند برنامه های صبح تلویزیون و یا خانه خنده در بعضی از کشور ها است به در فیلم ها میبینید که بی علت میخندند و باید ما به این مهم توجه داشته باشیم که مغز خنده را درک میکند و هورمون های شادی برای ما ترشح میکند اما علت خنده را درک نمیکند.

شما نیز زمانی به مغز پیام میدهید که در چند ساعت بعد و یا شب در مورد موضوعی فکر خواهید کرد، مغزتان از راست یا دروغ بودن آن آگاهی ندارد و شما میتوانید موضوع عدم تمرکز خود را کنترل نمایید.

۳. قانون «مبارزه با به‌تعویق‌انداختن مطالعات»

ما همواره برای فرار از کارها زمان میخریم. همانند زمانی که برای امتحانات اگر  چهار روز فرصت داشتیم زمان کمتری برای درس خواندن سپری میشد نسبت به زمانی که فقط یک روز برای امتحانات پایان ترم زمان داشتیم.

باید برای خودمان این مسئله را بشکافیم و به خود بقبولانیم که با تعویق انداختن قسمت های مشکل و سخت سر فصل های مطالعاتی آزمون استخدامی فقط زمان را از دست میدهیم و از دشواری آنها کاسته نمیشود.

باید طبق برنامه ریزی خود پیش رفته و این را بدانیم که قبولی در آزمون استخدامی برای کسانی ممکن میشود که از همین تکنینک های ساده پیروی میکنند تکنیک هایی مثل مبارزه با تعویق زمان مطالعه. بهتر است برای بعد این زمان به خود پاداش در خوری بدهید مثل بعد از مطالعه در زمان برنامه ریزی، یک فیلم جذاب بهترین هدیه میتواند باشد.

۴. قانون: نگاه‌کردن برای آخرین بار

بحث مطالعه برای آزمون استخدامی همانند کنکور نیست که ما بخواهیم مطالعه خود را همانند زمان کنکور به جلو ببریم در عین حال که شباهت های زیادی هم دارند.

مثالی برای درک بهتر: اگر شما برای مهندسی برق بخوانید در شهر خود شما و شهر کناری این رشته را در دانشگاه تدریس نمایند، احتمال زیاد برای شما تفاوتی نمیکند که که کدام دانشگاه مشغول تحصیل باشید و شاید با برتری اساتید دانشگاه دورتر به محل زندگی، آنرا انتخاب نمایید.

زیرا دانشگاه موقتی است و ثانیاٌ هر روزه نیست و …،  این در حالی است که اشتغال در شهر دورتر یعنی رفت و آمد هر روزه با خرج بیشتر و به طبع آن دخل کمتر.

بنابراین برای کسانی که در آزمون استخدامی شرکت مینمایند مطالعه منابع درسی باید به گونه ای باشد که انگار این سوال را برای آخرین بار دیده و حتما در آزمون استخدامی یکی از سوال ها میباشد.

۵.قانون: برنامه ریزی زمانی در مطالعات استخدامی

داوطلبین محترم آزمون های استخدامی باید به برخی از موارد توجه وبژه داشته باشند و طبق برنامه ریزی دقیق شروع به مطالعه نمایند.

دانستن زمان آزمون های استخدامی که در تقویم استخدامی استخدام آینده هم بروز رسانی میگردد بسیار با اهمیت است و شما نازننان باید با دانستن زمان آزمون و فرصت باقی مانده به برنامه ریزی دقیق پرداخته و از  برنامه مطالعاتی خود پیروی کامل نمایید.

۶.تقویت حافظه

شما نازنینان میتوانید با تقویت حافظه خود میزان تمرکز خود را افزایش دهید.

مطالعه مقاله تقویت حافظه راهی بسیار کاربردی برای تقویت حافظه در دوران مطالعات استخدامی

.مطالعه مفید

۷.شبکه های اجتماعی و نابودی تمرکز

برای داوطلبین عزیز آزمون مهم و سرنوشت ساز استخدامی این مطلب بسیار حیاتی را مجددا بازگو مینماییم که برای داشتن تمرکز مهمترین عامل دور کردن موانع تمرکز است که مواردی بسیار زیادی وجود دارد شامل عوامل درونی و بیرونی.

از مهمترین و تاثیر گزار ترین عوامل بیرونی که عنان آن در دست ماست شبکه های اجتماعی است.

ساده برای شما نازنینان بگویم اینکه شبکه های اجتماعی را فقط برای جایزه دادن مورد بهره برداری قرار دهید و در سایر زمانها گوشی را از خود دور کرده و  آنلاین نباشد.در ایتدای کار سخت است اما این سختی یکماه بیشتر دوام ندارد.

این را بدانید که اگر میخواهی چیزی بدست آوری باید چیزی را از دست دهی  بنابرای بین موفقیت در آزمون استخدامی امسال و دور زدن در شبکه های اجتماعی که حاصلی جز سرگرمی موقتی ندارد یکی را انتخاب نمایید.

۸. موانع تمرکز حواس را از بین ببرید:

این عوامل میتواند درونی و یا بیرونی باشد مانند:

– عوامل بیرونی: عوامل بیرونی مانند سر و صدا، گرما یا سرمای هوا، نور شدید و… میتوانند فرآیند تمرکز را دچار اختلال کرده و باعث حواسپرتی شوند.
– عوامل درونی: عوامل درونی به عواملی گفته میشود که مربوط به انسان است. این عوامل میتواند جسمی یا ذهنی باشد.
به عنوان مثال میتوان از غم و غصه و خیالبافی به عنوان عوامل درونی ذهنی و همچنین از تشنگی و گرسنگی به عنوان عوامل درونی جسمی نام برد.

امیدواریم که توانسته باشیم به شیوه ای مطلوب چگونگی متمرکز شدن در دروس را برای شما نازنینان توضیح داده باشیم.

سوالات استخدامی وزارت بهداشت                  سوالات استخدامی آموزش و پرورش                 سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091199*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون