اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010215631717963

تولید کنندگان چای

معرفی کشورهای تولیدکننده چای در جهان

کد: 140010215631717963

https://bit.ly/3zPpBSQ

، (اخبار رسمی): در این مقاله ما به معرفی کشورهای بزرگ تولیدکننده چای در جهان و پیشگامان صنعت کشت چای پرداخته ایم.

معرفی کشورهای تولیدکننده چای در جهان
کشت چای در جهان

کشورهای بزرگی در جهان وجود دارند که در کشت چای جزو پیشگامان این محصول به حساب می آیند. در این میان کشور عزیزمان ایران هم تولیدات خوبی در صنعت چای و صادرات این محصول داشته است.

بزرگترین تولیدکنندگان چای در جهان یکی از موضوعاتی است که دوستداران این نوشیدنی فوق العاده همیشه علاقه مند به دنبال آن هستند. از آنجایی که چای یکی از 3 نوشیدنی برتر دنیا (بعد از آب و قهوه) است، مسلما کشورهایی که ظرفیت تولید بالایی دارند می توانند از نظر درآمدی از آن بهره مند شوند.

1- کشور آرژانتین:

در حالی که چای اکنون بخش قابل توجهی از فرهنگ آرژانتین است، دانه های چای روسی و چینی در دهه 1920 به آرژانتین معرفی شدند. از سوی دیگر قیمت پایین چای در دهه 1950 و همچنین ممنوعیت واردات از سوی دولت باعث شد چای در صنعت آرژانتین به کندی رشد کند. در نهایت با توجه به شرایط اقلیمی و زمین شناسی این کشور به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دنیا در این زمینه تبدیل شد.

2- کشور ایران:

چای سیاه رایج ترین نوع چای است که در ایران مصرف و تولید می شود. تا پایان قرن پانزدهم نوشیدنی گرم ایرانیان قهوه بود - با این حال دور بودن کشور از مناطق قهوه‌ساز دسترسی به آن را دشوار می‌کرد. از سوی دیگر، برقراری ارتباط تجاری بین این کشور و چینی ها از طریق «جاده ابریشم» دسترسی آسان به چای به عنوان نوشیدنی را فراهم کرد.با توسعه کشت چای در ایران، تولید کتری قوری در کشور افزایش یافت تا چای به خوبی دم کشیده و آماده مصرف شود.

3- کشور ترکیه:

این بار به کشوری در خاورمیانه به نام ترکیه می رویم که در طول تاریخ کاملاً در مسیرهای تجاری قدیمی شرق و غرب جهان بوده است. در رتبه 5 این لیست، ترکیه، بزرگترین تولید کننده در جهان است که 175000 تن چای تولید می کند.

در ترکیه، مناطق اصلی کشت چای در نزدیکی ساحل دریای سیاه قرار دارد. لازم است بدانید که با وجود تصورات نسبتا معتدل در این کشور، مردم ترکیه بیش از هر ملت دیگری در کره زمین به ازای هر نفر چای می نوشند و چای را می توان تقریباً جزء لاینفک مردم آن ها دانست.

4- کشور سری لانکا:

پس از معرفی بزرگترین تولیدکنندگان چای جهان، به آسیا و سریلانکا باز می گردیم، حدود 300000 تن تولید جهانی سالانه، که حدود 17 درصد از کل تولید چای جهان است که در کوه های مرکزی کشور رشد می کند.

از معروف ترین این دمنوش ها می توان به دیمبولا، کانیلوورث، اوا اشاره کرد که در منطقه ای به نام سیلان کشت می شوند.در تلاش برای رقابت با چای چینی، بریتانیایی ها این محصول را در سال 1867 در سریلانکا کشت کردند که از آن زمان تاکنون برخی از بهترین چای های تک ریشه در جهان تولید شده است.

5- کشور هندوستان:

هند سالانه 900000 تن چای تولید می کند که این کشور را به دومین تولیدکننده چای در جهان تبدیل می کند که عمدتاً در دارجلینگ، نیل و آسام رشد می کند. چای هندی برای اولین بار در سال 1824 توسط بریتانیا به جهان معرفی شد تا با چین برای انحصار تولید چای رقابت کند.

سرمایه گذاری بریتانیا نتیجه داد و برای بیش از 100 سال هند بیشترین چای را در جهان تولید کرد. با این حال، لیست شماره 1 ما در آغاز قرن بیست و یکم رتبه اول خود را در رتبه بندی جهانی به دست آورد.

6- کشور کنیا:

کنیا با 432400 تن چای در رتبه سوم قرار دارد. کنیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان چای در جهان است. بیش از 500000 کشاورز کنیایی در حال کشت و تولید چای هستند. اولین کارخانه چای کنیا در اوایل دهه 1900 رشد کرد و از آن زمان به یکی از اصلی ترین محصولات صادراتی کشور تبدیل شده است.پس از کنیا، سریلانکا، ویتنام، ترکیه و ایران به ترتیب در رتبه های چهارم تا هفتم قرار دارند. در ایران تولید چای در شمال کشور انجام می شود و عمدتا گیلان یکی از تولیدکنندگان اصلی چای در ایران است.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی 6 کشور تولیدکننده چای در جهان پرداختیم. امید است مورد توجه شما مخاطبان قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش