اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010205628517963

اصول بازسازی ساختمان و بنا

راهنمای جامع بازسازی ساختمان

کد: 140010205628517963

https://bit.ly/3zI3m18

، (اخبار رسمی): در این مقاله به طور جامع و کامل به اصول اساسی در بازسازی بناها و ساختمان ها پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

از نظر مفهومی، کلمه بازسازی اصطلاحی است که برای توصیف حفاظت از ساختار ساختاری هر شیء استفاده می شود که بسته به زمینه یا رشته ای که در آن استفاده می شود معانی مختلفی دارد

تمامی ساختمان ها و سازه ها به مرور زمان و با استفاده مداوم، کیفیت مصالح و فرسودگی آنها رو به زوال می رود که باعث می شود افراد ساختمان های خود را بازسازی کنند. یکی از اصول بازسازی ساختمان زیبایی و استحکام نهایی است که می تواند عمر آن را افزایش دهد. بازسازی خانه مانند تمام ساخت و سازهای دیگر، قوانین و مقررات خاص خود مانند استفاده از همتراز کننده کاشی مناسب و سایر ابزارهای گوناگون را دارد که افراد باید از آنها پیروی کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

اصول اساسی بازسازی بنا چیست؟


از نظر مفهومی، کلمه بازسازی اصطلاحی است که برای توصیف حفاظت از ساختار ساختاری هر شیء استفاده می شود که بسته به زمینه یا رشته ای که در آن استفاده می شود معانی مختلفی دارد. اصول نوسازی ساختمان به منظور ایجاد تغییرات در تنوع، تعمیر و یا مرمت ساختمان و انجام مجموعه ای از اقدامات برای نگهداری آن.
بازسازی یک خانه می تواند قسمت خاصی از خانه یا کل خانه را در نظر بگیرد و شامل تغییرات جزئی یا کلی و ساختاری باشد. بازسازی یک ملک به دلیل افزایش عمر مفید ساختمان، تجدید نمای آن و کاربردی‌تر کردن فضاها نیز ارزش افزوده ساختمان را افزایش می‌دهد.

مراحل بازسازی ساختمان
اولویت بندی فرآیند بازسازی ساختمان قطعا برای برنامه ریزی ساختمان مهم است. مراحل بازسازی ساختمان را می توان به سه مرحله کلی تخریب، ساخت و طراحی داخلی تقسیم کرد که هر کدام زیر مجموعه فعالیت های خاص خود را دارند.قبل از هر کاری باید یک برنامه جامع برای طرح بازسازی خود تهیه کنید که در این صورت می توانید یا خودتان مسئولیت بازسازی را بر عهده بگیرید یا با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند قرارداد ببندید و کار را به آنها بسپارید.

در هر صورت ابتدا باید نقشه کلی ساختمان و مواردی که قصد بازسازی آن را دارید به طور کامل و واضح مشخص شود و مصالح و هزینه های لازم بررسی شود.

1) اصول بازسازی ساختمان در مرحله تخریب
این مرحله برای قسمت هایی از ساختمان است که قصد دارید در آن تغییرات کلی ایجاد کنید. در این مرحله دیوارها و قسمت هایی از خانه را که می خواهید حذف کنید یا قسمت هایی از ساختمان را که باید با مشورت شرکت های ساختمانی و مهندسان ساختمان بردارید، جدا می کنید. در حذف دیوارها، توجه به نوع ساختمان (فلزی، بتنی و بنایی) و نقش دیوار در تحمل بار ساختمان، لازم است با افراد متخصص در این زمینه مشورت شود تا ساختمان دچار مشکل نشود.

همچنین باید حفاظ ها و داربست هایی را در محل های پرتردد ساختمان ایجاد کنید تا از وسایل نقلیه عبوری و عابران پیاده، ساکنین و کارگران محافظت شود و سپس شروع به حفر شیرها و کابینت ها و تجهیزات ساختمانی و قطع گاز کنید و سپس عملیات مذکور را انجام دهید و شروع به تخریب کنید. 

2) اصول بازسازی ساختمان در مرحله ساخت
مرحله اصلی در بازسازی ساختمان، مرحله ساخت و ساز است که در آن تمامی نقاطی که تخریب صورت گرفته و قصد تغییر وجود دارد، بازسازی می شود. اینها ممکن است نوسازی ها و زیرساخت های اساسی مانند تغییر در تیرهای اصلی، ستون ها و دیوارها با کمک مهندسان برای رفع نواقص و تحکیم بیشتر باشند، یا ممکن است نوسازی های جزئی مانند ساخت و ساز و تغییرات در سرویس های بهداشتی، اتاق ها و غیره باشند. . نقاط ساختمانی غیر از قسمت اصلی سازه.
در این مرحله با توجه به نیاز ساختمان ممکن است شیرها و اتصالات آنها، سیم کشی و امکان بازسازی و با توجه به تغییرات جدید تعویض شود که در بیشتر موارد ساختمان های قدیمی در این راستا بازسازی می شوند.
موارد زیر نیز بخشی از فرآیند ساخت و ساز است که بسته به تعمیر هر ساختمان می تواند متفاوت باشد:
• تعویض لوله کشی آب سرد و گرم و برق رسانی مجدد طبق طرح جدید
• اجرای سیم کشی برق طبق نقشه های جدید

3) اصول بازسازی ساختمان در طراحی داخلی
آخرین مرحله در بازسازی ساختمان طراحی داخلی و انجام امور مربوط به دکوراسیون داخلی و زیباسازی یا نمای ساختمان است.گچ کاری و سقف کاذب، نصب کلید و پریز ساختمان و تزیینات نورپردازی، اجرای دیوارپوش یا کاغذ دیواری، رنگ دیوار و سقف، قرنیز، کف سازی، اجرای کاغذ دیواری و پارکت، سرامیک بین کابینت و سنگ آنتیک، ساخت کمد دیواری و کابینت، نصب شیرآلات، سینک و دستشویی و نصب درب های داخلی ساختمان از جمله مراحل مرتبط در طراحی داخلی می باشد.

هزینه بازسازی ساختمان چگونه برآورد می شود؟
برای تخمین هزینه بازسازی خانه قدیمی، از سایر هزینه هایی که باید انجام دهید مطمئن شوید و سپس لیست جامعی از قسمت هایی که می خواهید خانه را بازسازی کنید تهیه کنید. سپس هزینه هر کدام را به نوعی تخمین بزنید و تعیین کنید که هر یک از این بخش ها چه زمانی نیاز به بازسازی دارند.

البته در برآورد هزینه بازسازی خانه فرسوده و در تمامی مراحل دیگر نباید فراموش کرد که مشورت با افراد متخصص در زمینه بازسازی خانه های فرسوده بسیار ضروری است. هزینه بازسازی خانه های فرسوده به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • هزینه خرید مواد
  • هزینه حمل زباله
  • هزینه تعمیر (در صورت نیاز)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز)
  • هزینه های پیمانکاران، پیمانکاران، کارگران و نیروهای درگیر در پروژه بازسازی.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟
برآورد هزینه بازسازی خانه فرسوده همواره یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان خانه در این زمینه است که اگر بتوان از دانش فنی و تجربی افراد شاغل در این زمینه استفاده کرد، هزینه های آشکار و پنهان بازسازی خانه قدیمی می تواند کاهش یابد.

روش های بازسازی ساختمان
روش های مختلفی برای بازسازی ساختمان ها وجود دارد که در ادامه به معرفی انواع این روش ها می پردازیم.

1) اصول بازسازی ساختمان حفاظتی
در این روش بازسازی و حفاظت کلی ساختمان انجام می شود و کلیات یک ساختمان بازسازی و حفاظت می شود. در این روش باید بر روی تمامی ویژگی های یک ساختمان و مصالح آن مطالعه کاملی صورت گیرد تا مراحل بازسازی به درستی و کامل انجام شود.

2) اصول بازسازی ساختمان سبک
این روش به گونه ای انجام می شود که قطعات جایگزین به جای قطعات فرسوده قبلی قرار می گیرند، اما به شکلی که بیشترین شباهت را به نمای اولیه ساختمان دارد.
این روش بازسازی اغلب برای بناهای تاریخی فرسوده استفاده می شود که نمی خواهیم هماهنگی و سبک قبلی خود را از دست بدهیم. در این روش باید تا حد امکان تغییر کمتری روی ساختمان ایجاد شود.

سخن پایانی 

در این مقاله سعی شد تمام نکات مرتبط با بازسازی بنا و ساختمان را بازگو کنیم. امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان