اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011015650214543

با پوکه معدنی در برابر زلزله مقاوم باشید؟

کد: 140011015650214543

https://bit.ly/3nPFwvs

، همدان , (اخبار رسمی): احتمالا این سوال به ذهنتان آمده است که پوکه معدنی (پومیس )با زلزله چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟ یا اینکه کاربرد پوکه معدنی در زلزله چیست؟ و آیا در ایران هم از پوکه معدنی در ساخت ساختمان ها استفاده میشود.

با پوکه معدنی در برابر زلزله مقاوم باشید؟
استفاده پوکه معدنی در ستون های ساختمان ها برای محکم شدن ستون ها

با استفاده از پوکه معدنی در صنعت ساختمان سازی می تونیم ساختمان های محکم برابر زلزله داشته باشیم دیگه شاهد مرگ میر زیادی نشویم

احتمالا این سوال به ذهنتان آمده است  که  پوکه معدنی (پومیس )با زلزله چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟ یا اینکه کاربرد پوکه معدنی  در زلزله چیست؟ پیشنهاد می کنم تا پایان این  مقاله همراه ما باشید

همه ما  تقریبا با زلزله و خسارات سنگینی  که وارد می کند آشنایت داریم ،همانطور که می دانید در سال های اخیر بعضی از استان ها و شهرستان ها ی کشورمان همچون تبریز  و بم  خسارات زیادی به جای گذاشت،کوچکترین سهل انگاری و کم کاری در ساخت و ساز عواقب بدش رو موقع زلزله نشان می دهد.راه های زیادی برای کم کردن این زیان ها هست که ما اینجا "پوکه معدنی " را بحث می کنیم.

حالا چرا پوکه معدنی؟

 پوکی معدنی از نظر کارشناسان پوکه از گدازه‌های آتشفشانی تشکیل شده که پس از رسیدن به سطح زمین سرد شده و به صورت دانه‌های ریز و درشت درآمده‌که سطح آن حباب حباب دارای سوراخ‌هایی است. نام علمی آن پومیس (Pumice) است. از بارزترین ویژگی‌هایش استحکام بالا و سبکی آن است. پوکه معدنی یک نوع سنگ آتش فشانی بسیار سبک و متخلخل است این نوع سنگ آتش فشانی زمانی ساخته می‌شود که که گاز گدازه‌های شیشه ای که در حال سرد شدن هستند به سرعت خارج می‌شوند. محل استخراج فقد در مناطق آتشفشانی است.

پوکه معدنی دارای وزن پایین و مقاومت و سختی بالایی است، بدین جهت از آن در ساخت و ساز ساختمانی استفاده می‌شود. در صنعت ساختمان سازی از پوکه معدنی برای شیب بندی کف و سقف استفاده می‌شود و آن به جهت سبک سازی سازه است.
حال که با پوکه معدنی آشنایت پیدا کردین به کاربرد این سنگ معدنی در زلزله می پردازیم:

 

کاربرد پوکه معدنی در ساخت و ساز برای مقاله با زلزله

یکی از راه های کاهش خسارات زلزله سبک سازی دیوارها و ساخت و ساز می باشد،اگر پوکه معدنی آشنایی داشته باشید می دانید که پوکه معدنی وزن بسیار سبکی می باشد که اگر با سیمان و آب قاطی شود تاثیر بسزایی در سبکی ساخت و ساز دارد.و در هنگام زلزله ساختمان دچار ترک نمی شود.

 

مزایای شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی  

از پوکه معدنی در شیب بندی کف ساختمان، شیب بندی پشت‌بام و همچنین شیب بندی بین طبقات استفاده می شود. این کار نه تنها وزن سازه را به شدت کاهش می دهد، بلکه باعث می شود سرعت ساخت و ساز هم بالا رود. زیرا فقط لازم است که سطح مورد نظر را پر از پوکه معدنی کنند و بعد از آن یک لایه نازک ملات روی پوکه‌ها بریزند تا روکش شود.

اهمیت خرید پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز اهمیت  خرید پوکه معدنی شرکت بام پوکه به آدرس bampooke.ir  در مناطق زلزله خیز غیر قابل انکار است و افرادی که در این مناطق زندگی می کنند،

اهمیت این موضوع را بیشتر درک می کنند.

اکثر مراکز فروش پوکه معدنی، دانه بندی های مختلفی از این محصول را برای عرضه به مشتریان مهیا می سازند

و نیاز است تا خریداران با آگاهی کامل، نوع مناسب را خریداری کنند، برخی از انواع پوکه معدنی عبارتند از :

پوکه معدنی بادامی پوکه معدنی عدسی پوکه معدنی قلوه ای و غیره

کاربرد پوکه قروه در مناطق زلزله خیز

یکی از مهم ترین موارد در ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله و سایر حوادث طبیعی در دنیا استفاده از مصالح سبک و یا سبک سازی ساختمان است .سبک سازی ساختمان ها در مناطق زلزله خیز یکی از روش های اصولی برای جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی در ساختمان هاست .مقاوم سازی با پوکه قروه در ساختمان سازی که با شیب سازی اصولی انجام می شود از روش های استاندارد در ساخت ساختمان های ضد زلزله است.در شیب سازی ساختمان ها از ماسه و پوکه معدنی قروه و خاک بیشتر استفاده می شود.

در صورتی که از خاک و ماسه بیشتر استفاده شود وزن ساختمان بالا می رود و سنگینی ساختمان در زمان وقوع زمین لرزه خسارت های جبران ناپذیری را برای افراد به همراه خواهد آورد.افزایش وزن ساختمان بسیار خطرناک بوده زیرا ساختمان هایی که دارای وزن بالا هستند در برابر لرزش و تکان های ناگهانی از طریق زمین لرزه بسیار آسیب پذیرتر خواهند بود.شما می توانید برای مقاوم سازی با پوکه قروه در ساختمان از مجموعه معدن داران کیمیا پوکه معدنی قروه را تهیه نمایید و در ساختمان سازی از آن استفاده کنید.برای انتخاب و خرید بهترین پوکه قروه می توانید با مراجعه به وبسایت معدن داران کیمیا با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید .آن ها شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پوکه معدنی

شرکت پوکه معدنی آریا قروه, با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات به هموطنان عزیز به عنوان کار افرین و یکی از بنیان گذاراران صنعت پوکه معدنی شهرستان قروه شناخته شده و همیشه خواسته مشتری را در اولویت قرار داده و با کیفیت ترین و متنوع ترین پوکه معدنی قروه را در ظرف کمتر از ۴۸ ساعت تحویل مشتریان محترم داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه