اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011025653417616

بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان

کد: 140011025653417616

https://bit.ly/35dZJVz

، (اخبار رسمی): بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان را چگونه خریداری کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین کتاب‌هایی که در حوزه ادبیات نمایشی نگارش شده‌اند، شما را برای خرید این کتاب‌ها از یک مرجع معتبر راهنمایی کنیم.

بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان
بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان

بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان را چگونه خریداری کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین کتاب‌هایی که در حوزه ادبیات نمایشی نگارش شده‌اند، شما را برای خرید این کتاب‌ها از یک مرجع معتبر راهنمایی کنیم. اگر شما هم از دوست داران و علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی هستید، بی شک در کتابخانه خود کتاب‌هایی در این باره دارید. رشته ادبیات نمایشی یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی در حوزه ادبیات است. این رشته که به آن ادبیات دراماتیک نیز گفته می‌شود در واقع همان نویسندگی برای تئاتر است.

علاقه‌مندان به ادبیات و نویسندگی تئاتر می‌توانند در این رشته تحصیل کنند. عموما دانشجویان این رشته از فیلم‌ها و کتاب‌های مختلفی برای افزایش مهارت و تسلط خود در این رشته کمک می‌گیرند. مطالعه بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان به تقویت قوه تخیل شما در نویسندگی کمک شایانی می‌کند.

تسلط بر دروسی مانند ادبیات، نگارش فارسی، تاریخ معاصر و تاریخ جهان در دوره دبیرستان کمک زیادی به موفقیتتان در این رشته خواهد کرد. اما اگر در طول دوره دبیرستان این دورس را جدی نگرفتید، نگران نباشید چراکه کتاب‌های غیردرسی مفید و کاربردی بیشتری وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید بیشتر در دنیای ادبیات نمایشی جهان سیر کنید. چند مورد از بهترین کتاب‌هایی که در رابطه با ادبیات نمایشی نوشته شده‌اند عبارتنداز:

  • کتاب سوءتفاهم
  • کتاب امپراتور و بازی امپراتور
  • کتاب یادداشت‌ها
  • کتاب صالحان
  • کتاب تسخیرشدگان
  • کتاب مرگ و دختر جوان
  • کتاب دکابریست‌ها
  • کتاب آقای نویسنده و همکارش

خرید بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان

اگر زمان زیادی برای مطالعه کتاب ندارید، لیستی از بهترین کتاب‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید را تهیه کنید و سعی کنید برای مطالعه آن‌ها برنامه ریزی کنید؛ مطمئن باشید با برنامه ریزی برای خواندن تعداد بیشتری از کتاب‌های مورد علاقه‌تان زمان پیدا خواهید کرد. در این بخش لیستی از بهترین کتاب‌هایی که باید مطالعه کنید را آماده کرده‌ایم.

1. کتاب سوءتفاهم

امکان ندارد به حوزه ادبیات نمایشی، نویسندگی، فیلنامه نویسی و... علاقه داشته باشید اما تا حالا اسمی از آلبر کامو نشنیده باشید. آثار این نویسنده را می‌توان جزو شاهکارهای دنیای ادبیات دانست. کتاب سوءتفاهم یکی از بهترین کتاب‌هایی است که باید آن را در کتابخانه خود داشته باشید. این کتاب یک اثر نمایشنامه‌ای از روزنامه نگار و فیلسوف معروف فرانسوی است. اگر به نمایشنامه نویسی یا نمایشنامه خوانی علاقه دارید و به تازگی این کار را شروع کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما این کتاب را بخوانید.

2. کتاب یادداشت‌ها

اگر با خواندن نمایشنامه سوءتفاهم به این نویسنده فرانسوی علاقه‌مند شدید، توصیه می‌شود کتاب یادداشت ها را نیز مطالعه کنید. یادداشت‌ها نیز اثر دیگری از آلبر کامو است. آثار این نویسنده خوش قلم به اندازه‌ای دلنشین است که او را جزو برترین داستان نویسان قرن بیستم می‌دانند. آلبر کامو را می‌توان یکی از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در حوزه ادبیات نمایشی جهان دانست. جسارت را به خوبی در آثار این نویسنده فرانسوی احساس می‌کنید و این دقیقا همان چیزی‌ست ک موجب برتری داستان‌ها و نمایشنامه‌های آلبر کامو شده است.

3. کتاب صالحان

سرانجام سومین اثری که از آلبر کامو در این لیست آورده‌ایم، کتاب صالحان است. این 3 مورد را می‌توان جزو بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان دانست. نمایشنامه صالحان حتی در لیست 1001 کتابی که باید قبل از مرگ بخوانید نیز آورده شده است. آلبر کامو در این کتاب یک داستان کاملا واقعی را روایت می‌کند. در این نمایشنامه همه اتفاقاتی که رخ داده است عین واقعیت بوده و کامو حتی اسم شخصیت‌ها را نیز تغییر نداده است. کتاب صالحان از سوی خشایار دیهیمی به فارسی برگردانده شده است.

4. کتاب مرگ و دختر جوان

اگر می‌خواهید کتابی بخوانید که بتوانید به راحتی خودتان را به جای تک تک شخصیت‌های داستان بگذارید و با سیر داستان هم مسیر شوید، کتاب مرگ و دختر جوان را بخوانید. این داستان در حال وقوع در یک کشور بی نام است و همین موضوع قدرت تخیل و تصویرسازی خواننده را بالا می‌برد. دانشجویان و علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی، باید مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف چون تصویرسازی افزایش دهند. آریل دورفمن نویسنده این اثر بوده و حشمت کامرانی آن را به فارسی برگردانده است.

5. کتاب دکابریست‌ها

نمایشنامه دکابریست‌ها اثر لئانید زورین است که یک روایت تاریخی را در بردارد. نویسنده در این اثر سعی کرده است اولین قیام ملت روس علیه حکومت استبدادی تزار را به تصویر بکشد. این جنبش ملی روس‌ها اگرچه با شکست مواجه شد اما توانست تاثیرات مثبت خود را بر روی آگاهی ملت بگذارد. نمایشنامه دکابریست‌ها در سال 1967 بر روی صحنه رفت. دکابریست‌ها را یکی از نمایشنامه‌های ضروری می‌دانند که علاقه‌مندان به بازیگری، ادبیات نمایشی و نویسندگی باید بخوانند.

6. کتاب آقای نویسنده و همکارش

این نمایشنامه اولین اثر جان هاج، نمایشنامه نویس و فیلنامه نویس معروف بریتانیایی است. این نمایشنامه دربردارنده یک داستان پرکشش است به گونه‌ای که می‌تواند خواننده را تا انتهای داستان با خود همراه کند. در کتاب آقای نویسنده و همکارش شاهد یک روایت سوررئال فانتزی خواهید بود. این کتاب برای اولین بار از سوی انتشاراتی نشر ماهی به چاپ رسید. نازنین دیهیمی این اثر را به فارسی برگردانده است.

7. کتاب کاسپار

یکی دیگر از بهترین کتاب های ادبیات نمایشی جهان نمایشنامه کاسپار است. پیتر هاندکه نویسنده این اثر در نمایشنامه خود سرگذشت پسری به نام کاسپار را به تصویر می‌کشد که زندگی غیرعادی از نظر عموم افراد داشته است. اگر تاکنون کسی با کلام یا گفته‌های خود موجب آزار و اذیتتان شده باشد، به خوبی از تاثیر سخن دیگران بر روحیه خود آگاه هستید. پیتر هاندکه در این نمایشنامه دقیقا قصد دارد این موضوع را به تصویر بکشد. یکی از بهترین ترجمه‌های این نمایش نامه، ترجمه‌ای است که علی اصغر حداد ارائه کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | سینما و تئاتر