اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011065660418077

سرمایه گذاری در گرجستان

کد: 140011065660418077

https://bit.ly/33Kv4yU

، (اخبار رسمی): سرمایه گذاری در گرجستان نیازمند تحقیقات عمیق است. مطمئنا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در این کشور هستید.با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سرمایه گذاری در گرجستان نیازمند تحقیقات عمیق است. مطمئنا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در این کشور هستید. سرمایه گذاری در این کشور می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. همچنان گرجستان اقتصاد پیشرو در اروپای شرقی است. همچنین این توسعه به گرجستان اجازه داد تا در سایر زمینه های تجاری نیز رشد کند. همه این عوامل فرصت سرمایه گذاری در این کشور در زمینه های تجارت هوشمند را ایجاد می کند. به طور کلی سرمایه گذاری در گرجستان در زمینه های مختلفی صورت گرفته است. چندین تحول مثبت اقتصادی و تجاری در این کشور رخ داده است که نشان از وضعیت مطلوب اقتصادی در این کشور دارد. در ادامه این مقاله ابتدا دلایل اهمیت سرمایه گذاری در گرجستان را بیان می کنیم و سپس شما را با بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور آشنا می کنیم.

چرا باید در گرجستان سرمایه گذاری کنید؟

چه صنعت مورد علاقه شما گردشگری، کشاورزی، تولید، املاک و مستغلات باشد، راه های زیادی برای سرمایه گذاری هوشمند در گرجستان وجود دارد. دولت در تلاش است تا گرجستان را به مقصدی پررونق برای سرمایه گذاری های تبدیل کند. مشوق ها و کمک های مالی زیادی را ارائه می دهد، مالیات های خاصی را کاهش داده یا از بین برده است، بنابراین هزینه های انجام تجارت را سخاوتمندانه کاهش می دهد. داستان های موفق متعدد دلیل پیشرفت مداوم گرجستان است. این به نوبه خود فضای بیشتری را برای فرصت های اضافی برای سرمایه گذاری در گرجستان فراهم می کند.

سرمایه گذاری در گرجستان ۲۰۲۱

گرجستان با نشان دادن پیشرفت چشمگیر خود در دهه های اخیر و تثبیت خود به عنوان ثبات سیاسی و عاری از فساد، به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری هوشمند با هزینه های تجاری کم تثبیت شده است. تقاضا برای سرمایه گذاری در کشور گرجستان به دلیل پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا در حال افزایش است. سرمایه گذاری یکی از بهترین راه های مهاجرت به گرجستان است. اکنون گرجستان میزبان سرمایه گذاران بسیاری از کشورها مانند هند، آذربایجان، ایران و کشورهای عربی مانند بحرین، قطر، امارات و عربستان سعودی است. تعرفه های جدید سرمایه گذاری برای سال ۲۰۲۱ نیز از سوی دولت اعلام شده است.

مزایای سرمایه گذاری در کشور گرجستان:

چندین تحول مثبت وجود دارد که به سمت یک جو اقتصادی مطلوب و سرمایه گذاری در گرجستان اشاره می کند. بر اساس گزارش بنیاد هریتیج، گرجستان در بین ۱۷۸ کشور در رتبه ۱۶ قرار دارد که نسبت به ۱۰ سال قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است. بر اساس آمار بانک جهانی از رتبه بندی کشورها بر اساس سهولت کسب و کار، گرجستان در بین ۱۹۰ کشور رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۵، این کشور در رتبه ۱۱۲ قرار گرفت، که نشان دهنده پیشرفت کشور است.

دلایل سرمایه گذاری در گرجستان:

گرجستان به دلیل تغییرات اساسی در ۱۰ سال گذشته به یکی از جوان ترین قدرت های اقتصادی آسیا تبدیل شده است. نظام سیاسی و مالی کشور عاری از فساد است و نمی تواند مانع سرمایه گذاری در گرجستان شود. این کشور در سال ۲۰۱۸ رتبه ۹ جهان را در میان آسان ترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار کسب کرد و این نشان می دهد که این کشور کوچک تا چه اندازه توانایی بالایی در جذب سرمایه برای راه اندازی مشاغل مختلف دارد. هزینه زندگی در گرجستان پایین است و همین امر باعث می شود شهروندان این کشور قدرت خرید بالایی داشته باشند.

حقوق یک کارمند گرجستان کمی بیش از ۴۰۰ دلار است. یکی از موضوعاتی که می تواند سرمایه گذاری در گرجستان را به خوبی توجیه کند، تعهد نظام سیاسی این کشور به اقتصاد آزاد است. اقتصاد آزاد باعث شده است که تولید و قیمت گذاری کالاها کاملاً در روند افزایش کیفیت باشد.

به نوعی گرجستان اقتصاد آزاد خود را مدیون امضای قرارداد سال ۲۰۱۴ با اتحادیه اروپا است. این توافقنامه کمک زیادی به افزایش رونق در کشور کرده است. علاوه بر این، پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا سبب یک انقلاب اقتصادی شگفت انگیز در گرجستان شده است. با توجه به قرار گرفتن این کشور بین دو قاره بزرگ آسیا و اروپا، اهمیت سرمایه گذاری در آن رو به افزایش است و در این راستا، قوانین دولتی ثبت شده، مالیات را تا حد امکان کاهش داده است تا این فعالیت را تسهیل کند. در نهایت، همه اینها اهمیت سرمایه گذاری در گرجستان را به ما نشان می دهد. اگر پول سرمایه گذاری دارید، به نظر می رسد گرجستان بهترین گزینه است. در ادامه به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در گرجستان:

ابتدا باید پس از بررسی تمامی مزیت های موجود یکی از معایب مهم را برای سرمایه گذاری در گرجستان در نظر گرفت و آن جمعیت کم این کشور است. کل جمعیت گرجستان ۵ میلیون نفر است و این ممکن است برای انتخاب شما کمی محدود باشد. به دلیل این جمعیت کم، نمی توانید هیچ کسب و کاری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. استراتژی های زیر یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در این کشور است:

سرمایه گذاری در زمینه املاک:

سرمایه گذاری در املاک یکی از بهترین، آسان ترین و سریع ترین راه ها برای اخد اقامت و  سرمایه گذاری در گرجستان است. گرجستان در سال های اخیر رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه کرده است و به همین دلیل بسیاری از شهروندان سایر کشورها به دنبال اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک بوده اند. برای خرید ملک در گرجستان، متقاضیان می توانند با حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا صاحب خانه در گرجستان شوند. در طی مراحل خرید ملک در گرجستان به متقاضیان اقامت یک ساله اعطا می شود که هر ساله حداکثر تا ۵ سال قابل تمدید است و پس از ۶ سال می توانند اقامت دائم گرجستان را دریافت کنند. لازم به ذکر است در طول این ۶ سال متقاضیان سرمایه گذاری در گرجستان در صورت فروش ملک خود می توانند با خرید ملک دیگری به همان ارزش اقامت خود را تمدید کنند.

سرمایه گذاری در صنعت گردشگری:

سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷ میلیون گردشگر از گرجستان بازدید کردند. سرمایه گذاری در این صنعت کمترین ریسک را دارد. مانند ساخت هتل، ساخت رستوران، کافی شاپ، ترانسفر توریستی و ….به این ترتیب صنعت گردشگری می تواند به عنوان یک فرصت استثنایی سرمایه گذاری در این کشور تلقی شود. البته رونق این صنعت نباید باعث سردرگمی و تصمیمات ناگهانی شما شود.

قبل از اینکه به فکر سرمایه گذاری در این قسمت از گرجستان باشید، باید بازار آن را به خوبی بررسی کنید. ابتدا باید شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به فعالیت نسبت به بودجه موجود توجه کنید. سپس به بررسی سود و رقبا در این زمینه بپردازید و در نهایت پس از دیدن ماجرا از همه جهات، به سراغ راه اندازی و سرمایه گذاری در گرجستان بروید.

گردشگری سریع ترین صنعت در حال رشد گرجستان است. همراه با صنعت مهمان‌نوازی، برخی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان فراهم می‌کند. گرجستان آب و هوای بسیار متنوعی دارد و بیش از ۱۰۰ استراحتگاه در سراسر کشور وجود دارد. علاوه بر این، این شهر به دلیل چشمه های آب گرم متعدد و همچنین دارای چندین سایت میراث جهانی یونسکو است.

سرمایه گذاری در صنعت گرجستان:

بخشی از اقتصاد این کشور بر روی صنعت متمرکز شده است که به معنای فرصت خوب برای سرمایه گذاری در گرجستان است. برای انتخاب بهترین نوع فعالیت می توانید با توجه به بودجه خود به دقت بررسی و تحقیق کنید. اما با توجه به بررسی های به عمل آمده، گرجستان در حال حاضر جای خالی زیادی در صنعت بسته بندی دارد. به همین دلیل است که می توانید به خوبی روی آن حساب کنید و یک سرمایه گذاری سودآور را شروع کنید. دلیل این پیشنهاد از سوی ما وجود صنایع تولیدی زیاد در این کشور و در مقابل کمبود صنایع بسته بندی است. جالب است بدانید صنعت بسته بندی در گرجستان نیز مورد حمایت دولت است.

سرمایه گذاری در کشاورزی و دامپروری در گرجستان:

زمین حاصلخیز و فراوان و آب کافی از دلایل رونق کشاورزی در گرجستان است. اگر در گذشته چنین فعالیت هایی انجام داده اید و تجربه خوبی در آن کسب کرده اید، برای سرمایه گذاری در گرجستان روی صنعت کشاورزی حساب کنید. در حال حاضر بسیاری از مردم در گرجستان، به تجارت در زمینه کشاورزی مشغول هستند. برای راه اندازی چنین کسب و کاری در گرجستان ابتدا باید نیازهای بازار را در نظر بگیرید. رونق کشاورزی در این کشور باعث رشد خوبی در دامداری و دامپروری شده است. بنابراین می توانید به این فعالیت توجه ویژه ای داشته باشید.

آب و هوای مناسب و غذای کافی دست شما را در انتخاب نوع حیوانی که می خواهید پرورش دهید باز می گذارد. نکته ای که قبل از انتخاب رشته کشاورزی و دامپروری برای سرمایه گذاری در گرجستان باید به آن توجه داشت این است که متاسفانه طبق قوانین جدید ثبت شده فروش زمین کشاورزی به اتباع خارجی توسط اتباع گرجستان ممنوع است. البته اگر تصمیم شما برای ورود به این صنعت جدی است می توانید از راهکارهای دیگری برای این قانون استفاده کنید. یک راه حل اجاره مزرعه از مالک به مدت ۹۹ سال است. در این صورت شما در واقع زمین را از مالک خریداری کرده اید و می توانید تا آخر عمر در زمین کار کنید.

سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و دامپروری به دلایل زیر بسیار مناسب است :

نیروی کار ارزان در گرجستان

یکنواختی بارندگی در طول سال

فراوانی منابع آب و زمین بکر

ادوات و ادوات و ادوات کشاورزی ارزان به دلیل واردات بدون تعرفه گمرکی از اتحادیه اروپا و آمریکا

فراوانی علوفه رایگان برای دام با توجه به میزان بارندگی در گرجستان

حمایت دولت از سرمایه گذار در زمینه واگذاری زمین

سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و فرآوری مواد غذایی در :

آب و هوای متنوع گرجستان آن را به مکانی ایده آل برای تولید انواع غلات، آجیل و میوه ها و سبزیجات مختلف تبدیل کرده است. خاک غنی و تا کنون عاری از آفت کش است. شراب سازی همچنین یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری کسب و کار کوچک در گرجستان است. دلیل اینکه کشاورزی یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در این کشور است. دلیل این امر هزینه های نسبتاً پایین انجام تجارت در این کشور می باشد. آب ارزان است و به راحتی در دسترس است و همین امر در مورد انرژی و گاز نیز صدق می کند.

علاوه بر این، دستمزدها در بخش کشاورزی به میزان قابل توجهی کمتر از میانگین ملی است. گرجستان همچنین صادرکننده بزرگی است و با کشورهایی مانند ترکیه و اوکراین قرارداد تجارت آزاد دارد. که بازار بالقوه شما را گسترش می دهد. مزیت دیگر انتخاب این بخش به عنوان راه سرمایه گذاری این است که دولت مشوق هایی را برای کارخانه های فرآوری مواد غذایی در نظر می گیرد.

سرمایه گذاری در زمینه تولید انرژی:

یکی از سیاست های جالب گرجستان که برای اقتصاد نیز بسیار سودآور است، صادرات برق تولیدی این کشور و سپس خرید برق از شرکت های خصوصی و یا واردات آن است. به همین دلیل است که تولید برق در این کشور همواره مورد حمایت دولت بوده و محصول نهایی خریداری می شود. اگر سرمایه ای برای راه اندازی نیروگاه دارید، بدون شک سرمایه گذاری در گرجستان برای شما بسیار سودآور خواهد بود. یکی از متداول ترین روش های تولید برق که می توانید در این کشور استفاده کنید، تولید برق از طریق انرژی خورشیدی با پنل های خورشیدی است. راه اندازی چنین نیروگاهی نیاز به سرمایه زیادی ندارد.علاوه بر نور خورشید، آب، باد، جزر و مد، گرما و انرژی های رایگانی هستند که می توانید برای تولید و فروش برق مورد نیاز کشورتان استفاده کنید.

سرمایه گذاری در بنادر گرجستان:

اگر به ارتباط اروپا و آسیا نگاه کنیم، متوجه می شویم که بهترین و مطمئن ترین راه ممکن در حال حاضر سرمایه گذاری در زمینه بنادر در گرجستان می باشد!! این کشور از امنیت اقتصادی و همچنین سیاسی و نظامی خوبی برخوردار است. بنابراین در آینده می توان از آن به عنوان شاهراه مورد استفاده برای حمل و نقل دریایی یاد کرد. در این میان حداکثر ظرفیت کانال سوئز می تواند اهمیت این آبراه را افزایش دهد. اگر تجربه خوبی در فعالیت های بندری و گمرکی دارید یا می دانید که از عهده چنین فعالیت هایی برمی آیید، می توانید سرمایه گذاری در زمینه بنادر در این کشور را شروع کنید. قوانین دولتی ترخیص و صادرات از طریق بنادر کشور را تا حد امکان آسان کرده است تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند روی آنها حساب کنند.

و کلام آخر

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد املاک، فرصت های سرمایه گذاری و طرح های تجاری با کارشناسان مهاجرتی کارن مشورت کنید.

آیا برای اقامت، راه اندازی کسب و کار و  سرمایه گذاری در گرجستان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

کارشناسان مهاجرتی کارن آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان می باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار