اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011065660618077

تحصیل در گرجستان

کد: 140011065660618077

https://bit.ly/3nZu54O

، (اخبار رسمی): تحصیل در گرجستان با گروه مهاجرتی کارن

تحصیل در گرجستان به دلیل وجود سیستم آموزشی عالی بسیار قابل توجه می باشد، و  قدمت آن به زمان های گذشته باز می گردد. و در دوران مدرن هنوز مطابق با استانداردهای بین المللی باقی مانده است. از برنامه ها و مواد آموزشی بسیار مدرن استفاده می کند که هدف آنها متمایز کردن دانش آموزان و کمک به موفقیت آنها در دنیای مدرن است. اکثر برنامه های ارائه شده برای تحصیل در گرجستان، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این عوامل سبب مهاجرت کشورهای همسایه با هدف تحصیل در گرجستان شده است.

گرجستان یک گزینه تحصیلی خوب برای دانشجویانی است که علاقه مند به تجربه یک فرهنگی غنی و کاوش در یک کشور جالب هستند که همچنان روابط خود را بین روسیه و اتحادیه اروپا متعادل می کند. گرجستان در چند سال اخیر به طور پیوسته به یکی از مقاصد مورد تقاضا برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. این کشور دارای تاریخی است که قدمت آن به قرن پنجم می رسد. شما به عنوان یک دانشجو، فرصتی برای تحصیل در گرجستان با فرهنگ کهن، طبیعت زیبا و مردمی بسیار دوستانه دارید.

تحصیل در گرجستان

گرجستان یکی از هیجان انگیزترین کشورهای جهان است. گرجستان یک کشور فرهنگی و تجاری است که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، در گرجستان زبان‌های اصلی دنیا صحبت می‌شود. هر گروه مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارای نمایندگی است و تنوع مردم آن یکی از نقاط قوت اصلی گرجستان است.

دانستی هایی در مورد تحصیل در گرجستان

اگر قصد تحصیل در گرجستان را دارید بهتر است بدانید که سیستم آموزشی در گرجستان در دهه گذشته اصلاحات و بازنگری اساسی را تجربه کرده و مدرن شده است. اکثر موسسات عالی کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه دارند. به طور معمول یک دوره لیسانس به مدت 3 تا 4 سال است، در حالی که برنامه کارشناسی ارشد بیشتر در یک دوره 2 ساله تکمیل می شود. Ph.D. برنامه ها به شدت پژوهش محور هستند و برای یک دوره 3 ساله هستند. علاقه مندان تحصیل در گرجستان این را بدانند که گرجستان به دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی، تجربه ای منحصر به فرد متناسب با شخصیت و مهارت های فردی آنها و طیف وسیعی از فرصت ها را در هر نقطه از جهان ارائه می دهد.

افرادی که به دنبال تحصیل در گرجستان هستند، این را بدانند که گرجستان دارای سیستم آموزشی با کیفیت و با قیمت های بسیار مقرون به صرفه می باشد. این کشور کوچک و در عین حال هیجان انگیز که به عنوان پلی بین اروپا و آسیا قرار دارد، در طول ده سال گذشته همچنان پذیرای دانشجویان خارجی زیادی از این دو قاره بوده است. به دلیل الگوهای آموزشی بسیار استاندارد آنها و دستاوردهای روزافزون آنها در زمینه های پزشکی، علوم، حقوق، علوم انسانی و هنر بسیار پیشرفته است.

آگاهی از نظام آموزش و پرورش برای تحصیل در گرجستان

در گرجستان بیش از ۶۰ موسسه آموزش عالی توسط دولت به رسمیت شناخته شده است. تعداد دانشگاه های خصوصی معتبر بالاتر از دانشگاه های دولتی است. موسسات به دو دسته تقسیم می شوند: دانشگاه ها و دانشگاه های آموزشی که شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شوند. و کالج هایی که فقط لیسانس و برنامه های آموزش عالی حرفه ای را ادغام می کنند.

تحصیل در گرجستان: راهنمای دانشجویان بین المللی

اگر قصد تحصیل در گرجستان را دارید، باید بدانید که کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز، برترین مؤسسات جهان را در نظر می‌گیرد. به عملکرد آن‌ها در تمام اهداف اصلی آن‌ها نگاه می‌کند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی.

مدارس گرجستان با مدارسی مانند کمبریج، هاروارد و ییل ارتباط دارند، به این معنی که در حین تحصیل در گرجستان می توانید شروع به ایجاد یک شبکه بین المللی واقعی کنید. گرجستان دارای چندین مؤسسه بین المللی شناخته شده و معتبر است، به ویژه در مورد پزشکی. بالاترین رتبه و معتبرترین مدرسه در کشور، دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی در تفلیس است. برای پذیرش به زبان گرجی بسیار رقابتی است و همین امر در مورد برنامه های زبان انگلیسی آن، به ویژه در پزشکی و برخی از برنامه های تحقیقاتی دکترا و پسا دکتری آن صادق است.

در کنار دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی، دانشگاه دولتی ایلیا و دانشگاه فنی گرجستان هر دو در سطح بین المللی شناخته شده است. و دارای اعتبار کامل هستند. با این حال، کسانی که قصد تحصیل در گرجستان را دارند،هشدار داده می شود که مدارک تحصیلی از برخی مدارس کوچکتر همیشه در جاهای دیگر به رسمیت شناخته نمی شوند. این مورد نباید برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی مشکل زیادی ایجاد کند زیرا تعداد زیادی از این دانشگاه ها در واقع هیچ دوره ای را به زبان انگلیسی تدریس نمی کنند. اما آموزش عالی گرجستان به طور مداوم در حال بهبود است و در برخی مناطق، اکنون به همان استانداردهای اتحادیه اروپا مانند آلمان یا ایتالیا رسیده است.

فرصت های بورسیه تحصیلی در گرجستان عبارتند از:

  • بورسیه های دولتی
  • صندوق های خصوصی
  • بورسیه کالج

آمادگی زبان انگلیسی برای تحصیل در گرجستان

مهارت های زبان انگلیسی آکادمیک خود را به منظور برآورده کردن الزامات زبان انگلیسی در دانشگاه های گرجستان که تحصیلات درجه یک را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، توسعه دهید. یک آموزشگاه زبان انگلیسی را در هر کجای دنیا انتخاب کنید و دوره آمادگی آزمون انگلیسی مورد نظر خود را از بین گزینه های دوره های مختلف زبان انتخاب کنید. این سیاست ها همچنین تحرک دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارکنان آموزش عالی را تسهیل می کند. موسسات تخصصی به آماده سازی دانشجویان برای مشاغل آینده کمک می کنند.

امکان تحصیل در سراسر جهان، به عنوان مثال در استرالیا، آسیا، اروپا یا آمریکای شمالی، فرصت هایی را برای دیدن بیشتر جهان باز می کند. نه فقط به این دلیل که فرصت سفر دارید، بلکه به این دلیل که رفتن به خارج از کشور برای دنبال کردن یک ترم در دانشگاهی دیگر به طور فزاینده ای آسان تر می شود. طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی مختلف وجود دارد، و یکی از آنها می تواند ثابت کند که برنامه لیسانس رویایی شماست.

در چند سال اخیر تعداد مدرک تحصیلی در رشته لیسانس زبان انگلیسی در جهان، به شدت افزایش یافته است. برخی از کشورهایی که دارای بیشترین برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند، عبارتند؛ از استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده. با این حال، آموزش عالی اغلب به زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز ارائه می شود. از دانشگاه های تحقیقاتی با رتبه بالا گرفته تا دانشگاه های کوچکتر و تخصصی، انتخاب ها بی پایان هستند.

هزینه تحصیل در گرجستان

هنگامی که صحبت از تحصیل در این کشور به میان می آید، شاید یکی از دلایل اصلی توجه دانشجویان به مقصدی مانند گرجستان، فراتر از زیبایی منظره و فرهنگ منحصر به فرد آن، هزینه پایین شهریه مورد نیاز بیش از ۶۰ دانشگاه آن باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که دانشجویان باید در مورد هزینه تحصیل در گرجستان بدانند:

  • تحصیل در گرجستان بسیار ارزان است

هزینه تحصیل در گرجستان معمولاً یکی از کمترین هزینه هایی است که می توانید پیدا کنید. گرجستان از ارز مخصوص به خود استفاده می کند که به لاری گرجستان (GEL) معروف است. GEL تقریباً 0.37 دلار آمریکا ارزش دارد. این کشور نسبت به بسیاری از همسایگان اروپای غربی اقتصاد ضعیف تری دارد و زندگی و تحصیل در آنجا مقرون به صرفه تر است.

  • هزینه های زندگی مقرون به صرفه

هزینه های زندگی در گرجستان در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزان است، حداقل سطح هزینه برای یک ماه حدود ۳۰۰ دلار در ماه با احتساب هزینه های اقامت و زندگی خواهد بود.

  • سطح مدرک بر هزینه های تحصیل تأثیر می گذارد

مانند بسیاری از کشورها، هزینه های مربوط به تحصیل در گرجستان، با توجه به سطح مدرکی که دانشجو دنبال می کند متفاوت است. در حالی که مدارک کارشناسی بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار متغیر است، برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد می توانند تا ۴۵۰۰ دلار در سال هزینه داشته باشند.

  • هزینه های اضافی وجود دارد

کسانی که در حال تحصیل در گرجستان هستند می دانند که اکثر دانشگاه ها صرف نظر از اینکه دانشجو در چه مقطعی تحصیل می کند یا در چه مقطعی تحصیل می کند، دانشجویان را ملزم می کنند که علاوه بر شهریه، هزینه ای جزئی برای خوابگاه بپردازند. به طور معمول، این هزینه برای هر سال ثبت نام بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار کاهش می یابد.

  • تقسیم شهریه منحصر به فرد است
  • فرصتی برای کار و رشد

مزایای دیگر تحصیل در گرجستان این است که گرجستان به همه دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا زمانی که در گرجستان هستند بدون محدودیت ساعت کاری کار کنند. اما گرجستان همه دانشجویان را تشویق می کند تا به مهارت های کارآفرینی خود نزدیک شوند و برای خودشان کار کنند.

  • به عنوان کشوری امن

گرجستان یکی از امن ترین کشورها برای تحصیلات عالی است. گرجستان در میان ۱۲۵ کشور در شاخص جرم و جنایت در سال ۲۰۱۸ رتبه پنجم را دارد. از سال ۲۰۱۵، گرجستان در میان ۷ کشور برتر در آمار شاخص جرم و جنایت قرار گرفته است و تحصیل در گرجستان یکی از بهترین انتخاب هاست.

  • رستوران حلال و مقرون به صرفه

همه قبول دارند که غذا در گرجستان برای همه مقرون به صرفه است. اکثر رستوران های خوب غذاهای خوشمزه را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهند. در سرتاسر گرجستان می توانید رستوران های حلال، هندی و ترکی پیدا کنید.

مزایای تحصیل در گرجستان

  • نامه پذیرش فقط در چند روز
  • هزینه های اقتصادی زندگی
  • بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی  مشغول به تحصیل در گرجستان هستند
  • حمل شهروندی در یک سال پس از ازدواج با شهروند گرجستانی
  • پکیج تسویه کامل، بلیط، بیمه، خوابگاه، تحویل
  • شهریه کم
  • هزینه کم هتل

ما تمام اطلاعات مورد نیاز را در زمینه مهاجرت، تحصیل و اقامت در گرجستان تهیه کرده ایم و آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

برای دریافت مشاوره با کارشناسان مهاجرتی کارن در ارتباط باشید:

شماره تماس

۶۵ ۱۴ ۹۹ ۵۹۹ ۹۹۵+   الموتی
۴۵ ۱۴ ۵۶ ۵۵۷ ۹۹۵+  امینیان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش