اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011135678315226

راهنمای خرید آنتی اسکالانت RO

راهنمای خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس

کد: 140011135678315226

https://bit.ly/3uw5qsG

، کهریزک , (اخبار رسمی): خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به ممبران ها به دلیل تشکیل رسوب از اقدامات ضروری می باشد. به دلیل تفاوت های زیادی که از نظر کیفیت و درجه خلوص این مواد وجود دارد، لازم است در فرآیند خرید به موارد متعددی توجه شود.

راهنمای خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس
راهنمای انتخاب آنتی اسکالانت اسمز معکوس

خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به ممبران ها به دلیل تشکیل رسوب از اقدامات ضروری می باشد.

خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به ممبران ها به دلیل تشکیل رسوب از اقدامات ضروری می باشد. به دلیل تفاوت های زیادی که از نظر کیفیت و درجه خلوص این مواد وجود دارد، لازم است در فرآیند خرید به موارد متعددی توجه شود. در ادامه راهنمای خرید آنتی اسکالانت RO را ارائه خواهیم داد.

آنتی اسکالانت ro چیست؟

تشکیل رسوب بر روی لوله و تاسیسات صنعتی و خانگی یکی از مشکلات بزرگی می باشد که نه تنها منجر به مسدود شدن آنها میشود، بلکه خطر سوراخ شدن لوله ها را به همراه دارد. به همین دلیل لازم است از مواد ضد رسوب برای جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات استفاده شود. علاوه بر لوله و تاسیسات، ممبران های RO یا دستگاه اسمز معکوس نیز با رسوب های مختلف مسدود شده و کارایی دستگاه کاهش پیدا می کند. سولفات استرونیوم (SrSO₄)، سولفات باریوم (BaSO₄)، کربنات کلسیم (CaCO₃) و سولفات کلسیم (CaSO₄) از جمله ترکیباتی می باشند که بر روی ممبران های RO تجمع یافته و تشکیل رسوب می دهند.

آنتی اسکالانت به مواد شیمیایی گفته میشود که ضد رسوب بوده و بر پایه فسفاته و مواد پلیمری تولید میشوند. این مواد از تشکیل رسوب جلوگیری می کنند. به همین دلیل ضد رسوب هستند و تاثیری بر رسوب های قدیمی ایجاد شده روی سطوح ندارند. در واقع، آنتی اسکالانت ها سرعت تشکیل رسوب را کاهش می دهند تا در این بازه زمانی املاح با آب شستشو داده شده و مانع از رسوب شوند.

انواع آنتی اسکالانت

در انتخاب و خرید آنتی اسکالانت با دو نوع کلی روبرو خواهید بود که از نظر خاصیت با هم کاملا متفاوت هستند. این دو نوع عبارتند از:

  • آنتی اسکالانت اسیدی: این گروه دارای PH کمتر از 3 بوده و قدرت بالایی در جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات کلسیم دارند.
  • آنتی اسکالانت قلیایی: ضد رسوب های قلیایی دارای PH بیشتر از 3 بوده و پایه فسفاته داشته و از تشکیل رسوب آلومینیوم و آهن و منگنز جلوگیری می کنند.
  • آنتی اسکالانت خنثی: PH این مواد بین 5 تا 6 بوده و به صورت خنثی عمل می کنند.
  • بهترین نوع آنتی اسکالانت علاوه بر تفاوت هایی که در اسیدی یا قلیایی بودن آنتی اسکالانت ها وجود دارد، دانسیته یا تراکم آنها نیز با هم فرق دارد. به همین دلیل نمی توان تنها یک معیار را برای خرید آنتی اسکالانت در نظر گرفت. به عبارت دیگر باید بر اساس شرایط محیط و نوع آب گزینه مناسب را انتخاب کرد. تراکم یا دانسیته آنتی اسکالانت ها بین 2 تا 6 گرم بر متر مکعب بوده و با توجه به اسیدی یا قلیایی بودن آب و دما و غیره می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد. در حالت کلی می توان گفت، برای انتخاب بهترین آنتی اسکالانت می توان چند پارامتر زیر را در نظر گرفت:
  • درجه سختی کل آب tds: آب با درجه سختی بالا امکان تشکیل رسوب بیشتری داشته و به همین دلیل آنتی اسکالانت های مورد استفاده در آنها باید قوی تر باشد.
  • آنالیز آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس: نوع املاح و ترکیبات و فلزات موجود در آب باید با نوع آنتی اسکالانت تناسب داشته باشد. به عنوان مثال اگر کربنات کلسیم در آب زیاد باشد، بهتر است از آنتی اسکالانت های اسیدی استفاده شود.
  • اندازه گیری دمای آب و انتخاب آنتی اسکالانت مناسب برای آن
  • اندازه گیری قدرت قلیائیت یا اسیدی بودن آب ورودی به دستگاه از طریق ph آن
  • مقدار دبی آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس ro
  • تراکم یا دانسیته آنتی اسکالانت و سازگاری آن با نوع ترکیبات موجود در آب
  • بهترین برندهای آنتی اسکالانت ایرانی و خارجی از دیگر نکات مهم در انتخاب آنتی اسکالانت دستگاه اسمز معکوس ro می توان به برند تولید کننده و کیفیت محصولات آنها اشاره نمود. این مواد به دلیل کاربرد گسترده در صنعت تصفیه آب و غیره توسط برندهای متعددی تولید میشوند که برخی از آنها عبارتند از: فلوکن، آویستا، جنسیس لازم به ذکر است، مقدار یا دوز تزریق آنتی اسکالانت هر یک از برندهای داخلی و خارجی تنها بر اساس آنالیز آب ورودی به دستگاه تعیین می گردد. آب ورودی به دستگاه باید آنالیز و فاکتورهایی از جمله tds، مقدار آب ورودی و همچنین دما و ph تعیین گردند. در نهایت بهترین نوع آنتی اسکالانت با مقدار مناسب به دستگاه تزریق میشود. قیمت آنتی اسکالانت قیمت های ارائه شده برای این مواد شیمیایی به کیفیت و درجه خلوص آنها بستگی دارد. علاوه براین، تراکم، اسیدی یا قلیایی بودن و همچنین برند تولید کننده همگی فاکتورهای موثر در تعیین قیمت آنتی آسکالانت ها به شمار می روند. با توجه به نوساناتی که در قیمت آنتی اسکالانت های خارجی وجود دارد، برای استعلام قیمت روز می توانید با کارشناسان گروه صنعتی هفت تماس بگیرید. این مجموعه امکان خرید عمده و جزئی آنتی اسکالانت را فراهم نموده و مشاوره رایگان قبل از خرید ارائه می دهد. محصولات متنوع گروه صنعتی را می توانید در آدرس ig7.ir مشاهده کنید.    

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت (تصفیه پارسیان) بزرگترین واحد تولیدی تجهیزات آب و فاضلاب در ایران است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان و بیش از ۳۰ سال تجربه خود در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران ،یکی از برجسته ترین و پر افتخارترین کارخانجات تولید کننده پکیج و مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید