اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109166860215226
در دسترس نیست

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی چیست؟

کد: 140109166860215226

، کهریزک , (اخبار رسمی): فیلترشنی افقی و عمودی از جمله تجهیزات مورد استفاده در صنعت تصفیه آب هستند که برای جداسازی ذرات ریز و جامد معلق در آب کاربرد دارند.

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی چیست؟
تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی چیست؟

تفاوت های فیلترشنی افقی و عمودی چشمگیر نیست و به همین دلیل هر دو نوع این تجهیزات در صنعت کاربرد دارند.

فیلترشنی افقی و عمودی از جمله تجهیزات مورد استفاده در صنعت تصفیه آب هستند که برای جداسازی ذرات ریز و جامد معلق در آب کاربرد دارند. این دستگاه ها دارای مخزن فلزی بسیار مقاوم بوده و بستر شنی تعبیه شده در داخل آنها مانع از عبور ذرات معلق در آب شده و به همین دلیل تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت آب دارند. فیلترشنی ها علاوه بر تفاوت هایی که از نظر جنس بدنه و ظرفیت با هم دارند، از نظر ساختار و شکل و نحوه نصب نیز متفاوت هستند. در ادامه به تعدادی از تفاوت های فیلترشنی افقی و عمودی اشاره خواهیم داشت.

فیلترشنی افقی چیست؟

قبل از بررسی تفاوت های فیلترشنی افقی و عمودی بهتر است نگاهی به ویژگی های هر یک از این دو دستگاه داشته باشیم. فیلترشنی افقی دارای مخزن فلزی یا فایبرگلاس بوده و لایه شنی درون آن قرار میگیرد. مخزن استوانه ای این تجهیزات به صورت افقی طراحی شده و به همین صورت نیز روی زمین نصب میشوند.

آب با فشار کم وارد مخزن شده و بعد از عبور از لایه های شن و ماسه ای ذرات معلق در آن امکان حرکت نخواهند داشت. این تجهیزات با فشار کم قادر به تصفیه مقدار زیاد آب بوده و برای محیط های صنعتی استفاده میشوند. از مهم ترین ویژگی های فیلترشنی افقی می توان به اشغال کردن فضای زیاد اشاره کرد. به همین دلیل این دستگاه در محیط هایی بیشتر کاربرد دارد که دارای فضای خالی زیادی هستند.

فیلترشنی عمودی چیست؟

نوع دیگری از تجهیزات تصفیه آب با شن، فیلترشنی عمودی هستند که در محیط هایی با سقف های بلند نصب میشوند. آب با فشار زیاد از لایه های شنی تعبیه شده درون مخزن فیلترشنی عمودی عبور کرده و تصفیه میشود. در حالت کلی این فیلترشنی ها ظرفیت کمتری نسبت به نوع افقی داشته و نیاز به فشار بیشتر برای تصفیه آب خواهد بود.

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی

تفاوت های فیلترشنی افقی و عمودی چشمگیر نیست و به همین دلیل هر دو نوع این تجهیزات در صنعت کاربرد دارند. برخی از تفاوت های جزئی فیلترشنی افقی و عمودی عبارتند از:

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی از نظر نحوه نصب

یکی از مهم ترین تفاوت ها در این دو نوع فیلترشنی، نحوه نصب آنها می باشد. با توجه به اینکه مدل های افقی نیاز به فضای زیادی روی زمین دارند، در محیط هایی کاربرد دارند که از این نظر با محدودیت مواجه نباشند. علاوه براین، مدل های افقی گزینه ای ایده آل برای محیط هایی با سقف های کوتاه محسوب میشوند. این در حالیست که فیلترشنی عمودی روی زمین فضای بسیار کمی را اشغال نموده و بیشتر به ارتفاع باز نیاز دارد.

در محیط های صنعتی که دارای سقف بلندی بوده و از نظر متراژ داخلی محدودیت دارند، فیلترشنی عمودی بر افقی ترجیح داده میشود.

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی از نظر کارایی

از اصلی ترین تفاوت های فیلترشنی افقی و عمودی می توان به کارایی و سرعت عمل در تصفیه آب اشاره کرد. با توجه به اینکه مخزن فیلترشنی های عمودی حالت ایستاده دارد، نیاز به فشار زیاد برای آب می باشد. علاوه براین، ظرفیت فیلترشنی های عمودی کمتر از نوع افقی در نظر گرفته میشود. بر همین اساس می توان گفت، مدل های عمودی با سرعت کمتری آب را تصفیه می کنند. در نتیجه برای محیط های صنعتی با دبی آب زیاد مدل های فیلترشنی افقی گزینه مناسب تری نسبت به عمودی هستند.

تفاوت فیلترشنی افقی و عمودی از نظر قیمت

قیمت فیلترشنی بر اساس جنس بدنه، ظرفیت و مقدار فلزی و سایر متریال های به کار رفته در آنها تعیین می گردد. با توجه به اینکه مخزن فیلترشنی افقی بزرگتر از عمودی بوده و ظرفیت بیشتری دارد، به همین دلیل از نظر قیمت با هم تفاوت دارند. در حالت کلی قیمت فیلترشنی افقی بیشتر از مدل های عمودی می باشد.

لازم به ذکر است که میزان سیلیس به کار رفته در فیلترشنی های افقی نیز بیشتر از عمودی می باشد. در نتیجه این فاکتور نیز می تواند بر قیمت این دو محصول تاثیرگذار باشد.

کاربرد فیلترشنی افقی و عمودی

علیرغم تفاوت هایی که در فیلترشنی افقی و عمودی وجود دارد، کاربرد آنها و نحوه عملکرد متفاوت نیست. از مهم ترین موارد کاربرد فیلترشنی افقی و عمودی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

تصفیه آب آشامیدنی با فیلترشنی افقی و عمودی

یکی از اصلی ترین موارد کاربرد این تجهیزات در تصفیه خانه های بزرگ آب آشامیدنی می باشد. آب های استخراج شده از سفره های آب زیرزمینی دارای حجم بالایی از ذرات ریز جامد و معلق هستند. با استفاد از لایه های شنی و ماسه ای می توان مانند رفتار طبیعت این ذرات را حذف نمود. در تصفیه خانه های آب آشامیدنی از فیلترشنی هایی با ظرفیت های بالا استفاده میشود.

تصفیه آب برج های خنک کننده

یکی دیگر از موارد کاربرد فیلترشنی افقی و عمودی، استفاده از آنها در کنار برج های خنک کننده می باشد. به منظور جلوگیری از ایجاد رسوب و مسدود شدن لوله ها در برج های خنک کننده، فیلترشنی افقی و عمودی قبل از ورودی آب آنها نصب می گردد.

از دیگر موارد کاربرد فیلترشنی عمودی و افقی می توان به تصفیه آب استخر، کارخانجات، استفاده در مرحله پیش تصفیه اسمزمعکوس و کشاورزی اشاره کرد.

نکات مهم در خرید فیلترشنی

با توجه به تفاوت هایی که در فیلترشنی وجود دارد، در زمان انتخاب و خرید آنها لازم است به فاکتورهای متعددی توجه شود از قبیل:

  • متناسب با میزان دبی آب ورودی به دستگاه و خروجی مورد نظر ظرفیت و نوع فیلترشنی را انتخاب کنید
  • کیفیت جنس بدنه مخزن فیلتر شنی اهمیت بسیار زیادی دارد، لذا محصولات با کیفیت برندهای باسابقه را انتخاب کنید
  • برای محیط هایی با سقف های کوتاه فیلترشنی افقی و برای محیط های دارای فضای کم اما سقف بلند فیلترشنی عمودی را خریداری کنید.

طراحی و ساخت فیلترشنی افقی و عمودی فلزی

گروه صنعتی هفت یکی از معتبرترین تیم ها در زمینه طراحی و ساخت فیلترشنی افقی و عمودی می باشد که ظرفیت های مختلفی را برای محصولات خود ارائه داده است. این محصولات قابل طراحی و تولید به صورت سفارشی بوده و همگی دارای بدنه فلزی بسیار مقاوم هستند. جهت اطلاع از ویژگی های این تجهیزات و خرید فیلترشنی می توانید با شماره تلفن 02156541457 – 02156541459 تماس گرفته یا با آدرس https://ig7.ir/ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت (تصفیه پارسیان) بزرگترین واحد تولیدی تجهیزات آب و فاضلاب در ایران است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان و بیش از ۳۰ سال تجربه خود در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران ،یکی از برجسته ترین و پر افتخارترین کارخانجات تولید کننده پکیج و مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سلامت و زیبایی