اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011185691617646

آینده متاورس چه می شود؟

کد: 140011185691617646

https://bit.ly/3B3nfR3

، تبریز , (اخبار رسمی): آینده متاورس هنوز نامشخص بوده و کسی نمی‌تواند به‌طورقطع بگوید که در این فضا چه اتفاقی قرار است بیفتد و اینکه این فضا تا چه حد می‌تواند در خدمت بشر باشد و تعامل افراد با فناوری را بهبود بخشیده و یا آن را مختل کند.

آینده متاورس چه می شود؟
آینده متاورس چه می شود؟

آینده متاورس هنوز مبهم بوده و کسی نمی‌تواند بگوید که در این فضا چه اتفاقی قرار است بیفتد و اینکه این فضا تا چه حد می‌تواند در خدمت بشر باشد و تعامل افراد با فناوری را بهبود بخشیده و یا آن را مختل کند.

به گزارش شهر بورس، متاورس دنیای جدید دیجیتال است که در آینده نزدیک تمام جهان را فرا خواهد گرفت. بسیاری از نظریه‌پردازان و جامعه‌شناسان بزرگ مانند مک لوهان زمانی بر این عقیده بودند که تمام دنیا مانند دهکده‌ای جهانی است. طی این گزارش به این سوال می پردازیم که آینده متاورس چه می شود؟

در واقع از نظر این جامعه‌شناس، پیچیدگی روابط اجتماعی به‌قدری زیاد است که جهان همچون دهکده‌ای می‌شود.

بااین‌وجود، جهان کنونی با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال به‌قدری کوچک‌ که شاید از یک روستا هم کوچکتر باشد. البته این موضوع برای زمانی بوده که ما به‌واسطه تلفن همراه، کامپیوتر و اینترنت با دنیا ارتباط برقرار می‌کردیم، اکنون دنیای متاورس جهانی جدیدی را به روی ما بازخواهد کرد که در آن دیگر کاربران محدود به یک صفحه‌نمایش نیستند بلکه، تمام کاربران درگیر دنیای جدید متاورس می‌شوند و در آن روابط به‌قدری تنگاتنگ می‌شود که حتی شاید دیگر نتوانند معنای زمان و مکان را هم بفهمند.

به ‌بیان ‌دیگر این فضا را می‌توان یک فضای مجازی در زمان واقعی تعریف کرد که در آن افراد می‌توانند از طریق یک شبکه به هم متصل شده و به‌نوعی در آن روابط اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه درزمینه ارز دیجیتال را برای خود سامان بیشتری دهند.

در واقع در دنیای متا، رابطه ارز و دلار به نوعی تخاصمی بوده تا جایی که ارزهای دیجیتال بتوانند دلار را از زندگی افراد حذف کنند.

متاورس و رشد افراد به‌دوراز قدرت دولت‌ها و مافیا

در واقع دنیای متاورس به‌قدری پیچیده و همه‌جانبه است که بر اساس نظر متخصصان می‌توان گفت در این دنیا دولت‌ها و مافیای قدرت هیچ‌گونه تسلطی بر آن نخواهند داشت.

به همین خاطر، این دنیای دیجیتال می‌تواند فرصتی برای شکوفایی تمام مردم جهان به‌ دور از اهرم‌ فشار دولت‌ها و مافیا باشد.

درواقع این جهان فرصتی را برای تمام افراد که دارای ایده‌های تجاری هستند ایجاد کرده تا جایی که حتی کسانی هم که سرمایه اندکی دارند بتوانند از سوی شرکت‌های بزرگ به کار گرفته‌شده و آن‌ها نیز در سود این شرکت‌ها سهیم شوند. به‌طورکلی بخش‌های از دنیای جدید را می‌توان به‌صورت مختصر به شرح زیر بیان کرد:

ارز دیجیتال

هوش مصنوعی

بلاک چین

بینایی کامپیوتر

ویدئوکنفرانس

رسانه‌های اجتماعی

در واقع با دنیای متا دیگر نیاز ندارید که حتما در یک شهر بزرگ زندگی کنید. افراد می‌توانند در خانه‌هایی دور از شهر و حتی در روستا زندگی کرده ولی در  این جهان می‌توانند تمام ارتباطات خود را مدیریت و رشد و پیشرفت خود را داشته باشند. همچنین در کنار رشد و پیشرفت بتوانند به خوبی تفریح کنند و لذت ببرند.

متاورس و ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند بوئینگ در نظر دارند تا با استفاده از متاورس طراحان خود در سراسر جهان را گرد هم آورده و از آن‌ها برای طراحی‌های خود بهره ببرند.

نکته بسیار مهم دیگر درباره متاورس این است که برای ورود به آن نیاز به یک پلتفرم خواهید داشت و تنها کافی است آدرس یکی از پلتفرم‌های موجود در وب را در مرورگر خود وارد کرده و با سرعت وارد جهان متا شوید.

بر این اساس، پلتفرم‌های مشهور و معروف‌تر می‌توانند جهت انجام امور مختلف و به‌ویژه درآمدزایی بسیار کارساز باشند.

در این فضا دیگر پول‌های کاغذی یک توهم بیش نیستند و در اینجا این ارزهای دیجیتال هستند که نقش اصلی را ایفا می‌کنند. تمام خرید و فروش‌ها و معاملات تجاری با استفاده از ارزهای دیجیتال در فضای نوین متا صورت می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که این فضا همان میزان که می‌تواند مفید باشد، می‌تواند فضایی را برای پول‌شویی نیز ایجاد کند.

مزیت‌های متاورس

همان‌گونه که در بالا اشاره شد متاورس به‌نوعی تجسم آینده ارتباط و تعامل کاربران در فضای اینترنت خواهد بود.

بر این اساس با رشد و گسترش این مسیر، بسیاری از کسب‌وکارها، سمینارها، فضاهای اقتصادی و گالری‌ها در این مسیر تغییرات چشم‌گیری خواهند داشت.

کاربران با ورود به این دنیا می‌توانند به‌راحتی با تمام جهان معامله کرده و به کسب درآمد بپردازند. بر اساس نظر کارشناسان مالکیت دارایی‌ها در متاورس مالکیت رسمی دیجیتال خواهد بود.

البته شما می‌توانید دارایی‌های خود را به خریدوفروش نیز بگذارید. معاملات بسیاری مانند، خرید فروش زمین، فروشگاه‌های مواد غذایی و محصولات هنری به‌سادگی در این محیط انجام خواهد شد.

بازی‌های متاورسی

به‌نوعی باید گفت متاورس درصدد است تا تمام جهان را به بازی خودش بگیرد و البته بازی به معنای گیم نیز در این فضا وجود خواهد داشت.

بازی‌ها بخشی از فضای متا را تشکیل می‌دهند؛ چراکه در این دنیا دیگر کار یدی معنای چندانی نخواهد داشت و درنتیجه افراد فرصت فراغت بیشتری خواهند داشت که آن را به بازی می‌گذرانند.

همان‌طور که می‌دانید بازی‌ها در جهان کنونی بسیار با واقعیت ترکیب‌شده و توانسته‌اند تعامل خوبی با دنیای واقعی برقرار نمایند.

این موضوع در جهان جدید متا تا حد بسیار زیادی رشد خواهد کرد. از سوی دیگر این بازی‌ها برای اینکه بتوانند رقابت واقعی‌تری را رقم زنند، سعی می‌کنند با استفاده از رمز ارزهای دیجیتال به‌عنوان هدیه به کاربران خود داده و درنتیجه آنان را برای بازی کردن ترغیب کنند.

بر این اساس، در دنیای نوین حتی بازی هم به نوعی محلی برای کسب درآمد است و این به معنای سیطره کامل اقتصاد بر تمام عرصه‌های زندگی بشر است.

آینده متاورس

با وجود تمام سخن‌هایی که در بالا ذکر شد، آینده متاورس هنوز نامشخص بوده و کسی نمی‌تواند به‌طورقطع بگوید که در این فضا چه اتفاقی قرار است بیفتد و اینکه این فضا تا چه حد می‌تواند در خدمت بشر باشد و تعامل افراد با فناوری را بهبود بخشیده و یا آن را مختل کند.

بر این اساس، باز هم بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده جهان از آن دنیای متا خواهد بود.

بر این اساس می توان گفت تمام رمزارزهایی که وابسته و توکن بومی این حوزه هستند رشدهای چشمگیری خواهند داشت.

البته باید اذعان داشت که متا نیز همانند هر فناوری دیگری ممکن است دارای نقص‌هایی باشد و یا توسط یک فناوری نوین دیگر به عقب رانده شود؛ با این وجود باز هم بر اساس آینده نگاری‌ها می‌توان اینگونه تحلیل کرد که جهان آینده از آن تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌های همانند آن است و بر این اساس شاید دایره ارتباطات بشر به قدری گسترش یابد که بتواند با سایر کرات و موجودات فضایی نیز ارتباط برقرار کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهر بورس

“شهر بورس” آمده است تا منبع رسمی دریافت اخبار و صدای سهامدار باشد. این رسانه که با شماره مجوز 87147 مشغول به فعالیت است؛ حاصل تلاش دوستانی است که عزم خود را جزم کرده‌اند تا در حوزه اطلاع‌رسانی به عهد خود وفا کنند. بنویسند از کمبودها و نقص‌ها و بدانند که کسانی هستند که می‌خوانند و تأثیر گذارند، آنانی که تلاش می‌کنند تا بازار سرمایه همواره موتور مولد اقتصاد کشور باشد. “شهر بورس ” به عنوان نخستین آژانس خبری تحلیلی تخصصی بازارهای مالی در شمال غرب کشور از صنایع ایران می‌نویسد از ظرفیت‌هایی که دارد و از آنچه می‌تواند باشد. در این وادی دست شهر بورسی‌ها را بگیرید چراکه برای تعالی نیاز به دیدگاه‌ها و اندیشه‌های ناب شما داریم. نیازی که از سر تعهد است. آژانس خبری-تحلیلی شهر بورس، حاصل تلاش گروهی از روزنامه‌نگاران ایرانی است که باهدف یاری به جریان اطلاع‌رسانی آزاد، راه‌اندازی شده است. این وب‌سایت کاملاً از داخل مرزهای ایران و با رعایت قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود. شهر بورس رسانه هیچ حزب و جناحی نیست، هرچند که در جریان مسائل اقتصادی روز ایران فعالانه حضور رسانه‌ای خواهد داشت. این رسانه با حفظ نگاه ویژه خود به مسائل کلان اقتصادی ضمن پرهیز از درگیری‌های کم‌فایده رسانه‌ای، آماده است تا با درج تحلیل‌ها و مقالات صاحب‌نظران و فرهیختگان، محمل مناسبی برای تضارب آرا و اندیشه‌ها و ارائه آن به عموم مردم فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ