اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011195693818194

بررسی بلاک بودن آی‌پی هاست برای گوگل

چرا گوگل محتوای هاست ایران را ایندکس نمیکند

کد: 140011195693818194

https://bit.ly/3sFiEQX

، (اخبار رسمی): خیلی ها ترس از خرید هاست ایران دارند چراکه میترسند گوگل محتوای سایت آنهارا ایندکس نکند و اصطلاحا سایت آنهارا بلاک کند. اما روش هایی برای تست کلین بودن هاست و آی‌پی اون وجود داره که برای شما توضیح میدهم.

چرا گوگل محتوای هاست ایران را ایندکس نمیکند
علت اصلی ایندکس نشدن سایت های ایرانی در گوگل

برای دیده شدن در گوگل قبل از سئو و تولید محتوا و تبلیغات باید هاستی با کیفیت داشته باشید اگر هاست شما مشکل داشته باشد باقی زحماتی که می‌کشید بی نتیجه است.

چرا خیلی ها هاست ایران نمیخرند؟

خیلی از افراد هستند که ترس خرید هاست ایران دارند چرا که میترسند گوگل محتوای سایت آنها را ایندکس نکند و اصطلاحا سایت آنها را بلاک کند. اما آیا همه سایت های ایرانی اینگونه هستند؟ قطعا جواب خیر است چراکه ما سایت های بزرگی داریم که در داخل ایران میزبانی میشوند و گوگل هم کاملا و به سرعت محتوای آنها را ایندکس میکند.

پس این ترس چیست و چگونه باید موقع خرید هاست متوجه شویم که هاستی مناسب خریده ایم یا نه؟

شما به راحتی در زمان خرید هاست با روش های مختلفی میتوانید متوجه بشوید که سرویس میزبانی در گوگل بلاک هست یا نه و از طرفی به شما میگویم که چگونه هاستی تهیه کنید که این مشکل را نداشته باشد.

همه چیز به آی‌پی بستگی دارد!

گوگل وقتی رباتهایش را برای کروال کردن میفرستد قبل از هر چیز آی‌پی هاست شما را بررسی میکند اگر از این مرحله بگذرد باقی مراحل را انجام میدهد در غیر این صورت کار همینجا متوقف میشود و محتوای شما کراول نمیشود و این به منزله ایندکس نشدن محتوای سایت شماست.

پس با این تعریف هر مدل سرویسی که میخریم میخواهد سرور اختصاصی ایران باشد یا سرور مجازی (vps) یا هاست اشتراکی اول باید آی‌پی آن چک شود که مبادا بلاک باشد دقت کنید داریم درباره گوگل حرف میزنیم ممکن است این آی‌پی هر جای دیگر درست و سلامت کار کند مهم گوگل است.

در هاست های اشتراکی تمام افراد و دامنه ها روی یک آی‌پی میزبانی میشوند که این خطرناک تر است یعنی اگر بنا به هر دلیلی آی‌پی بلاگ شود تمام سایت ها تحت تاثیر قرار میگیرند.

پس باید مطمئن باشیم که آی‌پی هاست بلاک نیست برای این کار روش های زیر قابل انجام است:

  1. از میزبان خود بخواهید آدرس چند تا از سایت هایی که تحت میزبانی او هستند را به شما بدهد و بعد ایندکسی هرکدام را چک کنید و ببینید که آخرین ایندکسی محتوای آنها مربوط به چه تاریخ و زمانی است اگر این تاریخ جدید بود یعنی مشکلی نیست و محتوا ها در حال ایندکس هستند.
  2. برای راه دوم اول با پشتیبانی میزبانی تماس بگیرید و ببینید که آیا امکان ارتقای سرویس بدون تغییرات وجود دارد یا نه که معمولا این امکان وجود دارد بعد یکی از ارزان ترین پلن هارا خریداری کرده و سایتی را روی آن بالا بیاورید و بعد از قسمت سرچ کنسول اقدام به fetch کردن لینکی بکنید اگر لینک بعد از ۲ الی ۳ روز ایندکس شد یعنی مشکلی نیست و به راحتی میتوانید از سرویس استفاده کنید اگر نه ممکن است سرویس دچار مشکل باشد و نباید روی آن کار کنید. نکته ای که وجود دارد این است که لینکی که در گوگل ایندکس میکنیم باید حداقل ۵۰۰ کلمه یونیک و حداقل یک تصویر و بدون لینک به جایی باشد.

استفاده از سرور مجازی یا همان VPS

اگر میخواهید از آی‌پی عمومی استفاده نکنید و آی‌پی اختصاصی خود را داشته باشید میتوانید از سرور مجازی ایران استفاده کنید که هر سرور مجازی آی‌پی اختصاصی دارد. برای تست سلامت آی‌پی سرور مجازی هم میتوانید از روش ۲ بالا استفاده کنید. جالب است بدانید گوگل به سایت هایی که روی آی‌پی اختصاصی راه اندازی میشوند توجه بیشتری میکند و برایش این سایت ها ارزشمند‌تر هستند.

استفاده از سرور اختصاصی

دیگر راه استفاده از سرور اختصاصی است زمانی از این سرویس استفاده کنید که درآمد خوب و مجموعه ای بزرگ با ترافیک بالا داشته باشید و این سرویس به سایت های تازه تاسیس پیشنهاد نمیشود. روی هر سرور اختصاصی میتوان چندین آی‌پی از میزبان دریافت کرد حتما به میزبان تاکید کنید که آی‌پی هایی به شما بدهد که قبلا برای هاستینگ و میزبانی استفاده نشده باشند.

استفاده از هاست اشتراکی

اگر بنا به هر دلیلی نمیتوانید از موارد بالا استفاده کنید میتوانید هاست اشتراکی را انتخاب کنید اما حتما مطمئن شوید که آی‌پی آن دچار مشکل نیست و از سمت گوگل بسته نمیباشد.

آی‌پی بسته نیست اما مطالبم ایندکس نمی‌شود

خیلی مواقع آی‌پی هاست مشکلی ندارد اما الگوریتم های گوگل مانع ایندکس مطالب میشوند از آنجایی که خیلی افراد به جهت لینک سازی گسترده با محتوای بی کیفیت اقدام به ایندکس مطالب میکنند اگر الگوریتم گوگل تشخیص بدهد محتوای شما بدون کیفیت است آن را ایندکس نمیکند.

چه محتوایی ایندکس نمی‌شود؟

  1. محتوایی که نیمی از آن یا بیشتر کپی باشد.
  2. محتوایی که کپی باشد و تصویر نداشته باشد
  3. محتوایی که خوانایی بصری پایینی داشته باشد و گوگل شک به ربات بودن بکند
  4. محتوایی که تعداد کاراکتر کم داشته باشد
  5. محتوایی که تعداد لینک خروجی آن زیاد و بیشتر از حد محتوا باشد.

امیدوارم که این مقاله بتونه کمکتون بکنه تا هاستی با کیفیت تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]