اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012115740618194

بهترین هاست وردپرس چه هاستی است؟

هاست مناسب وردپرس چیست؟

کد: 140012115740618194

https://bit.ly/3tuQMj8

، (اخبار رسمی): از آنجایی که اکثر سایت های ایرانی وردپرسی هستند لازم دیدم که در این مقاله ویژگی های مناسب یک هاست وردپرسی خوب را برای شما شرح دهم. هاست اولین قدم و خانه یک سایت است و اگر نامناسب باشد باقی زحمات شما بی‌فایده است.

هاست مناسب وردپرس چیست؟
هاست مناسب وردپرس

اگر قصد دارید سایت وردپرسی راه اندازی کنید و از طرفی روی آن فروشگاه هم داشته باشید حتما بهترین هاستی که بودجه تان میرسد را خریداری کنید در غیر این صورت به زودی به مشکل بر خواهید خورد.

چه هاستی مناسب وردپرس است؟

شاید بارها در اینترنت سرچ کرده و دیده باشید میزبان‌هایی که هاست‌هایی تحت عنوان هاست وردپرس ارائه میدهند. آیا واقعا چنین هاستی وجود دارد؟ آیا این هاست ها وجه تمایزی با باقی هاست های رایج دارند؟

امروز در این پست به صورت کامل درباره این موضوع صحبت میکنم. اگر قصد راه اندازی سایت وردپرسی دارید خواندن این مقاله تا انتها را به شما پیشنهاد میکنم چرا که هاست خانه سایت شماست و اگر هاست خوبی نداشته باشید هر زحمتی بکشید بی فایده است.

هاست وردپرس وجود دارد؟

در واقع هاستی تحت عنوان هاست وردپرس وجود ندارد یعنی چه؟ یعنی وردپرس تحت زبان PHP نوشته شده است و از دیتابیس و بانک اطلاعاتی MySQL استفاده میکند که سایت های جوملایی، سیستم مدیریت محتواهایی که تحت PHP و  لاراول نوشته شده اند هم از این قاعده مستثنا نیستند. یعنی از هر کانفیگی در هاست این سایت ها استفاده میشود برای وردپرس هم استفاده میشود. پس چرا عده ای هاست تحت عنوان هاست وردپرس ارائه میدهند؟

آیا میزبان ها دروغ میگویند؟

اینکه هاستی تحت عنوان وردپرس وجود ندارد ولی میزبان ها و شرکت های هاستینگ از این عنوان استفاده میکنند بیشتر جنبه تبلیغاتی و جذب دارد چراکه وقتی شما قصد استفاده از وزدپرس دارید و میبینید چیزی به شما معرفی میکنند که با نام اختصاصی وردپرس نام گرفته قطعا شما بیشتر ترغیب به خرید میشوید اما اگر میزبانی از این نام استفاده کرد به این معنا نیست که دروغ میگوید چرا؟

یک مثال عینی از هاست وردپرس

بذارید با یک مثال عینی برای شما توضیح بدهم شما کامپیوتر شخصی دارید که قدرت متوسطی دارد و روی آن ویندوز ۱۰ دارید و با برنامه ویرایش عکس فتوشاپ کار میکنید اگر حجم و کیفیت و رزولیشن عکسی که در فتوشاپ آن را ویرایش میکنید خیلی بالا باشد سیستم شما کند عمل میکند و حتی ممکن است برنامه بسته شود. دقت کنید سیستم شما توانایی اجرای فتوشاپ و ویرایش عکس را دارد اما تا زمانی که حجم و کیفیت عکس خیلی بالا نرود اگر قرار شد این اتفاق بیفتد شما باید کامپیوتری با ویندوز ۱۰ و همان برنامه فتوشاپ اما با سخت افزار قوی تر مثل رم و سی‌پی‌یو قوی تر استفاده کنید.

در هاست وردپرس هم همین اتفاق میفتد همه موارد با هاست معمولی یکسان است اما از آنجایی که وردپرس به سرعت سنگین و کند میشود و اگر متخصصی بالای سر کار سایت وردپرسی نباشد این امر میتواند در  کمتر از چند ماه پیش بیاید پس برخی از میزبان ها از سخت افزار قوی تری برای هاست های خود استفاده میکنند و نام آن را هاست وردپرس میگذارند و آن را به کسانی میفروشند که سایت وردپرسی داشته باشند.

تفاوت هاست وردپرس با باقی هاست ها

همانطور که بالاتر گفتم تفاوت هاست وردپرس با باقی هاستها در منابع سخت افزاری مثل رم و سی‌پی‌یو و نوع هاردی است که در سرور آن استفاده میشود. اگر میزبانی هاستی تحت عنوان هاست وردپرس به شما فروخت باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. نسل سرور حداقل ۸ باشد
  2. مقدار رم اختصاص داده شده به هاست حداقل ۳ باشد
  3. هاردی که در سرور استفاده میشود اگر از نوع NVME نبود حداقل SSD Interprise باشد
  4. و از آنجایی که نسل سرور ۸ به بعد است قطعا سی‌پی‌یو هم قویتر میشود.

اگر هاستی ویژگی های بالا را نداشت نمیتوان به آن هاست وردپرس گفت و هاست مناسب وردپرس نیست.

چرا وردپرس به مرور زمان سنگین و کند میشود؟

یکی از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس پلاگین ها و افزونه های رایگان آن هستند که تنها با یک نصب و کانفیگ در محیط گرافیکی امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار میدهند. و خود همین هم یکی از دلایل کندی سایت است. وقتی شما پلاگین های زیادی نصب میکنید در داخل دیتابیس این پلاگین ها برای خود جداولی میسازند و به مرور زمان که تعداد این افزونه ها زیاد میشود حجم دیتای آنها هم در دیتابیس زیاد میشود و از آنجایی که اکثر افراد متخصص نیستند که این دیتابیس را بهینه کنند سایتشان کند میشود.

دلیل دیگر این است که شما وقتی عکسی را در رسانه وردپرس آپلود میکنید وردپرس بنا به نیاز خود در جاهای مختلف از روی آن عکس کپی گرفته و سایز های مختلف میسازد مثلا یک سایز اصلی یکی تصویر بند انگشتی و... که خوب همین هم باعث افزایش حجم دیتای سایت شما میشود و به مرور زمان باعث کندی سایت شما و سنگینی آن میشود.

امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا بهترین هاست را تهیه نمایید

منبع: سرور وی‌دی‌اس

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]