اطلاعات تماس
  • 091034*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011225700618206

چالش‌های پیش روی دانشجویان حقوق

راهکارهایی برای دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه حقوق

کد: 140011225700618206

https://bit.ly/3oFvJZl

، (اخبار رسمی): نگارش پایان نامه آخرین و مهمترین وظیفه پژوهشی دانشجویان عزیز رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است که در پایان دوره تحصیلی خود باید آماده و ارائه نماید. در این مقاله با راهکارهایی آشنا خواهید شد که به شما در این مسیر مهم کمک خواهد کرد

راهکارهایی برای دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه حقوق
راهکارهایی برای دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه حقوق

مجتمع دانش داران با بهره گیری از محققین ممتاز کشوری آمادگی دارد تا در مراحل مختلف نگارش پایان نامه با ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، معرفی منابع، نقد و بررسی و پشتیبانی تا موفقیت نهایی، در کنار شما باشد.

راهکارهایی برای دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه حقوق

نگارش پایان نامه آخرین و مهمترین وظیفه پژوهشی دانشجویان عزیز رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است که در پایان دوره  تحصیلی خود باید آماده و ارائه نماید. همانطور که میدانید نگارش پایان نامه اصول و قواعد خاصی دارد که لازمه کسب موفقیت در آن؛ داشتن دانش کافی، مهارت و زمان بسیار زیاد مطالعاتی است که شاید جمیع این شرایط برای همه دانشجویان فراهم نباشد بنابراین استفاده از خدمات مشاوره و پشتیبانی کامل و جامع؛ برای بسیاری از دانشجویان امری اجتناب ناپذیر است. اما مشاوره انجام پایان نامه حقوق به چه معنی است؟

مراحل نگارش پایان نامه حقوق

پایان نامه حقوق به فراخور ضوابط و چارچوب دانشگاه محل تحصیل دانشجو؛ در 3 الی 5 فصل نگارش و تدوین می گردد لیکن قبل از ورود به بحث فصول پایان نامه؛ پیش نیازهای دیگری لازم است.
انتخاب موضوع پایان نامه حقوق؛ اولین قدم و شاید یکی از مهمترین اقدامات اولیه هر دانشجوی رشته حقوق جهت شروع مراحل پایان نامه اش است. موضوع پایان نامه حقوق دارای معیارهایی است که باید به تک تک آنها توجه ویژه ای داشته باشیم بعنوان مثال؛  تکراری نبودن موضوع؛ کاربردی بودن، نوآوری، ارزشهای پژوهشی بالا، اهمیت و ضرورت موضوع، داشتن منابع غنی، معتبر و قابل اتکاء و ... همگی از عواملی هستند که در انتخاب موضوع باید مورد توجه قرار بگیرند.

ضمنا باید توجه داشته باشیم که موضوع انتخابی؛ در حوزه تخصصی رشته تحصیلی مان باشد. بعنوان مثال در انجام پایان نامه حقوق خصوصی بهتر است موضوعات انتخابی پیرامون .... باشند و از خلط مباحث حقوقی اجتناب شود و برای انجام پایان نامه حقوق جزا و جرم شناسی؛ بهتر است تمرکز بر روی مباحث ..... باشد که می توان موضوعاتی بسیار مهم را دربر بگیرد.

پس از انتخاب موضوع و پیش از ورود به فصلهای پایان نامه؛ دانشجو می بایستی ایده اصلی و هدف خود از انتخاب موضوع را در قالب طرحی به نام پیشنهاده یا همان پروپوزال؛ ارائه و به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه برساند. واضح است تا زمانی که پروپوزال به تایید اساتید نرسد، دانشجو اجازه شروع نگارش فصلهای پایان نامه را نخواهد داشت. انجام پروپوزال حقوق خود دارای حساسیتهایی است که توجه به آنها روند کار را تسریع می کند.

مرحله بعدی؛ نگارش پلان یا سرفصلهای اصلی یا همان فهرست مطالب است. بهتر است دانشجویان عزیز؛ یک شمای کلی از پایان نامه را در قالب فهرست مطالب ترسیم کنند تا هم نقشه راه درستی را در اختیار داشته باشند و هم با اخذ تاییدیه از استاد محترم راهنما؛ دچار دوباره کاری و اتلاف وقت نشوند. پس از اینکه استاد محترم راهنما پلان را هم مورد تایید قرار داد؛ دانشجو می تواند با مطالعه دقیق منابع معتبر پیرامون موضوع؛ تحقیق اصلی خود را آغاز کرده و با نظارت اساتید مرحله به مرحله به جلو هدایت کند.

 

نکاتی که باید در پایان نامه های حقوق مورد توجه قرار بگیرد:

تکراری نبودن پر واضح است که باید از درج مطالب تکراری یا نخ نما شده اجتناب کرد چرا که تکرار مسائل بدیهی حقوق به اعتبار طرح پژوهشی شما لطمه وارد می کند.
همانند جویی: بهتر است مطالبی که به رشته تحریر میآورید با قلم و ادبیات خودتان باشد و استفاده از عین مطالب دیگران توصیه نمی شود. در همین راستا لازم به ذکر است که دانشگاههای کشور از سامانه ای به نام همانندجویی بهره می برند که  درصد تشابه کار نهایی در آن استعلام می شود و این تشابه نباید بیش از 30% باشد.
ذکر منبع:  استفاده از منابع غنی و معتبر به پایان نامه شما ارزش و اعتبار می دهد اما باید توجه داشته باشید که هر مطلبی که از یک منبع اقتباس کرده اید باید مرجع دقیق آنرا به درستی ذکر کنید در غیر این صورت اینطور تفسیر می شود که منبع آن مطلب خود شمائید.
داشتن انسجام مطالب: یکی از عوامل مهم در کیفیت پایان نامه؛ انسجام مطالب پیرامون موضوع است. باید سعی شود مطالبی که گردآوری می کنید هم کاملا مرتبط با موضوع باشد و هم انسجام داشته باشد بعبارت دیگر؛ مطالب هر فصل از پایان نامه باید از نقطه ای آغاز شود و پس از تشریح کامل؛ در نقطه ای به جمع بندی و نتیجه گیری برسد.
اجتناب از گزافه گویی: همیشه شاخ و برگ دادن به مطالب به نفع پژوهش نیست ممکن است در برخی مواقع باز کردن بحث و استفاده از مثال و ... به درک بهتر کمک کند لیکن همواره سعی کنید تا از گزافه گویی و پر گویی اجتناب کنید که آفت پروژه تان خواهد شد.
مجتمع دانش داران با بهره  گیری از محققین ممتاز کشوری آمادگی دارد تا در مراحل مختلف نگارش پایان نامه با ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، معرفی منابع، نقد و بررسی و پشتیبانی تا موفقیت نهایی، در کنار شما باشد هدف ما توانمندسازی شما برای ارائه یک کار بی نظیر و قابل تحسین است

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091034*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون