اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011255708718228

چگونگی ترخیص کالا از گمرک

کد: 140011255708718228

https://bit.ly/3BhGg26

، (اخبار رسمی): حمل و ترخیص کالا به فرایندی گفته می شود که طی آن کالا های وارداتی یا صادراتی را به پایانه های گمرکی منتقل می کنند و در آنجا طبق روال گمرک تخلیه و به سمت انبارهای گمرک حمل می نمایند

چگونگی ترخیص کالا از گمرک
چگونگی ترخیص کالا از گمرک

حمل و ترخیص کالا

حمل و ترخیص کالا به فرایندی گفته می شود که طی آن کالا های وارداتی یا صادراتی را به پایانه های گمرکی منتقل می کنند و در آنجا طبق روال گمرک تخلیه و به سمت انبارهای گمرک حمل می نمایند. در ادامه پس از گرفتن مجوز های لازم و پرداخت هزینه های جاری گمرک، عوارض و حقوق گمرکی که به کالا تعلق می گیرد کالا آزاد شده و اجازه ترخیص از گمرک پیدا می کند سپس کالا ها به وسیله سیستم حمل بار و باربری به آدرسی که از طرف صاحب کالا یا نماینده او ثبت شده است ارسال و به این ترتیب حمل و ترخیص کالا از نظر گمرک پایان می پذیرد.

ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا به فرایندی گفته می شود که پس از طی مراحل مختلف آن کالا مجوز ورود یا خروج از کشور را دریافت می کند و به قول معروف آزاد می شود. برای آغاز این فرایند ابتدا باید صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن ها در سامانه الکترونیکی گمرک ثبت سفارش بکنند و پس از گرفتن اجازه ورود کالا به کشور ، مشخصات صاحبان حقیقی و حقوقی کالا، نوع کالا و اسناد خرید آن ها از شرکت های مبدا در درگاه فضای مجازی گمرک ثبت می شود و در ادامه اظهار نامه یا سند ارزش گذاری کالا تکمیل می گردد پس از تکمیل سند مذکور و دریافت کوتاژ یا کد 14 رقمی، قبض انبار برای صاحبان کالا یا نماینده آن ها صادر می شود که در ادامه کالا ها به پایانه های گمرک منتقل می شود تا برای حمل به انبارهای گمرک تخلیه شود. پس از تخلیه، کالاهای تخلیه شده به وسیله شبکه حمل و نقل گمرک به انبار مشخص شده منتقل می شود تا مدارک ثبت شده کالا با مندرجات اظهار نامه به وسیله کارشناسان گمرک تطبیق داده شود.

پس از تایید گمرک صاحبان کالا یا نمایندگان آن ها در صورتی که ترخیص کالا نیاز به دریافت مجوزهای مکمل از سازمان های ذی صلاح مثل استاندارد، بهداشت، قرنطینه و ... داشته باشند باید بر اساس روند معمول نسبت اخذ مجوز های لازم اقدام کرده و پس از گرفتن مجوز های لازم آن ها را به درگاه های الکترونیک یا کارشناسان گمرک تسلیم کنند تا در صورت نداشتن مشکل کارشناسان ذی ربط نسبت به اجازه ترخیص کالا اقدام کنند .

شرکت بازرگانی ماندگار با برخورداری از تجربه کافی و آشنایی لازم با روند حمل و ترخیص کالا از گمرک می تواند خدمات خود را با شرایط مطلوب در اختیار صادرکنندگان و واردکنندگان کالا ها و خدمات قرار دهد. این شرکت همچنین درزمینه حواله ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین و خرید انواع کالا از امارات نیز فعالیت می کند.

چه مدارکی جهت ترخیص کالا در گمرک مورد نیاز می باشد؟

مدارکی که هرکس برای ترخیص کالا از گمرک نیاز دارد بستگی به نوع کالایی دارد که وارد می کند مثلا کالا های گروه پزشکی با مواد غذایی مدارک و مجوز های به مراتب بیشتری از کالاهایی صنعتی و ساختمانی مثال آهن آلات نیاز دارند. چون این نوع کالا های برای ورود یا خروج از کشور نیاز به گرفتن مجوزهای مکملی دارند که تایید کننده کیفیت و سلامت آن ها باشد و ممکن است به دلیل کارهای اداری بیشتر زمان ترخیص آن ها از حد معمول طولانی تر شود. ولی بطور کلی مدارکی که برای ترخیص کالا باید تهیه شود عبارتند از : صاحبان کالا برای ترخیص کالای خود کارت بازرگانی داشته باشند یا ترخیص کالای خود را به افراد و شرکت هایی که کارت بازرگانی دارند واگذار کنند. اینویس یا سیاهه خرید کالا و فاکتور معتبر از فروشنده برای ارائه به گمرک و ثبت در درگاه های فضای مجازی گمرک داشته باشند‌. پکینگ لیست یا لیست عدل بندی معتبر از فروشنده کالا برای ارائه به گمرک در اختیار داشته باشند.

صدور قبض انبار

یکی ار مراحل مهم در طی فرایند گمرکی حمل و ترخیص کالا، دریافت قبض انبار می باشد. پس از آنکه کالا به گمرک تحویل داده شد باید قبل از تحویل به انبار تخلیه شود این کار ممکن است به دو شکل انجام شود. اول آنکه اگر کالا کم وزن و کم حجم باشد و قابلیت تخلیه در انبار را داشته باشد. به طرف انبار های مشخص شده حمل می شود و در آنجا تخلیه شده و در انبار قرار داده می شود. در حالت دوم کالا وزن زیادی دارد و به وسیله کانتینر های بزرگ که در کشتی های بزرگ و اقیانوس پیما قرار داده شده اند به اسکله های گمرک منتقل شده و در آنجا با استفاده از جرثقیل های بزرگ در فضاهای مشخص شده اسکله جا نمایی می شوند تا کار های ترخیص آن ها انجام شود سپس در کشنده ها بارگیری شده و به طرف آدرس های مشخص شده هدایت می شوند.

شرکت بازرگانی ماندگار به دلیل برخورداری از شرایط مناسب برای حمل و ترخیص بار می تواند کالا های صادراتی و وارداتی را در یک زمان مناسب و معقول ترخیص نماید. شرکت بازرگانی ماندگار در زمینه واردات انواع کالا از دبی و امارات نیز فعالیت می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار