اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012045728018301

ترک پر مصرف ترین مواد مخدر

کد: 140012045728018301

https://bit.ly/3H7lnrK

، تهران , (اخبار رسمی): برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نسبت به مواد های مخدر یا محرک اقدام به استفاده از آن میکنند و باعث میشود که به آن مواد اعتیاد پیدا کنند .

ماده مخدر گل چیست؟
گل یک ماده مخدر و اعتیاد آور است که مصرف آن در میان دانشجویان و جوانان رواج یافته است. برخی تصور می کنند که گل همان ماری جوانا است، در صورتی که دو مخدر مختلف‌اند، اما هر دو از گیاه شاهدانه حاصل می شوند و به صورت های مختلف مصرف می شوند. عده ای از افراد معتقدند که مصرف گل اعتیادآور نیست در صورتی که این باور صحت ندارد.

مصرف طولانی مدت گل به شدت عوارض جبران ناپذیری روی مغز می گذارد. اگر بیمار اعتیاد خود را بپذیرد و با کمک عزیزانش تصمیم به ترک گل بگیرد، می تواند در مدت زمان کوتاهی وارد مرحله اصلی ترک گل شود. اعتیاد به گل هم مانند خیلی از بیماری ‌های دیگر قابل درمان است و اگر افراد وابسته به مواد مخدر به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنند به راحتی می توانند اقدام به ترک گل کنند.

شیشه چیست؟
شیشه (crystal) داروی محرک بسیار قوی ( شیشه قوی ترین نوع متا آمفتامین ها میباشد) با نیمه عمر 12-9 ساعت وابسته به میزان مصرف ، مدت زمان مصرف و میزان متابولیسم بدن فرد میباشد. شیشه با تحریک ترشح بیش از حد "دوپامین" و "نور اپی نفرین" باعث برانگیختگی بیش از حد سیستم عصبی مرکزی میشود و باعث جمع شدن مقدار زیادی "دوپامین" در فضای بین سلولهای مغز میشود در اثر مصرف شیشه 50 درصد از گیرنده های "دوپامین"و "سروتونین" در مغز از بین میروند، شیشه علاوه بر وابستگی جسمانی ، وابستگی روانی نیز دارد که :

 تکلم سریع
 تعریق بیش از حد
 افزایش ضربان قلب
 آسیب به اندام های حیاتی( مثل کلیه ها / کبد و شش ها )
 اختلالات خواب
 خستگی مزمن
 بی خوابی
 افسردگی

اما روش درمان و ترک شیشه نیزازاهمیت بالایی برخوردار است چرا که با توجه به شدت وابستگی جسمانی و روانی و صدمات وارد شده بر سلامت مصرف کننده بر اثر سوء مصرف برنامه درمانی صحیح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پروسه درمان در کلینیک ترک اعتیاد سرزمین روشن به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد خاورمیانه، تحت نظر مشاورین، روانشناسان و روانپزشک باتجربه طبق برنامه ریزی مشخص به همراه جلسات مشاوره ای اجرا شده که خود می تواند ضامن کسب سلامت روانی و جسمانی بیمار باشد.

ماده مخدر کمیکال چیست؟
کمیکال نوعی روانگردان از خانواده AM می باشد که در واقع از مشتقات صنعتی گل یا حشیش است. این ماده پس از مصرف بر جسم و روان فرد مصرف‌کننده تأثیرات مخرب زیادی می‌گذارد. این نمونه صنعتی تاثیری بسیار شدیدتری نسبت به نمونه‌های طبیعی آن دارند که به تبع آن بسیار مضرتر هم هست و ترک کمیکال را بسیار مهم و سخت می کند.
یکی از از مهمترین تاثیرات این ماده روانگردان بر بدن از بین رفتن حافظه کوتاه مدت مصرف کننده است و از تأثیرات جسمی آن نیز می‌توان به بالا رفتن فشار خون اشاره کرد که می‌تواند موجب شود فرد حالتی مانند سکته مغزی و کما کوتاه‌مدتی را تجربه کند که حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و این مورد خطر مرگ را نیز به دنبال دارد.

متادون چیست؟
متادون شبه مخدری صنعتی، با میزان وابستگی بالا میباشد و نیمه عمر آن بسته به میزان و مدت زمان مصرف و سرعت متابولیسم بدن بین 48 الی 4 ساعت میباشد متادون مستقیما بر روی گیرنده های اوپیوئید اثر میگذارد به همین جهت مصرف طولانی مدت از آن دارای عوارض جبران ناپذیر زیادی میباشد که برخی از آنها عبارتند از:
 افسردگی
 اختلالات روانی
 عدم ثبات شخصیتی
 انقباض مردمک ها
 بیماریهای پوستی

ترک متادون، با علائمی همراه است که این علائم باید توسط پزشکان و متخصصین کنترل شود که خود یکی از اصلی دلایل ضرورت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد می باشد. در ادامه به معرفی برخی از علائم ترک متادون می پردازیم:

 سرگیجه و غش
 تهوع و استفراغ
 تعریق و عدم تحمل گرما
 پیچ و تاب و درد شکمی، اسهال

باید بدانید که این علائم برای تمامی بیماران یکی نیست و هر بیمار بسته به دوز مصرفی و مدت زمان مصرف، ممکن است علائم به حد قابل توجهی شدت پیدا کند که برخی از آنها عبارتند از:

 ضعف جسمانی
 برهم ریختگی دوره های قاعدگی
 افسردگی، تشنج، اختلالات حافظه
 برهم ریختگی و اختلالات جنسـی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش