اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012155748216866

هشت اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق کودک و راه حل آنها

کد: 140012155748216866

https://bit.ly/3sLi2L3

، سبزوار , (اخبار رسمی): بیشترین چیزی که ما از یک فضا به یاد می آوریم، حس و حالی است که از آن دریافت کرده ایم. بیشترین چیزی که کودکان ما در آینده از فضای اتاق شان به یاد خواهند آورد، حس و حالی است که از فضای آن دریافت کردند.

اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق کودک
8 اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق کودک و راه حل آنها

بیشترین چیزی که ما از یک فضا به یاد می آوریم، حس و حالی است که از آن دریافت کرده ایم. بیشترین چیزی که کودکان ما در آینده از فضای اتاق شان به یاد خواهند آورد، حس و حالی است که از فضای آن دریافت کردند.

بیشترین چیزی که ما از یک فضا به یاد می آوریم، حس و حالی است که از آن دریافت کرده ایم. بیشترین چیزی که کودکان ما در آینده از فضای اتاق شان به یاد خواهند آورد، حس و حالی است که از فضای آن دریافت کردند.

اینکه آنها دوران کودکی خود را در چگونه فضایی گذرانده اند، می تواند تاثیرات قابل توجهی بر روحیه و شخصیت آنها در بزرگسالی بگذارد پس نیاز است تمام تلاش خود را برای فراهم کردن محیطی آرام، انرژی بخش و فعال برای آنها انجام دهیم. در این مقاله می خواهیم به بررسی 8 اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق کودک و راه حل آنها بپردازیم، با ما همراه باشید.

1. دیوارهایی بی روح در اتاق کودک برخلاف پالت رنگ اتاق افراد بزرگسال، در مورد اتاق کودک رنگ های خنثی در صدر لیست قرار ندارند. پالت رنگ اتاق کودک باید هیجان انگیز و برجسته باشد و رنگ های قوی گزینه بهتری برای رسیدن به این هدف خواهند بود. با رنگ صورتی به عنوان بهترین گزینه روی میز برای اتاق کودک دختر و آبی برای اتاق کودک پسر خداحافظی کنید. بی نهایت رنگ برجسته و قوی دیگر موجود اند که می توانید فارغ از جنسیت کودک خود از آنها بهره مند شوید تا فضایی فعال برای شان خلق کنید؛ از جمله این رنگ ها می توان به نارنجی، زرد، سبز و مرجانی اشاره کرد. اگر از رنگی خنثی همچون سفید برای دیوارها استفاده کرده اید، پس نیاز خواهد بود به کمک عناصر دکوری ای در رنگ هایی قوی به دیوارها جان ببخشید.

دیوارهایی بی روح در اتاق کودک

2. عدم وجود فضای نگه داری کافی یکی از اصلی ترین چالش ها در مورد اتاق کودک، مرتب نگه داشتن و حفظ آن از آشفتگی است! بله مواجه شدن با یک اتاق خواب بهم ریخته، اتفاق نادری نیست اما به راحتی می توان با ایجاد فضای نگه داری کافی از آن جلوگیری کرد. در این راستا گزینه های زیادی پیش روی شما است که نه تنها فضایی منظم تحویل شما می دهند، بلکه جلوه ای مدرن نیز به آن می بخشند. استفاده از تخت خواب تاشو کودک یا سرویس خواب کشودار یا جک دار، پاف صندوق دار، شلف یا باکس دیواری و جالباسی پشت در اتاق از جمله ایده هایی هستند که به شما کمک می کنند استفاده ی بهینه تری از فضای اتاق خواب کودکتان داشته باشید.

3. حضورعناصر دیزاین غیر لازم در اتاق خواب اغلب شاهد حضور تعداد زیادی از عناصر دیزاین در اتاق خواب کودک هستیم که کاربرد چندانی ندارند و خب این آخرین چیزی است که این فضا نیاز دارد. اتاق کودک باید به اندازه کافی فضای خالی برای بازی های او و دوستانش داشته باشد. به جای استفاده از یک کمد بزرگ برای اسباب بازی های او شاید بهتر باشد از باکس های دیواری استفاده کنید. بسیاری از وسایل اتاق کودک شاید تا یک سال پیش برای او کاربرد داشته اند اما دیگر وقت آن رسیده که از دکوراسیون حذف شوند. سعی کنید در زمان طراحی دیزاین اتاق خواب کودک بیشتر نگاه مینیمالیستی داشته باشید تا بتوانید در پایان فضایی کاربردی، آرامش بخش و البته هیجان انگیز خلق کنید.

4. نادیده گرفتن علائق کودک در طراحی دکوراسیون برخی از پدر و مادرها گاهی فراموش می کنند که در پایان این کودک آنها است که قرار است وقت خود را در آن محیط  بگذراند و از اصل مهمی به نام شخصی سازی دیزاین غافل می شوند. البته این به معنای اعمال صد درصد ایده های آنها نیست چرا که در برخی موارد ممکن است امنیت آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در این راستا پدر و مادر باید مترجمان خوبی باشند. مترجمانی که علائق کودک را به ایده هایی کاربردی تبدیل کنند و هر جا نیاز باشد در آن تغییراتی ایجاد کنند. به عنوان مثال اگر کودک شما به تخت خواب های دوطبقه علاقه مند است، می توانید از این علاقه در راستای استفاده ای بهینه از فضای اتاقش استفاده کنید. به این صورت که از تخت خواب دو طبقه ای که به جای تخت طبقه پایین، فضای خالی ای در اختیارتان قرار می دهد، استفاده کنید و فضای خالی را به فضای بازی یا مطالعه کودک تان اختصاص دهید.

نادیده گرفتن علائق کودک در طراحی دکوراسیون

5. خلاقیت به خرج ندادن در انتخاب دکور دیواری دکور دیواری اتاق کودک یکی از تاثیرگذارترین بخش های دیزاین در راستای ایجاد محیطی جذاب و هیجان انگیز برای کودک است.   با خالی گذاشتن دیوارها یا انتخاب دکور دیواری نامناسب، فرصت خوبی را از دست داده اید. ایده های مختلفی همچون شلف دیواری، برچسب دیواری و اریگامی متناسب با سن کودک وجود دارند اما برخی از آنها محدودیت سنی ندارند و می توانند سال ها مهمان دیزاین اتاق آنها باشند. یکی از این موارد، استفاده از تخته سیاه است. از این عنصر جذاب در کنار نقاشی کردن می توان برای یاد دادن حروف، اعداد و اشکال مختلف به کودک استفاده کرد.

خلاقیت به خرج ندادن در انتخاب دکور دیواری اتاق کودک

6. ایجاد فضایی بیش از حد دخترانه یا پسرانه یکی از اشتباهات رایج در مورد طراحی دکوراسیون اتاق کودک، تمرکز بیش از حد بر استفاده از بخش های مختلف دیزاین از جمله پالت رنگ برای ایجاد فضایی دخترانه یا پسرانه است. قبل از شروع طراحی دیزاین اتاق سعی کنید تعریف هایی که از قبل در مورد فضایی دخترانه یا پسرانه در ذهن دارید را فراموش کنید و در عوض ایجاد فضایی آرامش بخش، هیجان انگیز و شاد را در اولویت قرار دهید.

7. عدم توجه به حساسیت زا بودن برخی مواد اولیه مواد اولیه ای که در ساخت برخی عناصر دکوراسیون به کار می روند، می توانند در کودک حساسیت هایی در سطوح مختلف ایجاد کنند. از مهم ترین این عناصر می توان به کالای خواب که شامل روتختی و سرویس ملحفه، پتو، تشک و بالش می شود، اشاره کرد که در خرید آنها باید کیفیت مواد اولیه را در اولویت قرار داد. همچنین بهتر است از تشک های ضد حساسیت و آنتی باکتریال برای کودک خود استفاده کنید.

8. غافل شدن از ایجاد فضای مطالعه اگر می خواهیم کودکان ما در بزرگسالی اهل مطالعه باشند، نیاز است از دوران کودکی بخشی از اتاق آنها را به ایجاد فضای مطالعه اختصاص دهیم. فضایی که متشکل از یک کتابخانه خانگی، صندلی و میز استاندارد با طراحی جذاب باشد و او بتواند در آنجا به مطالعه کتاب های مورد علاقه اش بپردازد یا از گوش کردن به کتاب هایی که شما برای او می خوانید، لذت ببرد. همچنین به کمک ایده هایی همچون چادر بازی کودک می توانید از آن محیطی جذاب تر بسازید.

به پایان یکی دیگر از مقاله هایمان رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

خرید اقساطی بهترین مدل های تخت خواب کودک

مهم ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب کودک، تخت خواب آن است. پس بهتر است برای شروع طراحی دکوراسیون اتاق کودک اول به سراغ خرید یک تخت خواب کاربردی، جادار، شیک و مقرون به صرفه بروید. برای خرید تخت خواب کودک حتما به فروشگاه فوکاچوب سر بزنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فوکاچوب

برند فوکاچوب از سال ۸۵ با پشتوانه ای ۱۰ ساله پا به عرصه تولید محصولات چوبی گذاشته و در این مدت همراه با تزریق سرمایه، جذب نیروهای متخصص و متعهد، طراحان خوش ذوق، ماشین آلات مدرن و استفاده از دانش روز در تولید این محصولات بر آن شد تا مصمم تر از گذشته به تامین نیازهای بازار بپردازد. هم اکنون فوکاچوب جهت هرچه بهتر تحقق بخشیدن به شعار شرکت و نیاز مشتریان عزیز فصلی نو را در دنیای مبلمان و دکوراسیون آغاز نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل