اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۳*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012255770617961

در مورد کانال فلکسیبل و مزایای آن بیشتر بدانید

کد: 140012255770617961

https://bit.ly/3icmrR3

، (اخبار رسمی): کانال های فلکسیبل یکی از نمونه های مختلف سیستم های تهویه مطبوع موجود در بازار هستند که برای نصب به تجهیزات و روش های خاصی نیاز دارند. این محصولات که در بازار با نام لوله های شیلنگ STI نیز شناخته می شوند، انتخاب های بسیار مناسبی برای انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع هستند.

در مورد کانال فلکسیبل و مزایای آن بیشتر بدانید
در مورد کانال فلکسیبل و مزایای آن بیشتر بدانید
علاوه بر این، می توان از آنها در بسیاری از ساختمان ها با کاربردهای صنعتی، اداری، تجاری و مسکونی استفاده کرد. در ادامه این مقاله، کارشناسان دنیل تهویه ما جزئیات بیشتری را در این زمینه با شما در میان خواهند گذاشت.

 

https://medad.io/ArticleImage-64871-123003-1000/123003.jpg

کانال فلکسیبل | دانیال تهویه

آشنایی اولیه با کانال فلکسی

 

استفاده از کانال های فلکسیبل در شرایطی استفاده می شود که بخواهیم تداخل در قسمت های مختلف سقف و یا قسمت های مختلف ساختمان را برطرف کنیم. کانال های انعطاف پذیر به ویژه در شرایطی که می خواهیم از تداخل تاسیسات و سیستم های تهویه مختلف جلوگیری کنیم بسیار مفید هستند.

 

استفاده از این محصولات در حین اجرای پروژه های مختلف می تواند مزایای زیادی را نسبت به سایر انواع کانال های رایج موجود در بازار به ما بدهد.

برای نصب کانال های منعطف بر روی تجهیزات مختلف و یا استفاده از اتصالات مختلف بر روی آنها به بست های فولادی و قفل های نیکلی نیاز است. به طور کلی تمامی اتصالات و اتصالات مختلف به کار رفته در این کانال ها از کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات مورد استفاده در انواع دیگر کانال ها برخوردار است.

 

از طرفی می توان گفت که کانال فلکسیبل یکی از نمونه های جدید داکت است که از تکنولوژی ساخت بالاتری نسبت به انواع دیگر این گونه محصولات برخوردار است. به همین دلیل این روزها شاهد استفاده گسترده از آن در پروژه های مختلف هستیم. از طرفی امکان تولید آن با مواد اولیه متفاوت و با رویکردهای متفاوت باعث می شود در شرایط مختلف مزایا و ویژگی های متفاوتی را به ما ارائه دهد. بنابراین در ادامه نگاهی به کاربردهای این محصولات خواهیم داشت.

 

برنامه های کاربردی کانال های انعطاف پذیر

 

کانال فلکسیبل که در بازار با نام لوله خرطومی STI شناخته می شود، در سال های اخیر توانسته جایگزین بسیاری از انواع کانال ها شود. در مقایسه با کانال های گالوانیزه قدیمی، کانال های مکعبی سنتی و برش خورده بهترین انتخاب هستند. در نگاه اول می توان گفت که این کانال ها بیشتر در سیستم های اگزوز هوا، تهویه مطبوع، انتقال هوا، سیستم های سرمایش و گرمایش و ... کاربرد دارند.

ساختار منعطف این کانال ها امکان استفاده از آنها را در شرایط مختلف بدون هیچ محدودیتی فراهم می کند. اگر بخواهیم پیاده سازی های مختلف کانال فلکس را به صورت موردی بررسی کنیم، به لیست زیر می رسیم.

https://medad.io/ArticleImage-64871-123004-1000/123004.jpg

کانال فلکسیبل | دانیال تهویه

    انبارها، سردخانه ها، گلخانه های بزرگ و ... بیمارستان ها و مجتمع های دارویی صنایع غذایی صنعتی و آشپزخانه های صنعتی استخرها و سایر مجموعه های ورزشی کارخانه ها یا سالن های تولیدی برای فعالیت های مختلف کارگاهی اقامتگاه و هتل مغازه ها، پاساژها و سایر مجتمع های اداری تجاری
 

ویژگی ها و مشخصات کانال انعطاف پذیر

 

افرادی که می خواهند از کانال فلکسیبل برای تهویه مطبوع یا موارد مختلف دیگر استفاده کنند باید از ویژگی های منحصر به فرد آنها آگاه باشند تا بتوانند به راحتی مراحل خرید و نصب خود را طی کنند. کارشناسان دانیل تهویه به طور جداگانه هر یک از ویژگی های اصلی کانال انعطاف پذیر را بررسی خواهند کرد.

 

فرآیند نصب راحت

 

هنگام مقایسه کانال های انعطاف پذیر با کانال های گالوانیزه قدیمی یا کانال های مکعبی، یکی از اولین نکات به نظر می رسد سهولت کار با عیوب و نصب آنها باشد. ساختار مجرای انعطاف پذیر و مواد اولیه به کار رفته در آن به گونه ای که بتوانیم آن را به اشکال و اندازه های مختلف برش دهیم.

برای برش این محصولات معمولا از تیغ یا قیچی فرش استفاده می کنند. از طرفی این کار باعث می شود تا زمان کمتری برای نصب این کانال ها نیاز داشته باشید. همچنین کاهش وزن آنها به شما این امکان را می دهد که برای حمل و نقل و حمل این محصولات به انرژی کمتری نیاز داشته باشید. به همین دلیل، ما معتقدیم که روند نصب و استفاده از کانال فلکسیبل بسیار سریعتر از سایر محصولات مشابه خواهد بود.

 

به راحتی قطعات آسیب دیده را بازسازی و تعمیر کنید

 

عمر مفید و مقاومت کانال های انعطاف پذیر معمولاً بسیار زیاد و احتمال خرابی نسبتاً کم است. اما اگر دیدید این کانال ها به هر دلیلی آسیب دیده اند، مراحل تعمیر و رفع آن ها برای شما بسیار ساده است. علاوه بر این، در حین تعمیر کانال، کانال کشی انعطاف پذیر هزینه تعمیر کمتری نسبت به سایر کانال های مورد استفاده برای سیستم های تهویه مطبوع خواهد داشت.

 

از سوی دیگر، یراق آلات و لوازم مختلف سازگار با کانال های فلکسیبل امروزه تولید و وارد بازار شده است که بازسازی و تعمیر را آسان می کند.

وقتی هزینه اجرای یک کانال انعطاف پذیر را با کانال های دیگر مانند داک مکعب گالوانیزه مقایسه می کنیم.

ما گزینه ها را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می بینیم. به عنوان مثال در یک منطقه ثابت استفاده از کانال های تولید شده از ورق های گالوانیزه قیمت بالاتری خواهد داشت. اما ظاهر کانال فلکسیبل این است که مواد کمتری در آن استفاده شده و همچنین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن سبکتر است.

 

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش هزینه این گونه کانال ها در هنگام نصب می شود، انعطاف پذیری بالای آنهاست. این به ما امکان می دهد با استفاده از موقعیت شیلنگ انعطاف پذیر روی یک کانال مسیرهای زیادی را طی کنیم و از زوایای مختلف نیاز کمتری به اتصالات داریم. در نتیجه برخی از هزینه های مربوط به خرید وسایل کاهش می یابد.

https://medad.io/ArticleImage-64871-123006-1000/123006.jpg

کانال فلکسیبل | دانیال تهویه

کانال های انعطاف پذیر با محصولات بسیار کم وزن

 

کانال های انعطاف پذیر که به لوله های منعطف باندل یا شیلنگ های برزنتی نیز معروف هستند، وزن بسیار کمی دارند که حمل و نقل این محصولات را با مشکل کمتری مواجه می کند، از طرفی فرآیند نصب بسیار آسان است. مرطوب انجام شد. این ویژگی نیاز به پایه های انعطاف پذیر یا سایر تجهیزات نگهداری را برای نصب کانال انعطاف پذیر بی نیاز می کند.

 

می توان گفت توان لازم برای نصب آن کمتر از زمانی خواهد بود که قصد نصب انواع دیگر کانال های معمولی را داریم. بنابراین در این قسمت مجددا شاهد صرفه جویی بیشتر در میانگین هزینه های مورد نیاز برای نصب و استفاده از کانال فلکسیبل هستیم.

 

قدرت عایق حرارتی

 

در ساختار بسیاری از انواع کانال های هوای انعطاف پذیر به استفاده از پشم، شیشه و عایق انعطاف پذیر متوسل شده است. استفاده از این محصولات باعث شده است که در مجاری منعطف، ضد حریق یا ضد حریق باشند. همچنین فرآیند انتقال حرارت آن بسیار ضعیف است و بنابراین می تواند در برابر هرگونه اتلاف انرژی مقاومت کند. برای افرادی که به دنبال ویژگی های خاص در این محصولات هستند، از بسیاری از مواد عایق دیگر مانند پلی استر یا پلی استر تحت فشار استفاده می شود.

 

وجود این مواد عایق علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی باعث کاهش تشکیل شبنم می شود. به همین دلیل است که می بینیم عمر مفید این کانال ها افزایش می یابد و به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. به علاوه سطح داخلی انواع کانال های فلکسیبل کاملا صاف است و به این معناست که گرد و غباری در آن مشاهده نمی کنیم. این ویژگی در عین حال باعث کاهش میزان زوایای مجرای هوا شده و شاهد افزایش کارایی سیستم های تهویه مطبوع یا حمل و نقل هوایی هستیم.

 

استفاده از مواد اولیه بادوام برای تولید کانال های انعطاف پذیر

 

انواع مختلف کانال های انعطاف پذیر معمولا دارای 6 لایه مختلف هستند که عبارتند از: "چهار لایه پوشش پلی اتیلن و دو لایه پوشش آلومینیوم". همچنین در نمونه های ویژه این کانال ها از انواع عایق های حرارتی استفاده شده است. به همین دلیل خاطرنشان می شود که عمر مفید این محصولات بسیار بالا بوده و در برابر عوامل مختلف فیزیکی یا جوی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

 

مقاومت این محصولات در برابر نفوذ نور خورشید، فشار هوا و ... بسیار بالاست و به همین دلیل کمتر شاهد پارگی یا پوسیدگی خواهیم بود. به همین دلیل در بسیاری از سایت های صنعتی مشاهده می کنیم که از کانال های انعطاف پذیر برای انتقال بخارات یا گازهایی که خاصیت اسیدی نیز دارند استفاده می کنند.

 

https://medad.io/ArticleImage-64871-123005-1000/123005.jpg

کانال فلکسیبل | دانیال تهویه

انعطاف پذیری بالا

 

داکت های فلکسیبل انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند که به شما امکان می دهد در حین نصب آنها را با توجه به محل استفاده شخصی سازی کنید. علاوه بر سهولت نصب و استفاده، انعطاف پذیری بالای محصولات، حمل و نقل یا نگهداری کانال های انعطاف پذیر را آسان می کند. این در صورتی است که کانال های مکعبی گالوانیزه یا سایر انواع کانال های معمولی انعطاف پذیری کمتری داشته باشند. این باعث می‌شود که در موقعیت‌های مختلف به اتصالات مختلف نیاز داشته باشند و در مسیرهای پرپیچ‌پیچ مشکل داشته باشند.

 

لوازم جانبی و لوازم جانبی کانال انعطاف پذیر

 

برای نصب کانال هوای فلکسیبل نیز به لوازم جانبی و لوازم جانبی مختلفی نیاز دارید که روند کار را بهتر می کند. یکی از مهمترین محصولات تاج اتصال است که برای اتصال دو کانال مختلف استفاده می شود. انواع دیگر اتصالات و اتصالات کانال انعطاف پذیر عبارتند از:

    نوارهای مهر و موم آلومینیومی: این محصولات دارای دو نوع رزوه ساده و تقویت شده می باشند. انواع تبدیل ها: مانند تبدیل دایره ای، تبدیل گرد به مکعب و ... فول فاند تیرهای فولادی مخصوص 30 متری که به آن گیره نیز می گویند. قفل فولادی مخصوص
البته تعداد لوازم جانبی و لوازم جانبی مربوط به نصب این محصولات بیشتر بوده و بسته به کاربرد شما متفاوت خواهد بود. در این بخش فقط پرکاربردترین وسایل و لوازم جانبی را در خدمت شما قرار داده ایم

 

کانال هوای انعطاف پذیر چگونه نصب می شود؟

 

اولین قدم در اجرای کانال کشی انعطاف پذیر این است که محیط مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید و ابعاد کانال و کلیه اتصالات و تجهیزات مورد نیاز برای نصب این محصولات را آماده کنید. پس از تهیه تمامی محصولات مورد نیاز، نوبت به بریدن مجرای فلکسیبل می رسد که می توانید این کار را با کاتر فرش یا قیچی مخصوص انجام دهید.

برای اتصال قسمت های مختلف کانال به یکدیگر به یک تاج نیاز دارید. این تاج ها باید با ابعاد کانال سازگار باشند.

 

آنها به خوبی در اطراف مجرا ثابت می شوند. سپس وقتی از استحکام تاج ها مطمئن شدیم باید با استفاده از گیره تسمه فولادی کانال را به قسمت های مختلف ساختمان وصل کنیم.

کانال در قسمت های مختلف ساختمان به همین صورت انجام می شود. اگرچه فرآیند ساده به نظر می رسد، اما داشتن مهارت و تجربه در این زمینه شرط اصلی نصب صحیح کانال های فلکسیبل خواهد بود. پس به یاد داشته باشید که برای این کار حتما به متخصصان و متخصصان مراجعه کنید تا نتیجه نهایی خواسته شما باشد.

 

مزایای خرید و استفاده از کانال انعطاف پذیر چیست؟

 

مزایای یک کانال انعطاف پذیر دقیقاً همان چیزی است که مشتریان را به خرید و استفاده از این محصولات سوق می دهد. در قسمت های قبل چندین مورد از ویژگی های اصلی این محصولات که مزیت های اصلی آنهاست را بررسی کردیم. در زیر کارشناسان دنیل تهویه موارد دیگر را بررسی خواهند کرد:

 

  • استفاده از کانال انعطاف پذیر فضای کمتری را در مکان های سخت اشغال می کند.
  • عمر این محصولات بیش از 30 سال تخمین زده می شود.
  • میزان افت فشار در سطح مقطع دایره ای این کانال ها بسیار کمتر از میزان افت فشار در کانال های مستطیلی خواهد بود.
  • برای تولید این محصولات از گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی و مطابق با استانداردهای مختلف استفاده می شود.
  • خواص ضد باکتریایی این محصولات امکان استفاده از آن ها را در محیط های حساس مانند آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز تولید دارو و مواد غذایی فراهم می کند.
  • پس از نصب مشاهده می کنید که میزان شبنم تشکیل شده بر روی بدنه چنین محصولاتی بسیار کم است.
  • از آنجایی که این کانال ها زاویه خاصی ندارند، آلودگی صوتی این کانال ها بسیار کمتر از سایر کانال های معمولی خواهد بود.
  • وجود عایق فایبر گلاس عایق انعطاف پذیر به این معنی است که پس از نصب این کانال ها دیگر نیازی به نصب عایق جداگانه نخواهید داشت.
  •  

    هزینه استفاده از کانال انعطاف پذیر چقدر است؟

     

    موضوع هزینه همیشه برای ما بسیار مهم بوده است و در هنگام خرید محصولاتی مانند کانال های انعطاف پذیر باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. استفاده از کانال های انعطاف پذیر هزینه اولیه کمتری را در مقایسه با سایر کانال های گالوانیزه یا مستطیلی به ما تحمیل می کند.

    از طرف دیگر محدودیت های کمتری برای کاربران دارد که باعث می شود لوازم جانبی و سایر لوازم جانبی مورد استفاده برای نصب کمتر مورد نیاز باشد.

    مورد دیگری که کانال فلکسیبل را برای ما گزینه مناسبی می کند، هزینه کم آن در دراز مدت است. تجربه کارشناسان دانیل تهویه ثابت کرده است که در دراز مدت انواع مختلف کانال های انعطاف پذیر کمتر در معرض آسیب و در نتیجه گزینه های مقرون به صرفه تری خواهند بود. البته نباید فراموش کرد که یکی از مزیت های اصلی چنین محصولاتی کاهش تلفات انرژی است و این باعث صرفه جویی بیشتر می شود.

     

    اخرین حرف

     

    امروزه شرکت های زیادی در زمینه فروش و نصب کانال های هوای انعطاف پذیر فعالیت دارند. این تنوع زیاد باعث سردرگمی برخی از مشتریان در هنگام خرید می شود. از طرفی برای خرید این محصولات باید محیط و کاربرد مورد نیاز را به دقت بررسی کرد و در نهایت به یکی از انواع مناسب این محصولات روی آورد.

    پیشنهاد ما این است که قبل از خرید حتما با کارشناسان دانیال تهویه مشورت کرده و نیاز خود را با آنها در میان بگذارید. این افراد با توجه به سطوح مختلف نیاز مشتریان سعی می کنند بهترین محصول کاربردی را ارائه دهند.

     

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    • ۰۲۱۶۶۳*****
    [نمایش اطلاعات]