اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101185800918483

نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی

کد: 140101185800918483

https://bit.ly/3jlKFJh

، (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی نقش بهره مندی از مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی شما میپردازیم.

نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی
نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی
نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی
نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی
نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی
نقش مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی

 در بسیاری از پرونده های قضایی شاهد این هستیم که افراد به علت اطلاعات حقوقی کم یا نادرست ، توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند و با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوند.

 برای برطرف کردن این مشکل وکلا و مشاوران حقوقی به شما در مسیر دفاع از حقوقتان کمک می‌کنند. شما با اطمینان به این افراد می‌توانید به حقوق خود دست یابید و امور حقوقی خود را بدون نگرانی به ایشان بسپارید.

 در ادامه قصد داریم مشاور حقوقی را معرفی کرده و نقش یک مشاوره حقوقی را در روند پرونده‌های قضایی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی کسی است که از طریق دانش خود به قوانین، اصول و خدمات حقوقی می‌تواند به شرکت‌ها و اشخاص در زمینه‌های حقوقی همانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان هم اکنون بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

 مشورت با یک مشاور حقوقی در زمینه مسائل حقوقی جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی بسیار مهم است. فردی که به قوانین مسلط است و تجربه‌ای که دارد کمک می‌کند تا افراد انتخاب‌های درستی داشته باشند و از خسارت‌های وارده به خود جلوگیری کنند.

وظایف مشاور حقوقی

  • یک مشاوره حقوقی خوب،  فرد با تجربه‌ای است که نسبت به امور حقوقی و قوانین اشراف کامل دارد.
  • مشاور حقوقی باید بتواند در زمان مناسب تصمیم درستی بگیرد و همین‌طور صادق، امانت‌دار و متعهد باشد.
  • مشاوره حقوقی باید قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد.
  • یک مشاور حقوقی باید اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار افراد قرار دهد و متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند اجرای آن‌ها نظارت داشته باشد.
  • در هر مساله‌ای مشاوره حقوقی وظیفه جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد موضوع و استفاده درست از قوانین را دارد.
  • مشاوره حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مرتبط با روابط خصوصی افراد نقش بسیار مهمی دارد.
  • او می‌تواند در امور کاری و اداری، همچنین در امور مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و دیگر امور حقوقی به افراد یاری دهد.

امور مربوط به معاملات و قراردادها

مشاور حقوقی وظیفه دارد پیش نویس و متن قراردادها را تنظیم کند و همچنین در روند اجرای آن و مواد ذکر شده در آن نظارت کند.

در صورت لزوم افراد را باید از شرایط و اثرات هر کدام از بندهای قرارداد مطلع کند تا کسی ضرر نکند. مشاوره حقوقی در معاملات ملکی، خرید و فروش، رهن، وکالت و همچنین موضوعات مربوط به امور خانواده مثل طلاق، حضانت، نفقه و مهریه می‌تواند به اشخاص کمک کند.

امور مربوط به دعاوی و امور کیفری

مشاور حقوقی می‌تواند لایحه‌های لازم را تنظیم کند و به اشخاص در پیگیری دعاوی یاری کند و به افراد مشاوره دهد. اگر پروانه وکالت داشته باشد می‌تواند خود به‌صورت مستقیم پرونده را در دست داشته باشد. مشاور حقوقی در امور کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری، خیانت در امانت، صدور چک بی‌محل و دیگر موضوعات نقش مهمی دارد و پس از مشاوره حقوقی با توجه به مشکل موکل به یک وکیل رجوع شود.

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل

مشاور حقوقی  شخصی است که فارغ التحصیل رشته ی حقوق است  و می‌تواند به عنوان مشاور فعالیت کند همچنین می‌تواند به استخدام رسمی شرکت یا سازمان درآید اما وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالت بوده و علاوه بر مشاوره حقوقی تخصصی ، به وکالت از اشخاص در محاکم دادگستری به دفاع می پردازد توصیه ما این است که  مردم عزیزمان به علت تسلط بیشتر وکلای دادگستری به مسایل حقوقی پیچیده و رویه قضایی از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره داشته باشند و قبلا از وکیل بودن شخص مشاور اطمینان حاصل کنند .

مشاور امور ملکی

در ارتباط با اموال و مالکیت نسبت به آن‌ها، قوانین و مقررات خاصی هستند که به صیانت نظم عمومی در این بخش کمک می‌کند. مشاور امور ملکی با تسلطی که به قوانین دارد، برای حل پرونده‌های حقوقی و مشکلات ملکی به افراد کمک می‌کند.

در زمان خرید و فروش ملک یا شراکت در یک ملک، باید از یک مشاور راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

اگر بعد از‌ ثبت یک قرارداد مشکلاتی به‌وجود آمد، یک مشاوره حقوقی باید به شناسایی مالک، جمع‌آوری مدارک و اسناد، ارائه راهنمایی به افراد، تعیین منقول یا غیرمنقول بودن مال، تنظیم دادخواست و تعجیل روند حل مشاجره یاری کند.

مشاور حقوقی امور قراردادها

جهت عقد قراردادهای عمومی، خصوصی و بین المللی، فسخ یا باطل کردن قرارداد و شرح قرارداد لازم است با مشاور امور قراردادها مشورت کنید زیرا به تنظیم متن قرارداد کمک می‌کند. همچنین با توجه به موضوع و هدف قرار داد عنوان قرارداد هم مشخص می‌شود. در متن قرارداد باید مشخصات طرفین قرارداد، مبلغ قرارداد و شروط در حین عقد به‌صورت دقیق ذکر شود. در صورتیکه کلمات استفاده شده در یک قرارداد معنای حقوقی خود را نداشته باشند و با ابهام باشند امکان سواستفاده برای افراد فراهم می‌شود. بنابراین مشاور حقوقی باید در تمام این موارد آگاهی کامل داشته باشد.

نکته مهم دیگر مواعد و تاریخ‌های تعیین شده در یک قرارداد است که باید دقیق باشد تا در زمان شرح قرارداد شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد تنظیم یک قرارداد دقیق که حقوق طرفین را پایمال نکند وابسته به مشورت با یک مشاور دانا و با تجربه که وکیل دادگستری نیز است و می‌تواند نظر شما را نسبت به مشکل حقوقی‌تان، متحول کند و راهکارهای بهتری برای حل آن به شما ارائه دهد. درصورتیکه به دنبال بهترین مشاور حقوقی هستید، جناب آقای فرشاد قاسمی به صورت رایگان مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون