کد: 140101185801514726

راهنمای انتخاب صرافی ارز دیجیتال [11 گام مهم]

کد: 140101185801514726

https://bit.ly/3jiOm2k

، تهران , (اخبار رسمی): قبل از ثبت‌نام در هر صرافی ارز دیجیتال، باید عوامل متعدد و مهمی را در نظر بگیرید. مهم‌ترین آن‌ها امنیت تبادل، نقدینگی، کارمزدها، تاریخچه، بازارها، ارزهای دیجیتال ارائه شده و تجربه کاربری است.

راهنمای انتخاب صرافی ارز دیجیتال [11 گام مهم]
راهنمای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌تواند کمی زمان ببرد، اما ارزشش را دارد تا سرمایه خود را به خطر نیندازید!

قبل از ثبت‌نام در هر صرافی رمز ارز، باید عوامل متعدد و مهمی را در نظر بگیرید. مهم‌ترین آن‌ها امنیت تبادل، نقدینگی، کارمزدها، تاریخچه، بازارها، ارزهای دیجیتال ارائه شده و تجربه کاربری است. یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌تواند کمی زمان ببرد، اما ارزشش را دارد تا سرمایه خود را به خطر نیندازید. همچنین، مهم است که بدانید ارز دیجیتال شما چگونه ذخیره می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

صرافی ارز دیجیتال یک بازار آنلاین است که در آن کاربران به خرید، فروش و تجارت ارز دیجیتال می‌پردازند. صرافی‌های کریپتو مشابه کارگزاری‌های آنلاین کار می‌کنند، زیرا کاربران می‌توانند ارزهای فیات (مانند دلار آمریکا) را واریز کرده و از آن وجوه برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنند.

همچنین، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با ارزهای دیجیتال دیگر معامله کنند. گفتنی است، برخی از صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از دارایی‌هایی که در حساب صرافی نگهداری می‌شوند سود کسب کنند. اگر می‌خواهید به فهرست بهترین صرافی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز بهتر است یا متمرکز؟

صرافی‌های ارزهای دیجیتال نیز در قالب‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارائه می‌شوند. صرافی‌های متمرکز با مقررات مالی مقامات دولتی (مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار) هماهنگی نزدیکی دارند. بسیاری از آنها سپرده‌های دلار آمریکا را بیمه می‌کنند و برای استفاده از این پلت فرم نیاز به مدرک هویتی دارند.

صرافی‌های غیرمتمرکز، مبادلات آنلاین تنظیم‌نشده‌ای هستند که بر روی گره‌های توزیع‌شده که متعلق به کاربر هستند میزبانی می‌شوند و هیچ مرجع نظارتی متمرکزی وجود ندارد. اگرچه این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما صرافی‌های غیرمتمرکز، تراکنش‌ها و کارمزدهای شفاف و همچنین مبادله مستقیم همتا به همتا ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند.

کاربردهای صرافی ارز دیجیتال

  • صرافی‌های کریپتو به کاربران امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتال را به‌صورت آنلاین یا با استفاده از یک برنامه تلفن همراه می‌دهند و دسترسی به بازارهای کریپتو را از هرکجا آسان می‌کنند.
  • اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال طیف وسیعی از ارزها و توکن‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند که گزینه‌های متعددی را برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مجموعه‌ای متنوع از دارایی‌های دیجیتال ایجاد کنند، فراهم می‌کنند.
  • صرافی‌های کریپتو معمولاً وجوه کاربر را در سردخانه نگه می‌دارند تا از ایمنی دارایی‌ها اطمینان حاصل کنند.
  • صرافی‌های ارز دیجیتال معمولاً با قوانین «مشتری خود را بشناسید» و «ضد پول‌شویی» (KYC/AML) و همچنین مقررات مالی مطابقت دارند.

مهم‌ترین نکات جهت انتخاب صرافی ارز دیجیتال

هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال که نیازهای شما را برآورده می‌کند، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مهم‌ترین چیزهایی که باید به آنها توجه کرد عبارت‌اند از:

۱. ارزهای پشتیبانی شده:

اگر به دنبال خرید ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین هستید، قبل از تصمیم‌گیری در مورد صرافی، به لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده نگاه کنید. برخی از صرافی‌ها فقط از چند ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند صدها ارز را معامله کنید.

۲. روش‌های پرداخت:

برخی از پلتفرم‌ها همچنین به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و سایر روش‌های پرداخت دیجیتال، ارز دیجیتال بخرید. این روش‌ها باید مطمئن و متنوع باشد.

۳. امنیت:

متأسفانه، صرافی‌های رمزنگاری هدف اصلی هکرهایی هستند که به دنبال دستیابی به ارزهای دیجیتال هستند. نقض امنیت و سرقت سایبری در چشم‌انداز مبادلات ارزهای دیجیتال رایج است، به همین دلیل است که انتخاب یک صرافی با اقدامات امنیتی قوی ضروری است.

۴. خدمات مشتری:

اگر در زمینه ارزهای دیجیتال یا سرمایه‌گذاری تازه‌کار هستید، ممکن است سؤالاتی داشته باشید یا برای شروع به کمک نیاز داشته باشید. در این صورت، یک صرافی با پشتیبانی عالی گزینه خوبی برای شما است.

۵. شهرت:

قبل از ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال، ایده خوبی است که ابتدا در مورد شهرت آن صرافی تحقیق کنید. نظرات مشتریان را بخوانید، به تاریخچه صرافی نگاهی بیندازید، و به دنبال اخبار اخیری باشید که ممکن است بینش ارزشمندی ارائه دهد.

۶. فناوری:

  • آدرس وب صرافی باید با HTTPS شروع شود. از اتصالات HTTP اجتناب کنید.
  • برای ایمنی ورود به سیستم، باید از احراز هویت دو مرحله‌ای (نام کاربری و رمز عبور به علاوه اطلاعاتی که فقط شما دارید) استفاده کند.
  • سپرده‌های مشتریان باید به صورت آفلاین، در سردخانه ذخیره شود. 

۷. جنبه های حقوقی:

  • توصیه می‌شود از صرافی همان کشوری که هستید استفاده کنید، زیرا این امر می‌تواند پیروی از تغییرات نظارتی را آسان‌تر کند. بااین‌حال، استفاده از مبادلات دیگر در کشورهای دیگر نیز امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که برخی از صرافی‌ها تنها تعداد محدودی از کشورها را پشتیبانی می‌کنند.
  • برخی از صرافی‌ها ممکن است وجوه خود را بیمه کنند، به این معنی که در صورت از دست دادن وجوه شما، ممکن است بازپرداخت شود.

۸. شفافیت:

  • آیا صرافی صاحبان، آدرس دفتر مرکزی و اعضای تیم خود را فاش می‌کند؟
  • صرافی‌های شفاف همچنین آدرس سردخانه خود را منتشر می‌کنند یا به بررسی ذخایر خود به روش‌های دیگری مانند اطلاعات حسابرسی کمک می‌کنند.

در هر صورت، وجوه خود را در هیچ صرافی ارز دیجیتال بیش از حد لازم نگهداری نکنید. فقط وجوهی را که برای معامله نیاز دارید نگه دارید. ازآنجایی‌که آنها باید بسیاری از دارایی‌های دیجیتال را در یک مکان نگه دارند، هکرها پیچیده‌ترین طرح‌ها را برای سرقت وجوه کاربران صرافی ایجاد می‌کنند. بنابراین، بهتر است بقیه ارزهای خود را در کیف پول‌های خصوصی خود ذخیره کنید.

۹. نقدینگی:

هر چه حجم معاملات بیشتر باشد، نقدینگی صرافی بیشتر است. نقدینگی امکان انجام معاملات را سریع‌تر، آسان‌تر و بدون مواجهه با نوسانات قیمت فراهم می‌کند. همچنین، ببینید آیا یک صرافی قیمت‌گذاری «قفل‌شده» ارائه می‌دهد، که قیمت را در زمان معامله‌تان تضمین می‌کند، حتی اگر بلافاصله تسویه نشود.

توجه داشته باشید که نقدینگی می‌تواند برای جفت‌های معاملاتی مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای BTC/EUR ممکن است بالا باشد، اما برای BTC/GBP پایین باشد.

۱۰. کارمزدها:

کارمزدهای بالا می‌تواند باعث بازده منفی در سرمایه‌گذاری شما شود، به همین دلیل است که قبل از افتتاح حساب، بررسی کارمزد مبادلات رمزنگاری مهم است. صرافی‌های کریپتو معمولاً کارمزد معاملات و هزینه‌های برداشت را دریافت می‌کنند، اما سایر هزینه‌ها نیز می‌توانند به آن اضافه شوند.

  • تمام هزینه‌های یک مبادله را مقایسه کنید. آنها معمولا کمتر از 3٪ در هر تراکنش هستند و در صورت افزایش حجم معاملات شما ممکن است کاهش پیدا کنند.
  • هزینه‌های برداشت را بررسی کنید. برخی از صرافی‌ها به ارائه کارمزدهای غیرمنطقی بالا برای برداشت آلت‌کوین‌های خاص معروف هستند.
  • به کارمزد سپرده نیز توجه کنید. بسیاری از صرافی‌ها روشی سریع و راحت برای خرید ارزهای دیجیتال با کارت اعتباری یا نقدی ارائه می‌دهند، اما چنین خریدهایی با کارمزد 5 درصد یا بالاتر نیز همراه هستند.

۱۱. تجربه کاربری:

رابط کاربری صرافی باید برای استفاده در دسکتاپ و دستگاه تلفن همراه ساده و آسان است.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با مهم‌ترین نکات انتخاب صرافی رمز ارز آشنا کنیم. اگر سوال دیگری در خصوص انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال داشتید، می‌توانید به سایت بیگ سرچ (www.bigsearch.ir) مراجعه کنید. بیگ سرچ؛ راهنمای خرید بهترین محصولات و خدمات بازار ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیگ سرچ

بیگ سرچ؛ راهنمای خرید بهترین محصولات بازار و ارائه‌کننده راهنمای خرید تخصصی در ایران