کد: 140101255815618607

راهنمای خرید رادیاتور پنلی، رادیاتور پنلی ایران رادیاتور و ایران نوین

کد: 140101255815618607

https://bit.ly/3xxpmg1

، اصفهان , (اخبار رسمی): به گزارش هیتبار صنعت رادیاتور ها یکی از انواع سیستم گرمایشی می باشند که دارای مزایای عالی و بسیاری هستند و استفاده از آن ها یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تامین گرمایش ساختمان‌ها می‌باشد. آن ها علاوه بر استفاده آسانی که دارند، به محیط شما زیبایی خاصی را نیز اضافه می کنند.

راهنمای خرید رادیاتور پنلی | رادیاتور پنلی ایران رادیاتور ، ایران نوین
راهتمای خرید رادیاتور پنلی

شما مجبور نیستید یک پنل سفید استاندارد بخرید؛ ما در هیتبار صنعت طرح های متنوع و مدرن زیادی از برند های مطرح بازار مانند برند های 2000 و ایران رادیاتور برای انتخاب راحت تر شما داریم.

به گزارش هیتبار صنعت رادیاتور ها یکی از انواع سیستم گرمایشی می باشند که دارای مزایای عالی و بسیاری هستند و استفاده از آن ها یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تامین گرمایش ساختمان‌ها می‌باشد. آن ها علاوه بر استفاده آسانی که دارند،

به محیط شما زیبایی خاصی را نیز اضافه می کنند. رادیاتورهای جدید می توانند راهی عالی برای بهبود کارایی گرمایش خانه شما و به روز رسانی ظاهر ساختمان باشند. وقتی نوبت به گرم کردن خانه می رسد، اکثر افراد می خواهند مطمئن باشند که سرمایه گذاری درستی انجام می دهند. خرید نوع مناسب در انواع رادیاتور پکیج یا انواع رادیاتور شوفاژ به این معنی است که می توانید به طور قابل توجهی در میزان مصرف انرژی صرفه جویی کنید، خانه خود را سریع تر گرم کنید و حتی یک وسیله تزئینی به خانه خود اضافه کنید. یک راهنمای خرید رادیاتور می تواند کمک بزرگی جهت انتخاب بهترین رادیاتور به همراه داشته باشد.

در رابطه با رادیاتور های زیر بیشتر بدانید : 

نحوه عملکرد رادیاتور در راهنمای خرید رادیاتور

در راهنمای خرید رادیاتور بهتر است قبل از خرید رادیاتور ابتدا با عملکرد آن آشنا شویم. رادیاتورها وسایل اختصاصی گرمایش هستند که آب داغ در داخل آن ها جریان پیدا می کند. نحوه عملکرد آن ها در انتقال گرما به این صورت است که دمای بالای آب درون رادیاتور ها موجب گرم شدن هوای اطراف آن می‌شود، سپس هوای گرمی که در بالای رادیاتور قرار دارد به دلیل سبک‌تر بودن، به سمت بالا حرکت می کند و هوای سرد جایگزین آن می‌شود. بعد از گذشت زمان و تکرار مداوم این روند، چرخش جریان هوا باعث بالا رفتن دمای محیطی که رادیاتور در آن نصب شده است، می‌شود. به این صورت می‌توان رادیاتور ها را یک وسیله واسطه لقب داد. واسطه‌ای که گرمای آب و دمای بالای آن را به هوای اطراف که از درجه‌ی پایین‌تری نسبت به آن برخوردار است منتقل می‌کند.

آب داخل رادیاتور، در سیستم حرارت مرکزی یا همان شوفاژ، از طریق تجهیزاتی مانند دیگ، مشعل و پمپ گرم می‌شود. آبی که گرم شد توسط پمپ موجود در موتورخانه و از طریق لوله کشی به بخش ‌های مختلف ساختمان فرستاده می شود و وارد رادیاتورهای نصب شده در واحدها می‌گردد.

گرمای آب از طریق این رادیاتورها به اتاق داده می شود و در نتیجه دمای آن کاهش می‌یابد. این آب برای گرم شدن مجدد توسط لوله برگشت به موتورخانه بر می گردد و به داخل دیگ شوف‍ا‍ژ هدایت می‌شود و دوباره این سیکل و چرخه تکرار می‌شود.

  • انواع رادیاتورها در راهنمای خرید رادیاتور

در راهنمای خرید رادیاتور ها از نظر شکل ظاهری به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • پره ای
  • تخت (پانلی)
  • لوله ای

امروزه انواع دیگری مانند رادیاتورهای قرنیزی، شیشه‌ای و سنگی نیز در کشور استفاده می‌شوند که بیش تر از جنبه‌ی تزیینی برخوردار می باشند. همچنین جنس رادیاتور ها نیز می تواند از انواع فولاد، چدن و آلومینیوم باشد (به تازگی در رادیاتور های پنلی دکوراتیو، سنگ و شیشه نیز مورد استفاده قرار می گیرند). البته لازم به ذکر است، تعداد رادیاتورهای چدنی در حال حاضر بسیار کم است و این موضوع به دلیل پایین بودن میزان کارایی و قدرت گرمایش آن ها می باشد که این رادیاتورها دیگر به صورت گسترده تولید نمی‌شوند.

رادیاتور پانلی

رادیاتور پانلی نسل سوم رادیاتورها به حساب می آید و در اکثر مواقع از جنس فولاد با بدنه ای یکپارچه هستند. به طور کلی از رادیاتورهای پنلی به دلیل شکل ظاهری‌ خاص آن ها در طراحی های مدرن و به منظور زیباسازی منازل استفاده می‌شود. امروزه استفاده از این نوع رادیاتور بسیار رایج شده است. به طور کلی می توان گفت رادیاتور های فولادی پانلی از نظر بازدهی و کارایی بهترین نوع رادیاتور موجود در بازار هستند. شما می توانید این محصولات را از برند هیتبار صنعت تهیه کنید.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع رادیاتور های گرمایشی به شرح زیر می باشد:

  • نظافت راحت به دلیل بدنه ی یکپارچه آن
  • سطح گرمادهی بسیار مطلوب
  • یکنواختی بیش تر در تولید گرما نسبت به رادیاتور های پره ای
  • سطح تابش یکنواخت و گسترده و بالطبع گرمای تابشی بیش تر
  • زیبایی و تناسب با اغلب دکوراسیون های داخلی
  • نصب یکپارچه و آب بندی مطلوب
  • امکان نصب از دو طرف رادیاتور

سازندگان رادیاتور سعی بر آن دارند که از لایه های نازک فولاد در ساخت بدنه ی این رادیاتورها استفاده کنند که این امر باعث کیفیت و گرمادهی بالاتر آن ها نسبت به سایر مدل های قدیمی تر می شود. همچنین این طراحی باعث کاهش وزن آن ها می شود. رادیاتور های پنلی با انوع مختلف منبع های تامین آب گرم مورد نیاز چرخه از جمله انواع پکیج، موتورخانه و سیستم های مرکزی سازگار می باشند. رادیاتور پنلی از وصل شدن بخش‌های مجزای آن به یکدیگر تشکیل می شود. البته این قسمت ها در آخر یک کل واحد را شکل می‌دهد. این بخش‌ها در سایز ‌های مختلفی ساخته می‌شوند. فروش رادیاتور پانلی فولادی به شکل متری می باشد و با توجه به طراحی انجام شده شرکت های سازنده ی آن، در ابعاد 40 الی 200 سانت موجود هستند.

رادیاتورهای پانلی معایبی نیز دارند که به شرح زیر است:

  • در این رادیاتورها به علت استفاده از فولاد، امکان زنگ زدگی و سوراخ شدن بیش تری نسبت به انواع آلومنیومی رادیاتورها به ویژه در بلند مدت وجود دارد.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل و آسیب دیدگی یا سوراخ شدن پانل، امکان تعمیر مقرون به صرفه آن وجود ندارد زیرا کل پنل باید تعویض گردد.
  • امکان کم یا زیاد کردن درجه حرارت یک پانل وجود ندارد (در چنین مواردی می‌توان از طریق افزایش پانل های جداگانه، ظرفیت حرارتی را بالا برد).
  • استعداد بیش تری برای جذب رسوب دارند و به همین دلیل میزان استهلاک آن ها نیز بیش تر است.

رادیاتور پره ای

رادیاتور پره‌ای عموما از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. در این رادیاتور به ترکیب چند پره یک بلوک می گویند. در این مدل از رادیاتورها، هر پره دارای میزان حرارت مشخصی است و با افزایش یا کاهش تعداد این پره‌ها، می‌توان ظرفیت گرمادهی را متناسب با محیط خود تغییر داد. به این صورت با توجه به مساحت فضایی که قرار است رادیاتور در آن قرار گیرد، تعداد پره‌های مشخصی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بتوانند حرارت مورد نظر برای آن محیط را تامین نمایند.

جهت مشاهده محصولات رادیاتور پره ای 2000 بر روی لینک محصولات کلیک کنید.

جنس آلومینیومی این رادیاتورها باعث می‌شود که در برابر رسوب، زنگ زدگی، سوراخ شدن و استهلاک مقاوم باشند. از موارد مهمی که در زمان خرید رادیاتور های پره‌ای باید به آن دقت کرد، تعداد بخش‌ها یا پره‌های موجود در این رادیاتور است. مطمئنا هر چه تعداد این پره ها بیش تر شود قدرت گرمایشی رادیاتور نیز به همان نسبت افزایش خواهد داشت.

رادیاتورهای آلومینومی به دلیل داشتن سطح تماس بیش تر نسبت به رادیاتورهای چدنی و فولادی و همین طور به دلیل هدایت بهتر (ضریب هدایت آلومینیوم از چدن و آهن بیش تر می باشد)، تبادل حرارتی بهتر و سریع تری نسبت به رادیاتورهای فولادی و چدنی دارند. در مورد قیمت می توان گفت که رادیاتور آلومینیومی نسبت به انواع چدنی و فولادی گران تر هستند. به طور معمول در مکان هایی که رطوبت زیاد وجود دارد (مانند حمام‌)، باید حتما از رادیاتور آلومینیومی استفاده کرد.

به طور کلی رادیاتورهای پره‌ای موجود در بازار ایران در سه نوع پنج پره‌ای، هفت پره‌ای و ده پره‌ای و در برندهایی مانند 2000 و ایران رادیاتور موجود می باشد. همچنین، رادیاتورهای پره‌ای معمولا در ابعاد شش سانتی متری، هفت سانتی متری، هشت سانتی متری و نه سانتی متری موجود می باشد. مطمئنا یک رادیاتور با پره های نه سانتی متری از میزان گرمایش بیش تری نسبت به یک رادیاتور پره‌ای شش سانتی متری برخوردار است.

در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی در هر کدام از پره‌های رادیاتور، می‌توان آن را به راحتی تعویض نمود. همچنین با توجه به جنس رادیاتور پره‌ای که از آلومینیوم می باشد، از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت برخوردار هستند. بنابراین رادیاتورهای پره‌ای در مناطق مرطوب مانند شهرهای شمالی و جنوبی و حمام خانه‌ها کیفیت و عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان می دهند. در مجموع رادیاتورهای پره‌ای از قدیم در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ و در طول سال‌های اخیر تنها شکل ظاهری آن ها دچار تغییراتی شده است. از نظر قیمت رادیاتورهای آلومینیومی نسبت به انواع چدنی و فولادی گران تر هستند.

از جمله مزایای رادیاتور پره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تغییر تعداد پره‌ها و در نتیجه امکان افزایش یا کاهش ظرفیت حرارتی بلوک رادیاتور
  • امکان تعویض پره‌هایی که صدمه دیده اند
  • مقاومت بیش تر در برابر زنگ زدگی نسبت به فولاد
  • رادیاتور لوله ای

رادیاتور های لوله ای به صورت یک بلوک غیر قابل تفکیک طراحی و تولید می شوند. این بدان معنا می باشد که در خارج از کارخانه نمی توان به تعداد آن پره ها چیزی اضافه یا کم کرد (بر خلاف رادیاتور های پره ای). این رادیاتور ها از جنس ورق آهن و به دو شکل صفحه ای و پره ای ساخته می شوند. رادیاتور آن در واقع از دو ورق پرس شده روی هم تشکیل می شود که آب با حرارت زیاد بین آن دو جریان پیدا می کند و باعث گرما دهی به محیط می شود.

رادیاتور برقی

رادیاتور برقی از دیگر انواع رادیاتور می باشد که در کشور ما به تازگی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های سازنده رادیاتور های گرمایشی همواره در تلاش برای طراحی و تولید محصولاتی بر اساس نیاز مشتریان خود می باشند. این نوع از سیستم های گرمایشی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که هر کدام از آن ها با توجه به عملکرد ویژه ای که دارند در فضاهای خاصی جهت بیش ترین کارایی ممکن مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام انتخاب و خرید رادیاتور، رادیاتور برقی می تواند یک نمونه خوب و با کیفیت باشد که برای ایجاد هوای گرم از از المنت های درون بدنه بهره می گیرد.

در این نوع رادیاتورهای سیال ناقل حرارت روغن می باشد؛ البته باید گفت که این روغن ها نیازی به تعویض ندارند. همچنین، این رادیاتور ها تاثیرات مخرب محیط زیستی نیز ندارند و در فضاهایی که با مشکل سیستم لوله کشی و گازرسانی روبه رو هستند، بسیار کارایی مناسبی دارند. از دیگر ویژگی های ویژه و منحصر به فرد این نوع از رادیاتورهای گرمایشی می توان به هزینه نصب و راه اندازی پایین آن و جا به جایی راحت اشاره کرد. علاوه بر این، در ماه های گرم سال که دیگر نیازی به استفاده از سیستم های گرمایشی نمی باشد، می توان آن ها را جمع آوری و به مکان دیگری منتقل کرد و به این ترتیب فضای مفید منزل و یا دفتر کار باقی خواهد ماند.

در راهنمای خرید رادیاتور – رادیاتور را کجا نصب کنیم؟

یکی از نکات خیلی مهم در راهنمای خرید رادیاتور توجه به مکان نصب رادیاتور میباشد.

  • مدتی را صرف نگاه کردن به محل نصب کردن رادیاتور خود کنید. نوع دیوار به شما سرنخ هایی در مورد بهترین اندازه و سبک رادیاتور برای اتاق شما می دهد.
  • اگر دیوار از سنگ، آجرکاری یا بلوک ساخته شده باشد، بیش ترین طیف انتخاب رادیاتور را خواهید داشت. با اتصالات مناسب، رادیاتورهای بزرگ را می توان از دیوارهای محکم آویزان کرد.
  • اگر دیوار از گچ یا تخته با فضای خالی در پشت آن ساخته شده است (دیوار خشک یا دیوار گل میخ)، باید مشخص کنید که گل میخ ها کجا قرار دارند؛ زیرا آن ها محکم ترین قسمت دیوار شما هستند و رادیاتور شما باید در آن محل نصب شود.
  • سعی کنید از نصب رادیاتور خود در پشت وسایل بزرگ مانند مبلمان اجتناب کنید؛ زیرا از حرکت گرما در اتاق جلوگیری می کند.
  • اگر رادیاتور را به دیوار خارجی نصب می کنید، عایق کاری را فراموش نکنید، این کار را می توان به راحتی با یک بازتابنده حرارت انجام داد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار