اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101295925618332

پیش بینی قیمت برنج در سال جاری

کد: 140101295925618332

https://bit.ly/36oaZ2B

، (اخبار رسمی): برنج به عنوان یک ماده خوراکی اصلی برای ما ایرانی‌ها،از نظر طبقه‌بندی ردیف‌های غذایی، در چهارچوب گروه نان و غلات قرار می‌گیرد. این ماده غذایی پرطرفدار، که نقشی عمده در تامین مواد اولیه برای رشد و ترمیم بافت‌های فرسوده بدن ایفا می‌کند، مدتی است مانند دیگر اقلام خوراکی، قیمت‌هایی ناپایدار پیداکرده است.

پیش بینی قیمت برنج در سال جاری
پیش بینی قیمت برنج در سال جاری
پیش بینی قیمت برنج در سال جاری
پیش بینی قیمت برنج در سال جاری

بنابراین دست‌اندرکاران امور اقتصادی کشور تصمیم به اعمال طرح هایی مبنی بر دستوری کردن قیمت ها برای این ماده غذایی پر مصرف نموده اند. عوامل متعددی می تواند بر قیمت برنج تاثیر گذار باشد که در ادامه راه های مقابله با آن ها را بررسی خواهیم کرد.

نگاهی به مصرف سرانه برنج و نیاز به ساماندهی بازار

برنج، یکی از محصولات پرطرفدار غذایی در کشور ماست و بر اساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده، مصرف این ماده غذایی در ایران، معادل هفت برابر کل کشورهای اروپایی است.

طبق آمارهای منتشر شده، مصرف برنج سرانه هر ایرانی، چیزی در حدود ۳۷ کیلوگرم در سال است و این در حالی است که رشد قیمت این محصول طی دوسال اخیر و انتخاب دیگر الگوهای غذایی از سوی بسیاری از ایرانی‌ها، باعث کاهش خرید و مصرف آن شده است.

بنابراین این داده ها می توان گفت یکی از اقلام اساسی در سبد خانوار ایرانی برنج می باشد اما چه سیاست هایی می تواند بر کاهش قیمت این محصول تاثیر گذار باشد؟ چگونه می توانیم برنج با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه نماییم؟

حذف واسطه‌ها برای ایجاد قیمت‌های واقعی

یکی از دلایل رشد بی‌رویه قیمت‌ها در اقلام خوراکی، وجود واسطه‌های بزرگ و کوچک است. واسطه‌هایی که با دست به دست کردن عمدی هر کالا، موجبات ارتقای قیمت با هدف کسب سود شخصی را فراهم می‌کنند اما در این میان، شرکت‌هایی هم هستند که تلاش خود را تاکنون برای حذف واسطه‌های متعدد با هدف حفظ تعادل قیمت برنج به کار گرفته‌اند.

با توجه به تکنولوژی های جدید این فروشگاه ها در سراسر دنیا به طور گسترده ای ایجاد شده اند. به عنوان مثال از نمونه فروشگاه های آنلاین داخلی می توان به فروشگاه آنلاین کاویش اشاره کرد. برای خرید برنج و سوغاتی های شمال می توانید به فروشگاه کاویش مراجعه کنید. از مثال های خارجی این موضوع می توان به فروشگاه جامونا اشاره نمود که مانند فروشگاه کاویش با عرضه برنج بسته بندی در میان محصولات خود قیمتی ثابت و مشخص را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

شرکت های این چنینی در ایران نیز وجود داشته و در راستای حمایت از مصرف کنندگان و مشتریان خود، از طریق پیگیری لحظه به لحظه قیمت‌های برنج ایرانی و خارجی در بازار، سعی در اطلاع رسانی دقیق در امر آگاهی از قیمت‌ها دارد و بهترین قیمت های ممکن در بازار را عرضه می کند. از دیگر ویژگی های های این شرکت ها می توان به ایجاد پل ارتباطی مستقیم از کشاورزان تا مصرف کنندگان اشاره نمود.

شناخت دقیق و قیمت‌گذاری انواع برنج

یکی از مشکلات دیگری که در امر قیمت گذاری برنج وجود دارد، تنوع بالای آن است. در واقع عوامل متعددی هچون محل کشت برنج، کشت اول یا دوم بودن و نوع آن می توانند بر کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار باشند. یکی از راه حل های موجود در این زمینه بررسی دقیق اراضی زیر کشت و انواع برنج حاصل از آن ها می باشد تا بتوان محصولات را به صورت عادلانه قیمت گذاری نمود.

 کارشناسان و متخصصان مجموعه پیشرو کشت آریا با رصد و مطالعات دقیق در این زمینه بخش به سزایی از اطلاعات لازم را جمع آوری نموده و نقشی اساسی در قیمت گذاری ایفا نموده اند. بنابراین شما می توانید برای خرید برنج به فروشگاه کاویش مراجعه کنید.

افزایش قیمت ها در برخی ماه های سال

در ماه های به خصوصی از سال به دلیل افزایش درخواست خریداران و کمبود منابع برنج، قیمت این ماده غذایی حدود 5 تا 10 درصد افزایش می یابد و این موضوع در پایان سال بسیار مشهودتر است.

در حال حاضر به دلیل ساختار کلی بازارهای اقتصادی که بر پایه عرضه و تقاضا می باشند، نمی توان این قاعده را تغییر داد اما وجود سایت های اینترنتی خرید برنج باعث شده تا بتوانید به صورت روزانه قیمت ها را بررسی نموده و در هنگام مناسب شدن بهای درج شده خرید خود را انجام دهید. پیشنهاد ما این است که برای خرید برنج ایرانی به www.cavishfood.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]