اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101305927716866

روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد چه تاثیری بر اخلاق کودک دارد؟

روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد

کد: 140101305927716866

https://bit.ly/3xDqOO7

، سبزوار , (اخبار رسمی): در مورد اثرات روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد بحث های علمی زیادی وجود دارد اما تحقیقات و شواهد زیادی در مورد چگونگی تاثیر رنگ ها بر افراد بزرگسال نیز وجود دارد

روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد
تخت و کمد نوزاد

افراد در حرفه های مختلف از نتایج این تحقیقات نهایت استفاده را داشته اند تا بهترین تاثیر را بر مشتریان خود بگذارند.

افراد در حرفه های مختلف، نهایت استفاده را از نتایج این تحقیقات  داشته اند تا بهترین تاثیر را بر مشتریان خود بگذارند. بعنوان مثال اینکه بیشتر رستوران ها و فست فودها رنگ زرد یا قرمز را برای دکوراسیون خود انتخاب می کنند، تصادفی نیست بلکه دلیل آن برمی گردد به اینکه این رنگ ها باعث ایجاد حس گرسنگی در شما می شوند. پس چرا ما از نتایج تحقیقات انجام گرفته بر روانشناسی رنگ ها برای اتاق خواب نوزاد خود استفاده نکنیم؟

هرچند احتمالا نوزاد شما تا مدتی قادر به تشخیص رنگ ها نخواهد بود اما خیلی زود این توانایی را بدست آورده و همان تاثیری را که ما از رنگ های اطرافمان می گیریم، خواهد گرفت. اما کدام رنگ ها برای اتاق خواب نوزاد مناسب تر هستند و هرکدام چه تاثیری ابتدا بر ما و بعد از مدتی بر نوزاد ما خواهند داشت؟

اگر شما نیز الان مادر هستید یا در شرف مادر شدن قرار دارید، حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد بر اخلاقیات فرزند شما تاثیر خواهد داشت یا خیر؟

بله قطعا تاثیر خواهد داشت. چون طبق تحقیقات دانشمندان در حوزه رنگ شناسی این موضوع ثابت شده است که برخی رنگ ها بر خلق و خوی ما انسان ها اثرات مثبت و بعضی ها هم منفی دارند. نوزادان هم از گروه انسان ها نیز جدا نیستند و حتما لازم است توجه بیشتری به آنها و دکوراسیون اتاق خوابشان داشت. پس ما شما را به مطالعه ادامه این مقاله دعوت می کنیم؛ ما در این مقاله به بررسی و روانشناسی هشت رنگ محبوب و هیجان انگیز برای اتاق خواب نوزاد خواهیم پرداخت  و به شما اطمینان می دهیم که در پایان این مقاله شما قادر خواهید بود که به راحتی بهترین رنگ را برای اتاق خواب نوازد خود انتخاب کنید.

رنگ قرمز در اتاق خواب نوزاد: روانشناسان می گویند رنگ قرمز باعث ایجاد شور و حرارت و هیجان در نوزادان می شود و انتخاب مناسبی برای یکی از دیوارهای اتاق یا بخشی از یک دیوار خواهد بود. اما توجه داشته باشید در اتاق خواب نوزاد نباید برای تمام دیوارها از رنگ قرمز استفاده نکنید، چرا که قرمز گرم ترین رنگ ممکن است و ممکن است باعث بروز رفتارهای متغیر و بی ثبات مانند بی خوابی، گریه های غیر عادی و کم اشتهایی شود. پس در بکارگیری رنگ قرمز بسیار دقت کنید. شما می توانید با ترکیب رنگ قرمز، با رنگ های مکمل خود مانند سبز حال و هوایی شگفت انگیز به رنگ اتاق خواب نوزاد خود دهید.

رنگ نارنجی در اتاق خواب نوزادان: نارنجی رنگی گرم و گاها آرامش بخش است و بنابراین به شما این اجازه را می دهد تا بعنوان رنگ تمام دیوارهای اتاق نوزاد خود از آن بهره ببرید. اما توصیه می شود که باز هم رنگ نارنجی را برای نوزاد خود بصورت ترکیبی استفاده کنید. اگر بجز روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد خود به موارد دیگری مثل مدرنیته هم فکر میکنید می توانید از نارنجی روشن استفاده کنید یا این که در اتاق خواب نوزادتان برای داشتن فضایی بسیار گرم و صمیمی از ترکیب نارنجی تیره استفاده کنید.

رنگ زرد در اتاق خواب نوزاد: زرد رنگی انرژی بخش، شاد و همراه با سرزندگی است اما با احتیاط از آن استفاده کنید چرا که استفاده بیش از حد از این رنگ خصوصا نوع روشن آن می تواند موجب مضطرب شدن نوزاد شود، که این مورد می توانند آسیب های جدی مانند شب ادراری را برای شما داشته باشد. پس جوانب احتیاط را برای استفاده از رنگ رنگ زرد در اتاق خواب نوزادان رعایت کنید.

اتاق خواب نوزاد به رنگ  سبز آرامش بخش: این رنگ طراوت بخش و ارتقادهنده است و بنابراین بهترین رنگ برای یک محیط آموزشی خواهد بود. رنگ سبز باعث افزایش آرامش فکری و تمرکز می شود. رنگ سبز همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در دکوراسیون اتاق خواب نوزاد است چرا که به وفور در طبیعت یافت می شود و نتیجه کار در هرصورت رضایت بخش خواهد بود. حتی اگر هم دوست ندارید از رنگ سبز در دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید، لااقل یک عامل مانند روتختی را در اتاق خواب نوزاد خود به رنگ سبز انتخاب کنید تا به اثرات روانشناسی رنگ در اتاق خواب نوزاد پی ببرید.

رنگ آبی در اتاق خواب کودک: آبی رنگی بهبودبخش و ظریف است، اما روانشناسان همیشه تاکید می کنند که حواستان به سایه های مختلف از این رنگ باشد. مثلا ترکیب آبی و خاکستری می تواند حس ناراحتی را در اتاق خواب به نوزاد شما القا کند. رنگ آبی باعث افزایش کارایی می شود اما نباید در اطراف مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد. بعنوان مثال اگر نوزاد یا کودک شما کم اشتهاست از قرار دادن غذای او در ظروف آبی خودداری کنید.

از انواع گرم و روشن رنگ آبی می توانید در دکوراسیون اتاق خواب نوزاد خود استفاده کنید اما از به کار بردن بیش از حد انواع تیره این رنگ خودداری کنید.  رنگ آبی همچنین یک رنگ سرد محسوب می شود که این نکته از آن یک گزینه مناسب برای کودکی که مدام احساس گرما می کند، می سازد.

بنفش رنگی لاکچری در اتاق خواب نوزاد: بنفش رنگی لوکس، رمزآلود و باشکوه محسوب می شود و از دیرباز برای خانواده های سلطنتی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است. رنگ بنفش پاستلی ، همچون اسطخودوسی و یاسی، آرامش بیشتری القا می کند اما همچنان آن حس باشکوه و لوکس بودن را دارد. رنگ بنفش را در طبیعت زیاد نمی بینیم بنابراین غیرطبیعی ترین رنگ در اتاق خواب نوزاد ما محسوب می شود. در مورد رنگ بنفش توجه داشته باشید که همیشه روی دیوار تیره تر از آنچه که هست به نظر می رسد، بنابراین همیشه یک درجه روشن تر از رنگ مورد نظر را برای رنگ کردن دیوارها انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ سفید در اتاق خواب نوزاد: در اتاق خواب نوزادان سفید رنگی است که حس تمیزی، صلح و معصومیت را منتقل می کند. سفید رنگی معنوی و زیباست اما در عین حال می تواند سکوت و راز آلود بودن باشد. سعی کنید از رنگ سفید برای تمام دیوارها استفاده نکنید، بلکه از انواع متمایل به کرمی آن و برای بخش هایی از دیوارها بهره بگیرید. ضمنا اینکه رنگ سفید خیلی راحت کثیف می شود نیز موضوعی نیست که در مورد اتاق خواب نوزاد بتوان از آن چشم پوشی کرد.

رنگ سفید هم مانند رنگ نارنجی روشن می تواند اتاق خواب شما را به اتاقی مدرن تبدیل کند. اما لازم است رنگ سفید قدرت بیشتری در انتقال احساس مدرنیته دارد به طوری که رنگ سفید از اصلی ترین المان ها در سبک دکوراسیون مینیمال است.

رنگ صورتی در اتاق خواب نوزاد: صورتی نشانگر عشق بی قید و شرط و همدلی است. همین موضوع صورتی را به بهترین رنگ برای اتاق خواب نوزاد دخترانه تبدیل کرده است. این رنگ حس گرمی و راحتی را به هر کسی که وارد اتاق خواب شود، خواهد داد، که می تواند به خواب نوزاد کمک کند. اما توجه داشته باشید که از نظر روانشناسی در رنگ ها استفاده بیش از حد از رنگ صورتی می تواند موجب مضطرب شدن نوزاد شود پس از انواع کم رنگ و همچنین در طیف هلویی آن، در حد تعادل در کنار رنگ های خنثی استفاده کنید تا آرامش و شادی نوزاد شما لطمه نبیند.

همان طور که در ابتدا قول داده بودیم با هم به بررسی روانشناسی هشت رنگ پرکاربرد در دکوراسیون برای استفاده به عنوان رنگ اتاق خواب نوزاد پرداختیم . در پایان هم لازم است یک نکته را به این مقاله اضافه کنیم. حال شما با دانستند این اثرات می توانید تصمیم گیری آگاهانه و درستی را برای انتخاب رنگ اتاق خواب نوزاد خود داشته باشید. اما برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از رنگ آمیزی اتاق خواب نوزاد خود بگیرید بهتر است به قانون 10-30-60 در نحوه رنگ آمیزی خانه توجه کنید.

این قانون که به نظریه رنگ ها معروف است می گویند، برای رنگ آمیزی اتاق خواب نوزاد خود باید سه رنگ در نظر بگیرید. رنگ اصلی، رنگ فرعی و رنگ تاکیدی. رنگ اصلی را باید به میزان 60 درصد و فرعی را 30 درصد کل فضای خود استفاده کنید و در نهایت برای 10 درصد باقیمانده از رنگ تاکیدی که وظیفه دارد بین دو رنگ قبلی ایجاد هارمونی کند، استفاده کنید. شما با رعایت این قانون و همچنین با توجه به نکات مربوط به روانشناسی رنگ ها در اتاق خواب نوزاد می توانید به روند یادگیری و شکل گیری شخصیت فرزند خود کمک کنید.

از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم و امیدواریم که نظرات و تجربیات خود را درباره رنگ ها با من در میان بگذارید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فوکاچوب

برند فوکاچوب از سال ۸۵ با پشتوانه ای ۱۰ ساله پا به عرصه تولید محصولات چوبی گذاشته و در این مدت همراه با تزریق سرمایه، جذب نیروهای متخصص و متعهد، طراحان خوش ذوق، ماشین آلات مدرن و استفاده از دانش روز در تولید این محصولات بر آن شد تا مصمم تر از گذشته به تامین نیازهای بازار بپردازد. هم اکنون فوکاچوب جهت هرچه بهتر تحقق بخشیدن به شعار شرکت و نیاز مشتریان عزیز فصلی نو را در دنیای مبلمان و دکوراسیون آغاز نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش