اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055937218667

آژانس نسیم راه سفر خوب؛ نحوه و روند اخذ ویزای مهاجرتی

کد: 140102055937218667

https://bit.ly/3vcj0RD

، (اخبار رسمی): روند اخذ ویزا جهت مهاجرت به کشورهایی نظیر کانادا و انگلیس، علاوه بر پیگیری های مرجع مربوطه در کشورمان، به تصمیم مراجع مربوطه در کشور مقصد نیز بستگی دارد

آژانس نسیم راه سفر خوب؛ نحوه و روند اخذ ویزای مهاجرتی
اخذ ویزای شینگن
آژانس نسیم راه سفر خوب؛ نحوه و روند اخذ ویزای مهاجرتی
اخذ ویزای کانادا
آژانس نسیم راه سفر خوب؛ نحوه و روند اخذ ویزای مهاجرتی
اخذ ویزای انگلیس

مهاجرت قانونمند؛ اخذ ویزا و پاسخ به سؤالات مرتبط

در دنیای امروز بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان تصمیم به تغییر محل زندگی خود از یک کشور به کشور دیگر می گیرند. همچنین به دلیل افزایش تقاضای مهاجرت، روند پذیرش این تقاضا و مهاجرت به کشورهای مختلف محصوصا کشور های غربی قانونمند شده است.

با توجه به اینکه هموطنان عزیز ایرانی سؤالات بسیاری از روند و قوانین اخذ ویزا جهت مهاجرت به کشورهای مختلف خصوصاً مهاجرت به کشورهایه نظیر کانادا و نیز کشورهای غربی نظیر انگلیس و حوزه شینگن  دارند، سعی کردیم با انجام مصاحبه با متخصص این امر اقای محمد باقر سخی، پاسخی جامع، مطمئن و معتبر جهت آسوده طی کردن مسیر روند اخذ ویزا برای متقاضیان گرامی ارائه نماییم. امیدواریم مطالب گردآوری شده در این مقاله دید روشنی در حوزه اخذ انواع ویزا ... برای شما عزیزان ایجاد کند.

روند کلی رسیدگی به درخواست اخذ ویزا در کشورهای مقصد چگونه است؟

درخواست اخذ ویزا در مراجع مشخصی از کشورهای مقصد مورد بررسی واقع می شود. در این بخش از مقاله به سیر کلی بررسی درخواست های دریافت ویزا می پردازیم:

در اولین مرحله مدارک توسط مسافر یا دفاتر مسافرتی به سفارت ارائه می شوند. در گام بعدی سفارت پس از اسکن مدارک، آنها را برای پلیس امنیت کشور متبوعش ارسال  نموده تا مسافر از لحاظ امنیتی و بین المللی بررسی شود. پس از تأیید پلیس امنیت کشور مقصد، در مرحله سوم مدارک برای وزارت کشور یا وزارت مربوطه جهت اجرای قوانین دولت ارسال می گردد. در گام چهارم و پس از بررسی و تأیید در وزارتخانه مربوطه ، مدارک به وزارت خارجه (قسمت اداره مهاجرت) ارسال می شود. در مرحله آخر وزارت خارجه (قسمت اداره مهاجرت) پس از بررسی و تأیید مدارک و نتیجه گیری کلی به سفارت دستور صدور جواب، یعنی رد ویزا یا صدور ویزا برای مسافر را می دهد.

هر آنچه باید راجع به روند جوابدهی سفارت کانادا بدانید

متقاضیان اخذ ویزا می دانند که در حال حاضر سفارت کانادا و امریکا در ایران کنسولگری ندارد. در چنین شرایطی زمانی که به سفارت مراجعه می کنید، پس از انجام عملیات بایومتریک (انگشت نگاری و چهره نگاری)، گذرنامه مسافر به وی تحویل داده می شود. به این صورت مسافر می تواند به راحتی به ایران بازگردد. در این گذرنامه لیبل ویزا نمی خورد. در شرایط نرمال مانند خلوت بودن یا در شرایط بحرانی بودن سفارت ، حدوداً 45 تا 180 روز بعد، ایمیلی از سوی سفارت ارسال می گردد. محتوای این ایمیل نشان می دهد مسافر ویزا شده است یا خیر.

در حالتی که مسافر ویزا نشده باشد و جواب سفارت منفی باشد، کار تمام شده است و نیازی به گذرنامه نیست. اما چنانچه مسافر ویزا شده باشد باید گذرنامه خود را به‌صورت حضوری یا به واسطه پست برای سفارت ارسال نماید تا ویزا در گذرنامه اش الصاق شود.

معمولاً مسافران به دلیل اینکه با این کار آشنایی ندارند، به دفاتر مسافرتی مراجعه نموده و درخواست این کار را از دفاتر مربوطه می نمایند. خالی از لطف نیست اگر بدانید به ارسال مدارک مسافر جهت الصاق ویزا در گذرنامه، پیکاپ مدارک می گویند.

چگونه از جواب سفارت کانادا مطلع شویم؟

اگر می خواهید بدانید که جواب درخواست اخذ ویزا از جانب سفارت کانادا صادر شده است یا خیر، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

مسافر اقدام کننده برای اخذ ویزا اگر مدت زمان مدیدی را در انتظار جواب سفارت ماند اما جواب یا ایمیلی برای او ارسال نشد می تواند از طریق زیر برای مشخص شدن صدور جواب ویزا اقدام نماید:

مراجعه به سایت سفارت کانادا به نشانی:https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship.html

واردکردن شماره پرونده سفارتی (اپلیکیشن نامبر) که در برگه بایومتریک است در قسمت مخصوص جوابگویی، در سایت سفارت. درج مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه در بخش های مربوطه در سایت. پس از ورود مشخصات فوق الذکر، در انتها مشخص می شود که جواب از سوی سفارت صادر شده است یا خیر. همچنین جواب تأیید یا رد درخواست دریافت ویزای کانادا نیز با این روند قابل دریافت خواهد بود.

نکته مهمی که خوب است بدانید این است که بهتر است از کسی که به زبان انگلیسی مسلط است کمک بگیرید تا دچار اشتباه نشوید.

چگونه از جواب سفارت انگلیس مطلع شویم؟

همانطور که در نحوه اطلاع از جواب سفارت کانادا پیرامون درخواست اخذ ویزا عنوان شد، مراحل مطلع شدن از جواب سفارت انگلیس راجع به درخواست اخذ ویزای انگلیس نیز دقیقاً مطابق با همان مراحل انجام می پذیرد. تنها تفاوت در مرحله اول است که مربوط به آدرس سایت سفارت انگلیس می باشد که می بایست به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://www.gov.uk/world/organisations/british-embassy-tehran

مابقی مراحل کاملاً همانند مراحلی است که پیشتر برای دریافت پاسخ سفارت کانادا ذکر شد.

 

دلیل عدم دریافت یا طولانی شدن زمان دریافت پاسخ از سفارت کشور مقصد

به طور معمول جواب سفارات برای دریافت ویزا باید بین حداقل 45 تا180 روز ارسال شود. اما گاهی اوقات این زمان تا ماه ها و حتی سال ها طول می کشد و در برخی موارد هیچ‌گاه پاسخی داده نمی شود. حال ببینیم دلیل طولانی شدن یا عدم صدور پاسخ درخواست اخذ ویزا چیست.

همانطور که قبلاً گفته شد بررسی پرونده متقاضی اخذ ویزا تنها با سفارت نیست. در واقع قسمت کنسولی سفارت مدارک را پس از اسکن یا دریافت اسکن مدارک و انجام امور مربوط به بایومتریک آنها را برای سازمان ها و مراجع ذیصلاح فرستاده و از آنها کسب تکلیف می نماید. این جواب می تواند به دلایلی از سوی مراجع ذیصلاح، نامشخص مانده یا بعضاً اعلام نشود. این دلایل می تواند خصوصی یا عمومی باشد.

در شرایط خصوصی می‌توان به دلایلی همچون تشابه اسمی، چهره‌ای، هم اسم یا هم خانواده بودن مسافر با اشخاصی که در آن کشور مشکل داشته یا پناهنده شده اند اشاره کرد.

از شرایط عمومی نیز می توان به مشکلات سیاسی، بین المللی یا شرایط حاکم بر روابط بین دو کشور اشاره نمود. این دلیل خصوصاً به جهت مشکلات و مسائل سیاسی فی مابین ایران و کشورهای غربی بسیار شایع است. بعضاً کشورهای غربی در برهه های زمانی مختلف با ویزا ندادن یا جواب ندادن به درخواست کنندگان ایرانی سعی بر بالا بردن سطح نارضایتی مردم در ایران از حکومت داشته و این موضوع را اهرم فشاری به دولت ایران می دانند.

در رابطه با دیگر شرایط عمومی طول کشیدن یا عدم صدور پاسخ اخذ ویزا نیز می توان از شرایط حاکم بر سیاست، اقتصاد، بازار کار و غیره در کشور ویزا دهنده نام برد که در اینصورت ویزای مسافر به دلایل واهی رد می شود. همچنین در چنین شرایطی ممکن است پرونده درخواست ویزا در یکی از مراجع رسیدگی کننده به پرونده ضبط شود. در این حالت روند جواب دهی (تا زمانی که بحران فوق الذکر برطرف شود) می تواند زمان ببرد یا حتی هیچ زمان، جوابی داده نشود. قابل ذکر است که این مشکل بستگی به مراجعی دارد که در روند جواب سفارت در کشور مقصد دخیل هستند. در واقع هیچ مرجعی در ایران اعم از شخص مسافر یا دفاتر، ممکن است نتوانند جوابی از سفارت دریافت کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون