اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055937818671

آشنایی با تمام ویزای های استرالیا

کد: 140102055937818671

https://bit.ly/3vHvf7S

، (اخبار رسمی): اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید و بسته به ملیتتان نمی‌توانید از طریق پاسپورت خود وارد این کشور شوید و یا قصد انجام اموری خاص را دارید، باید برای اخذ ویزایی مناسب که از طریق آن بتوانید به مدت مورد نیاز در این کشور اقامت داشته باشید و به انجام امور مد نظرتان بپردازید اقدام کنید

تمام ویزای های استرالیا
آشنایی با تمام ویزای های استرالیا

به عبارتی ویزا را می‌توان به عنوان اجازه اقامت فردی غیر مقیم در کشوری دیگر به حساب آورد. همان‌طور که مستحضر هستید، روش‌های متنوع برای اقامت و مهاجرت به استرالیا قرار دارند. دولت این کشور بر اساس نیازهای خود هر ساله به تعداد محدودی از متقاضیان استفاده از هر روش اجازه ورود می‌دهد.

این روش‌ها را می‌توان بر اساس مدت زمان اقامت مجاز (موقت یا دائم) و نوع اقامت (اموری که برای پرداختن به آنها ویزا اخذ می‌شود) تقسیم بندی کرد. اگر به آشنایی با موارد بیان شده علاقه‌مند هستید تنها کافی است در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ویزای استرالیا بر اساس نوع اقامت

اگر بخواهیم به بررسی انواع ویزای استرالیا بر اساس نوع اقامت بپردازیم، می‌توان آنها را شامل ویزاهای سرمایه گذاری، کاری، تلنت، اسپانسر کارفرما، خانوادگی، توریستی و تحصیلی دانست.

هر یک از موارد بیان شده خود دارای ساب کلاس‌هایی مختلف هستند که با استفاده از آنها می‌توانید تحت شرایطی خاص از مزایای مختلفی بهره‌مند شوید. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با ویزاهای استرالیا به بررسی و معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

ویزای سرمایه گذاری

دولت استرالیا برای آن که بتواند سرمایه‌ها و سرمایه گذاران خارجی را به کشور خود جذب کند، ساب کلاس‌های مختلفی را برای افراد با شرایطی متفاوت در نظر گرفته است. ساب کلاس‌های این روش را می‌توان شامل 188، 888، 132 و 405 دانست.

در صورتی که واجد شرایط استفاده از ویزاهای 188 و 405 باشید می‌توانید اقامت موقت این کشور را اخذ کنید. اگر مایل به اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری هستید، بهتر است به سراغ اخذ ویزاهای 888 و 132 بروید.

معمولاً مسئله مهم و حائز اهمیت در ارتباط با روش‌های سرمایه گذاری مبلغی است که فرد می‌تواند وارد زمینه‌های مختلف اقتصادی در کشور مورد بحث کند. در کنار داشتن تمکن مالی مناسب، در برخی از روش‌ها نظیر ویزای 188 فرد متقاضی نمی‌تواند در ابتدای مسیر درخواست مستقیم به اداره مهاجرت ارائه دهد و باید ابتدا EOI یا درخواست علاقه‌مندی خود را آماده کرده و تنها در صورت موافقت با آن قادر است تا مابقی مسیر را طی کند.

ویزای 188 را می‌توان به عنوان یکی از روش‌های سرمایه گذاری دانست که دارای تنوع بسیاری است. ویزاهای نوآوری تجاری، سرمایه گذاری، سرمایه گذاری خاص، کارآفرینی و سرمایه گذاری پریمیوم انواع مختلف این ویزا هستند. به دلیل تنوع بالا مسیرهای در دسترس، این روش مهاجرتی یکی از بهترین راه‌های اقدام برای اخذ اقامت کشور مورد بحث به شمار می‌رود. سایر ساب کلاس‌ها نظیر 132، 888 و 405 چنین تنوعی ندارند اما مزایای خاصی خود را دارند که هر یک توجه برخی از افراد را به خود جلب می‌کنند.

ویزای کاری

اشتغال در کشوری خارجی که وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد و درآمد در آن به گونه‌ای باشد که بتوان علاوه بر تامین هزینه‌های زندگی آینده‌ای روشن را نیز برای خود و فرزندان محیا کرد گزینه‌ای بسیار جذاب به نظر می‌رسد. کار در استرالیا علاوه بر موارد بیان شده می‌تواند مزایای مختلف دیگری را نیز داشته باشد؛ اما برای ورود به آن به این منظور باید شرایطی خاص را فراهم کرد. ویزاهای 189، 190، 491 و 476 جزو مواردی هستند که می‌توان از طریق آنها برای اشتغال در حرفه‌ای که نامش در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور ذکر شده باشد به آن وارد شوید.

داشتن شرایط سنی خاص، تامین کردن حداقل امتیاز لازم، تسلط به زبان انگلیسی و سوابق کاری و حرفه‌ای مناسب را می‌توان به عنوان الزامات استفاده از ساب کلاس‌های ویزای کاری به حساب آورد. برخی از ایالت‌ها به افرادی که نمی‌توانند حداقل امتیاز لازم را تامین کنند با شروطی مشخص کمک می‌کند تا از مسیر مد نظرشان استفاده کنند. به عنوان مثال برای اخذ اقامت دائم کاری از طریق ویزای 189 شما ملزم به اخذ حداقل 65 امتیاز هستید. در صورتی که نتوانید حداقل امتیاز مورد نیاز را اخذ کنید اما همچنان به دنبال آن باشید که اقامت دائم کاری این کشور را به دست بیاورید می‌توانید به سراغ ویزای 190 بروید. برای استفاده از این روش شما باید خودتان 60 امتیاز را به همراه حمایت ایالتی اخذ کنید. این حمایت می‌تواند برای شما 5 امتیاز بیشتر تامین کند تا در نهایت بتوانید اقامت دائم استرالیا را اخذ کنید.

ویزای اسپانسر کارفرما

یکی از روش‌های دیگر مهاجرت کاری به استرالیا را می‌توان ویزای اسپانسر کارفرما به حساب آورد. ساب کلاس‌های 457، 482، 187 و 186 را می‌توان به عنوان راه‌های در دسترس برای اخذ این ویزا به حساب آورد. در گام اول شما باید لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را بررسی کنید تا عنوان شغلی خود را در میان آن بیابید.

در گام بعدی نوبت به آن می‌رسد تا شغلی مناسب را در این کشور پیدا کنید یا به عبارت دیگر، کارفرمایی که واجد شرایط استخدام نیروی کار خارجی باشد مشتاق به استخدام شما شود. پس از طی کردن مسیر بیان شده تا به اینجا نوبت به آن می‌رسد تا اداره مهاجرت از مفید بودن شما در موقعیت شغلی که قصد تصدی آن را دارید اطمینان خاطر حاصل کند؛ به همین سبب نیز مهارت‌های حرفه‌ای شما مورد سنجش و بررسی قرار خواهد گرفت. معمولاً شرایط سنی برای روش‌های مورد بحث در نظر گرفته می‌شود که بر همین اساس، افرادی که حداکثر 45 سال سن دارند می‌توانند به موفقیت در این مسیر امید داشته باشند.

ویزای خانوادگی

ویزای خانوادگی را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد که هر یک از آنها دارای انواع خاصی هستند. این دسته‌ها را می‌توان شامل ویزاهای ازدواج و خانوادگی دانست. ویزاهای ازدواج شامل ساب کلاس‌های 309، 100، 820 و 801 می‌شوند که معمولاً در ابتدای مسیر متقاضیان باید ویزای موقت اخذ کنند.

این افراد زمانی که به صورت موقت در کشور مورد بحث زندگی می‌کنند تحت نظارت اداره مهاجرت قرار می‌گیرند تا واقعی بودن رابطه‌شان کاملاً به این اداره اثبات شود تا در مرحله بعدی بتوانند به سراغ اقامت دائم و حتی شهروندی استرالیا بروند. افرادی که فرزندانشان در کشور مورد بحث اقامت دارند تحت شرایطی خاص می‌توانند با اخذ یکی از انواع مختلف ساب کلاس‌های ویزای والدین به استرالیا وارد شده و به صورت دائم یا موقت در آن اقامت داشته باشند. بسته به مدت زمان مورد نیاز برای پاسخ‌دهی به درخواست‌ها و میزان مبلغی که متقاضیان قصد دارند برای دست یافتن به این مهم صرف کنند انتخاب‌های گوناگونی برای آنها مطرح می‌شود. ساب کلاس‌های 864، 804، 884، 173، 143 و 103 را می‌توان به عنوان گزینه‌های مختلف ویزای والدین مطرح کرد.

ویزای توریستی

ویزای توریستی استرالیا یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید به مدت کوتاهی وارد این کشور شده و به انجام امور مختلفی بپردازید. ویزاهای توریستی و گردشگری، حمایت توسط خانواده و بازدید کننده تجاری را می‌توان به عنوان انواع این ویزا به حساب آورد. برای استفاده از هر یک از این روش‌ها شما باید ویزای 600 استرالیا را اخذ کنید. اگر به دنبال بازدید از اعضای خانواده و دوستان و یا بازدید از مناطق گردشگری و توریستی این کشور هستید می‌توانید از نوع اول، اگر به هنگام حضور خود می‌توانید از حمایت اعضای خانواده‌تان بهره‌مند شوید از نوع دوم و برای انجام امور تجاری از نوع سوم استفاده کنید.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی یکی از ویزاهای موقتی است که با استفاده از آن می‌توانید به صورت موقت و در مدتی مشخص وارد این کشور شوید، دوره علمی پذیرفته شده در آن را پشت سر بگذارید و حتی در مدت حضورتان با شرایطی خاص مشغول به کار شوید. اگر بتوانید موفق به اخذ این ویزا شوید بدون شک می‌توانید مقدمات رسیدن به آینده‌ای روشن را در زمینه‌های کاری و تحصیلی برای خود به وجود آورید؛ در کنار این موارد ممکن است با به وجود آوردن رزومه کاری مناسب و فراهم کردن پیش نیازهای مختلف بتوانید در مسیر اخذ ویزای کاری و ادامه اقامتتان نیز موفق باشید. این ویزا معمولاً با نام ویزای 500 استرالیا نیز شناخته می‌شود.

سخن آخر

این مطلب به منظور آشنایی شما عزیزان به صورت تقریباً کامل با ویزاهای استرالیا نگارش شده است؛ اما به مواردی نظیر شرایط استفاده از هر روش، مزایا، مدارک و هزینه‌های آنها کاملا پرداخته نشده است. اگر در انتهای این مطلب به صورت کلی ویزایی خاص را برای استفاده در نظر گرفته‌اید، بهتر است برای آشنایی بیشتر با روش مد نظر از مطالب قرار داده شده در سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی