اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055938018671

راه‌های اقامت استرالیا از سخت به‌ آسان

کد: 140102055938018671

https://bit.ly/3MN3lhV

، (اخبار رسمی): در پی سال‌های مختلف پس از کشف، استرالیا همواره شاهد حضور مهاجران متعدد از کشورهای سراسر جهان در خود بوده است. امروزه اخذ اقامت استرالیا یکی از مواردی است که برای بسیاری از علاقه‌مندان مهاجرت به کشورهای برتر جهان جذاب به نظر می‌رسد

راههای اقامت استرالیا از سخت به اسان
راه‌های اقامت استرالیا از سخت به‌ آسان

در صورتی که شما عزیزان نیز به دنبال آشنایی با این مقوله هستید، بهتر است بدانید که برای انجام این کار روش‌های مختلف و متعددی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 هر یک از روش‌های ارائه شده توسط اداره مهاجرت کشور مورد بحث، بسته به نیازهای کشور و برای رفع آنها تدوین شده‌اند؛ به همین سبب نیز می‌توان گفت، روند امروزی پذیرش مهاجر در این کشور بسیار کنترل شده و با ظرفیتی محدود خواهد بود. در لیست زیر می‌توانید روش‌های رسیدن به اقامت استرالیا را مشاهده کنید که در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان در دسته بندی‌هایی مشخص آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • ویزای کاری ویزای سرمایه گذاری ویزای تحصیلی ویزای اسپانسر کارفرما ویزای تلنت ویزای خانوادگی

هر یک از موارد بیان شده در فوق دارای انواع مختلفی هستند که استفاده از آنها ملزم به داشتن شرایطی خاص است. انواع روشهای اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا به گونه‌ای است که می‌توانید روشی مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. نکته بسیار حائز اهمیتی که به بررسی آن نپرداختیم را می‌توان دسته بندی روش‌های اخذ اقامت بسته به نوع آنها دانست. روش‌های بیان شده در لیست بالا معمولاً یا منجر به اخذ اقامت موقت یا دائم می‌شوند که بر اساس همین دسته بندی در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اقامت موقت استرالیا

استفاده از روش‌هایی که منجر به اخذ اقامت موقت استرالیا می‌شوند گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از افراد به حساب می‌آید. در صورتی که شما عزیزان در ارتباط با شرایط زندگی، کار و یا تحصیل در این کشور آشنایی ندارید و یا هنوز تصمیم نهایی برای میزان اقامتتان در آن اخذ نکرده‌اید، اقامت موقت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد تا از طریق آن با شرایط موجود آشنایی کاملی پیدا کنید. یکی از مزیت‌های استفاده از این روش‌ها را می‌توان وجود شرایطی ساده‌تر نسبت به روش‌های دائمی دانست. در لیست زیر ساب کلاس‌هایی که از طریق آنها می‌توانید به اقامت موقت دست بیابید را مشاهده می‌کنید:

  • ویزای 491 و 476 کاری
  • ویزای  457 و 482 اسپانسر کارفرما
  • ویزای 188 و 405 سرمایه گذاری
  • ویزای 500 تحصیلی
  • ویزای 309 و 820  ازدواج
  • ویزای 884 و 173 والدین

شاید به این فکر افتاده باشید که استفاده از این روش‌ها به صرفه نیست و بهتر است برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. در ارتباط با این مسئله باید عنوان کنیم که این دیدگاه از نظر برخی افراد درست است؛ اما در صورتی که تجربه زندگی در این کشور را نداشته باشید و یا نتوانید شرایط مورد نیاز برای ساب کلاس‌های دائم را فراهم کنید، بهتر است به سراغ استفاده از موارد بیان شده در فوق بروید. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با ویزاهای موقت استرالیا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اقامت موقت کاری

میزان درآمد حاصل از اشتغال در این کشور به گونه‌ای است که هزینه‌های زندگی از طریق آن قابل تامین بوده و می‌توانید از امکانات رفاهی مناسبی بهره‌مند شوید. اگر دارای توانایی‌های حرفه‌ای در زمینه خاصی هستید و رزومه قوی کاری دارید، می‌توانید به منظور اشتغال به کشور مورد بحث وارد شوید. انجام این کار به شما تجربه اشتغال در محیطی متفاوت و جدید را می‌دهد و می‌توانید شرایط کاری، اجتماعی و زندگی در کشور بیان شده را تجربه و در صورت علاقه‌مندی به ادامه اقامت برای تبدیل اقامت موقت به دائم اقدام کنید. ویزاهای 476، 491، 457 و 482 را می‌توان جزو گزینه‌هایی به حساب آورد که امکان دستیابی به این مهم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید بهتر است بدانید که برای انجام این کار ابتدا باید لیست مشاغل استرالیا را چک کنید تا از وجود حرفه تخصصی خود در آن اطمینان حاصل کنید. مواردی نظیر شرایط سنی و داشتن تسلط به زبان انگلیسی را می‌توان به عنوان برخی از شرایط مشترک در میان این ویزاها به حساب آورد؛ علاوه بر این موارد شما ملزم خواهید بود تا بر اساس سیستم امتیاز دهی استرالیا حداقل امتیاز لازم را تامین کنید.

اقامت موقت سرمایه گذاری

 استرالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل داشتن وضعیت اقتصادی مناسب و فراهم بودن بستری ایده آل برای سرمایه گذاری، مقصدی مناسب برای افرادی است که قصد دستیابی به موفقیت‌های کاری و اقامت موقت این کشور را دارند. دولت این کشور برای جذب سرمایه‌های خارجی و رونق بخشیدن هر چه بیشتر به اقتصاد خود شرایطی مناسب را برای متقاضیان اخذ اقامت و با استفاده از این روش فراهم کرده است. ویزاهای 405 و 188 مواردی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید برای مدتی مشخص به منظور سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف وارد استرالیا شوید. برخی از مواردی که به هنگام استفاده از روش‌های بیان شده برای رسیدن به اقامت موقت مورد توجه اداره مهاجرت قرار می‌گیرد را می‌توان شرایط سنی و میزان سرمایه برای استفاده از روش‌های مختلف به حساب آورد.  در این سایت هم میتوانید لوزام ضروری برای مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

اقامت موقت تحصیلی

اقامت موقت تحصیلی یکی از جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا است. وجود موسسات علمی مختلف و معتبر، امکانات تحصیلی و آزمایشگاه‌های پیشرفته و فراهم بودن شرایط برای تغیر نوع اقامت و حتی دستیابی به اقامت دائم این کشور را می‌توان از جمله مزایایی به حساب آورد که می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی به آنها دست بیابید. برای رسیدن به این مهم ابتدا شما باید مرکزی علمی را برای سپری کردن دوره علمی مد نظر خود انتخاب، با شرایط پذیرش دانشجو و دانش‌آموزان آن آشنا شده و در ددلاین مشخص مدارک مد نظر موسسه هدف را ارسال کنید. تنها در صورتی که در پذیرش گرفتن از این موسسات موفق شوید می‌توانید برای اخذ ساب کلاس 500 اقدام کنید. افراد متقاضی استفاده از این روش باید به سطح خاصی از زبان انگلیسی تسلط داشته و توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود به هنگام اقامت در این کشور را نیز داشته باشند.

اقامت موقت از طریق ویزاهای خانوادگی

این ویزاها شامل انواع مختلفی می‌شوند که با استفاده از آنها افراد قادر خواهند بود تا بسته به شرایط، مدت زمان مشخصی را در استرالیا سپری کنند. به طور کلی ویزاهای خانوادگی را می‌توان شامل دسته بندی‌های والدین و ازدواج دانست. در دسته اول می‌توانید با استفاده از ساب کلاس‌های 173 و 884 به هدف خود دست بیابید. ساب کلاس‌های ویزای ازدواج موقت را نیز می‌توان شامل 820 و 309 به حساب آورد. با استفاده از هر یک از روش‌های بیان شده شما قادر خواهید بود تا به هنگام زندگی در کشور مورد بحث شرایطی مناسب را برای تغییر اقامت از موقت به دائم و حتی در ادامه رسیدن به شهروندی استرالیا فراهم کنید.

اقامت دائم

به هنگام بررسی روش‌های در دسترس برای اخذ اقامت موقت عنوان کردیم که برخی از روش‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا به هنگام سپری کردن زمان اقامت خود شرایطی مناسب را برای رسیدن به اقامت دائم فراهم کنند. در اینجا باید به این مسئله اشاره کنیم که برخی از ویزاها در زمینه‌های مشابه بیان شده در فوق امکان دریافت مستقیم اقامت دائم را دارند. با اخذ یکی از ویزاهای  189، 190، 132، 888، 186، 187، 858، 100، 801، 103، 143، 804 و 864 می‌توانید به صورت دائم در کشور مورد بحث اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است که برخی از این موارد برای تبدیل اقامت موقت به دائم نیز بسیار کاربردی خواهند بود. در ادامه قادر هستید تا بر اساس دسته بندی نوعی ویزاها توضیحاتی در ارتباط با هر یک از آنها مشاهده کنید.

اقامت دائم کاری

اقامت دائم کاری را می‌توان شامل ویزاهای کاری و اسپانسر کارفرما دانست. آشنایی با سیستم امتیازدهی استرالیا یکی از مواردی است که از طریق آن می‌توانید میزان شانس خود را در برخی از روش‌های موجود در این زمینه‌ها بسنجید. داشتن شرایط سنی مناسب، تسلط کافی به زبان انگلیسی، تخصص و مهارت کافی و قرار گیری زمینه کاری افراد در لیست مشاغل استرالیا را می‌توان به عنوان برخی از شرایط مورد نیاز برای این کار به حساب آورد. با موفقیت در اخذ ویزاهای بیان شده شما می‌توانید از اقامت دائم و وجود امکان اقدام برای تبدیل آن به شهروندی، بهره‌مندی از همراهی اعضای خانواده و اخذ اقامت دائم برای آنها، استفاده رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی، تحصیل رایگان و مواردی از این قبیل استفاده کنید. ساب کلاس‌هایی که باید به دنبال آشنایی و بهره‌مندی از آنها باشید را می‌توان شامل 189، 190، 186 و 187 دانست.

اقامت دائم سرمایه گذاری

ویزاهای 888 و 132 را می‌توان به عنوان گزینه‌های پیش رو برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم از این طریق دانست. برای آشنایی شما عزیزان با این روش‌ها به بررسی آنها خواهیم پرداخت. ویزای 132 شما را قادر می‌سازد تا کسب و کاری در این کشور ایجاد و یا به سرمایه گذاری در کسب و کارهای موجود بپردازید. با اخذ این ساب کلاس شما قادر خواهید بود تا از مزایای مختلفی نظیر به همراه داشتن اعضای خانواده، تحصیل و استفاده از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوید. آیا به مزایای بیان شده علاقه‌مند شده‌اید؟ در این صورت باید متعهد شوید که پس از ورود به کشور مورد بحث از طریق این ویزا مبلغ 1.5 میلیون دلار را برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای این کشور سرمایه گذاری می‌کنید. ویزای 888 را می‌توان تقریباً به عنوان مرحله دوم ویزای 188 دانست که دارندگان 188 می‌توانند برای تغییر نوع اقامتشان برای اخذ 888 درخواست دهند. مزایای بهره‌مندی از این ویزا نیز تقریباً شباهت بسیاری به 132 دارد اما برای استفاده از آن نیز باید شرایطی خاص داشته باشید. داشتن حداقل یک سال اقامت در کشور، شرایطی مناسب از نظر مالی و داشتن اسپانسر دولتی یا منطقه‌ای را می‌توان به عنوان برخی از پیش نیازهای استفاده از این مسیر به حساب آورد.

 اقامت دائم تلنت

اگر به دنبال اخذ ویزای تلنت استرالیا یا global talent visa هستید بهتر است ابتدا با الزامات آن و سپس مزایای بهره‌مندی از این روش مهاجرتی آشنا شوید. اگر دارای سوابق بین‌المللی درخشان و دست آوردهای منحصر به فرد و جذاب هستید شرایط اولیه استفاده از این روش را دارید. در صورت داشتن شرایط بیان شده، فرد متقاضی باید بتواند توسط شهروند، شرکت و یا سازمانی استرالیایی که در زمینه‌ای مشابه زمینه کاری فرد متقاضی فعالیت می‌کند nominate شود. در صورت واجد شرایط بودن استفاده از ویزای 858 فرد می‌تواند به صورت دائم در این کشور اقامت داشته و برای اعضای خانواده خود نیز اقامت اخذ کند؛ علاوه بر این موارد امکان اسپانسر شدن برای بستگان نیز وجود خواهد داشت. سایر مزیت‌های استفاده از این روش را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید.

استفاده از سیستم خدمات درمانی به صورت رایگان داشتن اجازه کار تحصیل در مراکز علمی برای فرد اصلی و همراهان 

اقامت دائم از طریق ویزاهای خانوادگی

ویزاهای خانوادگی شامل گستره عظیمی از ساب کلاس‌ها می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به 100 و  801 برای اقدام از طریق ازدواج و 864، 804، 143، 103  برای اقدام والدین دارنده اقامت یا شهروندی این کشور اشاره کرد. ویزاهای والدین را می‌توان شامل دو نوع عادی و Contributory دانست. ویزاهای والدین 864 و 143 جزو انواع Contributory و 804 و 103 جزو انواع عادی به حساب می‌روند. اما بدون شک این سوال برای شما پیش آمده است که چه تفاوتی میان انواع ساده و Contributory وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید عنوان کنیم که انواع ساده نیازمند صرف هزینه‌های کمی هستند در صورتی که برای استفاده از نوع دیگر شما ملزم خواهید بود تا مبلغ به نسبت زیادی را بپردازید. در کنار تفاوت در هزینه‌های مورد نیاز باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که با پرداخت هزینه کمتر باید مدت زمان بیشتری را برای دریافت ویزا انتظار بکشید.

پس از بررسی روش‌های در دسترس برای والدین، نوبت به آن می‌رسد تا به ویزاهای ازدواج دائم استرالیا بپردازیم. ویزاهای 100 و 801 را می‌توان به عنوان مرحله دوم ویزاهای موقت ازدواج 309 و 820 به حساب آورد. همان‌طور که مستحضر هستید، برای مهاجرت از طریق ازدواج ابتدا به متقاضیان ویزایی موقت داده می‌شود که در مدت زمان اعتبار آن اداره مهاجرت به بررسی وضعیت رابطه و واقعی بودن ازدواج آنها می‌پردازد. در صورتی که رابطه زوجین مورد تایید این اداره قرار بگیرد متقاضی می‌تواند با استفاده از ساب کلاسی مناسب برای تغییر نوع آن دست به اقدام بزند.

راحت‌ترین راه اخذ اقامت استرالیا

انتخاب روشی به عنوان راحت‌ترین راه اخذ اقامت استرالیا تقریباً کاری دشوار است؛ زیرا روش‌ها و افراد مختلف دارای شرایط متفاوتی هستند و هر قرد باید ابتدا شرایط خود و انتظاراتش را از روش مهاجرتی مشخص کرده و سپس به بررسی راه‌های بیان شده و در دسترس بپردازد. در آخر فرد باید متناسب‌ترین ویزا را برای استفاده برگزیند و شرایط و مدارک مورد نیاز آن را قبل از اقدام انتخاب کند. روش‌هایی نظیر اخذ ویزاهای 188، 189، 190 و 491 را می‌توان به عنوان راحت‌ترین و بهترین راه‌های اخذ اقامت استرالیا به حساب آورد. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با روش‌های مهاجرت به استرالیا هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا از مطالب مرتبط با این مسئله بهره‌مند شوید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی