اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102075942816866

روانشناسی رنگ در دکوراسیون اتاق خواب کودک

کد: 140102075942816866

https://bit.ly/3Kl3FTj

، سبزوار , (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین و در عین حال پیچیده ترین نوع دکوراسیون داخلی، روانشناسی اتاق کودک است. کودکی و خردسالی دورانی است که رفتارها و عادات در کودکان شکل می گیرد و به نوعی از مهم ترین دوران زندگی یک فرد به حساب می آید.

روانشناسی رنگ در دکوراسیون اتاق خواب کودک
رنگ آمیزی اتاق کودک از اهمیت خاصی برخوردار است.

یکی از مهم ترین و در عین حال پیچیده ترین نوع دکوراسیون داخلی، روانشناسی اتاق کودک است. کودکی و خردسالی دورانی است که رفتارها و عادات در کودکان شکل می گیرد و به نوعی از مهم ترین دوران زندگی یک فرد به حساب می آید.

حال در این میان نوع چیدمان و رنگ آمیزی اتاق کودک از اهمیت خاصی برخوردار است که تعدادی از ما بی خبر از آن و به سلیقه خود اتاق رو برای کودک انتخاب می کنیم غافل از اینکه این موضوع باید با دقت و به صورت حرفه ای انجام گیرد.

رنگ سیاه و سفید در روانشناسی اتاق کودک: شاید باورکردنی نباشد ما بر طبق تحقیقات انجام شده نوزاد تا سه ماهگی فقط می تواند رنگ های سیاه و سفید را تشخیص بدهد و این رنگ ها به تشخیص محیط اطراف توسط نوزاد و درک بهتر او از محیط بسیار کارآمد است. امّا بعد از دوره سه تا شش ماهه بلافاصله باید به سمت رنگ های شاد رفت و اتاق کودک را محیطی شاد و پر هیجان کرد.

رنگ اتاق کودک و نوزاد پس از شش ماهگی: به این مورد دقت کنید! در این دوره نباید از رنگ های خیلی پررنگ استفاده کرد، رنگ های آرامی مثل آبی آسمانی یا گلبهی نه تنها آرامش دارد بلکه کم کم نوزاد رو برای دیدن رنگ های گرم تر آماده می کند. این دوره اتاق کودک نباید خیلی شلوغ باشد.

رنگ آمیزی کودکان یک تا دو سال: دوره طلایی آموختن کودک، دقیقا زمانی است که کودک به آرامی در اتاق خود راه رفتن را می آموزد و با محیط اطراف خود شروع به تعامل می کند.  اینجا رنگ های با شور و هیجان و کمی گرم تر در کنار یکدیگر توانایی خلاقیت در کودکان را بالا برده و آنها را برای داشتن درک عمیق تری از رنگ شناسی و تفکیک آنها در اتاق و محیط آماده می کند.

مبلمان اتاق کودک:  رنگ آمیزی مبلمان و دکوراسیون، شخصیت یک اتاق هستند، حالا تاثیر این شخصیت در اتاق کودکان کمی عمیق تر خواهد بود، و این روزها با تنوع زیاد در بازار مبلمان و دکوراسیون اتاق کودکان ما حق انتخاب داریم تا در شکل دهی شخصیت فرزندانمان از تمامی لحاظ نقش ایفا کنیم. زمانی که وارد بازار می شوید با مبلمان اتاق کودک که روبه رو می شوید برای دختر ها اکثرا رنگ های صورتی و  با حال هوای پرنسس گونه مبلمان و دکوراسیون زیادی می توان پیدا کرد.

برای پسر ها هم دکوراسیونی از جنس خودرو و یا اتوموبیل بسیار به چشم می خورد، زمان انتخاب این موضوع را در نظر داشته باشید که دکوراسیون اتاق کودک از اوایل تولد تا جوانی او هر تغییری که داشته باشد قسمتی از شخصیت او را شکل خواهد داد و در این رون تاثیر خواهد داشت.

استفاده از قاب عکس:  یکی از موارد مورد توجه روانشناسان کودک، استفاده از قاب عکس خود نوزاد یا کودک در اتاق اوست، این عکس ها در کنار عکس های خانواده که همگی با لبخند و نشانی از یک خانواده شاد است، در آینده کودک و پیوند عاطفی او با خانواده نقش به سزایی را ایفا می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فوکاچوب

برند فوکاچوب از سال ۸۵ با پشتوانه ای ۱۰ ساله پا به عرصه تولید محصولات چوبی گذاشته و در این مدت همراه با تزریق سرمایه، جذب نیروهای متخصص و متعهد، طراحان خوش ذوق، ماشین آلات مدرن و استفاده از دانش روز در تولید این محصولات بر آن شد تا مصمم تر از گذشته به تامین نیازهای بازار بپردازد. هم اکنون فوکاچوب جهت هرچه بهتر تحقق بخشیدن به شعار شرکت و نیاز مشتریان عزیز فصلی نو را در دنیای مبلمان و دکوراسیون آغاز نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش