اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102115950018729

دستگاه گرانولساز ، بازیافت گرانول و ضایعات پلاستیک

آشنایی با دستگاه گرانولساز

کد: 140102115950018729

https://bit.ly/3OP5BqA

، (اخبار رسمی): دستگاه گرانول ساز یکی از مهمترین نیاز های صنعت گران حوزه بازیافت مواد هستند

دستگاه گرانولساز
خط تولید دستگاه گرانولساز در کارخانه گروه صنعتی بهساز پلیمر

دستگاه گرانولساز | بازیافت گرانول و ضایعات پلاستیک

دستگاه گرانول ساز یکی از مهمترین نیاز های صنعت گران حوزه بازیافت مواد میباشد. این دستگاه برای تهیه و تولید انواع گرانول که در صنعت بازیافت مواد مورد استفاده میشود و به همین دلیل دارای اهمیت فراوانی هستند.

امروزه در بازار انواع گرانولساز موجود میباشد اما این که مجموعه شما بر اساس جنس و ظرفیت تولیدی چه گرانولسازی مد نظر شماست  مسلما نیازمند راهنمایی هایی خواهید بود و در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به معرفی انواع گرانول ها ، گرانول ساز ها ، میزان تولید و نوع مواد تولیدی و کیفیت آن ها میپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید.

آشنایی با دستگاه گرانول ساز

همانطور که میدانید امروزه پلاستیک ها و مواد پلیمری در زندگی روزمره ما نقش مهمی را ایفا میکنند و در بسیاری از لوازم دور و بر ما از این ماده مهم استفاده میشود برای تولید پلاستیک به مواد اولیه نیاز است که این ماده گرانول نام دارد . در کل میتوان گفت گرانول شکلی از مواد پلیمری است که به عنوان ماده اولیه در تولید پلاستیک و محصولات مشابه آن کاربرد دارد . گرانول به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاستیک استفاده میشود.

دستگاه های گرانولساز وظیفه ساخت گرانول یا پلاستیک دانه دانه را به عهده داشته و پلیمر های قابل بازیافت برای ساخت مواد جدید در دستگاه گرانول ساز ذوب شده و به صورت دانه های ریز از انتهای دستگاه بیرون میآیند. مواد اولیه پلیمری به کمک پیچ های داخل دستگاه گرانولساز فشرده شده و سپس ذوب میشوند. سپس از طریق پمپاژ کردن ، آن ها را به سمت نقطه خروجی دستگاه هدایت کرده و رشته های خروجی گرانول پس از بریده شدن توسط تیغه دستگاه گرانولساز به شکل گرانول یا همان دانه های ریز در آمده و این دانه ها حرارت بالایی داشته و از طریق نیروی گریز از مرکز به سرعت چرخانده شده تا در تماس با هوا سرد شوند .

 

 ساخت دستگاه گرانول ساز 

گروه صنعتی بهساز پلیمر با سابقه بیش از دو دهه و دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن در عرصه ساخت انواع دستگاه های گرانولساز سعی دارد تا برای شما عزیزان بهترین انتخاب خود را مهیا سازد و تا حد ممکن از هزینه های اضافی که امکان دارد در آینده برای شرکت های تولید کننده ایجاد شود ، جلوگیری نماید.

دستگاههای گرانول ساز ساخت شرکت بهساز پلیمر به صورت کلی از نظر کیفیتی در دو مدل و نوع می باشد

نوع اول دستگاه گرانول ساز های هستند که در ساخت آن از لوازم و قطعاتی استفاده شده ،  که اکثر سازندگان دستگاه گرانول ساز ایرانی از آنها استفاده می‌کنند

در ساخت این نوع گرانولساز از سیلندر مارپیچ  ایرانی ( که بصورت عامیانه با اسم سیلندر با لوله توپ یا مته چاهی شناخته شده )  و گیربکس های دو یا ۳ محور  ساخت ایران استفاده می گردد.همچنین لوازم تابلو برق نیز از ترموستاتهای دمای ایرانی و لوازم تابلو برق چینی استفاده می شود.

موتور اصلی نیز از الکتروموتور چینی درجه ۲ هستند.

نوع دوم دستگاه های ساخت این شرکت که به عنوان دستگاه با کیفیت بالا و گارانتی بالا می باشد بوده  که در ساخت این دستگاه‌ها از گیربکس  مخصوص اکسترودر ساخت چین و همچنین از سیلندر ماردون چینی استاندارد برای دستگاه گرانول سازی  استفاده شده است . همچنین برای لوازم تابلو برق نیز از ترموستات های مارک آتونیکس کره و کنتاکتور و  کلید حرارتی مارک ال اس کره استفاده شده است.

برای موتور اصلی نیز از الکتروموتور ساخت ترکیه و یا مارک موتوژن یا چینی درجه یک  استفاده شده است

در هر دو نوع دستگاه که چه با لوازم چینی درجه یک یا کره ای ساخته شده و چه نوع با لوازم کره ای و چینی درجه یک هر دو دستگاه قابلیت تولید گرانول را داشته ولی کیفیت  گرانول تولیدی و ظرفیت تولید در دستگاههای هم سایز متفاوت میباشد

قطعاتی مثل گیربکس یا الکتروموتور یا لوازم تابلو برق ، بیشتر روی عمر و اصطحلاک دستگاه و دردسر های سرویس دستگاه تاثیر دارند ولی نوع سیلندر مارپیچ و برخی قطعات علاوه بر عمر دستگاه ، تاثیر مستقیم بر کیفیت گرانول تولیدی و ظرفیت تولید دارند که بسیار مهم میباشد

 علت توضیح مطالب فوق و عنوان نوع قطعات دستگاه بخاطر همین امر بود که تفاوت قیمت های موجود در بازار و بین سازندگان چه علتی دارد . چون برای مثال قیمت یه گیربکس چینی مخصوص اکسترودر با یک گیربکس ایرانی ساخت تراشکاری در بعضی از سایزها تا ۴ برابر اختلاف قیمت دارد و یا در مورد سیلندر مارپیچ نیز قیمت سیلندر مارپیچ استاندارد چینی درجه یک با سیلندر ایرانی درجه دو یا چینی درجه ۲ حداقل ۲ تا ۳ برابر می باشد و حتی در برخی موارد نیز برخی قطعات اصلی دستگاه در دستگاههای گرانولساز استاندارد و غیر استاندارد ، برای پایین آوردن قیمت کلا حذف می‌شود مانند فیلتر و توری که با نبود این قطعه دردسر تولید و مدت زمان توقف برای تمیز کردن سوراخ های کلگی بسیار بالا خواهد بود

انواع دستگاه گرانولساز

در حالت کلی دستگاه های گرانول ساز در دو نوع تک مارپیچ و دو مارپیچ طبقه بندی میشوند دستگاه های تک مارپیچ دارای یک پمپ میباشند و به ندرت نیازمند تعمیر میباشند بعلاوه این دستگاه ها به نسبت به دستگاه گرانولساز دو مارپیچ کاربرد بیشتری دارند و به خاطر داشتن مکانیسم ساده تر ، قیمت کمتری نیز دارند . دستگاه گرانولساز تک مارپیچ نیز به انواع رشته ای و عدسی و دو مرحله ای تقسیم میشوند.

نمونه و مشخصات چند نوع از دستگاههای تولید گرانول پلیمری :

  • دستگاه گرانولساز تک مارپیچ آب سرد : PP.PS.PE.ABS
  • با ظرفیت 50 - 500 کیلوگرم / مارپیچ 75 میلی - 150 میلی / 25 - 33 L/D
  • Singel Screw Rcycled PP.PS.PE.ABS granules making Machin
  • (water ring pelletizing )
  • دستگاه گرانولساز تک هوا خشک عدسی : PP.PS.PE.ABS
  • با ظرفیت 50 - 500 کیلوگرم / مارپیچ 75 میلی - 150 میلی / 25 - 33 L/D
  • Singel Screw Rcycled PP.PS.PE.ABS granules making Machin
  • (Air cooling pelletizing )
  • دستگاه گرانولساز دو مارپیچ آب سرد : PVC.PE.PC.PET.PA.EVA.ABS.PBT etc
  • با ظرفیت 250 - 700 کیلوگرم / دو مارپیچ مارپیچ 65 میلی - 70 میلی
  • Twin Screw Rcycled PVC.PE.PC.PET.PA.EVA.ABS.PBT etc granules making Machin
  • دستگاه گرانولساز دوپیچ هوا خشک عدسی : PVC.PE.PC.PET.PA.EVA.ABS.PBT etc
  • با ظرفیت 250 - 700 کیلوگرم / دو مارپیچ مارپیچ 65 میلی - 70 میلی
  • Twin Screw Rcycled PVC.PE.PC.PET.PA.EVA.ABS.PBT etc granules making Machin

  معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید کند.

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌کند.

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید