اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102175957218729

فروش سیلندر و مارپیچ اکسترودر

کد: 140102175957218729

https://bit.ly/38frFtT

، (اخبار رسمی): اجزای تشکیل دهنده دستگاه اکسترودر شامل سیلند و مارپیچ ( مهمترین قطعه اکسترودر ) | قیف تغذیه،المنت حرارتی، الکتروموتور،گیربکس، فیلتر، هد دای، میلت پمپ و ... است که در این فرصت به بررسی چند نمونه از آن ها می‌پردازیم

سیلندر و مارپیچ اکسترودر

اکسترودر متشکل از تعداد زیادی نگهدارنده ( محفظه ) و مارپیچ میباشد که مراحل کار این دستگاه بدین صورت است که مواد اولیه از طریق قیف وارد دستگاه میشود و این دستگاه حرارت زیاد را به مواد منتقل کرده تا آن را بتواند به فرم خاصی در بیاورد برای شکل دهی به مواد بایستی آن را از یک قالب عبور بدهند که در انتهای مسیر دستگاه وجود دارد و بدین دلیل دستگاه برای فشار دادن مواد به آن نیرو وارد میکند تا از این قالب عبور کند و محصولی به صورت یکپارچه و منسجم با سطح مقطع خاص تولید میکند.


معرفی سیلندر و مارپیچ 

سیلندر مارپیچ ( نام دیگر آن سیلندر ماردون ) همانطور که از نام آن مشخص است متشکل از سیلندر و ماردون میباشد و برای میکس و انتقال حرارت به مواد و پخت مواد پلیمری در ماشین آلات اکسترودر بکار برده میشود . شمای ظاهری ماردون ، به شکل مارپیچی بوده اما شکل ظاهری سیلندر به صورت استوانه ای از جنس فولاد میباشد. در داخل سیلندر، مارپیچ قرار گرفته و در انواع مختلفی ساخته میشوند که برای مصارف و مواد مختلف مانند گرانول سازی از آن ها مورد استفاده قرار میگیرد . ماردون ها قطعات اصلی سیلندر و اکسترودر به شمار میآید و تعداد آن در دستگاه اکسترودر ، نسبت به موادی که مورد استفاده قرار میگیرد 1 یا 2 است .


سیلندر و مارپیچ های تولیدی گروه صنعتی بهساز پلیمر بصورت وارداتی از معتبرترین سازنده چینی است که با توجه به کیفیت بالای آن و استفاده از این سیلندر و مارپیچ ها توسط این شرکت در ماشین آلات تولیدی خود و اطمینان از کیفیت و عمر این سیلندر ها لذا سیلندر مارپیچ ها را با گارنتی خود به فروش میرساند.

سیلندرهای مارپیچ ها در دو نوع کلی تک مارپیچ و دو مارپیچ با نسبت L/D مختلف هستند. این سیلندرها، سیلندرهای تک مارپیچ با نسبت L/D  32 و 36 مخصوص مواد PP.PS.PE.PET.ABS بدون گازگیر و با گازگیر. قطر سیلندر تک مارپیچ 40 . 45 .50 .55 . 60 .65 . 70 . 80 . 90 .100 . 110 .120 . 135 . 150، سیلندر دو مارپیچ cm45 . cm 55 . cm65 . cm 80  cm 90 هستند.( همچنین گیربکس مخصوص اکسترودری برای تمامی سایز ها نیز موجود است )

معرفی اجزای سیلندر و ماردون

در کل سیلندر و ماردون دارای سه قسمت مجزاست، ناحیه تغذیه که به ناحیه Feed Zoneمعروف است.

وظیفه سیلندر مارپیچ در اکسترودر 

انتقال مواد به جلو و ایجاد فشار لازم به جهت قالب‌ گیری یکنواخت و پیوسته
گرم کردن و ذوب کردن مواد
مخلوط و همگن‌سازی مواد مذاب
کاربرد سیلندر ماردون

سیلندر و ماردون ها در صورت کلی به دو بخش تک محور و دو محور تقسیم بندی میشود. لازم به ذکر است امروزه سیلندر و ماردون تک محور موارد مصرف بیشتری به نسبت سیلندر و ماردون های دو محور دارد. از جمله دلایل آن میتوان به استفاده بیشتر مواد تولیدی سیلندر و ماردون تک محور اشاره کرد.

اگر بخواهیم در مورد کاربرد سیلندر و ماردون صحبت کنیم میتوان گفت از جمله کارآیی های آن میتوان به تولید گرانول از مواد نو ، تولید گرانول از مواد بازیافتی ، تولید محصولاتی نظیر فیلم نایلون ، نایلکس ، سفره و کیسه فریزر ، انواع ورق ها و لوله ها و پروفیل ها و پلی اتیلن و پلی پروپیلن اشاره کرد.

لازم به ذکر است سیلندر و ماردون های دو محور اغلب در صنایع پی وی سی  ( PVC ) و یو پی وی سی ( UPVC ) استفاده میشود. ویژگی های مهمی نیز که در تمامی پلیمر ها ، به ویژه پلاستیک ها مشترک میباشد، سهولت در شکل پذیری آن میباشد یعنی به آسانی میتوان شکل جدیدی به خود بگیرد. در برخی مواقع نیز قطعات نیمه کاملی مانند ورقه ها یا میله های تولید شده به کمک روش های متداول ساخت نظیر جوشکاری به قطعه نهایی تبدیل میشوند . اما به این نکته نیز بایستی توجه داشت که در برخی مواقع ، قطعه نهایی با این که از شکلی کاملا پیچیده برخوردار است، طی یک مرحله تولید شده و قابل استفاده قرار میگیرد.

لازم به ذکر است عملیات حرارت ، شکل دهی و خنک کردن مواد ممکن است پشت سر هم و بدون وقفه انجام بگیرد و حتی ممکن است در طی مراحلی ناپیوسته و زمانگیر انجام شود که بسته به نوع محصول تولیدی دارای تفاوت میباشد اما این نکته حائز اهمیت است که در بیشتر اوقات این فرآیند به صورت خودگار انجام شده و برای تولید انبوه محصولات اکسترودر مناسب است.


ویژگی های سیلندر ماردون 

 

1 ) اجسام فلزی و مواد خورنده خارجی نبایستی وارد سیلندر شود.

2 ) بازدهی کار را بالا میبرد و مواد بیشتری در زمان کوتاه تری تولید میکنند و در کل منجر به کوتاه تر شدن سیکل دستگاه میشود .

3 ) برای این که محصول خروجی یک دست و یک پارچه باشد بایستی مواد را به خوبی مخلوط کند .

4 ) مواد را برش نمیدهد لذا محصول خروجی از استحکام بالایی برخوردار میباشد.

5 ) مواد داخل سیلندر به مارپیچ نمیچسبد زیرا سطح سیلندر جلاکاری شده و فرآیند انتقال مواد به جلو روان و سریع خواهد بود .

6 ) مواد مذاب مجددا توسط میکسر ها در انتهای مارپیچ مخلوط میشود تا کیفیت محصول خروجی بالا رود.

لیست قیمت‌های مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف است.


گروه صنعتی بهساز پلیمر:  09122203855

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید