اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102185960018661

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

محل تلاقی دانش نوین جهانی و ظرفیت‌های بالقوه ایرانی

کد: 140102185960018661

https://bit.ly/3kMLr2K

، (اخبار رسمی): صنعت سلامت و تجهیزات پزشکی یکی از حجیم ترین صنایع دنیا از نظر گردش مالی، تامین بازار هدف و نیاز جامعه بشریت به محصولات و تولیدات آن است.

محل تلاقی دانش نوین جهانی و ظرفیت‌های بالقوه ایرانی
محل تلاقی دانش نوین جهانی و ظرفیت‌های بالقوه ایرانی

 برآوردهای انجام شده در سال های گذشته نشان می دادند که ارزش این صنعت در سال 2022 به ارزشی معادل 674 میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که با توجه به همه گیری کرونا و کاهش روزهای کاری شرکت های مختلف از یک سو و نیاز جامعه پزشکی و صنعت درمان به محصولات و تجهیزات بیشتر، از سوی دیگر، به عنوان دو عامل متناقض بر روی این صنعت تاثیر گذاشته اند و باید منتظر آمارهای جدید ماند تا وضعیت گردش مالی این صنعت در سال های اخیر را به دقت ارزیابی کرد.

ارزش صنعت تجهیزات پزشکی در سال 2017 که از نظر عمومی سالی عادی به شمار می رفت، کمی بیش از 400 میلیارد دلار ارزیابی شده بود که البته فراتر از پیش بینی ها و به بیش از 500 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که براساس آمارهای موجود سهم ایران از این صنعت یک میلیارد و 700 میلیون دلار است که رقم مطلوبی نیست.

اهمیت نمایشگاه ایران هلث که از سوم تا ششم خرداد ماه به همت شرکت آوای موفق ایرانیان و حمایت طیف گسترده ای از سازمان ها و نهادهای مرتبط برگزار می شود، از این روست که خوشبختانه کشور ما در این صنعت، (حداقل در بخشی از آن) یکی از تولید کنندگان و پیشگامان عمده محسوب می شود که به سادگی می تواند یک بازار 200 تا 300 میلیون نفری را تحت پوشش قرار دهد. به این خاطر این نمایشگاه از منظر تعامل شرکت های ایرانی با رقبا یا همکاران خارجی خود و انتقال دانش و تجارب انباشته شده در یکی - دو سال گذشته بسیار با اهمیت است.

سویه دیگر اهمیت این نمایشگاه و به طور کلی این صنعت در توانایی آن برای ایجاد شکوفایی اقتصادی، اشتغال زایی، درآمد ارزی، اقتدار علمی و حرکت واقعی به سمت افق های حقیقی مفهوم «دانش بنیان» در کشور است.

واقعیت این است که اقتدار اقتصادهای بزرگ دنیا تقریبا با اقتدار این کشورها در صنعت تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی دارد. اقتصادهای آزاد که بر پایه دانش، تکنولوژی و تحقیقات گسترده بنا نهاده شده و به طور پیوسته تلاش می کنند حتی با جذب نخبگان کشورهای دیگر این جنبه از پویایی علمی و اقتصادی خود را تقویت کرده و در صنعت درمان و تجهیزات جانبی، حرف اول را بزنند.

به طور طبیعی کشور آمریکا در این زمینه حرف اول را می زند و حدود 40 درصد سهم بازار جهانی را در اختیار گرفته است. پس از آمریکا کشورهای آلمان، ژاپن، چین، هلند و مانند آن قرار دارند.

نکته قابل ذکر وجود ظرفیت های عظیمی در این صنعت برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشورهای صاحب صنعت است و خوشبختانه با کمک نمایشگاه ها و تعاملاتی از این دست ظرفیت داخلی این صنعت به مراتب قابل افزایش است؛ چرا که صرف نظر از حجم دلاری صادرات، ایران تجربه صادرات به 55 کشور مختلف دنیا را در این زمینه دارد. بویژه این که ایران از جمله کشورهای انگشت شماری است که در تولید محصولات یکبار مصرف پزشکی تقریبا به خودکفایی رسیده است. فعالیت بیش از 500 شرکت در این صنعت نشان از ظرفیت های پنهان این عرصه در ابعاد مختلف دارد.

اما نباید فراموش کرد که فاصله ما با ابعاد جهانی توسعه این صنعت بسیار زیاد است. برای مثال تعداد شرکت هایی که در کشور آمریکا فعالیت دارند به 6500 شرکت بالغ می شود که البته بزرگی برخی از شرکت های غول پیکر و مشهور را نیز نباید از نظر دور داشت. بدیهی است که سایر فاکتورها از جمله سهم اشتغال هم به همین اندازه دارای تفاوت های معناداری بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

اما نکته خوش بینانه و مثبت که همزمان با برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و دارویی (ایران هلث) باید به آن اشاره کرد این است که ایران با ظرفیت تولید قریب به ۲۸۰ هزار نوع کالا در صنعت تجهیزات پزشکی، ظرفیت هایی دارد که چنین نمایشگاه هایی می تواند علاوه بر شناسایی آن به جهانیان و ایجاد بازارهای جدید، به ظرفیت های درونی آن نیز اضافه کند. بنابراین می توان گفت نمایشگاه بیست و سوم یکی از مهم ترین نمایشگاه های ایران هلث در تاریخ برگزاری آن است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی تهران،طی روزهای سوم تاششم خردادماه،میزبان رویدادی بزرگ درزمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی و خدمات سلامت است.نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو،یکی از معتبرترین نمایشگاه‌هادر سطح جهان است نمایشگاه ایران‌هلث،درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام درحال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که باهمکاری کادرهای درمان سراسر جهان، درحال محوکامل است.به نظرمی‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه،بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است.یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شو. صنعت تولیدتجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی وخدمات سلامت،صنعتی ایستانیست ونمی‌توان دردوره‌های مختلف،با دیدی یکسان به آن نگاه کرد.همانگونه که می‌دانیم،پیشرفت‌های دقیق ولحظه‌ای درعلم پزشکی که این روزهابه اوج خود رسیده است،بدون وجودابزارآلات مورداحتیاج ورشدصنعت تولید وسائل پیشرفته،کاری تقریباغیر ممکن است فرصتی که بیست وسومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت،به همت شرکت آوای موفق ایرانیان،در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت وپزشکی کشور قرار می‌دهد،فرصتی مغتنم درشناخت ابعاد گوناگون این صنعت واستفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است،یعنی همان سویه‌ای که باید ازسوی وزارت درمان وآموزش پزشکی،به فال نیک گرفته شده همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تابه تدریج به مرزهای شکوفایی وخودکفایی در این زمینه نزدیک شویم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]