اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102206065718661

گفت وگو با کوروش اصلانی، مدیر عامل شرکت رسام راشای ویرا

سامانه شیفت‌نگار یک سامانه کاملا پویا و دارای سطوح دسترسی متعدد

کد: 140102206065718661

https://bit.ly/3979CX8

، (اخبار رسمی): این سامانه به دلیل داشتن نگاه نو به مقوله برنامه ماهیانه پرستاری نیاز به مطرح شدن در میان مدیران تصمیم ساز حوزه درمان دارد که نمایشگاه ایران هلث بستری مناسب جهت مطرح شدن امکانات سامانه کاربردی شیفت نگار فراهم می‌آورد.

سامانه شیفت نگار یک سامانه کاملا پویا و دارای سطوح دسترسی متعدد
سامانه شیفت‌نگار یک سامانه کاملا پویا و دارای سطوح دسترسی متعدد

کوروش اصلانی، مدیر عامل شرکت رسام راشای ویرا، دارای مدرک کارشناسی بیهوشی با بیش از 20 سال سابقه کار در مراکز درمانی دولتی و خصوصی است که اقدام به طراحی و اجرای اولین سامانه اتوماسیون برنامه ماهیانه پرستاری در کشور نموده است. در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث که از سوم تا ششم خرداد در تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود، درباره فعالیت‌های شرکت رسام راشای ویرا با وی گفت و گویی انجام داده ایم که می‌خوانید:‌

لطفا به عنوان اولین سوال درباره سابقه شرکت و فعالیت‌های آن توضیح دهید.

این شرکت در مرداد ماه سال 1400 تاسیس و اولین قرارداد راه اندازی سامانه شیفت نگار را در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد ارومیه در دی ماه همان سال منعقد کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

هدف عمده شرکت رسام راشای ویرا را چطور می‌توان توصیف کرد؟‌ سامانه شیفت نگار چطور عمل می‌کند؟‌

این شرکت در بستر سامانه شیفت نگار تصمیم به هوشمند سازی کامل مقوله برنامه ماهیانه پرستاری در بیمارستانها و برنامه ماهیانه سایر مراکز مانند پالایشگاه‌ها، کارخانجات صنعتی و ... دارد. سامانه شیفت نگار یک سامانه کاملا پویا و دارای سطوح دسترسی متعدد می‌باشد که هریک از کاربران به نوبه خود در برنامه ماهیانه تاثیر خود را دارد. این سامانه ابزار‌ها و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران با سطوح دسترسی مختلف جهت امور مختلف به مرکزیت برنامه ماهیانه پرستاری قرار می‌دهد.

‌‌آیا در این زمینه با چالش‌هایی هم رو به رو بوده اید؟

بدیهی است که این سامانه در ابتدای راه پر پیچ وخمی قرار دارد و با چالش‌های گوناگونی روبه روست.

مزیت‌های این سامانه نسبت به موارد مشابه را در چه مواردی می‌توان خلاصه کرد؟‌

مزیت‌های سامانه شیفت نگار نسبت سایر سامانه‌های مشابه موجود به شرح زیر است:

  • امکان آرشیو سازی کامل برنامه ماهیانه پرستاری در بیمارستان و دانشگاه.
  • دسترسی به آخرین تغییرات برنامه به صورت آنلاین.
  • امکان ثبت و اعمال در برنامه موارد درخواست آف و جابه جایی با رعایت کلیه سلسله مراتب‌ها به صورت آنلاین.
  • نگاه مدیریتی و نه مالی به مقوله برنامه ماهیانه پرستاری.
  • پویایی و دینامیک بودن .
  • منطبق بودن بر فرایند‌های موجود.
  • رابط کاربری کاملا آشنا.
  • تعداد کاربر بالا(کلیه پرسنل بیمارستان)
  • امکان self organization.
  • امکان مدیریت برنامه کد احیا.
  • امکان درج تقسیم کار درون بخشی.
  • مرکز پیام جهت اطلاع رسانی در مواقع عادی و بحرانها.
  • ماژول نظرسنجی و آزمون ساز .
  • ماژول پیشنهادات و انتقادات و درج گزارش خطای بی نام.
  • توجه کافی به نیاز‌های روانشناختی برنامه ماهیانه پرستاری.

فکر می‌کنید ایران هلث محل مناسبی برای عرضه این محصول است؟‌

این سامانه به دلیل داشتن نگاه نو به مقوله برنامه ماهیانه پرستاری نیاز به مطرح شدن در میان مدیران تصمیم ساز حوزه درمان دارد که نمایشگاه ایران هلث بستری مناسب جهت مطرح شدن امکانات سامانه کاربردی شیفت نگار فراهم می‌آورد.

آیا این سامانه رقیبی برای موارد مشابه است؟‌

فرایندی که سامانه شیفت نگار اتوماسیون کرده یک مرحله قبل از شروع به کار تمامی سامانه‌های مشابه و کنترل تردد و کارگزینی است. لذا سامانه شیفت نگار نه تنها رقیب این سامانه‌ها نیست، بلکه مکمل این سامانه‌هاست.

به طور کلی چه لزومی برای ایجاد چنین تحولاتی وجود دارد و چه باری از دوش کادر درمان بر می‌دارد؟‌

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در همه امور تسهیلاتی شگرف ایجاد شده است ولی حوزه مدیریت پرستاری روال کار تقریبا در همه بیمارستان‌ها به صورت دستی و با مصرف بسیار زیاد کاغذ همراه است. این گروه با تولید این نرم افزار سعی در به روز کردن شکل نگارش از سنتی و کاغذی به شکل آنلاین و مدرن امروزی دارد که با این کار نه تنها نگارش برنامه ماهانه پرسنل بخش‌های بیمارستانی به مقدار قابل توجهی تسهیل خواهد شد ، بلکه ریسک خطای انسانی در به کارگیری تعداد کافی نیروی پرستاری نیز به صفر خواهد رسید.

تیم توسعه دهنده این برنامه شامل چه کسانی بوده و چقدر موفق بوده است؟‌

 گروه نرم‌افزاری HealthCareIT با تکیه بر سالها تجربه کار در بخش‌های بیمارستان به عنوان پرستار بیهوشی و در سالهای اخیر به عنوان سرپرستار تیم بیهوشی اقدام به تهیه یک برنامه جامع جهت تسهیل امور مدیریتی بخش‌های بیمارستان بخصوص برنامه ماهانه پرسنلی نموده است که به طور موفقیت‌آمیزی در 10 سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته. با توجه به شناخت ریشه‌ای مسائل در این حوزه و اشراف کامل به امور پرستاری و با نیاز سنجی دقیق از موضوع نگارش برنامه ماهانه پرسنل بخش، یک فایل در فرمت اکسل آماده گردیده تا تمام محاسبات مربوط به تعداد پرسنل، تعداد شیفت‌ها و… به صورت دقیق و قابل اعتماد انجام دهد که در مرحله بعد این عملکرد اساس طراحی نرم افزار قرار گیرد.

فکر اولیه این طرح چه زمانی به ذهن شما رسید؟‌

فکر اولیه این طرح در ابتدا در سال 1390 در اتاق عمل بیمارستان لاله در ذهن شکل گرفت که با استفاده از امکانات موجود یک طرح بسیار ساده ایجاد و در طول سالها موارد کاربردی به آن اضافه شد و در سال 1394 به طور کامل به بهره برداری رسید. به طوری که با استقبال بخش‌های دیگر بیمارستان مواجه شد. لازم به ذکر است که این قابلیت تا زمان نگارش این فایل هنوز در حال استفاده می‌باشد. در بخش مدیریت پرستاری نگارش برنامه ماهانه پرسنل پرستاری یکی از حساس ترین و پرچالش ترین مسئولیت سرپرستاران در بخش‌های مختلف بیمارستان است. از طرفی شمارش تعداد پرسنل به تفکیک صبح و عصر و شب در روزهای مختلف ماه به صورت دستی، خود بسیار وقت گیر است.

درباره اهداف تکاملی و روش کار این سامانه هم توضیحاتی ارائه کنید؟‌

این سامانه با هدف بروز رسانی شکل نگارش برنامه ماهیانه یا هفتگی پرسنل سازمان/بیمارستان از سنتی و کاغذی و فرمایشی  به شکل آنلاین/ تحت شبکه و مدرن امروزی و ایجاد بستری مناسب جهت (self organization) و هوشمند سازی طراحی شده است. این سامانه با امکانات و ابزار‌های خود مانند مرکز پیام، امکان نظر سنجی و ... سرعت، کارآیی و دقت بالایی را برای کاربران، مدیران میانی و مدیران عالی سازمان به ارمغان می‌آورد.

 نگارش برنامه ماهیانه در سازمان/ بیمارستان به شکل دستی و با مصرف زیاد کاغذ همراه است ضمن اینکه دقت و سرعت بسیار پایینی دارد. پرسنل برنامه درخواستی خود را در دفتر درخواست برنامه ثبت کرده و سپس سرپرست ایشان اقدام به جمع آوری و چیدمان نیرو در روزها وشیفت‌های ماه آینده به تعداد لازم می‌نماید که با توجه به تعداد زیاد نیروها در رسته‌های مختلف و تنوع درخواست‌ها برنامه بسیار طاقت فرساست. در این میان چه بسا خطاهایی هم اتفاق بیفتد. مثل شمارش نادرست تعداد نیرو در شیفت‌های مختلف و تعداد ناکافی یا زیادی نیروها. در حالیکه در سامانه شیفت نگار این اطلاعات و درخواست‌ها به صورت برخط جمع آوری مدیریت و در رویت همکاران است که بستر مناسبی جهت ایجاد تغییرات لازم در جهت تکمیل کادر مورد نیاز بخش‌های یک سازمان در شیفت‌های کاری مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر این در سامانه شیفت نگار کاربران قادرند درخواست برنامه ماهیانه به صورت پیشنهادی در صفحه اصلی برنامه در دوره زمانی مشخص و با دسترسی محدود به برنامه خود را درج نموده و از برنامه درخواستی سایر همکاران مطلع گردند. در این بستر در صورتی که خواستار اضافه کار باشند محل‌های نیاز مشخص است که در صورت تمایل اقدام به درج شیفت اضافی می‌کند و در مواردی که درخواست‌ها بیش از مقدار تعیین شده باشد از درخواست در آن روز یا شیفت اجتناب می‌نمایند. با این رفتار و فرهنگ سازی مناسب امکان ) (self organization و هوشمند سازی در بستر سامانه شیفت نگار فراهم شده است.

با سپاس از شما به خاطر شرکت در این گفت و گو 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی تهران،طی روزهای سوم تاششم خردادماه،میزبان رویدادی بزرگ درزمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی و خدمات سلامت است.نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو،یکی از معتبرترین نمایشگاه‌هادر سطح جهان است نمایشگاه ایران‌هلث،درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام درحال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که باهمکاری کادرهای درمان سراسر جهان، درحال محوکامل است.به نظرمی‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه،بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است.یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شو. صنعت تولیدتجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی وخدمات سلامت،صنعتی ایستانیست ونمی‌توان دردوره‌های مختلف،با دیدی یکسان به آن نگاه کرد.همانگونه که می‌دانیم،پیشرفت‌های دقیق ولحظه‌ای درعلم پزشکی که این روزهابه اوج خود رسیده است،بدون وجودابزارآلات مورداحتیاج ورشدصنعت تولید وسائل پیشرفته،کاری تقریباغیر ممکن است فرصتی که بیست وسومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت،به همت شرکت آوای موفق ایرانیان،در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت وپزشکی کشور قرار می‌دهد،فرصتی مغتنم درشناخت ابعاد گوناگون این صنعت واستفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است،یعنی همان سویه‌ای که باید ازسوی وزارت درمان وآموزش پزشکی،به فال نیک گرفته شده همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تابه تدریج به مرزهای شکوفایی وخودکفایی در این زمینه نزدیک شویم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]