کد: 140102216069318597

مزایای حمل و نقل دریایی

کد: 140102216069318597

https://bit.ly/3MgUJQq

، کرج , (اخبار رسمی): اصلاً علت اینکه حمل و نقل دریایی بیشتر از سایر موارد مشابه مورد استقبال قرار می‌گیرد چیست؟ پاسخ آن این است که چند مزیت دارد که سایر روش‌های مشابه ندارند که در ذیل به بررسی آنها پرداخته ایم.

مزایای حمل و نقل دریایی
مزایای حمل و نقل دریایی

ویژگی حمل و نقل دریایی

اصلاً علت اینکه حمل و نقل دریایی بیشتر از سایر موارد مشابه مورد استقبال قرار می‌گیرد چیست؟ پاسخ آن این است که چند مزیت دارد که سایر روش‌های مشابه ندارند که در ذیل به بررسی آنها پرداخته ایم.

هزینه های حمل و نقل بین المللی دریایی

یکی از علت‌های استقبال از حمل و نقل دریایی پایین بودن هزینه آن به نسبت موارد جاده ای یا هوایی است. بیا یک مقایسه ساده انجام دهیم، بر روی جاده یک ماشین ترانزیت بسیار بزرگ که باید کانتینر‌های شما را حمل کند استهلاک زیادی دارد. شاید باورتان نشود اما اگر به نسبت باری که می‌تواند جابجا کند استهلاک کشتی‌ها را حساب کنیم، برنده در این قسمت ۱۰۰% کشتی‌ها هستند.

همین مقیاس را در نظر بگیرید در مقابل حمل و نقل هوایی هواپیماهای مخصوص حمل بار که سازوکار ویژه خود را دارند بسیار بزرگ هستند و استهلاک آنها هزینه زیادی بر می‌دارد. با این همه باز هم حجم باری به اندازه یک کشتی باری متوسط را نمی‌توانند حمل کند. در کل هرجور حساب کنید و با هر روشی مقایسه کنید در حمل و نقل بین المللی روشی کم هزینه تر و به صرفه تر از حمل و نقل دریایی نمی‌توانید پیدا کنید.

حمل کالاهای بسیار بزرگ با کشتی

بالاتر اشاره کردیم که حجم باری که یک کشتی باری می‌تواند حمل کند به مراتب از حمل و نقل هوایی و زمینی بیشتر است. نکته جالب توجه بعدی اما این است که با کشتی کالاهای بسیار بزرگ را می‌توان حمل کرد که هیچ کدام از روشهای حمل و نقل بین المللی چنین خاصیتی ندارند.

کالای شما حجمش هرچقدر هم زیاد باشد یا اینکه هر چقدر هم بزرگ باشد یا سنگین برای کشتی باری فرقی نمی‌کند. در روش حمل و نقل بین المللی دریایی همه این موضوعات قابل حل هستند. در یک کلام برای حمل و نقل کالا‌های حجیم و بسیار بزرگ فقط حمل و نقل دریایی جواب می‌دهد.

بیشتر اوقات کار ما را راه می‌اندازد

به دلایل متعدد و زیادی ممکن است سایر روش‌های حمل و نقل از کار بیفتند و جوابگوی کار ما نباشند. مثلاً در حمل و نقل جاده ای ممکن است به دلیل برف و کولاک شدید کار متوقف شود و قادر به رساندن بار به مقصد نباشند. یا کم طرفدار ترین حالت حمل و نقل ریلی که حمل و نقل ریلی بین المللی است ممکن است به دلایل زیادی پاسخگو نباشد.یا مثلاً ممکن است حمل و نقل هوایی به دلیل شرایط بد جوی کنسل شود.

اما قربان حمل و نقل دریایی بروم که در هر شرایطی ما را لنگ نمی‌گذارد. حتی اگر شدیدترین کولاک‌ها و طوفان‌ها هم در دریا رخ دهد چنین کشتی‌های بزرگی را نمی‌تواند از کار بیندازد. یا اینکه سیستم‌های مقابله با طوفان و شرایط بد جوی را پیش بینی کرده و با آنها مقابله می‌کنند. یا اینکه راه باز است و جاده دراز، می‌تواند مسیر را عوض کنند و با پیش بینی وضعیت جبهه‌های هوایی بر روی دریاها و اقیانوس‌ها مسیر جدیدی را برای خود در نظر بگیرند.

بیشتر اوقات هزینه حمل و نقل ثابت است

برخلاف بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل زمینی و هوایی بیشتر اوقات حمل و نقل دریایی نرخ ثابتی دارد یعنی کمتر پیش می‌آید که در طول سال تغییر کند یا بعضی اوقات هم هست که کلاً سال به سال هم تغییر نمی‌کنند. این یعنی شما به راحتی می‌توانید روی ثابت بودن نرخ آن حساب کنید و هزینه‌های خود را حداقل برای یک سال ببندید و سود و زیان خود را درست محاسبه کنید.

منبع مطلب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار