اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102286084118661

شرکتی توسعه‌محور در نمایشگاه ایران‌هلث

عرضه تولیدات پیشرفته پزشکی توسط شرکت مایا اسلیم

کد: 140102286084118661

https://bit.ly/3PsMQcR

، (اخبار رسمی): بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، از تاریخ سوم تا ششم خردادماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، شرکت دانش بنیان مداریا ست.

عرضه تولیدات پیشرفته پزشکی توسط شرکت مایا اسلیم
عرضه تولیدات پیشرفته پزشکی توسط شرکت مایا اسلیم

این شرکت از سال 1379 در زمینه تولید و طراحی و تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی در زمینه های مختلف مثل زنان، اورولوژی ،چشم پزشکی، تغذیه، تناسب اندام و حوزه های مربوط به درماتولوژی پوست و زیبایی تا کنون مشغول فعالیت است.

مصطفی فرهی، مدیر‌عامل شرکت دانش بنیان مایا اسلیم آریا ( مداریا )، ضمن تشریح فعالیت‌های این شرکت و با اشاره به این نکته که مجموعه فعالیت های ارائه شده در شرکت مداریا ، شامل تولید و پخش دستگاه های پزشکی است، می‌گود:« از سال 1379 با تولید دستگاه های بسیار کوچک شروع کردیم و این تولیدات را روز به روز گسترش دادیم و امروز در حوزه های مختلف صاحب نظر هستیم. ما در کنار فعالیت های  تولید دستگاه، مجموعه ای از کارآزمایی های بالینی را انجام دادیم تا نشان دهیم مجموعه دستگاه هایی که تولید می‌کنیم در موارد بالینی هم نتایج بسیار خوبی به همراه دارند»

فرهی می‌گوید:«امروز مجموعه فعالیت های شرکت مداریا، معطوف شده به خدمت رسانی به جامعه تا بتوانیم درمان های کم دردتر، کم عارضه تر و با نتایج بالینی ماندگارتر با هزینه های کم برای پزشک و بیمار به بیماران و جامعه پزشکی ارائه دهیم. در نتیجه این باعث می‌شود جامعه خرسند تری داشته باشیم»

این تولید کننده حوزه صنعت درمان با تاکید بر این نکته که ما فعالیت را از 1379 با تولید دستگاه کوچک در فضای کوچک شروع کردیم و کم کم وارد حوزه پوست شدیم دستگاه هایی در زمینه پوست برای متخصصین پوست تولید کردیم و سپس وارد حوزه تناسب اندام شدیم، می‌گوید:« ما در این مجموعه، بخش تغذیه و رژیم درمانی دستگاه های کمک لاغری ایجاد کردیم و بعد وارد حوزه چشم پزشکی شدیم. امروز در حوزه چشم پزشکی مقالات و دستگاه هایی را ارائه می دهیم که فکر میکنم به عنوان تحولی در علم در سطح بین المللی مطرح شود و پزشکان از سراسر دنیا می آیند و آموزش های لازم برای این دستگاه را دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، همچنین در حوزه زنان موفق به ثبت اختراع شدیم. در حوزه اورولوژی و بحث آقایان هم درمان هایی را ارائه می دهیم که سابق بر این نیاز به اتاق عمل و جراحی های پیچیده داشته است. ما تاکنون در کنگره ها و  مراکز بین المللی در کشورهای مختلفی مثل کنیا، روسیه و فرانسه حضور داشته‌ایم»

فرهی می‌گوید:«ما انتظار داریم طی سالهای آینده، یکی از بزرگترین سایت های تولید تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری مازندران را راه اندازی کنیم. ما در یک افق کوتاه مدت انتظار داریم که تنوع محصولات را در حوزه های مختلف دوبرابر کنیم. امروزه ما در حوزه های مختلف صاحب نظر هستیم و میتوانیم تنوع محصولاتمان را بیشتر کنیم. اضافه می‌کنم که ما در خصوص  برنامه های بلند مدت به  دنبال راه اندازی یکی از بزرگترین کارخانه های تجهیزات پزشکی در سطح ایران و حتی در خاورمیانه هستیم که زمین آن هم خریداری شده است و امیدوارم این امر تحقق پیدا کند. در کنار این، ما به فعالیت صادراتی و تولیدی ادامه خواهیم داد و امیدواریم تمام نیازهای بازار ایران را پاسخگو باشیم»

مدیر عامل شرکت مایا اسلیم با اشاره به این نکته که در خصوص وضعیت صنعت، چالش های زیادی برای تولید کننده ها وجود دارد، می‌گوید:« علی رغم اینکه اسم تولید و حمایت از تولید همه جا شنیده می شود، واقعیت این است که زیرساخت های لازم برای تولید نه تنها فراهم نیست بلکه بر علیه تولید فعالیت میشود. شما این را در تمام زمینه ها میتوانید ببینید. نتیجتا هر تولید کننده  به هر نحوی که اسم تولید روی آن می آید دچار این مشکلات و چالش ها میشود که این تولید میتواند تولید تجهیزات پزشکی باشد یا تولید فرش یا لباس باشد»

 این کارآفرین حوزه صنعت درمان می‌گوید:« با وجود اینکه ما شرکت دانش بنیان هستیم، در امور مالیاتی به مشکل بر میخوریم. برای مثال هزینه هایی داریم که فاکتور ندارند و از طرفی هم مجبور به اعلام درآمد هستیم. ما در زمینه تامین هم دچار مشکلیم و بسیاری از محصولات را به  سختی وارد میکنیم. با وجود این که کشور تحریم است حتی اگر از تحریم هم جان سالم به در ببریم، محصول در گمرک میماند. برای مثال برای تامین ترانزیستور که نیاز جامعه تولید کننده است با چالش هایی روبرو می شویم.  من در رابطه با بازار آزاد(به عنوان کسی که در حوزه صنعت کار میکند) توصیه میکنم ابتدا زیرساخت هایی فراهم شود که این زیرساخت ها بتواند کمک های لازم به مردم و تولید کننده را فراهم کنند و آن زمان وارد به درگاه  بازار آزاد شویم و تولید بهتر و بیشتر شود.ما هیچ محصولی نداریم که مزیت رقابتی نداشته باشد اگر یک محصولی را تولید میکنیم حتما ویژگی فناورانه دارد که در هیچ جای دنیا و بعضا در ایران مشابه ندارد»

فرهی اضافه می‌کند:« امروز نگاه ما به درمان نگاه خدماتی است یعنی به عنوان یک شرکت که باید نگاه سودآوری داشته باشد، نگاهمان را تغییر دادیم به نگاهی که قرار است خدمتی به جامعه ارائه دهیم .جدای از مسائل مالی این خدمت را به جامعه ارائه دهیم»

فرهی می‌گوید:« شرکت در هر نمایشگاه برای ما ایجاد سرنخ ها و لید ها و ارتباطاتی است که در ادامه می توانیم این ارتباطات را افزایش دهیم بازتعریف کنیم و این ارتباطات میتوانند زنجیره تولیدی ما را به ثمر برسانند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی تهران،طی روزهای سوم تاششم خردادماه،میزبان رویدادی بزرگ درزمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی و خدمات سلامت است.نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو،یکی از معتبرترین نمایشگاه‌هادر سطح جهان است نمایشگاه ایران‌هلث،درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام درحال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که باهمکاری کادرهای درمان سراسر جهان، درحال محوکامل است.به نظرمی‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه،بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است.یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شو. صنعت تولیدتجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی وخدمات سلامت،صنعتی ایستانیست ونمی‌توان دردوره‌های مختلف،با دیدی یکسان به آن نگاه کرد.همانگونه که می‌دانیم،پیشرفت‌های دقیق ولحظه‌ای درعلم پزشکی که این روزهابه اوج خود رسیده است،بدون وجودابزارآلات مورداحتیاج ورشدصنعت تولید وسائل پیشرفته،کاری تقریباغیر ممکن است فرصتی که بیست وسومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت،به همت شرکت آوای موفق ایرانیان،در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت وپزشکی کشور قرار می‌دهد،فرصتی مغتنم درشناخت ابعاد گوناگون این صنعت واستفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است،یعنی همان سویه‌ای که باید ازسوی وزارت درمان وآموزش پزشکی،به فال نیک گرفته شده همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تابه تدریج به مرزهای شکوفایی وخودکفایی در این زمینه نزدیک شویم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]