اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102316086518833

4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه

کد: 140102316086518833

https://bit.ly/3sNJCXN

، (اخبار رسمی): روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به چه صورتی است؟ به چه روشی می‌توان جلوی تقلب در دستگاه حضور و غیاب را گرفت؟ سیستم بیومتریک یک سیستم شناسایی و احراز هویت خودکار است که از ویژگی‌های بیولوژیکی منحصر به ‌فرد مانند اثر انگشت، صورت، عنبیه، صدا، شبکیه چشم و... فرد استفاده می‌کند.

4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه
4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه
4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه
4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه
4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه
4 روش تقلب در دستگاه اثر انگشت به سادگی و مرموزانه

در بین تمامی این سیستم‌ها، سیستم بیومتریک اثر انگشت به دلیل هزینه کم، سرعت تطبیق بالا و دقت تطبیق نسبتاً بالا، بیشترین استفاده را دارد. با توجه به کارایی بالای سیستم بیومتریک اثر انگشت در تایید یک کاربر قانونی، بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی از این سیستم برای اهداف امنیتی استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین علت استفاده از سیستم‌های کنترل‌کننده ورود و خروج پرسنل، ایجاد نظم و انضباط در هر مجموعه‌ای است. همه دستگاه‌های کنترل تردد کارمندان با ثبت ورود و خروج هریک از آنها به کمک مدیران آماده‌اند تا با تسلط بر امور، قوانین وضع‌ شده در سازمان را به خوبی اجرا کنند. اما با این وجود افرادی وجود دارند که سعی می‌کنند این سیستم را دور بزنند و در فکر هک سیستم کنترل ورود و خروج سازمان‌اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های حضور و غیاب نیز پیشرفت زیادی داشته‌اند و دور‌زدن و هک ‌کردن سیستم آن‌ها سخت‌تر شده است.

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب

سیستم بیومتریک اثر انگشت یک تکنیک تشخیص الگو است که فرد را از طریق یک بردار ویژگی استخراج‌شده از الگوی اثر انگشت او شناسایی می‌کند. این سیستم‌های حضور و غیاب اثر انگشتی در دو مرحله کار می‌کنند، یعنی مرحله ثبت‌نام و مرحله احراز هویت. در مرحله ثبت‌ نام، مدیر سیستم، ثبت ‌نام فرد مورد نظر را در سیستم حضور و غیاب انجام می‌دهد. ثبت ‌نام در دستگاه حضور و غیاب به این صورت است که کاربر انگشت خود را روی سطح سنسور در یک دستگاه ورودی قرار می‌دهد. کاربر ثبت‌نام‌کننده در سیستم بیومتریک اثر انگشت با قرار دادن انگشت خود روی حسگر با دستگاه حسگر تعامل برقرار می‌کند. کیفیت اثرانگشت ثبت ‌شده توسط سنسور به وضعیت انگشت مانند خیس یا خشک‌بودن انگشت، بریدگی انگشت، فشار وارد‌شده توسط انگشت، دوام سنسور و عوامل محیطی بستگی دارد.

بر طبق میزان رطوبت و دما، فناوری‌های مورد‌استفاده برای ساخت حسگر اثر انگشت شامل سنسور نوری، حسگر خازنی، سنسور فشار، حسگر حرارتی، سنسور اولتراسوند و... هستند. تصویر جمع‌آوری‌شده توسط سنسور با استفاده از ماژول مربوط به تصویر بهبود می‌یابد. ماژول استخراج ویژگی، از طریق حسگرها ویژگی‌های جالب از تصویر اثر انگشت را بازیابی می‌کند و ماژول حفاظت از الگو در تولید یک الگوی بیومتریک رمزگذاری‌شده نقش دارد که این الگوها در یک پایگاه‌داده ذخیره می‌شوند. یک مدیر سیستم کاربر را از طریق اثر انگشت او تایید و در سیستم ثبت ‌نام می‌کند.

سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس

در سال‌های اخیر جرایم زیادی در خارج از مدارس کشورمان رخ داده است و پرونده‌های جنایی بسیار زیاد است. چگونه می‌توان مدیریت ایمنی دانش آموزان را تقویت کرد؟ چگونه والدین و معلمان مدرسه می‌توانند وضعیت دانش آموزان در مدرسه را در زمان واقعی و به طور موثر درک کنند؟ دستگاه حضور و غیاب مدرسه، یک سامانه جامع مدیریت اطلاعات با سطح پیشرو در جهان است که با استفاده از فناوری بالای شناسایی فرکانس رادیویی از راه دور (RFID) و فناوری پردازش اطلاعات رایانه‌ای توسعه یافته است.

این یک سیستم مدیریت اطلاعات جامع برای اکثر مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان قابل استفاده است و یک بستر خدمات اطلاعاتی را برای والدین دانش آموزان فراهم می‌آورد. با فناوری از راه دور RFID، سیستم‌های حضور و غیاب در دروازه مدرسه نصب می‌شوند و دانش آموزان هنگام ورود یا خروج با برچسب‌هایی که دارند رفت و آمد خود را ثبت می‌کنند. حسگر خواننده شناسه (RFID) برچسب را از طریق شبکه TCP/IP یا WIFI در سرور سیستم بارگزاری می‌کند و پس از پردازش اطلاعات، سیستم می‌تواند اطلاعات خاص (مانند نام فرد، مکان، زمان حضور و ...) را دریافت و همزمان دانش آموزان را در مدرسه ثبت ‌نام کند. این اطلاعات در سرور مدرسه ذخیره می‌شود و برای دانلود در اختیار معلمان قرار می‌گیرد. سرور سیستم همچنین می‌تواند انواع گزارش‌های حضور و غیاب (مانند: سابقه مرخصی پیش از موعد، زمان غیبت و غیره) را با توجه به اطلاعات حضور و غیاب افرادی که در ساعات حضوری مدرسه، خروج غیر قانونی داشته‌اند را سازماندهی کند.

ماژول مدیریت اطلاعات

این ماژول برای همه دانش آموزان در مدرسه، برچسب‌های RFID را به صورت یکپارچه توزیع می‌کند و یک سیستم یک‌نفره و یک‌کارتی را از طریق پایگاه‌داده برای دستیابی به برچسب اطلاعات هر دانش آموز پیاده‌سازی می‌کند، داشتن اطلاعات هر دانش آموز و شماره شناسه برچسب او برای این بخش الزامی است. این ماژول از سه قسمت تشکیل شده است:

افزودن اطلاعات دانشجویی: برای ورودی‌های جدید، برچسب‌های RFID جدید صادر می‌شود، برچسب‌ها مدیریت و اطلاعات پرسنل با برچسب‌های RFID مطابقت داده می‌شود.

حذف اطلاعات دانشجویی: وقتی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل می‌شوند یا برچسب آنها گم می‌شود، باید برچسب RFID دانش‌آموز و اطلاعات مربوط به برچسب RFID او را حذف کنند.

اصلاح اطلاعات دانش آموزی: در مورد ورود دانش آموزان به مدرسه و بسیج کلاسی، لازم است اطلاعات شناسه RFID مجدداً مدیریت شود و اطلاعات دانش آموز مربوطه اصلاح شود.

ماژول مدیریت مدرسه و مرخصی

این بخش اصلی سیستم است. هنگامی که دانش آموزان مدرسه را ترک می‌کنند، خواننده شناسه RFID اطلاعات را شناسایی و ذخیره می‌کند. برای معلمان راحت است که اطلاعات حضور و غیاب دانش آموزان را جویا شوند و نگرانی والدین را کاهش دهند.

دریافت شناسه: شماره شناسه دانشجو یا دانش آموز به طور خودکار توسط خواننده RFID جمع آوری می‌شود و زمان ورود و خروج دانش آموز به صورت بلادرنگ به دست می‌آید.

انتقال و پردازش داده‌ها: اطلاعات شناسه هر دانش آموز در سرور سیستم بارگذاری و هنگام ورود و خروج او این اطلاعات ثبت می‌شوند. این اطلاعات با اطلاعات ذخیره‌شده در پایگاه داده سرور مقایسه و دانش آموز متخلف شناسایی می‌شود.

ماژول مدیریت حضور و غیاب

دانش آموزان هنگام ورود یا خروج از مدرسه زمان ورود و خروج خود را در سامانه ثبت می‌کنند تا مدیران مدارس بتوانند در مورد حضور دانش آموزان قضاوت کنند. ماژول مدیریت حضور و غیاب دانش آموزان شامل حضور و غیاب دستی، حضور هوشمند و تنظیم زمان حضور و غیاب است.

حضور و غیاب دستی: در صورت شرایط خاص مانند گم‌شدن برچسب، آسیب‌دیدن آن و... مدیران می‌توانند با حضور دستی به ثبت اطلاعات مربوطه در سیستم کمک کنند.

حضور و غیاب هوشمند: استفاده از کارت RFID راه دور برای حضور و غیاب می‌تواند چندین برچسب را به طور همزمان شناسایی و بدون دخالت دستی در زمان صرفه جویی کند، کارایی کار را بهبود بخشد و احتمال خطا را کاهش دهد.

تنظیم زمان حضور و غیاب: تنظیم زمان حضور و غیاب به زمان راه‌اندازی سیستم حضور و غیاب اشاره دارد. در بازه زمانی تعیین‌شده، سیستم حضور و غیاب به طور عادی کار می‌کند و پس از این بازه زمانی، سیستم خاموش می‌شود.

استعلام سوابق حضور و غیاب: مدیران سیستم می‌توانند سوابق حضور و غیاب دانش آموز را در زمان معینی یا سوابق حضور و غیاب یک کلاس را از طریق سیستم استعلام کنند و برای تسهیل مدیریت می‌توانند گزارش‌ها را چاپ کنند.

روش های تقلب در دستگاه اثر انگشت

تقلب در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی کار ساده‌ای نیست. اما روش‌های مختلفی برای دور‌زدن دستگاه‌های حضور و غیاب وجود دارد. یکی از این روش‌ها به این صورت است که با استفاده از ماده ژلاتین یا بتونی یا مواد دیگر اثر انگشت خود را بسازید و آن را در اختیار دیگران بگذارید که در نبود شما از این ابزار برای تایید حضور شما استفاده کنند. روش دوم بیشتر برای هکر‌ها و متخصصینی کاربرد دارد که قصد ورود به سیستم مربوط به دستگاه حضور و غیاب را دارند و سعی می‌کنند که از طریق تجربه و اطلاعاتی که دارن این سیستم را هک کنند و تغییراتی که مدنظرشان هست را روی آن اعمال کنند. این روش نیازمند علم و تجربه ی تخصصی است.

روش سوم به این صورت است که اگر دستگاه حضور و غیاب فقط اثر انگشت زنده را می‌پذیرد، شیوه‌ی دیگری که بتوان از طریق آن این مدل دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را دور زد، این است که شما یکی از انگشتان دستتان را برای فرد دیگری در سیستم تعریف کنید تا بتوانید در نبود آن فرد به جای او حضوری بزنید. یعنی در هنگام ثبت اسکن اولیه‌ی اثر انگشت، به طور مثال شما انگشت اشاره‌تان را برای فرد دیگری (برای یکی از همکارانتان) و انگشت دیگرتان را برای خودتان در سیستم تعریف می‌کنید و در نبود آن شخص با هردو انگشت اثر انگشت می‌زنید تا حضور آن فرد نیز ثبت شود. بسته به نوع دستگاه حضور و غیاب شیوه‌های تقلب در دستگاه حضور و غیاب متفاوت است و برخی دستگاه‌ها ممکن است دارای سیستم امنیت قوی باشند که نتوان براحتی دور زد.

انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

برای دور زدن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و از کار انداختن دستگاه، احتیاج به اطلاعات بالایی در خصوص شناسایی الگوریتم‌های اثر انگشت و مکانیزم این نوع سنسورها دارید. در حال حاضر شرکت‌های سازنده‌ی این نوع دستگاه‌ها، امنیت سنسورهای اثر انگشت را بسیار بالا برده و آن‌ها را هوشمندتر از قبل کرده است از این رو دور‌زدن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی روز به روز سخت‌تر می‌شود.

منبع شرکت افق فراویژن https://ofv-co.com/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%BA%DB%8C%D8%A7%D8%A8/hack-attendance-device

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]