اطلاعات تماس
  • 031337*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103016089318788

آشنایی با رطوبت ساز صنعتی

کد: 140103016089318788

https://bit.ly/3wLmI4b

، (اخبار رسمی): باتوجه به شروع فصل تابستان و شروع گرمی هوا، تمامی صنایع مختلف برای فرار از تنش های ناشی از گرما و خنک نمودن محیط کار و تجیزات خود و همچنین فضای باز نیاز شدیدی به سیستم های خنک کننده دارند که از جمله این موارد می توان به دستگاه های رطوبت ساز، مه ساز و مه پاش اشاره کرد

رطوبت ساز صنعتی
آشنایی با رطوبت ساز صنعتی

اگر بخواهیم به طور جامع و سودمند درباره سیستم پرکاربرد مه پاش توضیح دهیم باید این گونه گفت که مه پاش به دستگاهی گفته می شود که از طریق پاشش آب و مایعات در محیط های گوناگون رطوبت ایجاد می کند.

از این نوع سیستم که با نام هایی نظیر سیستم رطوبت سازی یاد می شود به عنوان یک ابزار مؤثر و کارا در جهت خنک کردن و فراهم آوردن رطوبت مورد نیاز صنایع مختلف استفاده می شود. با فرا رسیدن فصل تابستان و شروع گرما، تمامی صنایع مختلف برای فرار از تنش های ناشی از گرما و خنک نمودن محیط و تجهیزات خود نیاز شدیدی به سیستم های خنک کننده دارند. در واقع تلاش برای خنک کردن این گونه فضاها یکی از امورات مهمی است که توجه صنایع مختلف را به خود جلب نموده است.

در این راستا محققان یکی از شیوه های بهینه و سودمند به نام سیستم های مه پاش که باعث خنک شدن مطلوب هوا و رطوبت در محیط می شود را اجباری کرده است. در یک تعریف ساده تر سیستم های مه پاش به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه های خنک کننده، به دستگاهی گفته می شود که با تولید رطوبت و هوای خنک در محیط یک نتیجه لذت در اماکن مختلف به وجود می آورد

به صورت کلی دستگاه های مه پاش و رطوبت ساز به سه نوع تقسیم میشوند :

رطوبت ساز پروانه ای یا دیسکی : در این مدل از دستگاها آب توسط یک پمپ به پروانه در حال چرخش پاشیده میشود سپس آب به قطرات بسیار ریز تبدیل شده و توسط پروانه در محیط پخش میشود. رطوبت ساز ها پروانه ای علاوه بر تولید رطوبت، در هوادهی مناسب مکان های مورد استفاده نیز بسیار مناسب هستند.

رطوبت ساز نازلی : آب توسط موتور و پمپ با فشار بسیار زیاد به شلینگ مخصوص نازل انتقال داده میشود. این نازل ها دارای سوراخ های بسیار ریز میکرونی هستند که آب را به صورت مه در محیط پخش میکنند. به دلیل ساختار رطوبت ساز های نازلی استفاده از آنها در محیط هایی با مساحت بالا بسیار مناسب هستند.

رطوبت ساز التراسونیک : رطوبت ساز های التراسونیک نسل پیشرفته تری از رطوبت ساز ها می باشند که استفاده بسیار گسترده از خانه تا گلخانه دارند ! این نوع رطوبت ساز ها با استفاده از قطعه ای به نام پیزوالکترولیک و با بهره گیری از امواج فراصوت، آب را به بخار تبدیل کرده و در محیط پخش می کنند.

مکان های مورد استفاده از رطوبت ساز‌ها:

پرورش قارچ : مهمترین عامل برای رشد قارچ میزان مرطوب بودن محیط میباشد به همین دلیل سالن های پرورش قارچ برای تامین رطوبت محیط میتوانند از دستگاه مه پاش و رطوبت ساز eig استفاده کنند.

مرغداری : دستگاه مه پاش و رطوبت ساز میتواند محیط سالن های مرغداری را کاملا از وجود میکروب و آلودگی پاک کرده و حتی در فصل گرما باعث خنک نمودن سالن های مرغداری شود. همچنین استفاده از رطوبت ساز ها در سالن های جوجه کشی بسیار ضروری می باشد .

دامداری : افزایش میزان شیر دهی و افزایش میزان گوشت دهی در دامداری ها از اهمیت بسبار بالایی برخوردار است. ولی به دلیل افزایش دما و خشکی محیط دامداری ها امکان ایجاد اختلال در این مورد وجود دارد. از این رو از رطوبت ساز های مخصوص با قابلیت تنظیم میزان رطوبت تولیدی در این محیط ها استفاده میشود.

سردخانه : وجود رطوبت کافی در سردخانه های میوه میتواند باعث تازه ماندن محصول به صورت طولانی مدت باشد در غیر اینصورت محصول کهنه و از دست میرود.

چاپخانه : در محیط های چاپخانه به دلیل کارکرد دستگاها و ایجاد گرمای زیاد در طول فرایند چاپ، امکان به هم چسبیدن کاغذ ها به شدت افزایش می یابد به همین دلیل با تامین برای جلوگیری از این روش بهترین گزینه تامین رطوبت محیط است.

خانگی : وجود خشکی هوا در خانه می تواند مشکلات بسیاری اعم از خشکی بینی ، بیماری های مختلف پوستی و … را ایجاد کند. استفاده از رطوبت سازهایی همچون رطوبت سازهای التراسونیک می توانید رطوبت مورد نیاز را به راحتی در محیط خانه ایجاد کرده و از خشکی هوای نامناسب جلوگیری کند.

همچنین در نظر داشته باشید استفاده از دستگاه رطوبت ساز فقط برای موارد بالا نمیباشد بلکه به عنوان دستگاه حشره کش ، پخش خوشبو کننده ، سم پاشی ، تخریب ساختمان و … مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه مه ساز:دستگاه مه ساز که برخی آن را با نام بخار ساز نیز می شناسند، نوعی دستگاه رطوبت ساز است که برای محیط های صنعتی کاربرد دارد. در واقع در فضاهای بسیار بزرگ همچون گلخانه های صنعتی، سالن های پرورش قارچ، سالن های پرورش دام و طیور، فضاهای باز یا بسته صنعتی، پارک ها، فضاهای تفریحی، مرغداری های گوشتی، سالن های چاپ، سالن های تولید سیگار و کارخانه های تولید توتون برای تامین رطوبت و خنک کردن این نوع فضاها حتما باید از دستگاه مه ساز استفاده شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031337*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید