اطلاعات تماس
  • 031337*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103016089518788

آشنایی با دستگاه های تهویه صنعتی

کد: 140103016089518788

https://bit.ly/3LzQ3UD

، (اخبار رسمی): دستگاه های هواساز ، دستگاهی برای فیلتر نمودن ، تنظیم دما ، تنظیم رطوبت ، کنترل سرعت ، جهت و توزیع هوای ورودی به ساختمان ، آپارتمان ، سوله صنعتی و یا هر نوع ساختمان دیگری است مانند هواکش صنعتی یا تهویه صنعتی ،هواکش آکسیال ، هواساز صنعتی، فن سانتریفیوژ و ... .

دستگاه های تهویه صنعتی
آشنایی با دستگاه های تهویه صنعتی

 دستگاه هواساز صنعتی:

دستگاه های هواساز، یکی از انواع دستگاه های تهویه مطبوع است که از آن به منظور دستیابی به هوای مطبوع و سالم استفاده می شود. هواسازها در کنار دیگر وسایل گرمایشی و سرمایشی مثل چیلرها، برج های خنک کننده و بویلرها می توانند کار تهویۀ هوای محیط های بزرگ صنعتی و تجاری را به شکل مناسبی انجام دهند.

همچنین در صنایع مختلف گاهی برای تولید محصول نیاز به جریان هوا با دما و میزان رطوبت خاص وجود دارد؛ که در این گونه موارد نیز استفاده از هواسازهای صنعتی در اولویت قرار دارد. امروزه استفاده از هواسازها به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در بین دستگاه های تهویه مطبوع مرکزی شناخته می شوند. به شکلی که در اغلب محیط های تجاری و اداری و همچنین بیمارستان ها نیز از هواساز صنعتی و نیمه صنعتی کمک گرفته می شود. این دستگاه ها می توانند در فصل های سرد سال به گرمایش محیط کمک کنند و در فصل های گرم سال هوای خنک را به درون محیط بدمند.

هواکش آکسیال یکی از پرکاربردترین هواکش هایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. هواکش آکسیال قادر است جریان هوایی پرحجم ولی کم فشار ایجاد کرده و از این طریق به خنک شدن محیط کمک کند. فن‌های رادیاتور ماشین، پنکه های خانگی، و بسیاری از هواکش های صنعتی همگی از نوع هواکش آکسیال هستند.

فن ها در دنیای امروز استفاده های بسیار زیادی دارند. اکثر لوازم الکترونیکی ، منازل ، ساختمان ها و حتی کارخانه ها دارای فن هستند. فن ها کاربرد های مختلفی هم دارند از جمله خنک کردن لوازم الکترونیکی ، تهویه هوای ساختمان ها و... حتی برخی فن ها دارای فیلتر هستند. و این فیلتر ها باعث می شوند تا هوای موجود در فضا عاری از هرگونه کثیفی و میکروب باشد.

هواکش آکسیال مصارف مختلفی در صنایع مختلف و هم چنین در مصارف خانگی دارد. هواکش آکسیال در اندازه ها و هم چنین قیمت های بسیار متفاوت در بازار وجود دارد پس اگر قصد خرید هواکش آکسیال را دارید بهتر است قبل از خرید اطلاعات جامع و کاملی نسبت به این هواکش داشته باشید تا با دانستن تمامی این نکات بهترین محصول را برای مصارف مورد نظر خود خریداری کنید.

نام دیگر هواکش آکسیال هواکش محوری می باشد زیرا عملکرد هواکش آکسیال بدین صورت است که در راستای محور پره ها هوا را جا به جا می کند.

هواکش صنعتی یا تهویه صنعتی:

دستگاهی است که برای جا به جایی هوا در سوله ها، کارخانه ها، محیط های صنعتی و غیره استفاده می شود. معمولا این مدل از فن ها به صورتی تخصصی برای تهویه هوا طراحی شده اند، و قدرت بیشتری نسبت به ان انسان همواره سعی داشته از طرق مختلف برای تهویه و جابه جایی هوا استفاده نماید. به طور مثال در گذشته با قرار دادن راه هایی برای ورود و خروج هوا در یک محل تهویه به صورت طبیعی انجام می شده است. اما امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی استفاده از انواع هواکش صنعتی و خانگی گسترش یافته است.

انواع هواکش آکسیال:

هواکش آکسیال را به صورت کلی می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد هواکش آکسیال خانگی و هم چنین هواکش آکسیال صنعتی در نوع خانگی هواکش آکسیال تعداد موتور های هواکش آکسیال معمولا 1 عدد می باشد اما در هواکش آکسیال صنعتی تعداد موتور ها بیشتر می باشد زیرا در خانه ساعات استفاده از هواکش آکسیال نسبت به صنعت بسیار کم تر می باشد و نیاز است که در هواکش آکسیال صنعتی موتور های پر قدرت تری به کار گرفته شود تا امکان سوختن موتور به حداقل برسد.

جنس پره ها می تواند از متریال های مختلف باشد در هواکش آکسیال خانگی اغلب جنس پره ها از پلاستیک فشرده یا آهن و آلومینیوم است اما در هواکش های آکسیال صنعتی جنس پره ها با توجه به مکان مورد استفاده باید بسیار مقاوم تر از هواکش آکسیال خانگی باشد. در این هواکش ها اغلب از چدن و یا گالوانیزه و فولاد استفاده می شود. استحکام بالای پره های هواکش آکسیال باعث می شود تا با قدرت بیشتری بتواند هوا از از محیط خارج کرده و تهویه مناسب را انجام دهد.

تعداد پره های هواکش آکسیال نیز درمیزان توان تهویه هواکش تاثیر بسزایی دارد با بالا رفتن تعداد پره های هواکش قدرت تهویه آن بیشتر می شود پس در زمان خرید هواکش آکسیال حتما به تعداد پره های موجود در آن دقت کنید و با توجه به مصرف خود میزان پره ها را انتخاب کنید.

فن سانتریفیوژ :

فن سانتریفیوژ یک هواکش گریز از مرکز مکانیکی است که برای گردش و انتقال هوا در محیط نیاز به نیروی گریز از مرکز دارد. فن سانتریفیوژ در ابعاد مختلفی تولید می شود که بزرگترین آنها در کارخانجات، معادن و سایر مصارف صنعتی دیگر استفاده می شود و ابعاد کوچک تر آنها را نیز می توانید در سیستم های رایانه ای، جاروبرقی و برخی لوازم آشپزخانه مانند هود پیدا کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031337*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید