افزایش بهره‌وری و نظم در سازمان ها با استفاده از دستگاه حضور و غیاب

کد: 140103026092118789

https://bit.ly/3G9b3R0

، (اخبار رسمی): استفاده از دستگاه حضور و غیاب به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های سازمانی امری ضروری است. اما انتخاب صحیح دستگاه متناسب با مجموعه کاری نیز در چگونگی مدیریت و ثبت تردد‌ها موثر است

افزایش بهروری و نظم در سازمان ها با استفاده از دستگاه حضور و غیاب
سیستم حضور و غیاب و ثبت تردد نانوتایم

دستگاه های کنترل تردد نقش مهمی در افزایش بهره وری و نظم کاری کارکنان  مجموعه شما دارد. یک سیستم مدیریت حضور و غیاب به شما کمک می کند تا علاوه بر ثبت و مدیریت ساعات ورود و خروج پرسنل به راحتی با خروجی گرفتن از نرم افزار حضور و غیاب حقوق و دستمزد، اضافه کار و کسر کار آنها را محاسبه کنید.

استفاده از روش‌های سنتی ثبت و مدیریت تردد پرسنل نه تنها هزینه و وقت زیادی نیاز دارد، بلکه با خطا و اشتباه همراه است. در ادامه قصد داریم به اهمیت و نقش استفاده از دستگاه‌های حضور غیاب در افزایش بهره وری و نظم کاری در سازمان‌ها بپردازیم.

چگونه یک سیستم مدیریت حضور و غیاب بهره وری کارکنان را افزایش می دهد؟

تسریع محاسبات حقوق و دستمزد:
دستگاه کنترل تردد برای مجموعه هایی که حقوق پرسنل براساس  قوانین اداره کار محاسبه می‌‍شود، نه تنها مفید بلکه ضروری است. ساعات کاری یکی از پارامتر های مهم در فرمول های محاسباتی مربوط به حقوق و دستمزد بشمار رفته و از این جهت ثبت دقیق کارکرد پرسنل به صورت ساعتی باعث می‌شود حقوق و دستمزد با کمترین  خطا محاسبه شود. نه تنها منجر به پرداخت به موقع و دقیق حقوق و دستمزد پرسنل شده بلکه مانع از دریافت و پرداخت های اضافی که منجر به متضرر شدن کارفرما و سازمان می‌شود. پرداخت دقیق و به موقع حقوق پرسنل باعث افزایش سلامت روانی در محیط کار می‌شود چرا که تا حد زیادی از درگیری ها به دلیل ضایع شدن حق  و حقوق نیز جلوگیری می‌کند. نانوتایم ارائه دهنده انواع دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار اختصاصی،با ارائه ماژول حقوق و دستمزد امکان محاسبه حقوق و دستمزد را در کمترین زمان ممکن و بدون خطا و اشتباه را فراهم می‌آورد.

افزایش نظم و انضباط کاری

وجود دستگاه حضور و غیاب در یک سازمان نشان دهنده اهمیت قانونمندی و نظم در آن محیط کاری است. زمانی که کارمندان از ثبت دقیق زمان حضور خود در محیط کاری مطمئن شوند و با حضور به موقع تابع قوانین باشند و کارهای خود را با زمانبندی تعیین شده مطابقت دهند.

کمک به محیط زیست 
با توجه به استفاده از دفاتر کاغذی برای ثبت ترددها در روش‌های سنتی، استفاده از سیستم ثبت و مدیریت تردد به طرز چشم‌گیری در کاهش مصرف کاغذ نقش دارد. همچنین در سال‌های گذشته با روی کار آمدن اپلیکیشن‌های حضور و غیاب موبایلی پرسنل برای مشاهده گزارش و ریز تردد یا درخواست مرخصی نیاز به مراجعه به واحد منابع انسانی و استفاده از فرم و گزارش کاغدی ندارند. استفاده از دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب به طرز چشم‌گیری در کاهش مصرف کاغذ و انبار شدن در بایگانی جلوگیری می‌کند.

افزایش بهداشت
در دوران پاندمی کرونا استفاده از دستگاه های ساعت زنی بخصوص نمونه‌های کارت تماسی و اثر انگشتی، نقش بسزایی در انتقال بیماری داشت. هرچند پیش از پاندومی کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی نیز به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی استفاده از سیستم‌های کنترل تردد تشخیص چهره مرسوم بود. اما با شیوع کرونا، به منظور قطع زنجیره انتقال استفاده از دستگاه تشخیص چهره با ماسک جایگزین بسیار مناسبی بود. بنابراین بدون نیاز به تماس با دستگاه یا پایین آوردن ماسک تردد افراد ثبت و مدیریت می‌شود.

کنترل از راه دور

استخدام نیروی دورکار، یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها است، اما مدیریت و کنترل زمان کاری کارمندان دور کار با مشکلاتی همراه است.  بخصوص در دوران شیوع کرونا که دورکاری باب شد، اما با استفاده از سیستم و اپلیکیشن حضور و غیاب تحت وب و اندروید، افراد براحتی می‌توانستند به راحتی زمان شروع و اتمام کار خود را ثبت کنند. همچین افراد در صورت نیاز به ثبت درخواست مرخصی و ماموریت در اپلیکیشن وب یا اندروید به خود اظهاری خواهند پرداخت.

کنترل دسترسی

برخی از دستگا‌های حضور و غیاب، دارای ماژول اکسس کنترل بوده که امکان تعیین سطح دسترسی افراد به قسمت‌های مختلف سازمان را فراهم می‌آورد. این نوع از دستگاه‌ها در مراکزی که از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند از جمله مراکز نظامی و درمانی بسیار کمک کننده است.

محاسبه دقیق زمان استراحت کارکنان
استفاده از سیستم ثبت و مدیریت زمان به طرز چشم‌گیری در کاهش هزینه‌های سازمان موثر است. در صورتی که از دستگاهی با نرم افزار بهینه استفاده کنید، به طور قطع باید دارای تنظیماتی برای تعیین حداقل و حداکثر زمان استراحت و حداقل و حداکثر زمان اضافه کاری اول و آخر وقت هست. به این ترتیب از پرداخت هزینه اضافی بابت زمانی که کارمندان در حال کار نبوده‌اند جلوگیری می شود و هزینه ها کاهش می‌یابد.

کمک به اجرای طرح های تشویقی برای کارمندان
با استفاده از دستگاه حضور و غیاب امکان رصد کردن و تهیه گزارشات مربوط به تردد پرسنل امکان شناسایی کارمندان منضبط و وظیفه شناس فراهم می‌شود. به این ترتیب می‌توان طرح‌های تشویقی برای این افراد در نظر گرفت و سایر کرامندان نیز با توجه به این مسئله در بهبود عملکرد خود تلاش کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]